Melyik autónál van lapkás szelephézag állítás?
Hidrotőkések a mai motorok, ahol olajnyomás segítségével automatikusan állítják a szelephézagot nem de? A hidrotőke szokott elkopni, azt szokták cserélni. Egyébként még soha nem hallottam sehol leszakadt fejű szelepről. Elszakadt vezérmű láncról/szíjról, rossz szelephézagról, eltolt vezérlésről igen, de ezek a szelepek nem sűrűn szakadnak el.
DAFI: Most már értelek. Nem figyeltem eléggé. Hát azért lehet állítani, mert kopnak a dolgok
Abba ne menjünk bele, hogy a szelepek hosszát (és még sok kapcsolódó alkatrészt) valószínűleg nem 2 százados tűrésmezőbe gyártják, és ezért is van szükség állítási lehetőségre.
Nem olvastad el a hozzászólásom előzményét?! Azért tettem fel a kérdést mivel a kolléga írta, hogy ha már szelephézagot kell állítani akkor a szelep már kuka - és ez azért szerintem nem egészen így van.........
Ez komoly? Ha szelephézagot kell állítani az csak azt jelentheti h. megnyúlt a szelep? Én nem sokszor állítottam, de azért előfordult +/- irányba is és azóta eltelt pár üzemóra és nem szakadtak le............. Sőt állítani sem kellett mostanában. És pöccre indul/indult akkor is amikor nem volt tökéletes a hézag, kivéve amikor nálatok a kollégádnak sikerült a korábban már említett esetben 0,05-ös hézagot állítani......:). És akkor miért lehet egyáltalán lapkával állítani? (nyilván nem csak azért h. gyárilag belőjék a hézagot) Elég vegyesek az infók szelep kérdésben is, nyilván a csere intervallum után már egy kicsit hazárdjáték a dolog, de hobbi használatnál azért nem akkora a terhelés és talán többet bír. Lehet hallani sokszáz üzemórát megélt szelepekről és csereintervallum előtt beszakadtaktról is - itt azért bejátszik a véletlen.
"A probléma elég bonyolult... igazából a nem megfelelő anyagpárosításnak köszönhető, hogy úgymond drasztikusan elmegy a szelephézag! De nem azért mert megnyúlik a szelep! XD
Hondánál, de szerintem az összes titánszelepes motorra jellemző, hogy a szívós titán szelep úgymond beleveri a keményebb szelepfészket a puhább hengerfejbe! "
Ma is tanultunk valamit. Mèg jó, hogy van pár verseny istállót megjárt ismerősöm ;)
Na hát majdnem okosabb lettem. Szóval a titán nem bírja a gyűrődést, van előjele ha tönkremegy, qva drága, pillanatok alatt szétszedhető, és cserélhető, de cseréljük ha már szét van szedve?
Illetve, ha megnyúlik a szelep, akkor ott csúnyán elmegy a szelephézag, nem zár jól, annak teljesítményben is jelentkeznie kell nem? Ha már be se indul, pl alapjáraton is leáll. Jól gondolom nem?
Na. Nem hallottam még senkitől a titánszelepek csodás alakváltozásáról, de azt meglátni ha homorú a tömítő felület,v agy be van verődve. És mint te is írtad annak is van jele, ha cserés a szelep. És egyébként új korában miért nem nyúlik meg a szelep? Tényleg érdekel.
látom elbeszélünk 1más mellet
mert a titánszelephez annyit értesz
amit valakitől hallottál
miről beszélsz ember zárószöget kukucskálsz
titánszelepet akkor cserélünk mikor szelephézag ellenőrzéskor azt tapasztaljuk hogy elment a hézag akkor van még vissza kb 10 üzemóra a husqvarna szelepben
jobb ha tőlem tudod titánszelep úgy viselkedik a motorban hogy megmelegszik elnyúlik és nem indul be mig vissza nem hűl
isten ments hogy bántsalak de ekkor az ilyenek mint te a a gyertyát basztatják utánna meg mivel az jó akkor biztos gyújtás hibás
aztán ha le mered venni a hengerfejet akkor látni fogsz 4db hibátlan titánszelepet aminek nézegetheted a felületét mert annak semmi baja nincs
Titán szelep nem kopik? Vagy mi van a titánnal? Ránézel látod ha kopott a záró felület. Azt is érzed ha lóg a szelepvezetőbe. Más baja meg nem igazán kéne, hogy legyen. Persze elkophat az 150 üzemóra alatt is, de nem valószínű, hogy egy hobbi motoros megoldja ezt aki kicsit is karbantartja a motort és használ légszűrőt.
Csapágyat meg szoktak cserélni minden széthúzás után. "Főleg", ha ez is olyan mint a CRF aminél lazán kézzel szét lehetett húzni a blokkot. Na ott aztán fölösleges, mert nem sérül a csapágy. Kézzel megforgatva pedig érezni ha szar.
nincs tömités a blokk között
a titánszelepet meg azért kell kicsrélni mert meg van adva az intervallum
mennyit bir és nem érdemes feszegetni a hülyeséget mert sokba kerül ha 1 szelep kalapot emel
a hajtókart meg majd én beépitem akkor legalább szakszerűen lessz javitva
azért arra kíváncsi lennék,hogy ránézéssel,hogy állapítod meg, hogy egy szelep, jó-e még vagy hogy 50,100 vagy 150 órát bír még ki.
Gyártmány és gyártmány között meg bőven lehet eltérés.Főleg, ha azt egy kisiparos gyártja
Itthon nem szabad vásárolni ez a nagy igazság. Ebay-en paypalon keresztül bármit, bármikor. Ha nem érkezik meg 100-ig biztos vagyok benne, hogy visszakapod a pénzedet.
A másik. Ha láttatok már motort szétszedve, akkor tudnotok kell, hogy az alkatrészekről megállapítható, mennyit bírnak még. Ha máshogy nem de méréssel. Miért kéne azt a szelepet kicserélni 200-300 üzemóra után ha ugyan olyan mint a gyári? Vagy a Husqvarna annyira gagyi termékeket gyárt, hogy elpattan a szelep? Szégyen volna a gyárra nézve. Meg kell nézni mi milyen állapotú és kicserélni ami kezd meghalni. Ádámnak a hajtókar valószínű azért adta meg magát mert csak a tűgörgőt cserélték ki. Máshogy, nem jön ki 25-ből.
Használt hajtókart meg rakjon bele ilyen motorba akinek 6 anyja van.
Ez a gyári alkatrész mizéria is hülyeség. Arra csak rá van írva, hogy Husqvarna. Nem fog többet tudni mint egy Prox. Tökéletes alkatrészeket gyárt az is.
Arra válaszol valaki kell-e tömítés a blokkfelek közé? Vagy azt nem tudjátok? Láttatok már motort szétszedve amúgy? Mert csak arról beszéltek amit esetleg a szerelőtök mondott el, hogy tele legyen a zsebe, de ha valamit kérdez szegény nem válaszol senki.....
én olyannal nem mennék a 8-as főúton mögöttem meg a vasaló
és ha galiba van ki válalja a felellőséget? senki
én úgy tanultam oskolában hogy a hajtókar az süllyesztékben kovácsolt anyagról beszélünk és ha a kéreg edzett felület megsérül azon nincs mit felújitani mert még tűgörgős kosarat meg alsó csapot lehetne bele mókolni de a fajtókar akkor is kuka és az a lényeg úgyhogy ez veszett fejsze nyele
de aki bátor és szereti az izgalmakat annak sok sikert
Hidrotőkések a mai motorok, ahol olajnyomás segítségével automatikusan állítják a szelephézagot nem de? A hidrotőke szokott elkopni, azt szokták cserélni. Egyébként még soha nem hallottam sehol leszakadt fejű szelepről. Elszakadt vezérmű láncról/szíjról, rossz szelephézagról, eltolt vezérlésről igen, de ezek a szelepek nem sűrűn szakadnak el.