Nem értem miért kell duzzogni, a kicsit le van lakva kifejezés apróságokra vonatkozott, mint pl markolat, csuszasnyom a fekkaron, a repedezett olajcso a fekolajtartaly es a fekpumpa kozott stb. Amugy meg ne hasonlitgass egy 15 eves motort a 8 eveshez, nem szardobalas volt a cel. Sot mint mondtam neked telefonba nekem az lenne a cel, olyan motort talaljak ami egy jo alap es pont olyat keresek amire kicsit költeni kell es nem csillag az ara ezert van a tied is celkeresztben. Azt is mondtam neked szivesebben csinaltatnam meg az en szerelommel, mint patentül vegyem meg, Mesterszallasrol vagy Kecskemetröl biztos be tudnek szerezni mindent. Tehat ha mindent megcsinaltatsz rajta es felviszed az arat vagy egy szazassal ram ne szamits. Egy par ismeros jarta mar meg pilotanak tenyleg tehetseges es elismert szerelövel aki az utóbbinak hagyjuk milyen. Akarmilyen motort veszek pont emiatt szet fogom kapatni, uh. Ha te is rateszed a javitasi koltsegeket meg az alkatreszarakat es még én is átnézetem akkor duplán fizetném ki a munkadíjat aminek értelme nincs.. Remélem nem sértettelek meg nem volt célom és lesz közöttünk üzlet, peace: G.
Ha az enyém ránézésre kicsit le van lakva, akkor a tiéd milyen?
Hogy tavaly mit kapott arról kérdezd az előző tulajt, Ferust, ő is itt van fórumon. Tőlem szeleprugókat, meg az olajcseréket kapta.
A motor most Király Péter motorszerelőnél van, szét lesz húzva a blokk, amit cserélni kell cserélünk, majd rendesen összerakják. Amit biztos kap, láncszett, szelephimba görgők, kuplunglamellák, esetleg vezérműlánc, szelephézag állítás is lesz, majd karburálás a nyitott dobhoz. Áprilisban műszaki.
Ez a szervíz/átnézés eddig anyagi okokból váratott magára.
Az árát még megálmodom, ha egyáltalán eladom...
Csatolva küldöm a kartergáz kivezetés rajzát.
Üdv, Zsolt
(Király Péter gyorsulási versenyekre és pályára alakít át motorokat, amelyik kategóriában indult motorja, ott nyert. Jelenleg egy 200+ lovas gixer 1000-e van, és egy Prop Tech szponzor turbo hayabusa. Régóta ismerem, érti a dolgát.)
Hali! Kiváncsi lennék a véleményedre a motorral kapcsolatban amit (ugye) Sopronban megnéztél? Mire írod, hogy nem annyira olyan mint ami neked kellene...? Mik a benyomásaid vele kapcsolatban. Minden észrevételedre kíváncsi vagyok engem komolyan érdekel az a motor. Előre is köszi: Gergő
Próbáld ki ezt az oldalt a sakkozáshoz nekem nagyjából bejött bár az én motoromról rosszul hozza a fordulat adatot. Egy ezressel többet forog az enyém, mint tízezer. A fordulatot jól beállítva nekem hiteles volt a számláló és a valóságban a km/h. Három áttételt próbáltam mindhárom 2-3 km/h különbséggel stimmelt.
a bergben hüvely van új koruk óta ha jól tudom...tahát nem olyan mint a te husqvarnád vagy bármelyik krosszmotor ami nikasilos és akkor ha szarrá kopott akkro meghüvelyezik...alapból hüvelyes... na és...8éves motor..elkophatott volan már többször is ,legalább ki van cserélve...
ha megnézel egy berget mellette állva...ránézel a karter gáz kivezetésre akkro tényleg azt látod hogy a vázba megy fel...és az a nagy kocka váz lejt(a tank alatt...) és az ülés alatt van a légszűrő,ergó fentről jön a levegő lefelé a karbiba...tehár a fentről a csőben végigfolyó olaj bejut a karbiba...voálá...nos ezért van ledugózva és ezért van kivezetve máshová a kertergáz...ebben az esetben a kis tartályba gyűlik..még ellenőrizhető is hogy mikor mennyit enged ki magából 10-10óránként...
a karter gáz kivezetés tényleg a vázba van vezetve ahol vissza tud folyni a karbiba..és akkor füstöl...sokan le szokták dugózni a vázon a cső csatlakozását és a csövet meghosszabbítva a karbi túlfolyói mellett vezetik ki...igen akkor ki jut a természetbe a sok olaj...de egy jó bergnél nem természetes a 10óránkénti 1dl olaj elfogyás...max ha mindig fejenáll a berg a hegyoldalban...de hogy utcán...
am praktikusságból,legalább nem az utcát/természetet szennyezi azzal az olajjal...
aki olvasgatja néha a fórumot az tudja követni több Bergnek az életét is...mint ennek a 650esnek is... itt szokott írni a volt tulaj is meg a jelenlegi is...
nekem csak 450el volt tapasztalatom,a 470esről csak itt olvastam a negatívumokat...nem sok oldal van és van kereső is...lehet visszaolvasni...régebi konstrukció mint a 450es,gondolom voltak gyerekbetegségei ,de am meg nem tudom...mint minden első generációs modellnek lehetnek apró bajai,azért nem vennék olyat ..pl ktm sxf250 2006ban jelent meg...nem vennék...olajzás problémák voltak...hajtókarok ragadtak megfelé sorban
hondának is 2002ben 450esek...sorba szakadtak a szelepek....stb
olyat kellkérdezni aki több 470et látott már szerelő asztalon..pl Palcsee ...
a szeleprugókat érdemes is duplára cserélni,enyémben is azok voltak,gyújtásom meg volt hekkelve mert Fc volt,de volt lámpám,folyamatos világítással...
Nem a motor általános állapotáról szólt a kérdés hanem arról, mi ez a az olajgyűjtő tartály és mi értelme van. Mivel a magyarázat egy kicsit érdekes, hogy gyárilag a vázba meg onnan a karbiba folyik a kartergáz kivezetésén kicsapódó olaj, meg hogy ettől kokszosodik a dugattyú.... Arra voltam kiváncsi látott-e már valaki ilyen Bergen és mi a tényleges szerepe? Az általános állapotot megbeszéltük, az a egy másik kérdés. Tavaly kapott állítólag új hengerhüvelyt, dugót gyűrűvel szelepeket meg váltófogaskerekeket. Cserélni kell a kuplunglamellaszettet és a szelephimbagörgőket meg a láncszettet. Frissen cserélt láncszettel lenne 530. Szerintetek mennyire reális? És miért kellett vajon váltófogaskerekeket cserélni egy 8 éves motoron. A hengerhüvely meg tudtommal akkor kell ha már nincs több dugó túlméret és nics kedve az illetőnek új hengert venni. Szval biztos kapta az ívet annak idején... A srác a 3. tulaj
Miért nem kérdezed meg a gazdáját hogy mi a helyzet a motorral? Majd ő elmondja hogy mennyi az ára, mit kell rajta cserélni, mit javítani. Költségmentes Berg csak a mesében létezik.
Szemezgetek egy 04-es 650e-vel. Amelett hogy ránézésre is kicsit le van lakva viszonylag jó az ára 500ért van hirdetve, csak feltűnt valami olajhűtő szerű a blokk elején amit nem láttma még Bergen.
A tulaj ezt állítja (idézem): A blokk elején az nem olajhűtő. A kartergáz kivezető cső van oda vezetve, hogy amit kicsap olajat az ott gyűljön össze. Gyárilag ez úgy van megoldva, hogy a vázba csatlakozik ez a cső, és a vázban lefolyik az olaj a karbiba onna pedig vissza a blokkba. Az előző tulaj csinálta ezt így meg, mondván, hogy elkokszosodott a dugattyú. Egyébként más bergeken is láttam már ezt a megoldást, csak ott egy fél literes műanyag flakonba gyűlt. A kis tartály alján van egy csavar, ott lehet leengedni az olajat, 10 üzemóra alatt olyan 1 deci gyűlik össze. Nekem kicsit furi ez a magyarázat. Látott már ilyet vki? Kép mellékelve...
Milyen betegségei vannak a 470 esnek a 450-nel szemben Gecsa? Ha jól tudom a 2004 előtti Bergekben gyenge a gyújtás, ez a srác azt írja újított a gyújtás az övében meg dupla szeleprugói vannak. Amúgy én keresgettem neten nem találtam 2003-as Fx470-et csak 450et a Husaberg honlapon legalábbis nincs manual hozzá. Most akarom cserélni a 125-ös Husqymat egy nagyobb 4T-re ez a motor is képbe került uh örülnék minden infonak...
Amikor Én megvettem a 650-est nekem sem mutatta meg senki hogy hogyan kell berúgni mégis rájöttem! Nem rugdostam kb. 500x, a jútúbon találsz 1 csomó technikát hogy kell berúgni
Valamit írhatnál arra a szájbabaszott adatlapra is
Első motorod-mid volt előtte-rugdaltál már ekkora 4téket-van havernek hasonló szarja vagy mutatta valaki hogyan kell ezeket indítani-hány kiló vagy?
Volt 660SMC-m bármikor berúgtam még pacskerben is.
Tapasztalt motoros cimbik meg úgy tolták vissza, hogy indítsam be nekik. Haver feleségének(50kg) elmagyaráztam töviről-hegyire mit kel csinálni 2. próbálkozásra berúgta és utána is mindig sikerült. neki.
Szia.Ha tolásra könnyen indul,akkor rugásra is indulni kell.Nem mindegy honnan,mekkorát hányszor gázzal vagy nélküle stb.Ha a 3.rugásra nem pöffen,már ne rugdald,szellőztetni,és próba újra.Légy türelmes,és majd rájössz,hogy indul könnyen.
Azon vagyok hogy szerelő mielőbb foglalkozzon vele , de lehet úgy nincs benne kompresszió hogy berúgni meg kib...tt nehéz, deko nélkül szinte lehetetlen.. emiatt nem gondoltam arra hogy a kompresszió val baj lehet. Nem indul rúgásra de rúgni nagyon nehéz....
Cimbi 350-es Suzukiját hárman alig bírják betolni bakker.
Szerintem nálad nulla falé közelít a kompresszió azért nem lehet rúgásra beindítani. Nem tudod valakinél megmérni?
Aztán ha mégsem akkor még mindig ott van Pali aki 1000%-osan ért hozzá!
Ha az enyém ránézésre kicsit le van lakva, akkor a tiéd milyen?
Hogy tavaly mit kapott arról kérdezd az előző tulajt, Ferust, ő is itt van fórumon. Tőlem szeleprugókat, meg az olajcseréket kapta.
A motor most Király Péter motorszerelőnél van, szét lesz húzva a blokk, amit cserélni kell cserélünk, majd rendesen összerakják. Amit biztos kap, láncszett, szelephimba görgők, kuplunglamellák, esetleg vezérműlánc, szelephézag állítás is lesz, majd karburálás a nyitott dobhoz. Áprilisban műszaki.
Ez a szervíz/átnézés eddig anyagi okokból váratott magára.
Az árát még megálmodom, ha egyáltalán eladom...
Csatolva küldöm a kartergáz kivezetés rajzát.
Üdv, Zsolt
(Király Péter gyorsulási versenyekre és pályára alakít át motorokat, amelyik kategóriában indult motorja, ott nyert. Jelenleg egy 200+ lovas gixer 1000-e van, és egy Prop Tech szponzor turbo hayabusa. Régóta ismerem, érti a dolgát.)
itt van 06205149314
alu persely van benne gyárilag?
és azt cserélték már egy vasra?
ha megnézel egy berget mellette állva...ránézel a karter gáz kivezetésre akkro tényleg azt látod hogy a vázba megy fel...és az a nagy kocka váz lejt(a tank alatt...) és az ülés alatt van a légszűrő,ergó fentről jön a levegő lefelé a karbiba...tehár a fentről a csőben végigfolyó olaj bejut a karbiba...voálá...nos ezért van ledugózva és ezért van kivezetve máshová a kertergáz...ebben az esetben a kis tartályba gyűlik..még ellenőrizhető is hogy mikor mennyit enged ki magából 10-10óránként...
am praktikusságból,legalább nem az utcát/természetet szennyezi azzal az olajjal...
aki olvasgatja néha a fórumot az tudja követni több Bergnek az életét is...mint ennek a 650esnek is... itt szokott írni a volt tulaj is meg a jelenlegi is...
hondának is 2002ben 450esek...sorba szakadtak a szelepek....stb
olyat kellkérdezni aki több 470et látott már szerelő asztalon..pl Palcsee ...
a szeleprugókat érdemes is duplára cserélni,enyémben is azok voltak,gyújtásom meg volt hekkelve mert Fc volt,de volt lámpám,folyamatos világítással...
A tulaj ezt állítja (idézem): A blokk elején az nem olajhűtő. A kartergáz kivezető cső van oda vezetve, hogy amit kicsap olajat az ott gyűljön össze. Gyárilag ez úgy van megoldva, hogy a vázba csatlakozik ez a cső, és a vázban lefolyik az olaj a karbiba onna pedig vissza a blokkba. Az előző tulaj csinálta ezt így meg, mondván, hogy elkokszosodott a dugattyú. Egyébként más bergeken is láttam már ezt a megoldást, csak ott egy fél literes műanyag flakonba gyűlt. A kis tartály alján van egy csavar, ott lehet leengedni az olajat, 10 üzemóra alatt olyan 1 deci gyűlik össze. Nekem kicsit furi ez a magyarázat. Látott már ilyet vki? Kép mellékelve...
http://www.youtube.com/watch?v...
többek között
Első motorod-mid volt előtte-rugdaltál már ekkora 4téket-van havernek hasonló szarja vagy mutatta valaki hogyan kell ezeket indítani-hány kiló vagy?
Volt 660SMC-m bármikor berúgtam még pacskerben is.
Tapasztalt motoros cimbik meg úgy tolták vissza, hogy indítsam be nekik. Haver feleségének(50kg) elmagyaráztam töviről-hegyire mit kel csinálni 2. próbálkozásra berúgta és utána is mindig sikerült. neki.
Szerintem nálad nulla falé közelít a kompresszió azért nem lehet rúgásra beindítani. Nem tudod valakinél megmérni?