Nem arra gondoltam hogy konkrétan azzal az 501-essel jobban járnék, hanem úgy gondoltam hogy egy eredetileg enduronak épített motorral endurozni jobb mint egy crossmotorral.
Enduros ismerősök mind azt mondták crossot crossozásra, endurot endurzásra kell használni fordítva nem jó, legalábbis nem akkora élvezet.
Crossnak feszesebb a futóműve, jobban kivan hegyezve a motor, emiatt szervízigényesebb is, más az áttételezés, stb amik miatt kevésbé alkalmas a feladatra.
A távolság relatív. Ha jó a motor, akkor lehet felőlem nyíregyházán is. Csak a telefonban elhangzottak nem feltétlenül szokták tükrözni a valóságot. Egy roncsért utazni órákat, feleslegesen fogyasztani a gázolajat, és fizetni a bérelt utánfutóért + 1 nap biztos hogy rámegy az utazásra azért az nagy luxus.
A motorvásárlás nem sürgős, a pénz megvan de egyelőre csak tájékozódok a szóba jöhető típusokról.
ha megtudod nekem mondani miért járnál jobban az fe501-el mint az fc 550-el annak örülnék! de én megmondom,hogy ezzel az 550el nem szopsz annyit mint bárki aki megvegye azt az 501-et!hiába krossz,6sebességes!nekem fc450 volt krossz 6sebességes havernek fe450enduró!az enyémmel jobbat lehetett motorozni!fent jobban dolgozott,de alul is jól ment! (fe fc közt annyi különbség volt,kipuff leömlő átmérő,kipuff dob, karbi,) jön majd Palcsee és felvilágosít,hogy nem mondok hülyeséget!nem ismerem azt az 501est,de régi,vannak betegségei szerintem! jobban jársz egy 2004 utánival amit szintén 500körül vehetsz,de ez csak 420 2003as de már keihin karbis mint a 04esek! és szerintem 30ezer Ft-ból elmegyek 400km-t oda-vissza800!
de ha jövőre akarsz venni motort,akkor meg addig is lesz még olcsóbban apiacon sok minden!
Szia! Ha valamire hát erre nem számítottam,egy csajszi válaszol erre a kérdésre(na ne érts félre de örülök neki ) hogy végre valaki észlelte! Köszi szépen utánna néztem én kicsit és ezekről tényleg jókat irnak valamelyiket kiprobálom vszinű a motul betudom szerezni jó helyről! :)
Köszi
Szia! már nem azért,hogy fikázzam azt a motort amit linkeltél,DE 50ezerrel többért egy pár évvel újabbat kapsz, 550est, újabb konstrukció,kevesebb gyerekbetegség mint ennél az 501esnél! és az élménytől lefosod a bokád! ERRŐL BESZÉLEK!
Szerintem ebben tévedsz Bozarov
Ha kicsit olvasol a KTM topicban akkor láthatod hogy nem ez megy!Minden márkának vannak konstrukciós hibás modelljei a KTM-nek is van ilyen bőven.De ha nekem olyan fikázza a motorom akinek még köze se volt ilyen géphez azt jóhogy elküldöm a picsába.Mert ez megy állandóan a fikázás mindenre meg ez meg az az isten A KTM is széthullik csak nem mind olyan hamar és értetetlen módon
Husky 570 ritka mint a fehér holló.n. MO-n nincs is egy darab sem eladó :)
Alkatrészben is erre kell számítani?
TE 610 ehhez képest miben más? (azt ismerem)
Sziasztok!
Köszi, utánanézek Husky-nak. anna próbáltam egy te 610-es supermoto-t(lekönnyítve). Bajom vele csak alkatrész ellátás miatt volt. (és azok ára). Lemondok Bergről :(
és a husky SMR 450? kiélezettebb, ergó szervízigényes?
Csű..az enyém 2007-es modell és 2006 év végi forgalombahelyezésű...kb két napos korában pályán mentem vele 210-220 között...retek aszfalton lehetetlen mert berázza az elejét...de nagyon durván....most hátul 45-ős lánckerék van és elől is variáltunk szóval eléggé kapkodja az elejét de még így is megy 170-et....
...hát utcára csak akkor jó egy Berg ha nem félsz a szomszédoktól és fiatal vagy.....Ja meg van elég zséd rá....ugyanis nem olcsó.... Ezzel meg lehet jól tanulni motorozni az igaz de élvezhetetlen ahogy egy kicsit is hosszabb egyenesre érkezel és nincs autós akit idegesíteni tudsz a kerülgetésekkel.... Amúgy szerintem az ehhez hasonló motorok sem olcsók csak max nem mondják el a hibáikat..bemész a ktm topicba meglincselnek ha rosszat mondasz a szarjukról....de ez igaz a topicoc 99%-ra....ez azon ritka topicoc egyike ahol leírják a frankót.....
Nincs -25 kg a 2 LC 4 között......max 15, érzésre talán annyi sem. 140 körül van tankolva a 660 SMC és a 625 is, de ha nincs rá annyi pénzed akkor az is felejtős. Egy valami jöhet még szóba talán ha kőkemény motot akarsz, Husqvarna SMR/TE 570. A Bergnél igénytelenebb, kb. 10 %-al gyengébb, súlyra kb . 125 kg, nyitva 55-58 Le körül, kicsit húzva 60 fölött. 6-os váltóval van, nagyon keményen lehet vele állatkodni, és bírja is. Eddy Seel ezzel a blokkal lett néhányszor VB cím győztes, full puritán, egyszerű szerkezet. Versenymotor, de csak 7-8 szezon alatt érik egy komplett generálra, kb. 20-25 e km-t megy el fődarab csere nélkül. Nekem enduroban már 4 db volt, bármikor bevállalnám Moto-ba is. Van egy rendszámosom, mivel nem vitték annyiba amennyibe szerettem volna, így bebontottam.
Bár azóta Talon agyas EXcel SM felnik, 310 mm-s Beringer tárcsa, 2006-os piros-fehér idomszett, Öhlins központi rugóstag lett hozzá, tavasszal majd árulgatom, mert jelenleg én is ezzel szaladgálnék utcán, mert a másik 2 Berg nem rendszámos, és élvezhetetlen utcán.
Köszönöm hozzászólásod, hasznos volt.
Jól látom, tudsz mondani konkrétan sxc husa összehasonlítást is? Megtennéd? LC4-en már próbálkoztam (640 lc4 supermoto 06-os), az agy faxa öszvér volt, csak baromi nagydarab és nehéz. lóerőben nem is kell több. SXC gondolom ua -25 kg.
Husánál sem nagyon van szükségem össz lóerejére, szívem szerint picit visszafojtanám, csak legyen egyenletesebb, tartósabb, lazábban szervízelhető. Gondolok itt pl egy kipu szúkítés, levegő-benya arány mod, stb.
Bár ez biztos nagy hülyeségnek hangzik :) Várom a lecseszéseket... :)
Sok köztük a leharcolt, tákolt, sokmillió gazdás agyonvágott példány, sok a valamilyen okból nehezen induló, beteg lelkű gép, amik lehúzzák a karbantartott, szép állapotú jószágok árait is. Közel a 30. saját tulajdonú Berghez azt kell hogy mondjam, hogy használtan véve olyanok mint a Dacia. 2006 óta rengeteg időm és energiám ment rá hogy a 2004 előttiek, és a 2000 előttiek konstrukciós hibáit a lehetőségekhez képest kijavítsam, és ez nem csak a gyenge gyújtásra, a gyárilag rosszul illesztett olasz karbikra és a gyenge újraindítókra érvényes. Általában nem a fődarabok adják meg magukat benne, azok éveket kibírnak. Ha azzal kezded hogy vétel után azonnal szétszeded, kicseréled azt a néhány pár ezer Ft-os apró kütyüt (amik egyébként a szervízkönyvben is ott figyelnek), akkor sok nagyobb szervízszámlától kímélheted meg magad, és egy üzembiztos, viszonylag megbízható gépet kapsz. A 2004 utániak konstrukciós szempontból lényegesen jobbak, viszont gyártási minőségben és összeszerelési szempontból alulmaradnak a régebbieknek. A hiba egyébként vhol a KTM minőségbiztosítási rendszerében keresendő. Alkatrészárak közepesek, vannak kirívó baromságok is köztük, de a fék-futómű kiváló, egyedül a motorkarakterisztikát kell megszokni, mert elég paraszt a gép, még a régi 501-600 ccm-es példányok is. Próbálj ki egy jót közülük, jó áron vedd meg, ha esetleg felújított kérj rá vmilyen szintű garanciát is, nehogy vmi tákolmány legyen!
Sok sikert a nézelődéshez!
Lebeszélnétek Husáról? Milyen egyébb költségekkel kell számolni olajcserén kívül (árral)
Egy könnyű, vad supermocit keresk, mint amilyrn husa is, csak valami oka biztos van, mért 500-600e egy 03-as fs, és nem tudom mi az?!
Heló srácok!
a husaberg fe 400ról mi a véleményetek?
2000 előttit pontosabban 1996 krölit szabad venni ? mikre kell odafigyelni ezeknél az öregebb bergeknél?
ha nem leharcolt mocskot vesz az ember a blokkja meddig birja kb?
mennyi üzemóránként esedékesek benne a dolgok?
alkatrész van hozzájuk? olajcserét hány óránként illendő elvégezni?
bocs a sok kérdésért, de ha lenne vki akinek lenne ideje megválaszolni ezt a "pár" kérdést az nagyon megköszönném.
az smc 625 drága? ez nem egy üzemórás motor , ami azt jelenti hogy minimum 50 ezret kibír a blokkja komolyabb művelet nélkül.
ezzel szemben állítani a husaberget elég fura összehasonlítás, ha a pénz oldalát nézed hidd el többe lesz neked a berg. igaz páratlan élményeket kaphatsz tőle. de ez pont olyan mint egy full cross motort összehasonlítani egy lightos enduroval.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok, szívesen venném tapasztalatotokat.
Egy FS650-en töröm a fejem. 03-04 körüliek 500e-től vannak már, ami összehasonlítva más márkákkal durván olcsó.
De mért?
Egy izmost mocit szeretnék, ami igénytelen. Tudom, a kettő kizárja egymást. Így akkor marad az előbbi. A sűrű oljacseréken kívül azonban nem szeretnék nagyon költeni a vasra.
Mit tanácsoltok?
Mondjuk a 10 órás olajcserén kívül milyen költségekkel kell számolni utcai huligánkodások, és laza pötyögések a huligánkodásra alkalmas területek között szintű (tehát nem kaucsuk) felhasználás mellett?
Anno bejött ktm 640 is, csak bitang nehéz volt. Egy könnyű, erős gépet keresek, ami "megbízható de bitang ha kell" utitárs. (smc625 ritka mimnt a fehér holló és drága)
Szériában kb. 180-190 a vége. Nem forog le tovább a rohadt dög, de cserébe kb. 150-160ig húzhatod keréken, (ott még van nyomaték rendesen) utána megcsúszik az eleje a legjobb gumival is mikor leteszed és kicsit parás lesz a dolog. . A 2002-2003-2004-s jobban megy, azok erősebbek az újaknál.
Enduros ismerősök mind azt mondták crossot crossozásra, endurot endurzásra kell használni fordítva nem jó, legalábbis nem akkora élvezet.
Crossnak feszesebb a futóműve, jobban kivan hegyezve a motor, emiatt szervízigényesebb is, más az áttételezés, stb amik miatt kevésbé alkalmas a feladatra.
A távolság relatív. Ha jó a motor, akkor lehet felőlem nyíregyházán is. Csak a telefonban elhangzottak nem feltétlenül szokták tükrözni a valóságot. Egy roncsért utazni órákat, feleslegesen fogyasztani a gázolajat, és fizetni a bérelt utánfutóért + 1 nap biztos hogy rámegy az utazásra azért az nagy luxus.
A motorvásárlás nem sürgős, a pénz megvan de egyelőre csak tájékozódok a szóba jöhető típusokról.