Jól írod!
Az alapjárati levegőfúvóka és az alapjárati benzinfúvóka által átengedett anyag összekeveredik az alapjárati rendszer csövében, és mielőtt bejut a szívócsőbe, ott van a keverék mennyiségét szabályozó csavar. Vagyis, már a kész, benzin-levegő keverék mennyiségét szabályozza.
Nekem is 17,5 volt benne és sokat kapott fulladt gázadásra mire kivettem és hozzá mértem a 20-as méretűhöz és nagyobb volt a 17.5-es mint az új 20-as tehát kiderült hogy átfúrták kb olyan 25-27re.Most hétvégén berakom a 20-as alapjáratit meg a 145-ös főfúvókát aztán meglátjuk mi lesz?
Teljesen más fúvókák valók szerintem a nagy tesóba.
TM 36 fúvókák(már amire emlékszek) Főfúvóka: 135, alapjárati benzin fúvóka: 17,5
A többit nem tudom,de a Mikuni oldaláról megleshető.
Nagyjából jól mondod,de csak nagyjából
[13264] hsz-ben minden benne van.
Nem a nagy részét szabályozzák az alapjárati levegő/benzin fúvókák,hanem az egészet..........a csavarral a keverék mennyiségét állítod. Forrás: Kovács Tibor M Force
Akkor sem fogok összeveszni! Nem mondtam, hogy hülyeséget mond. Csak úgy egyszerűen rosszul tudja
A manual mindenestre azt írja, hogy az alapjárati benzin mennyiségét szabályozza. Az alapjárati keverék összetételét nagyrészben az alapjárati benzinfúvóka és az alapjárati levegőfúvóka határozzák meg, finomhangolásra pedig a csavar szolgál.
Ha a legjobb alapjárathoz kevesebb mint 1/4 fordulatot kell kitekerni, akkor túl nagy az alapjárati benzinfúvóka (vagy túl kicsi az alapjárati levegőfúvóka), csere. Ha több mint 3 és felet kell kitekerni, akkor szintén csere.
Na ez az! Ezt nyökögöm Én is!
Amúgy rengeteg féle karburátor létezik,amelyeknek szögesen eltérő lehet a beállítása...........ehhez kell a típusismeret.
Autóknak pl. teljesen máshogy működik a karbija(alapjárati rendszerre gondolok),sokkal finomabb állítási lehetőségekkel bírnak.
Colt72 kolléga jól mondja. Hiteles forrásra hivatkozik. Ha kiszeditek a karbit, és az állítócsavar hegye - teljesen becsavart állapotban - belóg, vagy majdnem belóg a szívótorokba, akkor az keverék mennyiségét állító csavar. Ilyen egyszerű.
Úgy néz ki, jó úton haladok a probléma megoldása felé.
Közben látom nő a betegeskedő motorok száma, ezért megpróbálok úgy írni, hogy hasznosítható legyen.
Szóval. Tegnap este ellenőriztem a keverékcsavar helyzetét. Itt rögtön 1 zárójel: (A Keihin PD 05B A FD típusú karburátoron az alapjárati keverék mennyiségét lehet állítani az alul lévő kicsi csavarral. Vagyis, ha kifelé csavarjuk, akkor többet adunk neki. A gáztolattyú ütközőcsavarjával csak levegőt adunk. Ezzel lehet beállítani az alapjárati fordulatszámot. Topiktársunk által beszúrt szövegrészletben más típusú karbikról van szó. Azokat elsősorban 2T motorokon alkalmazzák és az állító csavar a karbi oldalán van.)
A keverékcsavarom el volt állítva. Nyáron állítgattam az indítási és leböffenési problémák miatt és akkor ez a beállítás tűnt a legjobbnak. Most hogy itt a hideg, szükség lett arra + 1/2 fordulatra. Már reggel jobban indult, menetközben jobban ejtette a fordulatot. Az igazi próba majd este jön el. Arról majd holnap tudok beszámolni (ha lesz rá időm).
Ja, a Motordata-ból származnak az adatok. A fent említett karbinál 2,1/4 fordulatot kell kicsavarni a keverékcsavaron.
Természetesen ez csak jó állapotú motornál érvényes. Kopott motorok dúsabb keveréket igényelnek.
Még valami: Aki alapjárati, indítási és egyéb karbira visszavezethető problémával küzd, az a teljes tisztításon felül tüzetesen vizsgálja meg a karbi oldalában lévő kicsi membránt. Magam sem tudtam még pontosan rájönni pontosan a szerepére, de az alapjárati rendszert szabályozza a szívócső depresszió változása szerint. Az enyémben is el volt öregedve, de szerencsére találtam 1 másik Keihin karbit, amiből megmentettem.
Remélem tudtam segíteni, folytatása következik.
Mooondooom,nekem a Mikunis ember mondta,nem magamtól találtam ki,hogy az nem keverékállító csavar(minőségi),hanem az alapjárati keverék mennyiségét(mixtúra) szabályzó csavar! A keverék beállítását külön levegő,és benzin fúvóka cseréjével lehet módosítani.......ezt mondta,kétszer is rákérdeztem. Amúgy nem hülye ember,az M Force motorkerékpár szerelő iskola vezetője,és oktatója + a Mikuni magyarországi képviselője. Ha Ő hülyeséget mondott,akkor Én is.
Betekerve kevesebbet kap,de a keverékből,nem "csak" a benzinből,tehát nem a minőségét állítod a keveréknek,hanem a mennyiségét........szívesen megadom a számát,és hívd fel
koszi az infot....gondolom lehet rogton ugy venni hogy helmet szettel van....mint ha valahol lattam is volna....mivan akkor ha kesobb vesz valaki uj bukot akkor hogy szedi le? ....es elem bir sokat es van hozza memoriakartya is?
Nem akad fent a gáz, nincs gond a kábelekkel :) Hidegen olyan hirtelen harapósan esik vissza, melegen egy hangyányit lassabban, nem vészes, csak a hideg állapothoz képest más.
Az alapjárati keverékcsavar elvileg pedig magát a keveréket állítja. Az TM36 nagytesója a TM40, az meg ua. mint a HS40, annak itt van a manualja, ezt szokták a TM sorozathoz is használni:
Maga a kamera tök ugyanaz mindegyik,csak a rögzítésben térnek el. Persze ez nem teljesen igaz,mert van régebbi fajta,ami nem HD-s, és vannak az újabbak,a 960-as,és 1080-as,ezek HD-s kamerák.
A helmet szettet kell venni,ha sisakra akarja az ember,de ha van jó áron használt másik felszereltségű szett,akkor lehet hozzá venni külön konzolt,amit itthon is kapsz.
A sisakra ragasztani kell egy tappancsot,amit adnak hozzá,és arra kell felcsatolni a kamerát. Nem kell félni,nem esik le,mert k...a erős a ragasztó. Nekem már akadt bele ágba nem egyszer,és nem jött le.
Okozhat szegény keverék ilyet.
Eddig neked nem csinált ilyet a motor,nem állítgattad el?
Amúgy neked is Mikuni TM 36 van rajta, ezeken nincs minőségi keverékállító,csak mennyiségi...........a Mikuni Magyarországi képviselője mondta nekem. Vissza kell rakni a gyárit,az nem csinál ilyet
Esetleg nem lehet,hogy egy pillanatra fennakad a gáz...........mert csak egy bowden van felszerelve neked(húzó),a visszatoló nincs
Heló srácok
Az xr hátsófék pedálját ami visszahúzza vagy nem tom mit csinál pontosan de össze van kötve a vázzal meg a karral na olyat hol lehet beszerezni ha tudtok segítsetek köszi.
Az alapjárati levegőfúvóka és az alapjárati benzinfúvóka által átengedett anyag összekeveredik az alapjárati rendszer csövében, és mielőtt bejut a szívócsőbe, ott van a keverék mennyiségét szabályozó csavar. Vagyis, már a kész, benzin-levegő keverék mennyiségét szabályozza.