amugy meg amit a kollega mondott
és még 1000más is zöröghet.
pl csapszeg...fötengely...
találkoztam már olyannal hogy haver átthozta a gurcsiját hogy löjjek neki szelepeket befele,és a vége bontás lett mert a bizonyos szelephang a szelepekbe enyhén ütközö dugattyu hangja volt a csapszegkopás miatt.
4T-t csak 2féle képpen szabad venni:
1-árában ugy hogy az DOXA!zaj/füst/kókánymentes.
2-kurva olcsón,felkészülve a felujitásra.
(ezen második a szerencsésebb,mert tudod hogy te csináltad!)
bár 2 hét moci nélkül
A szelepek általában azért kopognak, mert nagy a hézag. Viszont ha csak ennyi baja lenne, nem valószínű, hogy eladásra ne állíttatnák be. Ezért hívj valaki hozzáértőt, de még úgy is nehéz lesz. Valószínűleg valami nagyobb baja van.
Hello.Néztem egy motort,de lenne egy kis baj vele.A szelepek kopognak.Ezt leirná valaki röviden mit jelent,és mennyi kb a javitása.Még csak 2t motorom volt,ezért nem tudom mit jelent.Köszi
Nehéz ez a távgyógyítás!
Benéztem a karbit rendesen!
Ez nem állandó nyomású. Az előzőleg írt adat azokra vonatkozik.
Az XL 500R javítási könyve 2 és egynegyed fordulatot ír. Annyira állítsd!
Igen en is igy vagyok mint te,opel szet ossze nem problem de ez a moci megfogott picit.ha meg nemkerdezem meg akkor sosem jovok ra:)most pl a levego konyv alapjan van belove es a kolegak h az keves..na jo mondjuk a konyv egy null kilometeres mocira irja az ertekeket ez meg egy 27eves moci...na sebaj hamarosan nekilatok belovoldozni meglatjuk mire jutok.adatok megvannak aszerint belovom azt gyiii
Anno én így voltam a ladával mikor elkeztem autózni volt tanulópénz de ami érdekli az embert azután utánnajár és észre sem veszi ráragad a tudás a rutin meg jön idővel. Sosem tanultam autószerelést mégis cirka 10 év alatt szerintem nemigen van olyan amit ne tudnék megcsinálni egy bigulin. Legyen az blokk darabokra szét össze vagy egyéb, persze ami gépműhelyes munkát igényel azt szakember csinálja de egyéb az saját. Én jobban bízom magamban mostmár mitn egy szerelőben.
Most xl600 al vagyok kezdő cipőben de ebbe is beletanul az ember türelem meg odafigyelés kell.
bocsi a kis offért
Devil: gyertyakulcsot mostm ár 3 hét után áthozhatnád meg indításnál kiderül ha megint a multkori jelenség van akkor napolom a motorozást azt valszin bontás oil, oilszűrő csere szelepszárszimering csere megnézem akkor már a veláncot is meg szelepeket szelephézagállítás gyertyacsere. Remélem extrém váratlan dolog nem jelenik meg.
Rendben,igazatok van amiket leirtatok kiprobalom es ha semmi akoor szerelo a vege!alap fogalmakkal meg csak annyi a baj h 4t mocim meg sosem volt..na mind1meglatjuk aztan este irom az eredmenyt!kosz mindent megegyszer
Azért nem kell rögtön megsértődni.
Nem mindenkinek egyforma a stílusa, de igaza van a "kollégának" hogy alapvető műszaki ismeretek nélkül nem érdemes hozzákezdeni a szereléshez. Elmész a legközelebbi könyvtárba, kikölcsönzöl néhány motorszereléssel alapfokon foglalkozó könyvet, és olvass! Sajnos e nélkül nem működik a dolog. Meg kell tanulni. Ha komolyan gondolod a motorozást, hosszútávon meg fog térülni. Sokat lehet spórolni a saját szereléssel, de sokat lehet fizetni szerelőre, ha elrontasz valamit.
Ez nem reklám, de a Motorrevü című újságban is van 1 cikksorozat szerelési tanácsokkal. Ha olyan könyvtárba mész, ahol pedig járatják, érdemes visszaolvasni a régebbi évfolyamokat is. Még tuningolási sorozat is volt. A honlapjukon pedig lehet kérdezni a "Motordoki"-tól.
minimális ismeret úgy szerezhető, hogy elviszed olyanhoz aki ért hozzá és figyeled mit csinál
önálló meló nem mindig vezet jóra, bár ahhoz kitűnő hogy tudja az ember mit rontott el
gépeden akkor minden jó, de mégsem indul..... szóval szerintem már túlért a barkács megoldásokon
mert ha a karbi faca, gyújtás faca vezérlés&szelepek faca akkor ide szakember kell, mert valami felett "elnéztél"
de pl egy karbi beállítás sem egyszerű, ha csak egy nagyon egyszerű stihl karbit veszek alapul 1/8ad fordulatok a csavarokon és egész máshogy működik
amúgy rettenet kíváncsi vagyok mi a gáz a gépeddel, mert ilyennel még nem találkoztam ami melegen ne indult volna.....
mondjuk enyém sem indul ha megerőltetem és lefullad, de ekkor 6-8 rúgásos szellőztetés és beindul
de ha ilyen megerőltetés után jár alapjáraton 10-15 másodpercig akkor már teljesen jól indul
Az ilyen típusú karbiknál (Keihin?) - jellemzően - 3.1/2-re van kicsavarva az alapjárati keverékcsavar. Nekem így általában jó szokott lenni. Ettől kicsit el lehet térni - főleg kopott motornál - de első indításhoz tökéletesen jó.
Ha erőtlen a szikra, a gyertyahézag csökkentésével tudsz rajta segíteni, de ha így lenne, hidegen sem indulna.
A szelephézagok elég nagyok?
A dekompresszor bowdennek van elég holtjátéka? Az is kitámaszthatja a kipu szelepet.
Emeld meg az alapjárati fordulatszámot 1200-1500/percre. Az is segít valamit.
Egyébként új gyertyával, gyári fúvókákkal (érdemes nem csak a fúvókába ütött számokra hagyatkozni, hanem leellenőrizni fúvóka kalibrálóval) gyári beállítással indulnia kell hidegen - melegen
A berugási technika sem mindegy. Ha még nem volt nagy, 1 hengeres 4T-d, azt is meg kell tanulni.
A gázhoz nem szabad nyúlni!
Egyelőre ennyi jutott eszembe.
Ugy emlekszem azert van ez a forum h az ember kerdezzen ha nem tud valamit!minimalis ismeret meg ugy szerezheto hogy csinalja az ember!en kerek elnezest azoktol akiktol kerdeztem...
Visszatérve a karbi ábrára ha jól tudom 1-alapjárati fúvóka, 2-alapjárati levegőcsavar kb 1/2 fordulatot ki ha esetleg nem nagyon reagál rá akkor lehet ,hogy farsot szív,3-főfúvóka,4-tűszelep.
és még 1000más is zöröghet.
pl csapszeg...fötengely...
találkoztam már olyannal hogy haver átthozta a gurcsiját hogy löjjek neki szelepeket befele,és a vége bontás lett mert a bizonyos szelephang a szelepekbe enyhén ütközö dugattyu hangja volt a csapszegkopás miatt.
4T-t csak 2féle képpen szabad venni:
1-árában ugy hogy az DOXA!zaj/füst/kókánymentes.
2-kurva olcsón,felkészülve a felujitásra.
(ezen második a szerencsésebb,mert tudod hogy te csináltad!)
bár 2 hét moci nélkül