Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A manual nekem is meg van (mármint a gépkönyve), de ott nem találtam a viszkozitását. Könnyezik a jobb oldali, egy másik motorban meg cserélni kellene és akkor már egyben rendelném meg, a télen + majd kicserélem.
A rendszámtartó folyamatban van csak hiányoznak az adatok, a képről + nehéz lenézni.
Innen le tudod tölteni a manualt. Biztos benne van a villaolaj tipusa is. Elfolyt szimmering miatt vagy csak csere?
Üdv.

Tudja valaki, hogy milyen villaolajat ír elő a gyár az SP-2-be?
Hellol!

Én Motul 5100 10W40-et.
Olajcsere szigoruan 5000km-nél
Nekem nagyon bejött,finoman jár és a váltó is patent.

Hali!
Repsol Racing 10w50 FULL Syntetic
Csak azért mert kíváncsi voltam nincs e valami összefüggés a hőmérséklet és a váltó csattogás között.
De szerintem nincs mert én is kb 60-65 foknál indulok.
Egyre inkább azon gondolkodom talán olajcsere kellene, probáltam utánnanézni több helyen mit javasolnak és ott találkoztam ugyanezzel a jelenséggel(váltócsattogás,nehézkez váltás),ott olaj probléma volt!
Beszéltem egy szerelővel aki azt mondta félszintetikus olaj kellene bele.
AZ ismeretségi körödben VTR-esek milyen olajat használnak?
Változó... Ha sokáig tollászkodok akkor 60 is lesz,ha nem csak becsukom a garázst akkor 40-45...
Miért kérdezed?
Szeva!
Te mennyi ideíg melegíted a motort elindulás előtt?
Hány fokos a víz/motor induláskor?
Majd ha tudjuk mi a baj,akkor sztem...
Fölöslegesen minek?
A kuplung fedelet, oldaldeknit már levettem ott semmi olyat nem láttam ami gáz lenne, persze itt 1mm eltérés is tud hibát produkálni, lehet elviszem szakszervízbe megnézetem.
De előtte egy olajcsere tényleg nem fog ártani.
A kupluncserét sikerűlt megkérdezni?
Sztem otthon ne kezdj bele,mert kikell szedni hozzá a blokkot...
Egy dekni levétellel azért belehet látni... (szerviz)
Mindenesetre egy olajcsere nem árthat...
Amit írtál azt a tengelyt hogy tudom megnézni ellenőrizni, vagy csak szervízben tudják megnézni?
Szerinted érdemes megnézetnem?
Lehet hogy a váltótengely beljebbcsúszott és az eredményezheti a csattanást,mert nem tolja össze a kerekeket a váltóban...
Igen sebességbe, min két olda kapott egyik az autóval találkozott(jobb oldal) majd a másikkal(bal) pedíg az úton csúszott, motor, váz, tank nem sérűlt viszonylag csúszással megúszta.
Rakok fel képet, most ilyen állapotban van egy két elemcsere után.
Amikor eldőlt a motor akkor sebességbe volt?
Melyik oldalra dőlt?
Még nem beszéltem az illetékessel,mert nem elérhető...
Évente cserélek olajat,mert keveset megyek 2500-3000 km/év...
Szeva!
Most voltam motorozni megfigyeltem néha nehezebb, csattanósabb a váltás valamikor meg mint a vaj olyan nem értem! Mikor elindultam elég hangos volt, lehet az olaj nem volt elég meleg, híg, de néha menet közben is észrevettem felváltásnál.
Most Castrol r4 superbike 10W50 van benn.
Én csak túrázásra, hosszú utakra használom, elég kíméletesen megyek vele nem gyilkolom, de néha azért meghúzom neki, hidegen nem forgatom hagyom melegedni. Kerekezés gumifüstölés nincs!
Olajcserére mindíg figyelek. Te mennyi km után cserélsz olajat?
Én Nagykanizsáról írok
Ha a lamella cseréről tudsz infót írj!
Milyen olaj van benne most?
Szoktad "gyilkolni" ?
Kerekezés, ilysesmi?
Merre lax?
A lamella cserére este rákérdezek az illetékesnél...:)
Szia!
A váltó csattogás lehet az olajtól? Vagy kuplung kopásból is adódhat?
A sebességeket veszi rendesen nem szórja ki, szerintem a váltónak nincs baja.
Én is kuplungolok váltáskor.
Amúgy a motorban 36.000 km van lehet cserélni kéne a kuplunglamellákat.
Kb. mennyi km-nél szokták cserélni?
Szia!

SEMMI adalék csak az olaj!
Én úgy tudom hogy ha van 1x000 km egy motorban akkor lehet hallani kis sustorgás szerű zajt (nekem is).
Azt hittem hogy eddig nem volt és neked az esés után jött elő...
Szval úgy tudom hogy ez "természetes"...
Egyébként nekem a váltással nincs bajom. Nem kattog,nem csattog semmi rendellenesség (mondjuk mindig kuplunggal váltok).
Szevasz!
Írtad hogy Repsol Racing 10w50-et javaslod, szoktál még hozzá tenni valami adalákot, hogy puhább csendesebb legyen a váltás?
A kuplung morgás szerinted az eséstől lenne?
Valaki mondta szerinte normális, hogy van egy kis alapzaj, de szerintem nem!
Még nem hallgattad a tieden? Van egy kis zaj alapjáraton, kiengedett kuplungnál, ha behúzod akkor tompul a zörej rezgés?
Üdv: Ákos
Ha az esés után lett ilyen,akkor lehet hogy köze van hozzá...
Részemről Repsol Racing 10w50-et javaslok (én is azt használom) :)
Sziasztok!
Lenne egy problémám, de lehet csak az én bogaram, összetörtem a motort, azóta kicsit furcsán viselkedik, lehet az eséstől van. A kuplungnál furán morog, beremeg a motor, de behúzott karnál teljesen megszűnik,ha felengedem ismét morog! Mostanában a váltás is kicsit hangosabb, nehezebb, csattogósabb. Valaki találkozott már ilyennel, mi lehet a baj?
Milyen olajat érdemes használni?
Én eddíg Castrol r4 superbike-t használtam.
Üdv.
Szeva!

Sztem jó motor,de amit tudni kell azt előttem leírták..:)
Nálam semmi baja nem volt,akinek meg ekadtam annál a fesz.szab pukkant el...
Szval sztem a mai napig nagyon jó motorok
Viszont qrva nehéz kifogni egy hibátlan állapotút, mindenképpen csak a legmegbízhatóbb, legnagyobb szakértelemmel rendelkező szerelővel-motor-szakiddal mennyél ilyet nézni, mert koránál fogva legalább 3-4 tulaja is lehetett, és valamelyik biztos adta a szájának , hibátlan már nincs, ezt is kalkuláld bele!