A 10W-40-es olaj se nem vastagabb, se nem sűrűbb a 10W-50-eshez képest. Az 50-es jobban bírja a meleget, azaz magasabb hőmérsékleten csökken le a viszkozitása. Utcai használatra normál körülmények között általában a 40-es olaj tökéletes. Én 50-eset használok, jobb az ha több tartalékai vannak az olajnak. Nyáron pl amikor olvad az aszfalt és nem lehet még motorral sem megfelelően haladni, olyankor eléggé felhevül a blokk, aztán kapja a hőterhelést az olaj is rendesen. Ilyen esetekben jobb az 50-es olaj, a 40-es már igencsak a teljesítőképessége határa felé van.
Én a legelső alkalmat leszámítva, amikor is rábeszéltek a Honda Sallerbeknél egy "gyári Honda" olajra, mindig Repsol 10W-40-et raktam bele, de annyira dicsérik a Motult, hogy most majd kipróbálom az 5100-asukat persze az is 10W40-es lesz. Az én laikus véleményem, hogy egy jó minőségű 10W-40-es vastagabb-sűrűbb kell az idősebb kopottabb sok km-t megélt paripákba, a 10W-50 vékonyabb az "R"-es vasakba kell. Mert "R"-eseket azért veszik nagy általánosságban, hogy kitolják a szemüket, mi pedig túrázunk.
Az előzőektől nem kell annyira megijedni ezek tények, sokan használják motorjaikat nem pont a megfelelő olajjal és úgy is sokáig elketyegnek a vasak.
Amit kinéztél az 5100 10W40 est az tökéletesen tudja a gyári ajánlás értékeit nem lesz baja tőle a motorodnak.
Cseréld rendszeresen, az fontos. A legolcsóbb alkatrész az olaj.
Ha mindenképpen fullosat szeretnél akkor a 7100 10-40-es is megoldás lehet az már full szinetetikus.
a 10W-40 vagy 15W-50 stb.. azt a külső hőmérséklet-tartományt jelöli ahol az olaj használható.
Az olajnak van egy fontosabb tulajdonsága ami szinte sehol nincs feltüntetve ez a folyási képesség.
Minél sűrűbb egy olaj annál rosszabb a folyási képessége.
Egy 10w-40 olaj 40C'-on 97Cst körüli 100C'-on 14-17Cst értékkel rendelkezik
Egy 15W50 ugyan ezeken az értékeken 118 és 17-22 közötti értékekkel rendelkezik.
A motorblokknak pedig a 10Cst érték a legmegfelelőbb ebből látszik hogy a 10W40 olaj sem igazán éri el, de közelebb áll a szükséges értékhez.
A minimális infót köszönöm! Ez is elég volt ahhoz, hogy megvegyük!
Így már 3db piros VFR 800 FI van a baráti körben.
Szükségem lenne egy 800 FI-re való doboz tartó konzolra.
Az nem baj,hogy ha doboz is van hozzá.Infókat előre is köszi.
Valaki nem akar megválni egy ilyen szettől olcsón?
Ismeri valaki itt a fórumozók közül az UCV-716 rendszámú 2001. évjáratú piros VFR 800- at. Szegeden a Yamahánál eladó.
Előre is köszi
VFR800 98-01
Persze csak vicc volt. 6 ezrenkent szoktam cserélni. :)
Az előzőektől nem kell annyira megijedni ezek tények, sokan használják motorjaikat nem pont a megfelelő olajjal és úgy is sokáig elketyegnek a vasak.
Amit kinéztél az 5100 10W40 est az tökéletesen tudja a gyári ajánlás értékeit nem lesz baja tőle a motorodnak.
Cseréld rendszeresen, az fontos. A legolcsóbb alkatrész az olaj.
Ha mindenképpen fullosat szeretnél akkor a 7100 10-40-es is megoldás lehet az már full szinetetikus.
gondolom a híg olajak, amiket hamarabb megeszik a moc.
Az olajnak van egy fontosabb tulajdonsága ami szinte sehol nincs feltüntetve ez a folyási képesség.
Minél sűrűbb egy olaj annál rosszabb a folyási képessége.
Egy 10w-40 olaj 40C'-on 97Cst körüli 100C'-on 14-17Cst értékkel rendelkezik
Egy 15W50 ugyan ezeken az értékeken 118 és 17-22 közötti értékekkel rendelkezik.
A motorblokknak pedig a 10Cst érték a legmegfelelőbb ebből látszik hogy a 10W40 olaj sem igazán éri el, de közelebb áll a szükséges értékhez.
nem igazán ismerem az olajakat....
Nekem ugyan nem VFR em van... de hondám.
Én Repsol 10w-40 sinteticot használok.
A motul 5100 10W-40 Szerintem jó a motorodba, mivel tudja a manual által előírt normákat.
Én 15w-50 nem raknék bele...
Ti milyen olajat használtok?