A trópusokon nem igazán megy 25 fok alá a hőmérséklet, ezért ott bátran lehet 20W-s olajat használni, mivel nem kell attól félni hogy túl sűrű lesz az olaj indításkor. Nyilván egy ilyen helyen legalább 50-es melegoldali viszkozitás ajánlott, sivatagban ahol pedig a levegő is forró, oda egy 20W-60-as olaj simán kellhet.
Szerintem a trópusi meleg inkább a meleg oldali viszkozitásnál számít. Ilyen szempontból szimpi volt az 50-es viszkozitás, de mivel munkábajárásra is terveztem használni, 2 év után úgy döntöttem, monnyon le.
Mondjuk most már ez a vevő dolga lesz. Megkapja 10W-40-el aztán eldönti, mit szeretne a köv. cserénél.
Naja, azért nem mindegy hogy hidegindításkor menniy idő alatt ér oda az olaj a kenendő helyekre. Egy ilyen sűrű olajat mire odapaszíroz a szivattyú bárhova is... Trópusi/sivatagi éghajlatra jó a 20W a VFR-be, de ide nem igazán.
Hali! Nekem van gyakorlati tapasztalatom a 20W-s olajjal.
Mivel az én(?) VFR-emben azért van km (nem 68e ), így autópályás menésnél már csipegeti az olajat. Nem vészes, de kipróbáltuk a 20W-50-et, és azzal ez jobb volt. Hurrá!
Viszont egy nyári reggelen öntöttem utána ebből az olajból, illetve szinte csak öntöttem volna. Olyan volt mint a méz. Pedig ez csak hűvösebb nyári reggel volt. Most Motul 5100 10W-40-et vettem hozzá. Inkább néha kelljen kicsit utána önteni, de nem gépzsírt kergessen körbe szegény egy hűvösebb reggelen.
Gratula az új géphez! Hát igen, a V az V !
Csütörtökön bejött egy srác,mert pont erre volt dolga és beleszeretett. Pénteken vitte is. leszarta a szitáló esőt,ráült és vitte!
Szép és jó moci volt. sajnálom,még így is,hogy nem is az enyém volt.
Láttam, már nem hirdetitek. Egy pár nappal később elmentem megnézni az SP-t amit meg is vettem, mint ahogy mondtam is ott a helyszínen, vagy 1000RR, vagy SP2. Igaz csak egy hajszálon múlt hogy nem 1000RR lett, mert nehezen alkudtam meg az eladóval, én már elindultam hazafelé amikor visszahívott hogy elfogadja az ajánlatomat. Pontosabban nem is hazafelé mentem, hanem már beleéltem magamat hogy 1000RR-em lesz, és nekiindultam Budapestnek megnézni egyet. Összesen 3db RR volt a listámon, egy a tiétek, aztán az a pesti (azt nem sokkal később DaVeFR kolléga vette meg ), illetve egy dabasi. De hát úgy hozta a sors hogy maradtam a jól bevált fogaskerekes, V-motoros megoldásnál.
Köszönöm a felhomályosítást!
Bár az igazság az, hogy valóban nem motorozok 15 fok alatt, mert megfájdulnak a térdeim, szóval az nagyon nem zavar. Valóban 0 foktól írja a 20W-t, tíz alatt nem is tartom a motort, tehát szerintem jó lesz, bár még nem vettem olajat, szóval lehet, hogy 10W-s lesz a mostani.
Ha 20W-s olajat teszel bele, akkor +5 fok alatt ne nagyon indítgasd a motort... Erre az éghajlatra és utcai körülményekre a 10W-40 vagy 10W-50 a legjobb, még ha 68.000 is van a gépben. Szerintem rosszul értelmezted a dolgokat, mi az hogy 20W-s a minimum amit a könyv ír? Inkább a teljesítményszintre lehetne egy minimális követelményt meghatározni, mintsem a viszkozitásra. A manual minimálisan API SF vagy SG teljesítményszintet határoz meg. A viszkozitást pedig az alapján kell kiválasztani, hogy milyen külső hőmérsékleti körülmények között fogod használni a motort, arra ott van az a kis diagram, ki lehet olvasni belőle. Mivel a 20W-s olajhoz 0 celsius minimum hőmérséklet tartozik, ezért nem célszerű 5-10 foknál hidegebben egyáltalán beindítani a motot, egy kis ráhagyást célszerű tartani. A 20W-s olajokat általában léghűtéses motoroknál alkalmazzák, ahol magasabb az üzemi hőmérséklet, és a működésükből adódóan nagyobbak az illesztési hézagok. Én VFR-be 20W-s olajat nem is töltenék, max ha 10-15 fok alatt már nem használod a gépet.
Én csak 20W-s olajat teszek bele, egyrészt mert az a minimum amit a könyv ír, másrészt már van 68.000 a gépben. Az ásványi fele annyi repsolból mint a szintetikus. Pont jó lesz.
Ez az olaj kérdés mindig előjön, olyan mint a bumeráng
Nekem volt már benne ásványi (gyári Honda olaj, Honda kereskedőnél vettem) volt benne Repsol 10W50 és most 10W40 van benne. A lényeg hogy jó minőségű olaj legyen benne és a Motul az az.
Miért ne tenne ásványi olajat? Most nem megyek bele egy jobb-nem jobb vitába, de én pl. azt használok. :)
A Hiflo teljesen jó szűrő!
A www.nagyvas.hu, vagy www.motoroazis.hu honlapokat érdemes megkeresni olaj és szűrő ügyben.
Mondjuk most már ez a vevő dolga lesz. Megkapja 10W-40-el aztán eldönti, mit szeretne a köv. cserénél.
Mivel az én(?) VFR-emben azért van km (nem 68e ), így autópályás menésnél már csipegeti az olajat. Nem vészes, de kipróbáltuk a 20W-50-et, és azzal ez jobb volt. Hurrá!
Viszont egy nyári reggelen öntöttem utána ebből az olajból, illetve szinte csak öntöttem volna. Olyan volt mint a méz. Pedig ez csak hűvösebb nyári reggel volt. Most Motul 5100 10W-40-et vettem hozzá. Inkább néha kelljen kicsit utána önteni, de nem gépzsírt kergessen körbe szegény egy hűvösebb reggelen.
Csütörtökön bejött egy srác,mert pont erre volt dolga és beleszeretett. Pénteken vitte is. leszarta a szitáló esőt,ráült és vitte!
Szép és jó moci volt. sajnálom,még így is,hogy nem is az enyém volt.
Amúgy elkelt a vas
Bár az igazság az, hogy valóban nem motorozok 15 fok alatt, mert megfájdulnak a térdeim, szóval az nagyon nem zavar. Valóban 0 foktól írja a 20W-t, tíz alatt nem is tartom a motort, tehát szerintem jó lesz, bár még nem vettem olajat, szóval lehet, hogy 10W-s lesz a mostani.
Nekem volt már benne ásványi (gyári Honda olaj, Honda kereskedőnél vettem) volt benne Repsol 10W50 és most 10W40 van benne. A lényeg hogy jó minőségű olaj legyen benne és a Motul az az.
Finom darab mindkettő.
http://www.dailymotion.com/vid...
Egész jó párosítás nem?
Csinos mindkettő
Csak minőségi előírás van, més nincs.
Ennek ellenére maradok én is a full synth-nél.
A Hiflo teljesen jó szűrő!
A www.nagyvas.hu, vagy www.motoroazis.hu honlapokat érdemes megkeresni olaj és szűrő ügyben.