Szia!
Az igazi ngk gyertya piros dobozban van (honda).A made in japán felirat a gyertyán gyönyörűen látszik mig a másikon a kancsal szemü yun king ütötte volna bele.
Esetleg teszek fel képeket. üdv
Nem is vártam, hogy ingyen kölcsönözne bárki is egy komplet idomgarit egy hónapra. De ha máshonnan közelíted meg, kb 40.000 Ft.- és egy adag munkából vany egy teljesen új garnitúrám. Nekem megér ennyit.
Ehhez még annyit írnék, hogy ezzel nem feltétlen értek egyet. Ami szar azt ne engedjék át. Alap.
Hozzáteszem lehet szídni a szerveket, de Magyarországon a vizsgáztatás a járműtulaj oldaláról is úgy néz ki, hogy neki nem az a lényeg, hogy egy biztonságos, jó műszaki állapotú járművel közlekedjen, hanem hogy meglegyen a papír és akármilyen szar a vas nem számít.
Az hogy ennyibe kerül, maga a rendszer hibája is. Ha német mentalitásúak lennénk és azt tartanánk szem elött, hogy jó műszaki állapotban legyen a kocsi, akkor egy német szintű egyszerű műszaki vizsgáztatás is megfelelne. Így agyonszigorítva (persze az egy más kérdés, hogy így sem buktak ki az ilyen járművek) egy bonyolult vizsgáztatás ennyibe kerül. Ha gondolod írhatok költségekről hogy néz ki egy vizsgahely, de végülis felesleges. Hidd el ha sok pénzem lenne, akkor nem vizsgabázist nyitnék, max a felkészítésben van igazán lóvé.
20-ast kér azért, hogy _kölcsön_ adja? BAsszus! Még szarabbul érzem magam, hogy nem tudtuk összehozni.
Jó, mondjuk arra én is gondoltam, hogy elmehetnél a biatorbágyi bontós Palihoz, letétbe ott hagyod az idomok árát, aztán ha visszaviszed, visszakapod a pénzt. Esetleg veszel is valamit nála, akkor mindenki jól járt.
A korábban említett RC36I bontásra kb. mikor várható? (tudod, az apró műanyag izékék miatt)
Elvittem fényeztetni az oldal idomot, amit az autópályán elhagyott helyett vettem. Lassan indul a gépem csinosítása, hogy mehessen fel hirdetésbe.
De minden vég egy kezdet is egyben.
Én a Szegeden csináltam a KPM vizsgát.Nálunk más mert az enyém azért tüzetesen át lett nézve...Gumi,fék,lámpa,duda...meg amit előbb írtam, hogy a gyári kinézetével.
Nekem tavaly lett így forgalomba helyezve a moci.Hoztak vmi nagy motoros lexikont amiben vannak képek a mociról és összehasonlították a valósággal.Sztem inkább a gyári dörrentővel...de ez csak egy tanács,27.000 a műszaki.
Ha lesz már egy kis szabadidőm, akkor azt a csalafintaságot szeretném elkövetni, hogy egy hibátlan idomszetről leveszem a formát és minden darabot megcsinálok üvegszálas műgyantából.
Mivel ebay-en is 100 eurót kérnek egy fejidomért (csak egyik oldal), úgy döntöttem, olcsóbb, ha megcsinálom magam.
Sikerült is ledumálnom egy sráccal, 20-ért egy teljes idomszetet kölcsönöz egy hónapra, az remélem elég lesz levenni a formákat.
Sajnos horror áron vannak az idomok. Ezzel a megoldással, ha esetleg meg is sérül, bármikor tudok egy újat laminálni magamnak.
Csak legyen már időm rá ...
Egy kérdés: A gyári plexin a fekete kontúr az festve van, vagy csak fóliázva, mint a fényszóró szélei?
Lehet kukacoskodni, de szerintem mindenki tudja, hogy miről van szó, ha KPMet írok.Tökmindeggy.Csak arra akartam utalni, hogy nem kell besz..ni tőlük mert elég felületes az egész.Lehet vitát nyitni, hogy mit és hogyan lehet mérni egy motoron, de nem erről van szó.Csak lehúznak pénzel.Erről szól a dolog.
Annyit azért hozzáfűznék, hogy egy motoron nincs is kb mit mérni a fékingadozáson kívül. A produkált fékerőérték egyébként is vicc kategória, visszajelzőket, lámpákat lehet mérni.
KPM meg majd 2 évtizede nincs, ahogy tanács helyett is polgármesteri hivatal lett. :) Idéntől már NKH sincs, hanem kb ahogy minden szerv ez is kormányhivatal lett :)
Én saját lábán közlekedek vele, mivel van biztosításom rá és március 23-is érvényes angol műszaki, nomeg ugye ott forgalomba van helyezve. Ezer helyen utánajártam mire kiderült, hogy így használhatopm itthon.
Köszi az infót a mozaikról, én is oda kell vigyem. Ugyan van ismerősöm, de ha lehet jatt mentesen csinálnám meg, mert így is qvadrága lesz.
Remélem hamarosan lesz időm és pénzem mindent megcsinálni. sajnos mivel hiányos az idomszet, még előbb azt kell pótoljam valahogy a vizsgáig. Plusz lánc, lánckerekek, olaj, gyertya, szűrők.. jajj de hosszú a lista basszus...
Én jómagam fogok dobot csinálni rá, már megvan a karbonszövet :)
szia!
Szerintem a Te dobod is gyári, bár a hangja nagyobb mint az enyémnek.Én épp mostanában akarok másik dobot aminek jobb a hangja.Így sem rossz, de azért jobb lenne egy sportdob
Tudtok ajánlani valamit?Lehet, hogy át lesz alakítva, mert már amúgy is rozsdásodik 2-3 helyen...
Én is magam papíroztam le a gépet.Olaszból lett hozva.Kicsit bonyolult, de nem annyira vészes.Ha kell segítség akkor kérdezz nyugodtan!
KPM vizsga egy vicc volt a Mozaikban.Már eleve kamu rendszámmal érkeztem Néztek is mikor várakozás közben lecsavaroztam...
Gondoltam fasza.Biztos jól kib...nak majd velem, de nem volt semmi gond.Nem találták meg a motorszámot így motorkódot kaptam
Semmit nem néztek a fékhatáson kívül.Se világítás, zajszint.Egyszer beindították és ennyi volt.
Én egyetértek veled, mivel tesóm is igen közel van a témához és szokott néha mesélni, milyen szörnyeket kell levizsgáztatni.
A helyzet az, hogy halvány lila fingom sincs, hogy gyári-e a dob, vagy sem, mert marha hangus, de ugyanakkor gyárinak tűnik. Megpróbálok belökni egy képet, hátha ti többet tudtok róla.
Nomegy egy hangmintát.
Nem tudom hol, de ez körzetünkben nem igaz. Vizsgáztatásban (ahhoz tartozó terület) dolgozom.
Bármilyen hihetetlen a vizsgáztatás akárhol van, az a cél, hogy átmenjen még a legnagyobb hulladék is.
E betűvel és megfelelő zajszinttel átmegy felügyeten is.
Nem akarom leírni, de tudnék rengeteget mesélni, hogy mi megy át.
Hihetetlen tudom, de mindenki érdeke, hogy átmenjen, nem kell kérni, könyörögni hogy csaljanak, hogy átsuhanjon, csalni fognak. Ha nem így lenne a nem lambda szabályzott kocsik (régi karbis, úgy euro sok dízelek, akár zsír új is) fele megbukna és nem lenne közúton.
Aztán mikor kérdi a tulaj, hogy jó volt-e a füst, akkor aszondja a vizsgabiztos, hogy karierrje alatt még ilyen nullás füstöt nem látott , szerencsétlen meg még el is hiszi, másnap büszkén mondja szomszédnak, hogy vagy mondjuk nullás cécó volt a ladánál (de mennyi ilyet hallani) és milyen fasza. Közbe meg akkora kalap fos volt az egész, hogy aztán a műszer szervizesek az euro nagyszámú csodadízel után meg mehetnek füstkamrát takarítani, mert tönkrement a brikettszéntől.
Na de nem akarok rizsázni, ebbe benne kell lenni.
Az ilyen személy 40k/ teher 80k-s műszaki vizsgákat aki meg csinálja az dögöljön meg akkor ,amikor nem jár arra senki, mert azok úgy szoktak kinézni, hogy szétrohadva (átnyúlsz rajta), ömlik az olaj, nomeg kormánymű akármikor széteshet, egyik oldalon no fék, zéró csillapítás, ilyen szembe remélem sosem jön. Mert aztán lesz egy újabb sportmotorra jellemző mindig az autós a hibás videó a perec/bukta részen.
Hát, ettől függetlenül, hogy betömöd-e vagy sem, én nem mennék el nyitott dobbal műszakira. Hacsak nem haver a vizsgáztató
Amikor első körben összelegóztam a vffert, gyári dobbal mentem műszakira, vizsgáztató felpörgette 7-8ezerre, majd kérdezte, hogy ez biztosan a gyári dob-e, mert elég hangos... anyád...
Lövésem nincs. Amit hallottam az annyi, hogy állítólag közel minden motorról van fényképük, és amin nem a gyári dob van, az nem kap műszakit. Vagy ha kap is, az max maszekműhelyben, és E-betűs kipuffal, amibe kell a pipa is.
Na jah! A sok hozzánemértő
Amúgy, a kipuffra milyen előírások vannak műszakihoz? E számon kívül?
Mert ugye nekem még az első itthoni forgalombahelyezés is hátravan még
Soká'
Részemről is ráér még. Felnik festőnél, rugóstag még Pesten, összekötő habokban, és akkor még az összeszerelésről szó sem esett. De tök jó... összerakom a motort patenra, aztán műszaki, utána szedhetem szét, és megint legó össze, hogy olyan legyen amilyennek akarom (sportdob, púp)
Azt mondanák, hogy nincs a sportdobon E betű. De buták, hogyne lenne, ott a Remus-ban az E betű. Nem elég?
Az igazi ngk gyertya piros dobozban van (honda).A made in japán felirat a gyertyán gyönyörűen látszik mig a másikon a kancsal szemü yun king ütötte volna bele.
Esetleg teszek fel képeket. üdv