Nah, előkotortam a manualt, az első fejezetben a vezérműtengelytől a dugattyúkon át a váltóban lévő fogaskerekek hézagolásáig minden méret meg van adva hogy mennyinek kell lennie. Konkrétan ez itt a kuplungra vonatkozó adatok:
Valahol volt egy ilyesmi galéria, vagy video felnt anno.
Javítsatok ki, ha tévedek, de ugye a pontos működés érdekében elengedhetetlen, hogy a csövek keresztmetszete mindenütt egyforma legyen. Éppezért a belinkelt képnél, a fitting csal valamennyit, mert nem ugyanaz a belső km-e mint a csőnek. Én szerintem. Persze lehet, tévedek.
Pedig a VFR manualban még az elején le vannak írva az egyes alkatrészeknek azon méretei, amikor elérik a cserét. Most nem tudok ide képet rakni mert szolgálatban vagyok és nincs nálam a pdf. De itt a Jamakkánál is csak a kopólamella mérete van megadva hogy mikor kell cserélni, illetve az acéllamellánál a vetemedés mértéke van meghatározva. Értelmetlen lenne vastagságot meghatározni, mivel az nem igazán kopik, hanem inkább elvetemedik a hőtől és egy idő után szépen lila színű lesz a felülete.
Hát én is megörültem neki amikor megbontottam, mert abban a tudatban éltem, hogy ez is lapkás Aztán hatalmas lendülettel megcsináltam az első két hengert, de nem zártam még le a koponyáját, mert kétségeim vannak/voltak, de szerintem a hétvégén sort kerítek a hátsó két henger beállítására is.
Egyébként ilyen szinkrontesztert csinált már valaki?
Tökéletesen értelmezted a dolgokat.
A "szükség esetén csere"-kijelentéseden volt a hangsúly.
És egyértelmű, hogy azért cserélek most lamellát, mert hogy megcsúszik a rohadék, és nem azért, mert lemértem. :-D
És miáltal láttam, hogy más miként adja meg, kiváncsi lettem :-)
A különbség csak az, hogy karbantartás alkalmával ellenőrizd a működését, mert ugye erről folyt a szó nagyban! Szerintem. Ez van elő írva manual szerint. Kiemel e rendesen, és nem csúszik, holt játékok beállításának ellenőrzése.
Ha problémát félsz felfedezni, csak akkor bontod meg, de azt is egyezteted az ügyféllel, mert ugye akkor már tömítést kell cserélni, és az biza pénzbe kerül.
A versenycélú üzem órás gépeket meg nem szabad hasonlítani, egy utcai motorral.
Karbantartásról kezdtünk el beszélgetni. Így én ebből indultam ki. DE aztán az is lehet, hogy én nem jól értelmezem a dolgokat.
Ugye itt kapásbol úgy kezdi, hogy a tömítést cseréld, ha bontottad.
a 2ik képen pedig megadja, hogy mik a méretek.
Ezeket én nem találtam meg a VFR-könyvében.
Nem mintha számítana, csak mint érdekesség.
Yamahánál, és a Hondánál, de vehetnénk bármelyik japán gyártót is mindegyik kötelezően csak a szűröket írják elő cserére kilométerre. A folyadékokat pedig időre van megadva. A többi pedig ellenőrzés, szükség esetén csere.
De konkrét példát szívesen vennék
Nekem anno azt mondták, hogy a kuplung lamlla akkor csere érett ha küszködnöd kell amikor 1-esből üresbe szeretnéd rakni.
Nem tudom mennyire helytálló.
Kiváncsiságbol érdekelt volna, hogy pl a kuplung lamella mennyi MM-er kopás után válik csere éretté.
ezt nem találtuk meg...:-(
Vagy bizonyos alkatrészek, mennyi KM-er után cserések.
Mert pl Yamakkánál leírták.
Ennyi lett volna a lényeg.
De köszönöm!
Azért szerelőknél vigyázni kell, mert a legnagyobb önbecsüléssel bíró szerelők biza beállítják a lada szelephézagját, mert ők még azt tanulták és utána bátran kikérik maguknak :)
Persze tisztelet a kivételnek, ótószerelőhöz még véletlenül se, motorszerelőt de ott is súlyos a helyzet :)
Mikor lesz már vége ennek a télnek?