Na nem jutotam el ide tegna semmeg tulékpen ma sem.
Kitaltlam mit akarok firknteni, de ez nem menne 5 perc alatt.
Lényegileg arról van szó, hogy ha a dugattyú le-fel mozog a hüvelyben, és mondjuk a szívó vagy bármelyik nyílás az geometriailag nyégyzet alakú, áramlási szemontból azt akkor sem lehet négyzetesnek tekinteni.
Könynen belátható, hogy a szívónyílás előbb alul nyit ki , és csak ahogy a dugó felfelé megy, úgy nyitja ki az egészet flymatosan és aközben ugye az alsó része az a többihez képest már igen hosszasan nyitva van.
Ebből fakadóan, áramlásilag a szívónyílás az egy az alsó élén hosszabb erősen trapéz alaku cucc, még akor is ha geomettiailag teljesen négyszög is.
Továbbá:
Ha a hengeren megnézed bármelyik lukat, annak van egy valamekora keresztmettszete.
Nyilván, minél nagyobb a keresztmetszet annál több nyál mehet át rajta.
Igen ám, csakhogy nem csak a nyílás mérete számít, hanem mivel a dugó le-fel mozog így az is ,hogy az adott nyílás mennyi ideig van nyitva!
Belátható, hogy egy oylan nyílás ami uygan nagy, de rövid ideig van nyitva, azon KEVESEBB nyál fog átaramlani, mint egy kisebben ami viszont hoszú ideig van nyitva.
Ha ezt lefordítod a dugattyúra, akkor minél lentebb vágod a likat a dugón, annál ksiebb lik kell uygan annyi nyál beáramlásához.
CSakhogy!
Nagyon lent nem csinálhatod, mert akkor letörik a szoknya. (háttér infó, hogy az eredetileg nem abakos utólag lukasztott dugók szeretnek eltrtni, mivel az eredetileg abalkos dugók ablakai köré szándékos vastagítást ötenek, ami az blaktalanon ugy nicnsen..)
További infó, hogya mióta szériában építenek otorokat membránnal, szép lassan rájöttek, hogy az akkor működik jól, ha folytonosan "látja" a kartert. Korai mebrános motorok amiket voltakáppen még sima résesből faragtak át a gyárak, azoknál még előfordult vegyes vagy arra hasonlító vezérlés, tehát hogy a dugattyú alsó éle korlátozta a membrán lehetőségeeit. Ez a technológia nemanynira vált be, jobb ha a membránt hagyják élni.
A modernebb nagy literteljesítményű motrok így is vannak építve, a dugó soha nem tudja teljesen lezárni a karter elől a membránt.HA most minden hülységet amit összehordtam eddig, azt viszalvasod, akkor reélem már kezdesz képbe kerülni, hogy mit kell csinálni. Az eredeti dugón is azért van lik, hogy a motor ne vegyes rendszerben működjön. Viszont mivel neked ablaktalan dugód van, nem javaslom, hogy az eredetihez hasonló hosszúkás izét faragjál rá. Értelmesebb, ha a dugattyú szoknyarészébe egyszerűen belereszeklsz egy jelentős ívet úgy, hogy két oldalt azért legalább 4 mm lrintetlen rész maradjon hoszanti támasztásnak. Annyit kellene felfel reszelni, hogy legalább 180 fokra nyitvalegyen a szívónyílás. Ezzel párhuzamosan, a gyűrű alá úgy 2-3 mm-el fúrj egy kb 7-8 mm es furatot, vay egymás melé két hatosat. Ennk az volna az ételme hogy egyrészt hűtse a görgőt, másrészt a membrán állandóan azonos nyomásvizsonon legyne a karterrel a szívás megindulkásakor. HA nem világos visszatrünk rá
Sajnos nincs meg már így vettem én is hiányosan. Szívesen meglesem ha kész lesz tavasszal. Tavaly ősszel még látott gurulni vele a barátom meg a neje asszem Téten...
ELADÓ lett motorom ,iskola miatt ! Ha valakit érdekel ,írjon !A gép MBX 80-as kaszni ,50-es blokkal, 6 sebességes,vizes .GOLF gyári fényezés, pöc-röf indul.A vége 70 ,k/ó Be kell hangolni,több is lehet!
Motorikusan jó,a sebességeket szépen veszi.Adok hozzá egy 80-as blokkot,/javítható/ aksi nincs.A gumik elöl 80%,hátul új 8.000,-ft volt.Ha érdekel ,írj!Az ár:115000ft Ez nem bóvli,ez HONDA!
helló pont írni akartam, hogy nincs e meg a faridomból az a két darab ahol az index van ( a gyári indexbúrát helyettesítő két fehér műanyag) most áll össze kapott új főtengelycsapágyakat dugó is meg jött fúráson van (prox vagy vertex lesz bele nem tudom mit hoztak bele majd ha kész lesz kiderül) mást nem is kellett cserélni a blokkban annyira jó állapotban volt. Mindent felújítok amit csak tudok nagyon szerettem a régi mbx em eddig ez sem okozott csalódást még lesz rá valami sportosabb tükör meg új láncszett meg valami normális tágulókamrás kipufogó (ami rendesen meg van tervezve és a teljesítményre megy nem arra, hogy halk legyen) ha gondolod elmegyek arra ha kész lesz
Valakinél nincs elfekvőben fej idom meg 120 as km óra? Mert nekem 50F em van 60 as óra ami már 4. ben kiakad meg 90 nél hiányolom a plexit főleg ha hideg van Köszi!
emzoli! Kérdezni szeretnék, ablakolással kapcsolatban!
az ablak ugyanakkora általában mint a szívónyílás ? illetve mikor van ott ahol kell ? mert értelmezésem szerint ugye amikor a dugó fönn van, akkor szív a karterba " a dugó alatt" aikro a dugó pedig jön lefelé akor már nemtudna szívni de az ablak miatt megint tud beszívni kaját igaz ?
tehát hol kellene lenni az ablaknak a dugón ? mikor a dugó az alsó holtponton van akkor kellene vonalban lennie a szívóval ?
bocs hha full hülyeség , köszi a választ előre is !
Nekem is van ilyen az enyém az nem csak üres jelző hanem fojtás, 4. 5. 6. sebességben a fordulat szám alapján leszabályoz, hogy ne menjen 60 nál többet (enyém egy F modell és 60 ig van skálázva a km óra) ha nincs bekötve és megy akkor ne foglalkozz vele valószínűleg kapott egy fojtatlan gyújtásvezérlőt ha elindul és 3000nél leáll a motor akkor baj hogy nincs bekötve mert akkor letilt én úgy oldottam meg kivettem azt a jeladót és betettem üres állásba kivettem belőle a pozicionálót "tüskét" így átvertem az elektronikát így azt hiszi, hogy üresben van és 60 helyett 100 a vége ha csak simán kikötöd letilt bármivel próbálkozol (persze ha a gyári fojtott elektronikád van)
Sziasztok,
Tegnap történt : mentem motorral rángat és meg áll, nem volt benne sok benzin hazatoltam, ma tettem bele benzin, 2 rúgásra beindult szívatóval, viszont amint elérte az üzemi hőmérsékletet, simán leállt, úgy, hogy még a szívatót sem engednem el, azóta olyan mint tegnap a megállás után nem indul tolásra sem.Talán főfúvóka?
Kitaltlam mit akarok firknteni, de ez nem menne 5 perc alatt.
Lényegileg arról van szó, hogy ha a dugattyú le-fel mozog a hüvelyben, és mondjuk a szívó vagy bármelyik nyílás az geometriailag nyégyzet alakú, áramlási szemontból azt akkor sem lehet négyzetesnek tekinteni.
Könynen belátható, hogy a szívónyílás előbb alul nyit ki , és csak ahogy a dugó felfelé megy, úgy nyitja ki az egészet flymatosan és aközben ugye az alsó része az a többihez képest már igen hosszasan nyitva van.
Ebből fakadóan, áramlásilag a szívónyílás az egy az alsó élén hosszabb erősen trapéz alaku cucc, még akor is ha geomettiailag teljesen négyszög is.
Továbbá:
Ha a hengeren megnézed bármelyik lukat, annak van egy valamekora keresztmettszete.
Nyilván, minél nagyobb a keresztmetszet annál több nyál mehet át rajta.
Igen ám, csakhogy nem csak a nyílás mérete számít, hanem mivel a dugó le-fel mozog így az is ,hogy az adott nyílás mennyi ideig van nyitva!
Belátható, hogy egy oylan nyílás ami uygan nagy, de rövid ideig van nyitva, azon KEVESEBB nyál fog átaramlani, mint egy kisebben ami viszont hoszú ideig van nyitva.
Ha ezt lefordítod a dugattyúra, akkor minél lentebb vágod a likat a dugón, annál ksiebb lik kell uygan annyi nyál beáramlásához.
CSakhogy!
Nagyon lent nem csinálhatod, mert akkor letörik a szoknya. (háttér infó, hogy az eredetileg nem abakos utólag lukasztott dugók szeretnek eltrtni, mivel az eredetileg abalkos dugók ablakai köré szándékos vastagítást ötenek, ami az blaktalanon ugy nicnsen..)
További infó, hogya mióta szériában építenek otorokat membránnal, szép lassan rájöttek, hogy az akkor működik jól, ha folytonosan "látja" a kartert. Korai mebrános motorok amiket voltakáppen még sima résesből faragtak át a gyárak, azoknál még előfordult vegyes vagy arra hasonlító vezérlés, tehát hogy a dugattyú alsó éle korlátozta a membrán lehetőségeeit. Ez a technológia nemanynira vált be, jobb ha a membránt hagyják élni.
A modernebb nagy literteljesítményű motrok így is vannak építve, a dugó soha nem tudja teljesen lezárni a karter elől a membránt.HA most minden hülységet amit összehordtam eddig, azt viszalvasod, akkor reélem már kezdesz képbe kerülni, hogy mit kell csinálni. Az eredeti dugón is azért van lik, hogy a motor ne vegyes rendszerben működjön. Viszont mivel neked ablaktalan dugód van, nem javaslom, hogy az eredetihez hasonló hosszúkás izét faragjál rá. Értelmesebb, ha a dugattyú szoknyarészébe egyszerűen belereszeklsz egy jelentős ívet úgy, hogy két oldalt azért legalább 4 mm lrintetlen rész maradjon hoszanti támasztásnak. Annyit kellene felfel reszelni, hogy legalább 180 fokra nyitvalegyen a szívónyílás. Ezzel párhuzamosan, a gyűrű alá úgy 2-3 mm-el fúrj egy kb 7-8 mm es furatot, vay egymás melé két hatosat. Ennk az volna az ételme hogy egyrészt hűtse a görgőt, másrészt a membrán állandóan azonos nyomásvizsonon legyne a karterrel a szívás megindulkásakor. HA nem világos visszatrünk rá
Motorikusan jó,a sebességeket szépen veszi.Adok hozzá egy 80-as blokkot,/javítható/ aksi nincs.A gumik elöl 80%,hátul új 8.000,-ft volt.Ha érdekel ,írj!Az ár:115000ft Ez nem bóvli,ez HONDA!
Látom sikerült megoldanod a fojtást, jól szedi magát az öreg " neander" vigyázz rá, nagyon csíptem...
Ha nincsen a tanksapka teljesen rácsavarva, akkor megy a motor?
Holnap.
az ablak ugyanakkora általában mint a szívónyílás ? illetve mikor van ott ahol kell ? mert értelmezésem szerint ugye amikor a dugó fönn van, akkor szív a karterba " a dugó alatt" aikro a dugó pedig jön lefelé akor már nemtudna szívni de az ablak miatt megint tud beszívni kaját igaz ?
tehát hol kellene lenni az ablaknak a dugón ? mikor a dugó az alsó holtponton van akkor kellene vonalban lennie a szívóval ?
bocs hha full hülyeség , köszi a választ előre is !
Két iylenem is volt egyikben sem volt iylen tréfa.
Monyuk nem is 60as óra volt rajtuk.
Én már jártam így.
Legközelebb csavard le a tanksapkát, ha nem akar elindulni. Ha szisszenik akkor a szellőző elkezdett rozsdálódni mondjuk a páratartalom miatt.
Tegnap történt : mentem motorral rángat és meg áll, nem volt benne sok benzin hazatoltam, ma tettem bele benzin, 2 rúgásra beindult szívatóval, viszont amint elérte az üzemi hőmérsékletet, simán leállt, úgy, hogy még a szívatót sem engednem el, azóta olyan mint tegnap a megállás után nem indul tolásra sem.Talán főfúvóka?