Szia! Érdekes, amit mondasz, de azért annyira nem meglepő. Biztosan Hondáék is úgy voltak vele annak idején, hogy ami tutira bevált és az idő szerint nem volt fejlettebb technikai magoldás, azt alkalmazták több típusban is. Más alkatrészeknél is előfordul a csereszabatosság (pl. vízpumpa)!
mielőtt szimeringet cserélsz érdemes a külső gyűrűt lepattintani, és egy 0,5ös hézagmérővel benyúlni a szimering alá és körbeforgatni a szimering körül. Van olyan, hogy s szimering szoknyája valami kis kosz miatt visszagyűrődik.
Sziasztok!
Nemrég lett összerakva mootorom, többek között első telószimmering is cserélve lett és voltam 2 hete homokos pályán vele és ereszt a szimmering.. Ennyire kikészítné a homok?Mondjuk 2,5-es olaj van benne, előtte 10-es volt, de az nagyo keménynek bizonyult..Lehet nagy az olaj viszkozitása és kicsit sűrűbbre kéne keverni?Vagy a szimmering eddig bírta volna?
Ha valaki tud érdemlegeset hozzászólni...segíteni azt jó lenne! Előre is kösz!
Mindenkinek jó motorozást!2T forever!
97-2001-ig 1.gen aluváz, ami logikus, hiszen ez előtt nem volt aluvázas krossz Hondáéknál.
2002- től 2. gen, kicsit horpasztott vázzal
2004 (?)- től 3.gen, első ránézésre megegyezik a 2.gen-nel, de a blokk felfogatása más, talán az elsővilla szöge is. Nem tudom mikortól gyártják ezt, de 2005-ben már ez volt.
sorry elírtam ... ha van ott vmi fogas kerekes tengely akkor azon... szerintetek érdemes lesz legközelebb otthon csinálni faterommal? kisgép szerelő a szakmája(főleg stihleket szokott), de azon kívül (nem nagyzolásból mondom), de sok autóhoz meg motorhoz is ért, csak sajna nem nagyon van rá ideje
szia Mátlé! köszönöm a kedves hozzászólásodat, megfogadom a tanácsodat, szakemberre bízom inkább a dolgokat, csak azt csinálom meg rajta amit tudok, nehogy nagyobb baj legyen esetleg belőle
igen jól sejted a dolgokat,ne szégyelj kérdezni,senki nem úgy született hogy tudja ezeket. fórumról sosem fogsz megtanulni szerelni,de nem árt ismerkedni a motoroddal! ha valamit szét szedsz és pontosan ugyan úgy visszarakod nagy bajt nem csinálsz,persze ha valami nem tiszta kérdezz bátran bárkitől itt
Ez a Matyi-féle (dzsuvás volt mondjuk ez is, de már fasza. A csúszógyűrűk viszont elég kukásak mindkét száron, elsősorban a szélesebbek, amiken kívül van (lenne) a teflon - hát abból nem sok maradt, jól lekopott (nem tudom mennyibe fáj az új csúszógyűrű, de mindjárt felhívom Pink-éket). Most következik majd az enyém, de azt még nem tudom, hogy hogyan bányászom ki a szár aljából azt a lesarkazott imbusz-csavart? Ha más nem lesz, oda fogom pöttyinteni az imbusz-kulcsot kulcsot a csavarhoz heggesztővel...
97-2001-ig a CR-nek Második generációs aluváza volt és ezek törtek meg repedtek. A Honda 2002-től kitaált egy új vázat(3. generációs) amivel már nem voltak ilyen gondok. Onnan lehet megismerni a 3. generációs vázat hogy a berúgókarnál van rajta egy "behorpadás". Az első képen a régi a másodikon az új:
1997-2001-ig a Honda vázakon gyakran találni repedéseket. Azt hittem legenda, míg élőben nem láttam ilyet. Jellegzetesen a varratok mellett és a blokktartó füleknél.
hát igen..ott van egy kis baj a szerelővel, mert a főtengelynél általában a főtengely szimering van. A vízpumpa egy egészen más tengelyen van....
ha ez a szerelő szereli akkor lesz az több is mint 120.....idővel
"Vízpumpa szimeringnél kopott a főtengely"? ...A vízpumpa szimering nem a főtengelyen van vazzze! Nézd meg jobban azt a szerelőt, ha ilyeneket mondott, akkor kissé átbaszás-szaga van.
Van nálam egy 95ös 250CR,és valamilyen oknál fogva ugyanaz a berugómechanikája mint a tiednek.
Nemrég lett összerakva mootorom, többek között első telószimmering is cserélve lett és voltam 2 hete homokos pályán vele és ereszt a szimmering.. Ennyire kikészítné a homok?Mondjuk 2,5-es olaj van benne, előtte 10-es volt, de az nagyo keménynek bizonyult..Lehet nagy az olaj viszkozitása és kicsit sűrűbbre kéne keverni?Vagy a szimmering eddig bírta volna?
Ha valaki tud érdemlegeset hozzászólni...segíteni azt jó lenne! Előre is kösz!
Mindenkinek jó motorozást!2T forever!
97-2001-ig 1.gen aluváz, ami logikus, hiszen ez előtt nem volt aluvázas krossz Hondáéknál.
2002- től 2. gen, kicsit horpasztott vázzal
2004 (?)- től 3.gen, első ránézésre megegyezik a 2.gen-nel, de a blokk felfogatása más, talán az elsővilla szöge is. Nem tudom mikortól gyártják ezt, de 2005-ben már ez volt.
Gondoltam okoskodom kicsit
ha ez a szerelő szereli akkor lesz az több is mint 120.....idővel