Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csak szereléssel, hibajavítással. Gátrepedésnél a hengerfej kuka, mivel öntvény, és elég nagy tömege van. A blokkon felfekvő felületek megmunkálását már javítottam, de ha nagyobb baj van, akkor vissza megy a gyárba, de ilyen még nem volt. Mire lenne szükséged?
csak szereléssel,vagy gépmunkával is?motortömb és hengerfej gyógyászat egyaránt?gátrepedés heggesztés ami konkrétan érdekelne
Azon belül azt, ami belül van
Gáz és dízel motorokat javítok a nagy lyukú fajtából.
mivel is foglalkozol pontosan?azt vágom,hogy nagy dög dieselekkel de azon belül....?van egy náthás 1,9 tdi motorom,még szét kell szednem mert nem tudom pontosan mi a baja
bocs,nem vettem észre az sms-ed,mondtam én neked hogy üres még az a kert csörrets meg ha mész hazafele,segítek beleverni az új cuccokat a blokkodba mit vigyek a pörkölön kívül?
sasold meg a kuplung kosarat mennyire van kiverődve,olajbetöltő nyilásnál pont rálátsz.
Én is lépek, mert holnap meló. Jóéjt mindenkinek!
Nekem 95'-körül volt egy 82'-es KTM MX 250-em. Akkor nemigen volt itthon megfizethető dugó hozzá, így le lett gyártva. Jól megolajzott keverékkel sokat nyúztuk és úgy is adtam el.
Az Magyarországon teljességgel ki van zárva.
Mentem. Vár egy FE 650. Holnap visszadom a gazdinak.
Szerintem ahol gond volt, ott inkább valami kókány munka, vagy hanyagság lehetett a háttérben.
Azért a CR250 jelentősen jobb ötletnek tűnt nekem, mint egy CRF450. Azt itthon nem csinálnám meg.

Eddig nem érdekelt a Berg és a Husqi, de szívesen kipróbálnék egyet, olyan jó szájízzel beszélsz róluk.
Husqvarna 610-hez is gyártottak Meteort. Annyira nem lehet gáz.
Ha belegondolsz nem olyan olcsó téma a 2 T sem. Ha jót akarsz venni, drága, ha hulladékot veszel meg még drágább hosszú távon. Komolyan mondon visszasírom a 2000-es legelső gyári 200 órás FC 600-m. Mai napig a gyári vezérműlánccal hajtja a 3. magyar gazda....
Volt egy 1990-es CR125-öm, tavaly februárban lett felújítva, majd egészen az eladásáig, tavaly októberig mentem vele, majdnem minden vasárnap, volt sokszor, hogy többen is, felváltva. Kb. 40-50 óra lehetett a dugószettben, mikor eladtam, és még ment, némi gyengülés már érezhető volt, de max. második rúgásra indult.
Hogy hogyan?
1:20-as Castrol Power Racing1 2T és 12ezer Ft-os METEOR dugattyú.
Sokaktól hallottam, hogy szar a Prox. De nem értem miért? Nekem sosem volt gond eggyel sem! Japán cucc, nem lehet szar! Ja, a légszűrő témához:
A nyáron javítottam egy 10 üzemórás CR125-öt. Gyenge volt, nem akart indulni. A kereskedő, akitől vették, a légszűrősprayt ajánlotta, gondolom mert az volt neki. A srác álltalában homokban edzett. A légszűrő gumicsonkjában állt a homokos, olajos keverék, ami úgy elintézte a motort, hogy egyből az utolsó méretű dugó kellett bele! Azóta nincs spray!
Azzal az aprósággal kivéve, hogy itt a kipufogógát a helyes szó, nem a kipufogócsonk, egyetértek.
Egy elkarburálással megeszi a fene az egészet.... Igazad van teljes mértékben.
Nem az én gondom, odaadtam a dugót a hüvelyező embernek, gépműhelyben dolgozik, ért is hozzá, fúrja meg ő. Én itthon nem gányolom meg a 30 éves orosz kézi fúrógéppel.
Azért jó tudni a hiba okát is, mielőtt még beépítenénk az új, nem túl olcsó cuccokat is. A Yamaha DT125 gyári dugója is fúrva van és a hozzá való Prox is.
Úgy ítéltem meg, hogy az én szintemhez elég lesz a furattal megokosított Prox is, egy hüvelyezett hengerbe. Pláne hogy nyár végén szeretnék gyári új nicasilos hengert venni az e-bayen. Ha az felkerül, abba megint új dugószett kerül.
A légszűrőt mániákusan pucolom és cserélem, olajból elég jót használok, szerintem nem lesz gond a Prox-szal.
A HIBA OKA: A kipufogócsonk törése
Ez az egyik leggyakrabban látható kopásfajta, főleg a 125CC hengerek esetében. A probléma az, hogy ez a henger leggyengébb és egyben leginkább igénybevett része, ugyanis itt jelentkezik a legmagasabb hőmérséklet, valamint itt a dugattyúgyűrű és a dugattyú közvetlen kapcsolatban vannak és folyamatos nyomást gyakorolnak a kipufogócsonkra. Ennek törését különböző tényezők okozhatják:

- Kicsi a hézag a dugattyú és a henger között. A dugattyú hőtáguláskor (dilattáció) túlnyomást gyakorol a kipufogócsonkra és eltöri.

- Ha a dugattyú valamilyen okból besül (például nincs olaj), és teljesen elveszti eredeti alakját, eldeformálódik, ez alumínium-leválást okoz, ami aztán beszorul a hengerbe és nyomást gyakorol a kipufogóra. Ha mindehhez túlzott hőmérsékletemelkedés is járul, a kipufogócsonk eltörik.

- Nem optimális, elégtelen az üzemanyagkeverék, emiatt a kipufogógázok növelik a hőmérsékletet, és a kipufogógázok közvetlenül melegítik a kipufogócsonkot, amely sehogy nem tud lehűlni. Amikor a kipufogócsonk tágul, az egyetlen Lehetőség az, hogy a henger belseje felé fordul, ahol hozzáér a dugattyúhoz. Mivel ezáltal nagyobb a súrlódás, a kipufogócsonk eltörik.

- Nem optimális előgyújtás, ez az eset ugyanazt a hibát okozza, mint a nem optimális üzemanyagkeverék, vagyis a kipufogógázok növelik a hőmérsékletet, a kipufogógázok közvetlenül melegítik a kipufogócsonkot, amely sehogy nem tud lehűlni. Amikor a kipufogócsonk tágul, az egyetlen lehetőség az, hogy a henger belseje felé fordul, ahol hozzáér a dugattyúhoz. Mivel nagyobb a súrlódás, a kipufogócsonk eltörik. SENIOR KFT.