Tehát akkor Kecskemét, crosspálya! A Yamaha Dakó cégé a pálya, beszéltem is velük (a megkérdezett nem mondta el, hogy tulajdon-e, avagy bérlemény). Nagyon korrekt felvilágosítást kaptam. A pálya nincs bekerítve, és állandó felügyelet sincs ott kint. Általában minden hét szombatján dél-körül járnak ki motorozni, amit csak azért mondott el az ember, hogy ha nem szeretnék egyedül motorozni, akkor szombaton akad társaság is. Elmondta, hogy bármikor kimehetünk oda, senkit sem zavar, a pályát ők is tartják karban. \"Elvileg\" lenne a pályának napidíja is, 1500 pénz, amit náluk a kereskedésben kellene befizetni, de ezek után még azt is hozzátette, hogy ez a dolog \"becsületkassza\"- elven működik. (Nyilván nem szeretnék bunkó lenni én sem, ha már ilyen korrekt a hozzáállás, de nyilván ők a pályát céges - lóvéból tartják fenn, nem hiszem hogy pont erre a pénzre lennének rászorulva.) Na mindegy, ez majd kialakul! Tanácsot is adott az ugratók használatához, meg volt kérése is....Az \"asztalok\" úgy lettek kialakítva (a képeken majd látjátok), hogy az elugró után mindegyiknél van \"csapda\" azért, hogy mindenféle autóval, meg quaddal ne lehessen használni, tehát csak motorosok tévedjenek oda (ez mondjuk számomra rendkívül pozitív infó volt, meg valamennyire garancia is arra, hogy nem cseszik szét a pályát a hülyék). A kérése: az ugratóknál az elrugaszkodó-élek kémélése volt (ne ott jusson eszébe senkinek kapartatni, meg ilyenek). Ezek után kimentem (ma) megnézni. Hát amennyire én értek hozzá (tehát nem sokat), szerintem nagyon frankó! Homokos a talaja és túl mély. Itt egy jó pár napja már eseget az eső, de a pályán egy csepp nincs belőle! Ha jól emlékszem a pályaelemekre, 3 asztal van (különböző méretűek) meg kb. 5-6 (nem számoltam) kisebb ugrató. 2 vagy 3 jól kialakított visszafordító van még, saccra az egész pálya - ha a nyomvonalát követtem volna - biztosan van 800 m. Helyileg az M5 autópály mellett van, a békéscsabai lejárótól kb. 2 km-re (légvonalban 800 m), a megközelítő földút jó minőségű, karbantartott. Nagyjából ennyi, amit tudni érdemes. Ha kíváncsiak vagytok még valamire ezzel kapcsolatban, akkor kérdezzetek, ha tudok szivesen válaszolok. Ha meg valaki úgy döntene, hogy kipróbálná valamikor, akkor segítek a navigációban, meg szivesen ki is megyek (igaz egyenlőre motor nélkül, mert meg kell előbb oldanom ezt a beindítási problémát). A következő hozzászólásban jönnek a képek (nem tudtam jobb felvételeket csinálni, mert köd volt.
Nagyon korrektek vagytok, igazán le a kalappal előttetek! Kicsit várnom kell még a kimenetellel, mert asszem lesz egy kis gépmunka-feladat a CR-en. Indító-fogaskerék szerintem kopott, mert azért nem tudom berúgni (olyan mint ha szalajtana - ez most lehet hülyén hangzik, de mégis). Ilyet nekem bontóban keresni felesleges, úgy hogy marad a sógorom, aki le tudja gyártatni jó anyagból (legalább is remélem). Előtte azonban szét kell még szedni, de még mindig fázom kicsit a garázsban.
Köszönet eddig is mindegyikőtöknek a tanácsokért, raktározom őket a szürkeállományban, és szivesen fogadok továbbra is minden hasonlót! Mindjárt írok egy másik hozzászólást, csak egy kicsit terjedelmesebb lesz, amiért ne haragudjatok, de utánajártam a kecskeméti crosspályának és kurva jó híreim vannak! (ki is mentem megnézni, teszek fel képeket is)
Kíváncsi vagyok mi lesz ebből a pályázásból, én csak 4-5 szőr voltam pályán a 25ősel, és hát nemsokára talán elkészül az 500as. Szinte 1 szinten vagyok kennex-el ami a pályázást illeti. Igaz ő legalább ismeri a saját motorját.
Ne izgulj, én is tavaly kezdtem újra a motorozást nagyon hosszú kihagyás után. Ha lehet először kicsi ugratóval próbálkozz és azon gyakorolj. Ha az már biztonságosan megy utána menny nagyobbra. Ha lehet, ne menny egyedül. Ha az ugratóra ülve mégy föl, akkor nagy eséllyel kézen fogsz állni a levegőben. Ha az ugratón megijedsz és elveszed a gázt akkor garantált a csőrös. Ha a pejkónak több zabot adsz az ugratón akkor igen csak hanyatt dob.
Sokkal könnyebb lenne tanulnod az ugratást egy 125-ös géppel, mert az nem érzékeny annyira a gázadásra és nem büntet úgy mint az 500-as.
Az első amit az embernek bele kell verni a fejébe az az hogy a motor az csak vas és műanyag, pótolható! Ha baj van akkor magadra vigyázz! Tudom, ez lehet nehéz lesz neked mert igényes vagy a motoroddal szemben
szia kennex!ugratásról elég sokat lehet mesélni,tölem vannak itt sokkal okosabbak is,majd biztos jobban el is magyarázzák.azt hogy a levegőben mit lehet mahinálni gázzal fékkel az szerintem már egy másik lépcsőfok.de ami a legelső és legfontosabb egyedül soha ne menj ki ilyesmivel kisérletezni!1 valaki mindig legyen ott rajtad kivül!amivel érdemes kezdeni az egy pici ugrató,lehetőleg ne legyen kiélezve.amivel keme is,én is rengeteget fejlődtünk a sok gyakorlásnak de én inkább annak tudom be hogy olyan emberekkel motoroztam akik jobban tudtak tőlem.nekem rengeteget segített az hogy csak egy picivel ment gyorsabb tempót mint én mindíg 8-10méterrel elöttem,(tudatosan tanítottak)és csak követtem ugyan azokon a nyomokon azonos gázállásal.elöször csak egy huppanás,aztán ugyan ez sokszor csak egyre bártabban és biztonságosabban.az hogy mitől lesz orros az lehet attol is hogy ugrató elött elveszed a gáz vagy nagyon elöl ülsz,és ugyan ez fordítva.amikor elkezded és nekimész az ugratónak akkor már elötte egyenletes gáz állásnál picit állj fel a lábtartóra ( nyeregben ülve nehezebben fogsz helyezkedni.) legjobb ha mindíg valaki nézi amit csinálsz és tanácsokat ad,kijavít mit próbálj másképp.kívülről minden látszik :) regéket lehetne mesélni,de nem hiszem hogy igy menni fog!dumáljunk meg egy közös motorozást,ugy jobban fog menni!kemét ismerve ő is biztosan nagyon szivesen segít,meg én is!tudod szállítani a motorod?Ha jó a kecskeméti pálya az is jó!Mikor érsz rá ilyesmire?
nekem egyik bringás haverom javasolta azt,hogy egyszerre csak egy pályarészt gyakoroljak,ami nálam azt jelenti hogy megugrom pl. a kis asztalt aztán visszafordulok.és újra.és addig nem mentem tovább ameddig "normálisan" meg nem ugrottam!
én szerény tapasztalataimból ítélve ha megvan a kezdő sebesség és nem ülsz a motoron akkor olyan rosszul nem sikerülhet!ja és folyamatos gázadással célszerű.
Na csákány Pupákok! Teljesen beizgultam emiatt a kecskeméti crosspálya miatt, ma kimegyek és megnézem, csinálok néhány képet, hogy ti is lássátok (persze csak ha érdemes). Ezen (meg Keme 1 éves fejlődésén) fellelkesülve szeretnék tippeket, tanácsokat kérni tőletek az ugratók leküzdésének megtanulásához. Tudom, hogy csinálni kell és aztán előbb-utóbb ráérez az ember, de azért jó lenne ha apró, de hasznos tanácsokat tudnátok adni, hogy egyáltalán miként kezdjek hozzá (én se vagyok teljesen normális azt hiszem, 40 évesen kezdek ilyen mutatványba, de hát érdekel a dolog ). Vannak-e egyáltalán valamilyen "rávezető gyakorlatok", amik segítik a tanulást? Ilyenek érdekelnének, hogy az ugratónak való nekifutás, gázadás, gázelvétel mikor legyen (a kisebbeknél is, és mondjuk egy nagyobb "asztalnál")? Hogy tudom a motor helyzetét változtatni a levegőben? Mitől lesz az ugrás csőrös (nem szeretnék pofára esni ), vagy túlságosan hanyatt? Testsúly-áthelyezéssel kell az ideális (pályával párhuzamos) helyzetet felvenni? Ha érzem, hogy orra, - vagy hanyatt esnék, akkor mekkorát lehet korrigálni a testsúly-áthelyezéssel? (Azt tudom - csak még nem próbáltam - hogy a gázadásra is változik a gép helyzete, na de mekkora mértékben? Vagy a levegőben történő gázadással csak apró korrekciók lehetségesek?) ...Szóval szivesen veszek minden jó tanácsot!
a korábbi kipufogó tömitéses állításomat cáfolnám.tegnap este raktam össze a motorom.a 43 as szabványos O gyürü nem jó oda.én 32 est raktam rá mert mérges voltam,ezzel inkább ne probálkozzatok mert nem fog nyugodt állapotban csak ugy rámenni mert 48 as kívül a rezó.ha vesztek akkor 40-43 belső átmérőjű 3-3,5mm vastag O gyürüt vegyetek.azért írtam többes számba mert talán gergő is kérdezte.
cross motornál mindegy.nem rontottál el semmit,persze jobb a minnél keményebb.de nincs akkora fékhatás hogy elnyírjon 2 db M8 as csavart.a tárcsát 4 db M6 os csavar tartja.szerinted?
hali. abból kiindulva hogy 7900ft egy komplett tömités garnitura amiben az utolsó réz alátét is benne van amire soha nem lesz szükség kicsit írreális egy hf tömitésért 6000ft!
ha hf tömitésre van szükségem besétálok a tömitésboltba megmondom mire van szükségem,milyen vastagságban és megcsinálják.nem a gyárit adják oda ennyiért.tökéletes,még nem volt rájuk panasz és jobb mint a közkedvelt gumián
a rajtszámlap nincs fenn a vaterán sajna. Amúgy mennyiért adnád ?
Szerintem fel lehet rakni az enyémre is.
Néztem a többi cuccot is amit árulsz és beugrott bár lehet hogy hülyeség azon gondolkoztam hogy az oldalpanelt amit árulsz rá lehetne -e rakni az én 95 -ös CR -re.
Köszi!
Sokkal könnyebb lenne tanulnod az ugratást egy 125-ös géppel, mert az nem érzékeny annyira a gázadásra és nem büntet úgy mint az 500-as.
Az első amit az embernek bele kell verni a fejébe az az hogy a motor az csak vas és műanyag, pótolható! Ha baj van akkor magadra vigyázz! Tudom, ez lehet nehéz lesz neked mert igényes vagy a motoroddal szemben
én szerény tapasztalataimból ítélve ha megvan a kezdő sebesség és nem ülsz a motoron akkor olyan rosszul nem sikerülhet!ja és folyamatos gázadással célszerű.
ha hf tömitésre van szükségem besétálok a tömitésboltba megmondom mire van szükségem,milyen vastagságban és megcsinálják.nem a gyárit adják oda ennyiért.tökéletes,még nem volt rájuk panasz és jobb mint a közkedvelt gumián
a rajtszámlap nincs fenn a vaterán sajna. Amúgy mennyiért adnád ?
Szerintem fel lehet rakni az enyémre is.
Néztem a többi cuccot is amit árulsz és beugrott bár lehet hogy hülyeség azon gondolkoztam hogy az oldalpanelt amit árulsz rá lehetne -e rakni az én 95 -ös CR -re.
szerintem most még annál is "lágyabb" csavar van benn.
mármint acél kell mindenképp,vagy jó a vascsavar is?