Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sajnos minimum 1hónapra leteszem a vasat.... :S
menni kell melózni :D hagy gyűljön a benzin pénz :D
Vajon milyen vázról lehet szó?
egy ilyen vázba beleférne egy 250es blokk ugyan úgy cr blokk?
Bár elég kacifántosan fogalmaztál,de vszeg a jobb oldali nagydekni kellhet neked amiben a vízpumpa van...nem pedig a jobb oldali blokk közép.

No azzal az a helyzet rettentő drága miközben sehol nem kapni!
1985 évjáratos 125 cr blokkot nem tudna valaki ajánlani vagy eladni akinek lenne esetleg? vagy oldal deknit ahol a vízpumpa is van az oldalit?
tulajdonképpen a 2. fokozat fogazását kell rákoppintani az 5. re forditva, 25-17 de a méretváltozás miatt módositások is kellenek, főleg a kis fogaskeréknél, ahol az 1. fokozat felőli kapcsolókörmökbe belelóg a fogazás...
A neten , e-bayen és máshol én nem találtam semmit, senki sem árul ilyen fogaskereket, az usa fórumokon többen is kerestek ilyet, valaki emlitett ott is egy céget, de azt nem találtam a neten, kutakodtam sokat mert egyszerűbb lett volna venni egyet. Viszont már nem emlékszem hogy ott mennyit mondtak árra, de arra igen hogy hozorisztikus volt.... Annál sztem jóval olcsóbban ki lehet hozni , csak jó legyen. Meg lehet csinálni amúgy, nem egy nagy durranás ha van hozzá gép, inkább az a gond hogy van pár méret aminek viszont pontosnak kell lennie....
Ismerem ezt az érzést én is , amikor ráérzel a motor ritmusára frankó terepeken, királyság....
Gondoltam erre is, igazából nekem az a lényeg hogy a tempósabb utazósebességen ne forogjon annyit , esetleg ugyanahoz a fordulathoz 15-20 km órával több sebesség társuljon....
Ráadásul 53-as lánckerék lesz hátul hogy az 1-2 rövidebb legyen a mászókákhoz, szopósabb terepekhez...
A lendtömegsúly már megvan, az nagyon sokat számit , remélem az 53-as lánckerék meg a v-force 3 is fog. A hosszú 5. meg visszakompenzál majd....
Bár 10-15km/h miatt ennyit rákölteni egy cross végsebességének növelésére,hát nemtom!
120 at úgyis megy normál 5.-el,az meg már elég tempó offroadban...
Ez így leírva oks,remélem sikerül is jóra megcsinálni mert ugye ez nem olyan hogy ha nem jó akkor kicsit reszelünk,hozzárakunk,ennek elsőre patikának kell lenni és tartósnak,akárcsak a többi....amúgy hosszú 5. et nem lehet venni vmi amerókai tuncsicégtől? Az se lenne olcsó és ez sem lesz az..
legszívesebben le sem szálltam volna róla amióta nálam van....
itthon a falu körül próbálgattam a laposon...
voltam 2x cross pályán... 1x hegyre mentünk endurózni... de az vitte az aranyat! :D
kicseszettül jó vele menni :D
Hát igen, erről szól az off road
Ha van egy jó erőben lévő 250 esed, az már az a kategória 2t-ben szerintem amit nem lehet megunni.....
az óra nekem is bicós óra... azt fogom rá alkotni..

Nekem is tetszik a kanyargós erdős gurulás... de ha akad egy kis patak... dagonya... mászóka... nem tudom megállni hogy ne próbáljam meg :D
de a kis cross pályás guriga is elmegy :D

a CR előtt egy 125ös dt-m volt :d de az kicsinek bizonyult :D
:D legegyszerűbb ha veszel egy montenbike-okhoz való massÍivabb vÍzálló órát, beletoldasz a kábelba úgy 20-25 centit, a mágnest felfogatod a telószár védő belső oldalára hogy ne akadjon el, az ellendarabot meg a féktárcsa küllőjéhez rögzÍted.
A kábelt felhozod a kormányra a fékcsövön keresztül majd körbetekered valami ellenálló szövetes szigszalaggal, beállÍtod a kerékméretet és kész. Amúgy a hosszú 5. nekem nem a száguldozásra kell, hanem hogy utazóban a 2 mászókás hely között az ösvényen minnél kevesebbet forogjon...
Persze előfordult már olyan is, hogy az 5. fokozat vége fele jártunk az erdőben mert elgurult a gyógyszer ....., de inkább a technikásabb részek tetszenek...
van egy szaladgálós simsonom azon van km óra
majd át aplikálom a hondára és meglesem :D
vagy keresek egy trafit :D
Elvileg olyan 110-115 üveghangon.
A 2001 es Rm 250 amit a vidin látsz 115-öt tudott a mezőn nyélen azon gyári méretű lánckerekek voltak, arra raktam digitális km-órát és pontosan lemértem a kerék átmérőjét.
vajd rakok a hondára is, aztán 1x lehet kipróbálom hogy hosszú 5-el mennyi lesz a vége....
gyári váltóval
mennyi lehet a vége egy cr-nek?
a lánc áttételtől függetlenül.... nekem14/51 van a motoron..
csak úgy sacc/kb..

igaz nem arra való hogy 5. nyélen járjon vele az ember...
de kíváncsi vagyok :D
SzámÍtásaim szerint a vége 145 körül lenne a hosszú 5. -el , de felteszem rá hátra a legnagyobb lánckereket, igy ez majd kevesebb lesz az én gépemnél , viszont a fokozatok 1-4 ig endurosabbak lesznek valamivel......
Az egyik ismerősöm rajzolja, levettem pár méretet, de sajna annak az 5-6 méretnek a pontos bemérése nagyon fontos lehet....
van egy fazon aki a fogazást és a kéregedzést csinálja, a többi cnc-s munka elvileg....
Mivel annyit nézegettem már a cr váltót és fogaskerekeit, hogy kijelenthetem hogy sokkal strapabiróbbra és egyszerűbbre is meg lehetett volna csinálni, de itt a japók fossá könnyitettek mindent....
Tulajdonképpen itt a tengelytáv adott és a 2. fokozat forditva elfér 17-25-- 25-17 és a blokknál is marad kb 1mm hely , persze az 5. fokozati fogaskerekek kapcsolókörmös kiképzésének formájában...
Sok probléma felmerült a vizsgálódás közben, lecsökken a kapcsolóvilla felfekvési felülete a kis fogaskereken, bár az elvileg nem gáz... Az igazi jó megoldás az lenne ha a 2 fogaskerék mellett még az egyes fokozat 27 fogas kereke is újra le lenne leegyszerüsitettebb formában gyártva , de ha nem sikerülne elérni ugyanazt az anyagkeménységet akkor az elnyalódna hamarabb...
Ezért marad a 2 fogaskerék pár (5.) gyártása, mert azoknál elérhető az azonos anyagkeménység, mivel párban lesznek gyártva...
A lényeg hogy ahol lehetett adtunk még a rajzon hozzá valamennyi anyagvastagságot, hogy erősebb legyen...

miután teljesen készen lesznek a rajzok, elviszem azokat a szakikhoz, és azok majd megmondják a frankót. Remélem szeptemberre elékszül, nem lesz olcsó, de bizakodó vagyok...
Hát persze, csak sajna kicsit drágább mint a simó
ezekszerint a cr-t tuningoljátok?
mint a gyerekek a simsonokat? :D
Írhatnál pár gondolatot a hosszú 5 ös fogaskerekek gyártásáról...ki tervezte,mennyivel nagyobb fogszám,miért annyival,ki csinálja,milyen technológia,edzés,felületkezelés,mennyibe fáj,stb..persze csak ha nem kulaszatitok.
Amúgy én eddig motul 300v 4t 5w40-et használtam, de ATF is jó bele, és azzal állitólag jobbak a kuplungolási tulajdonságok, igy most azt fogok bele rakni, csak még várnom kell az olajcserével, mert a hosszú 5. fokozat fogaskerekei még nem készültek el majd akkor belerakom az atf-et....
Igaz.
ezt próbáld ki például... Én most ilyet fogok az enyémbe rakni Xado ATF 3/4/5 (nagy teljesitményű ATF):
http://forex.hu/webshop/xado/x...