Szeva! Nem biztos, hogy "csak ez" volt a baj, de az igaz lehet, hogy a motorozás technikája ezeknél a gépeknél nagy mértékben befolyásolja azt, hogy mennyire ég ki a gyertya. Ezen túl még jól el kellene találni a benya keverési arányát is, ugyanis ha túlságosan sok olajat keversz bele, az is okozhat rendesen kokszosodást, ami ugye megint csak nincs túlságosan jó hatással a gyertyára. Én pl. 1:20- hoz keverem (full syntetic REPSOL-t használok), de gondolkodom rajta, hogy kicsivel hígabbra keverjem (azt hiszem muszáj vele kísérletezgetni). Elvégre nem úgy közlekedek vele, mint egy versenyző, mivel arra nem vagyok képes. Ugyanakkor ezáltal valószínűleg nem is igényel feltétlenül 1:20 keverési arányt, bár ez a gyárilag megadott érték, de természetesen verseny körülmények között értendő. Ezen túlmenően ugyanolyan fontos a karburálás is, arra is figyelj, hogy a karbi jól legyen beállítva (és itt nem a gyári adatokra gondolok, ugyanis a blokk pillanatnyi állapota - kopás - miatt nem pontosan a gyári értékeket kell alkalmazni, hanem ahhoz képest kell finomítani, ez azonban elég türelemjáték (én pl. kb. 2-3 hétig állítgattam az úszószintet, mire talán jó lett). Na, szóval nem egyszerű! De ha jól eltalálja az ember, akkor ADRENALIN-BOMBA!
Na akkor már tudom miért halnak el a gyertyák. Mivel endurozok így nem tudom mindig nyélen húzni. De tervezem, hogy kimegyek a ligeti pályára akkor majd viszek magammal egy 8as gyertyát, nehogy belecseppenjen a hengerbe a gyertya.(jártam már így egy 50es mocival:()
nagyon köszi akkor ezvolt a baj most HA kész lesz a mocim akk már megvehetem az előirt hőértékűt mert már merem cibálni akkor érzek örömet ha cibálom a börömet
Szóval gyertya. Aki csinálta nekem a CDI-t a motorhoz elég szakértőnek tűnt, sokat konzultáltam vele telefonon keresztül. Gyertyaválasztás vonatkozásában a következőket tudtam meg tőle: a gyárilag előírt gyertya akkor jó a gépbe, ha a pilóta folyamatosan tudja produkálni a max. teljesítmény leadása körüli fordulatot, mivel ekkor ég ki rendesen a gyújtógyertya (tehát forgatni kell rendesen a gépet). A "light"-os motorozás pillanatok alatt tönkreteszi és utána egyáltalán nem ad szikrát. Az enyémbe (CR500R) gyárilag BR8EG kellene (vagy B8EG) - az "R" csak a "rádió zavarszűrt" jelölés, de ez a srác mondta, hogy ő még nem hallott olyanról idehaza, hogy ezt a típusú gyertyát CR500-ban ki tudta volna valaki égetni rendesen. Hobby-szinten mindenképpen kisebb hőértékűt javasolt, illetve nem nemesfém-elektródásat, hanem hagyományos réz-elektródás kivitelt. Ezért aztán próbáltam egy NGK B7ES- jelűt (ES=réz elektróda, EG=nemesfém elektróda), ami kicsivel tovább bírta, mint a gyárilag ajánlott, de ez is beszart. Most vettem éppen a napokban egy B6ES-t, de még nem próbáltam, a hét végén megyünk csapatni egyet Szentkirályra, majd kiderül hogy muzsikál. A tapasztalatokat megosztom majd veletek. (Amikor cserben hagyott a B7ES, nem volt nálam semmilyen másik, így az egyik haver adott egy PAL L7Y-t, amivel ment mint az állat, csak nem égett ki ősz-barnára) Szóval ezek szerint próbálgatni kell a különböző hőértékűeket, mivel elég eltérő a motorosok tudásszintje, van aki nagyon bátran meri cibálni a gázt, van aki pedig inkább piano-ban adja elő és az elmondottak alapján ez a tényező az leginkább, ami hatással van a gyertya normális működésére.
vasárnapi kőszárhegyi versenyt látva esélytelen bárkinek is nyerni .....
ezek mx1-2ben nagyon ott vannak, es durvan dragak a motorok (nem rmz-re gondolok )
azon kivul meg szponzor? spanom amatorben leigazolta egy klub, asszem kapott egy mezt aztan ennyi, meg lehet neha kedvezmenyes gumit venni ...
neki tavaly zsir cfr250 3x volt generalon aztan kuka, annyira kemeny meg az amator is.
a vicces az hogy 2T szaz motorbol egy volt, az is ktm .... messze a legutolso lett vele az ember, mar a rajtnal agyonvertek szegenyt, a motor meg ugy fustolt mint egy gozhajo
Amikor a mocit megvetem akkor bontotta ki a gyerek az új 8as irídiumos gyertyát. Sajnálta is tőlem:) Azzal mentem kb 200km-et és megadta magát. Aztán vetem bele egy 8as az ment 40km-et(1 túra következőnél elfogyott a kapuban a szikra). Akkor raktam bele a DT-ből visszamaradtat BR6ES- az van benne azóta is és jó!
Bár mások is panaszkodtak(ismerősök közül), hogy az új NGK-k haldoklanak.
Na mindegy most már 6 hete szét van bontva a gép. Most nem kopik semmi.
nemtud senki árakat mondani meg h mennyivel drágább a fenttartása a 4tnek? 1-2 év mulva lehet h beujitok 4Tre de ha nemlesz megfelelő a sponzorom akk 2T 250
ez az ebay-os bolt arulja, ra kell keresni -- connecting rod kit
http://stores.ebay.co.uk/Moto-...
http://cgi.ebay.co.uk/mitaka-c...
1983-1984 -- http://cgi.ebay.co.uk/mitaka-c...
1988-2007 - http://cgi.ebay.co.uk/mitaka-c...
42font+posta 7font magyarorszagra --- 15rongy
email : hondamtx13@freemail.hu
kell meg egy falcfogo hatulra, mer mar hajlik a szelep :-)
A telóvédő 3500 pénz,
a kesztyű 6000 pénz.
Üdv.
Egy árat mondanál?
ezek mx1-2ben nagyon ott vannak, es durvan dragak a motorok (nem rmz-re gondolok )
azon kivul meg szponzor? spanom amatorben leigazolta egy klub, asszem kapott egy mezt aztan ennyi, meg lehet neha kedvezmenyes gumit venni ...
neki tavaly zsir cfr250 3x volt generalon aztan kuka, annyira kemeny meg az amator is.
a vicces az hogy 2T szaz motorbol egy volt, az is ktm .... messze a legutolso lett vele az ember, mar a rajtnal agyonvertek szegenyt, a motor meg ugy fustolt mint egy gozhajo
nagyon nehéz olyan szponzort találni,aki ad lóvét...vagy motort...
Bár mások is panaszkodtak(ismerősök közül), hogy az új NGK-k haldoklanak.
Na mindegy most már 6 hete szét van bontva a gép. Most nem kopik semmi.