Sziasztok! Van egy Honda HM CRE 2002-es supermotom, AM6-blokkos, nagyon jól megy. Top 75-ös vashenger van rajta. De az elektronikája egy nagy szopás. 3 ilyen motorom van, 2 egyforma a 3. más, azt is supermotoként vettem, de annak sok cucca más... A lényeg, hogy a 3-ból most összerakok egyet. Akkumulátornak a helyét sem látom, semmi csati, meg tényleg, nem is tudnám hová tenni... De indexkapcsoló, meg kürt van rajta. A gyári gyújtáskapcsoló nincs meg, csak egy másik van belegányolva, de nem csinál semmit. Ha benyomom a kürtöt, akkor megáll minden elektronika... Van benne 4 kis elektronika. Az egyik a tarfó, a másik a relé, a 3. és a 4. nem tiszta... Hogy kössem be? Hátul van áram, de akárhogy ráteszem az izzót, nem ég egy sem. Az első még nincs fent... Nagyon érdekes, nem láttam még ennyire kavart elektronikát... Kérlek akinek ilyen motorja van, segítsen! Köszönöm! Zoli
sziasztok.az miésr van hogy állóhelybe beveszi a negyediket a cr.viszont amikor megyek vele üres van a helyén,léptetővilla már ki lett cserélve,de ugysem lett jó
valami jó tanácsa valakinek?
Mi megyünk hetente min. egyszer, az biztos, de hát tudod, hogy nem vagyunk normálisak. "Állásában romlik a szekér", tartja a közmondás, sajnos ez ilyen, néha le kell pattintani a rozsdát. De a te géped nagyobb részt műszaki-történelmi kurriózum, mint hétköznapi igavonó, nem is baj, ha nincs agyonhasználva. Nagyon ritkán fórumozok én is mostanában, nincs rá időm, meg kedvem se...Yamaházok a pályákon, Honda marad közútra, boltba meg Simson Seregély
A gyertyák elloszolódásának majdnem kizárólag a kis üzemi hőmérséklet az oka. Az ún. öntisztító gyertyahőmérséklet kétütemű motorok esetében kb. 550 C°. A normál (gyár által előírt) üzemi használat során a túlságosan kis hőérték miatt öngyulladás következményeként szúróláng keletkezhet, ami szélsőséges esetben valóban okozhat dugattyú átégést.
De! Ha wolfj motorostársunk elmondása szerint a BR9EG-t óránként kell cserélni a koszolódás, olajosodás miatt, akkor nagy a valószínűsége, hogy nem verseny-tempóban üzemelteti a motort. Ezt a körülmény figyelembe véve írtam a korábbi hozzászólásomat is!
Az általam javasolt típusok nem fognak ilyen problémát okozni, mondom mégegyszer: nem versenyszerű, hanem hobby-szintű használat mellett.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Megpróbálkozom a B8-al elsősorban, azután majd meglátjuk.
A keverék az eddig dúsabb volt, mert friss volt a motor, egy profi szerelő csinálta, így a karburátor beállításai, tudomásom szerint jók.
Azért még egyszer köszönöm, sokat segítettetek!
Szia Imi! Úgy áll a vödör, hogy sajnos sehogy. Nincs időm foglalkozni se vele, meg motorozni sem. Amikor decemberben kint voltam Veled Nagykőrösön, az volt a legutóbbi próbálkozásom. Kiderült itthon, hogy az összes gyertya szar volt, amiket belepróbáltam odakint.
Most a napokben volt egy kis időm és gondoltam beindítom, hadd járjon kicsit, de nem sikerült. Nagyon gyenge volt a stikra (pedíg vadi új gyertyát tettem bele). Levettem a gyújtásfedelet és azt láttam, hogy vizet kaphatott valamikor, össze-vissza vabn oxidálódva minden, jó alaposan ki kell takarítanom, szerintem ez megoldja a szikra kérdését - legalább is nagyon remélem! Sebaj gondoltam, éppp jött hozzám egy haver, mondom neki rántson be kocsival. Erre nem emel ki a kuplung sem, pedig annak az "égegyadta" világon semmi baja nem volt, mikor leraktam télen. Arra gondolok, hogy mivel eddig csak állt, összetapadhattak a lamellák és ezért nem old ki. Így aztán a kuplung - felőli deknit le kell majd vennem és kiszedni a lamellákat, vékonyan beolajozni és vissza (persze ha menet közben nem derül még ki valami, hogy mondjuk esetleg eltört valami). Fogalmam sincs, de most időm sincs rá, épp radiátor-cserével vagyok elfoglalva a házban, meg minden egyéb is van. Egyszer csak majd nekiállok!
Veled mi van? Túrjátok a homokot rendszeresen? Kicsit fáj a szívem, mikor látom a fórumon a beszúrt képeket egy - két jóféle veretésről, de nem nagyon jutok el odáig, hogy ki tudnék menni. .....meg ugye előtte még bütykölnöm is kell. Ez van barátom!
Kedves Barátom! Feltételeztem, hogy fórumozó "wolfj" motoros-társunk nem versenyző, aki versenytempóban kergetné a 125- ösét, ugyanis a jelenség tipikus abban az esetben, amennyiben nincs elég fordulat ahhoz, hogy a hengertérben végbe menő égés olyan intenzitású legyen, hogy az kiégesse "őszbarnára" a gyertyát. Hobby szinten a nép egyszerű gyermeke általában nem tudja produkálni az ilyen tempót! Ha a BR9EG-t óránként összedzsuvázza az két okból lehetséges általában. Vagy az üzemanyag-keverék összetétele nem megfelelő (nagyon dús, illetőleg sok olajat kever a benzinbe), vagy túlságosan nagy a gyújtógyertya hőértéke ahhoz, hogy az adott üzemeltetés mellett meglegyen a megfelelő öntisztulása.
Abban egyet kell értenem veled, hogy érdemes megnézni a karburálást is, és először visszaállítani a gyári értékeket, majd a motor jelenlegi elhasználódásának/kopásának megfelelően finoman hozzáhangolni a pillanatnyi állapothoz, valamint a mai jó minőségű teljesen szintetikus 2T olajok használatával lehet kis mértékben "szegényíteni" a keveréken is, de ezt csak óvatosan, nehogy "megragadás legyen belőle!
Őszintén szólva elég meredek kijelentés részedről az, hogy az általam javasolt kisebb hőértékű gyújtógyertyák használatától átég a dugattyú teteje. Ezt ugye te sem gondolog komolyan?
Érdemes egyébként olyan módon kísérletezni, hogy a gyári 9- es hőértékűtől először eggyel kisebbet, aztán ha ez sem okés, akkor még eggyel, és így tovább. Felesleges pénzkidobásnak tartom megvenni nem versenyző-szinten a nikkel, meg platina középelektródás gyertyákat pár ezer forintért, mert általában ez a vége ami a jelen esetben is. Egy B8ES, B7ES, B6ES, BP6ES, stb. réz-középelektródás gyújtógyertya hobby-szinten tökéletesen ki tudja elégíteni a motor és a motoros igényeit is, nem mellesleg ezek beszerzési ára kereskedéstől függően 600-800 jó magyar forint, tehát nem őrült összeg akkor sem, ha az egyik nem válik be. Örülök hogy segíthettem!
Hali! Tegyél bele NGK BP6ES, vagy B7ES jelűt és az megoldja a problémádat! Ha a típusjelben szerepel egy "R" betű is az ne zavarjon, mert csak a rádió-zavarszűrést jelöli.
a linket a 4-es számú alkatrész érdekelne ha van valakinek eladó.
http://www.ronayers.com/fiche/...
valami jó tanácsa valakinek?
De! Ha wolfj motorostársunk elmondása szerint a BR9EG-t óránként kell cserélni a koszolódás, olajosodás miatt, akkor nagy a valószínűsége, hogy nem verseny-tempóban üzemelteti a motort. Ezt a körülmény figyelembe véve írtam a korábbi hozzászólásomat is!
Az általam javasolt típusok nem fognak ilyen problémát okozni, mondom mégegyszer: nem versenyszerű, hanem hobby-szintű használat mellett.
Megpróbálkozom a B8-al elsősorban, azután majd meglátjuk.
A keverék az eddig dúsabb volt, mert friss volt a motor, egy profi szerelő csinálta, így a karburátor beállításai, tudomásom szerint jók.
Azért még egyszer köszönöm, sokat segítettetek!
Véleményemet leírtam, nekem mindegy, ki, hogyan teszi tönkre a motorját.
Most a napokben volt egy kis időm és gondoltam beindítom, hadd járjon kicsit, de nem sikerült. Nagyon gyenge volt a stikra (pedíg vadi új gyertyát tettem bele). Levettem a gyújtásfedelet és azt láttam, hogy vizet kaphatott valamikor, össze-vissza vabn oxidálódva minden, jó alaposan ki kell takarítanom, szerintem ez megoldja a szikra kérdését - legalább is nagyon remélem! Sebaj gondoltam, éppp jött hozzám egy haver, mondom neki rántson be kocsival. Erre nem emel ki a kuplung sem, pedig annak az "égegyadta" világon semmi baja nem volt, mikor leraktam télen. Arra gondolok, hogy mivel eddig csak állt, összetapadhattak a lamellák és ezért nem old ki. Így aztán a kuplung - felőli deknit le kell majd vennem és kiszedni a lamellákat, vékonyan beolajozni és vissza (persze ha menet közben nem derül még ki valami, hogy mondjuk esetleg eltört valami). Fogalmam sincs, de most időm sincs rá, épp radiátor-cserével vagyok elfoglalva a házban, meg minden egyéb is van. Egyszer csak majd nekiállok!
Veled mi van? Túrjátok a homokot rendszeresen? Kicsit fáj a szívem, mikor látom a fórumon a beszúrt képeket egy - két jóféle veretésről, de nem nagyon jutok el odáig, hogy ki tudnék menni. .....meg ugye előtte még bütykölnöm is kell. Ez van barátom!
Abban egyet kell értenem veled, hogy érdemes megnézni a karburálást is, és először visszaállítani a gyári értékeket, majd a motor jelenlegi elhasználódásának/kopásának megfelelően finoman hozzáhangolni a pillanatnyi állapothoz, valamint a mai jó minőségű teljesen szintetikus 2T olajok használatával lehet kis mértékben "szegényíteni" a keveréken is, de ezt csak óvatosan, nehogy "megragadás legyen belőle!
Őszintén szólva elég meredek kijelentés részedről az, hogy az általam javasolt kisebb hőértékű gyújtógyertyák használatától átég a dugattyú teteje. Ezt ugye te sem gondolog komolyan?
Érdemes egyébként olyan módon kísérletezni, hogy a gyári 9- es hőértékűtől először eggyel kisebbet, aztán ha ez sem okés, akkor még eggyel, és így tovább. Felesleges pénzkidobásnak tartom megvenni nem versenyző-szinten a nikkel, meg platina középelektródás gyertyákat pár ezer forintért, mert általában ez a vége ami a jelen esetben is. Egy B8ES, B7ES, B6ES, BP6ES, stb. réz-középelektródás gyújtógyertya hobby-szinten tökéletesen ki tudja elégíteni a motor és a motoros igényeit is, nem mellesleg ezek beszerzési ára kereskedéstől függően 600-800 jó magyar forint, tehát nem őrült összeg akkor sem, ha az egyik nem válik be. Örülök hogy segíthettem!
A karburátort kellene beállítani, hogy ne üsse le a sok üzemanyag a gyertyát.
Tudna nekem valaki segíteni, CR125 óránként új gyertyát kell raknom bele. Mi lehet az oka? NGK br9eg amit használok.