Ebben az Angliában tényleg lehet valami...
A hétvégén beszélgettem egy sráccal aki egy BMW G450X-et terelgetett nálunk (Csolnokon)
Állítása szerint az Ebay-en ütött Új gépe 1.3 M huf-ban állt meg a (házhoz szállítva)!Nálunk az Unió ezen tagállamában ez a paripa 2,35-ért volt kapható.
Ha jól emlékszem Ő is Angliát emlegette,tehát elgondolkodtató hogy vajon az ár/érték ott mást jelent,vagy szimplán az adótartalomban keresendő a válasz?!
Értem a lényeget, értem azt is hogy sokba kerül a feújítás, meg ezek, átnézek pár mocit, max kifogok egy kakább 4t-t, ráköltök egy csomót és megvállok tőle... úgy is csak a saját kárán tanul az ember :)
Na meg az is igaz hogy nem azért kérdeztem a 2001-2004-es évjáratot mert van 1.5 millióm, csak úgy régebbit akarok venni, pusztán önkínzásból
hoppá! mit olvasok? ANGLIA! nagyon helyes! meg is értem! sőt tudom! a 2006os sx-em angol volt...kókány mentes,gyári dugóval!baráti áron
"Anglia egy másik Európa!" csak hogy idézzem egy barátomat!
Hú, a magyar használtmotor piac 168 órát tudnék egyfolytában én is sztorizni, nem véletlen, hogy inkább megtartom a Yamit, és MELLÉ próbálok egy 125-öst keríteni Angliából, nem pedig helyette.
szerintem aki általában beír egy fórumra ilyen kérdéssel,hogy milyen a 4T ,az az ember kb mind nem a drágábbjai közül fog vásárolni,hanem abból ami az olcsó,arra spekulálva,hogy az attól még jó...
nem mondom,hogy ergo akkor ami drágább az természetes jó is,de nagyobb valószínűséggel,mivel ezeket a motorokat valóban 1 versenyévre gyártották versenyzőknek! akik persze utána kapnak újat a szponzortól és az az évi motort eladják...
a piacon minden van!2T-ből is van hullára leütött motorú,de külsőre elfogadható... a legjobb ha minél többet tud megnézni az ember...persze ezt nem teszi meg szinte senki,mert annyival is kevesebb pénzből fog tudni motort venni a körút végén amennyit elkocsikázott...
én eddig még elsőre mindig megvettem az összes motorom!volt hogy 870km-t mentem érte... az volt az első krosszom! egyáltalán nem volt bukta!
biztos miindnekinek vannak ilyen sztoriaa,csak senki be nem írja...
A Yamahám 2007-es, 2008-ig szalonban állt, 2009-ben cirka 30 órát tettek bele egy nagyon igényes, jómódú barátomék, akik megadtak neki mindent. 2010-ben még a gyári láncszett, gumik stb. volt rajta, bontatlan azóta is a blokkja. ILYET vehet bátran. Erről beszélek, 4T-ből CSAK a lehető legfiatalabbat. Hol itt az ellentmondás?
A kutyába is... hiszen...Igazad van! A bor is minél régebbi, annál jobb!
Na, meg sem próbállak lebeszélni. Nyomás, vegyél egy fejlesztésének elején járó, egy versenyszezonra gyártott, öreg négyütemű 450-est, mi baj lehet? Majd mesélj!
(ha véletlen kell hozzá alkatrész, bár ez pont olyan, mint az öreg toyota vs. új toyota, NAGYON jó volt a példa, no, szóval ha VÉLETLEN gond van, szólj... egész jó áron tudok szelepszettet, dugattyút, hajtókart, blokkfeleket, váltót stb., ezen legalább lehet keresni, nem úgy, mint a 2,5 évet hiba nélkül teljesítő kétüteműdön)
Azért szabadultam meg egyébként a KX-től, mert igazából én nagyon szeretek motorozni csak akikkel motorozgattam azok vagy eladták a motort, vagy ők is most váltanak, vagy beszerelmesedtek és nincs idejük motorozni... tehát úgy gondoltam majd ha megint jönnek, pénzből könnyebb lesz motort csinálni, mint a motorból pénzt.
Egyébként ezek a közhiedelmek hogy fú gyújtáshiba, váltó meg egyebekt.... semmi bajuk, nekem 2.5 év alatt egyszer nem volt az hogy ne indult volna első rúgásra. Több KX is volt a környéken, egyiknek sem tudtam semmi bajáról. Szóval nyugodt szívvel ajánlom a KX-eket, nagyon jó kis masinák
Igen ahogy irod kb 0.5mm koptatható le róla! Ezt irtam én is ha visszanézed 4.3-4.4 az uj és 3.8 a csere! Az első tárcsa kawa 250-éknél az uj 2.85-3.15 és a servise 2.5mm vagyis a csere, tehát itt is kb 0.5mm koptatható el belőle. De ez a 0.5mm több fékbetétet kiszolgál mint ahogy mi azt gondolnánk, mert hát ugye a betét kopik és nem tárcsa, jó esetben !
Köszönöm a válaszokat. Ha csak ennyi a gondjuk, hogy milyen gazdákon ment át, akkor azért gondos választással megoldható a dolog :)
Azt hittem, valami konkrétabb dolog. Egyébként, lehet itt nem így van, de kocsik terén ez a 2001-2004ig évjárat szerintem jobb sokkal mint a mai...
Pl: Van egy Toyota Corollánk, 2001-es, a kocsival azon kívül hogy vettünk rá gumit a 10 év alatt, semmi nem lett rá költve... ezzel szemben van egy Corolla Verso-nk ami 2007-es. Ezen az EU szabvány ökörségek miatt már be kellett ütemezni egy koromszűrő cserét, ami 450ezer + munkadíj, emellett fékbetét, féktárcsa csere, mert ezek is környezetkímélős szarok. Emellett szana szét rohadt a 4 év alatt a kipufogó, a 10 éves kocsinkon egy rozsda folt sincs
Bocsi, kicsit kitértem a tágytól, de azért köszönöm mégegyszer a válaszokat
te csak azt tudod tönkretenni amit szerintem lehetetlen... vakszelepen elnyírni a menetet? nem hallottál még a nyomatékról? mivel a manuálban ez nincs benne így megbocsájtható amit műveltél
...ha lett volna kedvem bővebben megfogalmazni, ezt írtam volna én is, köszi, Gecsa
De a legnagyobb gondjuk ezeknek is az, hogy igénytelen, tákolós, spórolós csórók kezében voltak hosszú évekig.
Én addig nem ülök fel a motorra, míg nem tiszta a légszűrő, és már szarul érzem magam, hogy nem cseréltem 10 óra után olajat, mert egy üzemórával elcsúsztam (majd ma este). Viszont voltam olyan, eladásra szánt motort nézni, ahol a "milyen gyakran mosol légszűrőt?" kérdésre az volt a válasz "az hol van?"...
A fantáziádra bízom, mit művelnek az igényes emberek 2-3 év alatt szegény motorokkal, és akkor képzeld el, mit kapott egy gép 2002-2004 óta.
attól mászok még igazán falra,mikor valaki azzal,jön,hogy "de bazz a 4T-nek olyan jó hangja van..."
az ilyen emberrel nincs mit tenni...csak azért is 4T-t fog venni...
persze,hogy nekem is tetszik,sőt,szeretnék én is 4T-t... ha nyernék a lottón
egyetértek kemével,a 2001-2005évi 4T-k helyett inkább vennék 2T.. azok a 4T motorok hullára szét vannak...a 2T-ben egy komplett felújÍtás 70ből megáll(váltó nélkül) tudom!most vagyok benne! és én inkább a 2004es sx 125ömért adnék 500ezret(null üzemórás) minthogy egy 2005ös rmz250ért 500-at...mondjuk...
ez csak egy példa volt,de szerintem sokan egyetértenek velem
attól,hogy te 450-be gondolkozol,mert,hogy "tartósabb" lehet... pff...az egy 6-8éves technika... abban ahengerfejben 1db szelep kerül (utánygyártott!) 30-35ezerbe....van benne 4DB...yamahában meg 5
ELég furcsa dolog ez a féktárcsa limit, mert pl a 125-ön elöl 2mm a min, és az ebay-en sokan árulnak zsír új tárcsát (és nem magánszemélyekről beszlélek!) ami 2mm. Vagyis zsír új és csereérett egyben Valamint egyet sem találtam, ami vastagabb lett volna 2,5mm-nél, vagyis elvileg azokról 0,5mm koptatható le, utána csere...
Azok már cserések ilyen méretekkel! A hátsó tárcsák uj vastagsága 4-4.4mm és nekem a Kx 250-en 3.8mm a service! Nekem is 3mm-es volt de inkább nem kockáztattam tovább és cseréltem! Az első 2.5mm-edről már nem is beszélek! Csere!
Ha szabad tudnom miért váltál meg a kx 250-től? Sajnos elég sok rosszat hallok arról a típusról. Többek közt a váltóját és a gyújtását mondják elsődleges meghibásodási problémának.
A kérdésedre válaszolva a crf elég szervízigényes, mivel versenycross. Egy ismerősömnek 250-be állt meg a felújítása! Én nyugodt szívvel merem neked ajánlani a Husaberg FC 450-t! Nagyon bika gép és ami a legjobb benne, hogy a blokkja megegyezik az FE (verseny enduro) verzió blokkjával, tehát élettartamba többet bír a konkurens márkák kínálatától! A futóműve pedig cross hangolású, tehát egy igazi cross country stílus, mint amit az új FX is képvisel! Nem akarom a crf fórumon leszólni a hondát, de 4t-ben Bergre voksolok, viszont most a 2T mozgatja a fantáziámat, amiben egyhangúlag a CR-t mondják királynak! Ezért is lógok ezen a fórumon!
ár: 250.FIX!