Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello.
Nyugodtan kimondhatja bárki 690 szörszállhasogatás.Családban marad majd,de ezt az évet nagyon valószínű velem tölti még.Aztán kitudja hányat még de ami munka benne van az számomra nem 5 kilót ér a gép.Akkor inkább elkényelmetlenkedek rajta. Amúgy ott a sok galéra ez egy műanyaghegesztett kittelt foskazal lehet sokaknak ami ugyan mára szép de akkor is ...Idomok sc28, sc33 keverdik lásd farokidom...Tank is elsö széria sc28 én vadásztam rá.Ez a leg felfújtabb...A többit meg én semtudom... Igy persze h sok a 690 sokmotorból összerakott kókánynak hangzik.Csak ezt én elmondom/megmutatom mert amúgy nem látná senki rajta hány helyen műanyaghegesztett...Aztán a választék 70% lehet ilyen csak nincs a javításról kép meg nem mondja el senki.
A használt motor vásárlás rizikó ezt tudomásul kell venni.Ha van egy milliód akkor 600 ért vehetsz motort a többit meg úgyis ráköltöd .
Közbe csak az ment ki a fejemből amiért írni akartam.. :D
Ilyen idom darabot nem tud valaki?
Üdv!

Én azt mondom, hogy ne legyen mérvadó mennyiért hirdetik, inkább legyen drágább 200-al mert ha belenyúlsz egy rosszba akkor soha nincs vége a költekezésnek.
Nekem egy sc28 van sc33 idomszettbe csomagolva, októberben felrobbant alattam a blokk 200 feletti tempónál... ( 3-as hajtókar kikönyökölt )
Vettem egy blokkot Németországból (szintén sc28), úgy néz ki mákom lesz vele, szinte gyári a kompresszió, illetve új a teljes kuplung oldal, de attól még kellet cserélni az alábbiakat:
-lendkerék
-generátor
-vezérműlánc
-vezérműlánc feszítő
Kapott persze szelephézag állítást és új gyertyákat + olajat + szűrőt is.
A "baleset" (szerencsére esés nem volt..) előtt új gumik előre hátra, új fékbetét előre hátra, új lánc új lánckerekek.
Most ősszel/télen még milónyi apróság, de had ne mondjam hol járok árban :D
Valamint ahogy az előző kolléga mondta, nekem sincs túl jó állapotban az első teló, fel kéne újítani mert a nagyon pici rezgéseket/döccenőket nem nyeli már el.
A hűtő radiátor teljesen kukán nézett ki, abból is most várom az újat és még egy fontos dolog, ezeken a vasakon (ilyen korban) már igencsak kopottasak az első tárcsák, az enyém is, viszont ha cserélni kell.... mondjuk úgy hogy **rva drága. Érdemes ellenőrizni.
Úgyhogy fel a fejjel, bármit veszel ezekre úgyis költeni kell már :)
Nos, szerintem akkor a te géped a 33-as. Kicsit körülnéztem (amit a lehetőségek adtak) és 28-asból siralmas a választék, a hahun egy kék-fehér kivételével nyekk a kínálat. 690-ért kicsit "sok" de nem véletlenül használok idézőjelet, jó vétel lehet és ez pont az a szín, ami igazán jellemző a 28-asra. Ha egy ilyennel találkoznék szembe az enyémmel, tuti megfordulnék utána a dupla záróvonalon :D és üldözőbe venném egy kis beszélgetésre.
A következő már 33-as: 710-ért látok egy reményteli darabot és bár a tankja elég "homogén" :D szín-ügyben (az nem olyan gyárilag és ahogy írtam lejjebb, a tankra én nagyon háklis vagyok személy szerint, meg kell vizsgálni a kérdést...tankot nem egyszerű és drága szerezni, idomok ha nem is hegyekben de azért vannak) valahogy beszél hozzám az a gép ha érted, a hirdetésleírást viszont hagyjuk inkább, egyikre sem érdemes túl sok figyelmet szentelni. Itt látszik a 28-as 690-e és a 33-as 710-e közti néminemű kontraszt a 7 év korkülönbség fényében, hát ez van.
Ezzel a kettővel próbálkoznék be, utána a kék-pirossal 670-ért...
Más.
Som kolléga írta ugye a némi kényelmetlenséget, ami tapasztalt...nos ő és énköztem van olyan 13 cm. az én javamra és persze telitalppal, rogyasztott térddel ülök a mocin, viszont hiába a magasságom és az arányosan hosszabb kar-hosszabb felsőtest, gondolom a lufi tank miatt is mindig úgy érzem, hogy nagy a távolság a vállam és a kormány közt, nagyot kell hajolni. Ettől van némi csuklófájás időnként de kihangsúlyozom, hogy csak városban. Városon kívül már 100-nál is jól rá lehet feküdni felsőtesttel a szélre (plexi mögé bújni még teljesen felesleges) és sokat tehermentesít a súlyon, egész tűrhetővé válik.
Ez a kényelem amúgyis fura dolog akár autó-akár motor: ha nekem mondják hogy ez meg az milyen kényelmes órák múlva is, azt mondom, hogy a fotelem na az a kényelmes de 2 óra múlva azért ott is fészkelődni kezdek és az A8-ból is szívesen kiszálltam anno 2 óra után. Mociról 1 óra után teljesen jogos igény leszállni kicsit. :)
Az jó, ha nem egyedül mész mert úgyis el fogsz vakulni és az nem oké. Kihangsúlyozom, hogy ha szerelővel mész is, lehet, hogy lesz pár meglepi késöbb de az esélyt és az összeget is redukálod. Azt ezért nem várhatjuk, hogy az eladó megengedjen egy mocivetkőztetést (én sem engedném) pedig a valóságra leginkább hajazó véleményt min, úgy lehet adni. Mi is többen mentünk, valamelyest rámentünk az esztétikára is de inkább a műszaki tartalomra összpontosítottunk és bár minden egyenes volt és elvágólag feküdt ahogy kell, azért fától az erdőt stílusban nem láttunk meg egy igen egyértelmű jelet egy rosszul kivitelezett egykerékre. Ezt mondjuk elmondhatta volna mert nincsenek illúzióim egy RR-el kapcs.-ban.
Ha szerelő a srác, vigyetek egy olyan gyertyás kompressziómérőt, a drága dolgokat azért ki lehet szűrni vele de ezt ő mint szakember úgyis tudja. Egy ilyen műveletet megengedhet a tulaj is.
Ja és ha lehet, vásárlásra alkalmas csajt is vigyetek :D mert (tisztelet a kivételnek) a nem hozzáértésük és pont a naivitásuk végett olyanokat tudnak bekérdezni hogy az kész.
Még egy történet mert nem akarok offolni, bocsánat: :D
több RR-t is nézegettem akkoriban és jelen esetben haverom és egy barátnőnk jött el velem. Csilivili 96-os RR, 1x-1x kicsit már csúszott de semmi egyéb, nem füstöl sem gázra sem gázelvételre, veszi a lapot, első blikkre o.k.
Próbakör után trécselgetünk, ismerkedünk, várok egy félmelegindítási próbát is, fél órára gondoltam a kinti 15 fokot figyelembe véve. A színes mindenféle fényezéshez passzolt a hátsóhoz képest (fekete) más színű (narancs) első kerék és így nem is érdekelt a dolog. (Fától az erdőt) Erre a lány lazán és fogalma nem lévén belekérdez, hogy ez miért van így és pár mp. kihagyás után tétova válasz, hogy mert így jobban tetszik és átfújta. Lány mondja, jobb volt feketén.
Havernak lett gyanúsabb és mondta, hogy nézzük meg közelebbről. Mivel nem friss kerékdukkónál már előfordul pár kavics, gumiszerelés, stb. sérülés, olyat kerestem. Volt egy pici rész, ahol alapozóig nem volt narancs, a közepén apró pontban látszott az alu. Nem találtam sehol a "feketeséget". Ez a kerék nem volt fekete, tehát cserélték. Innen egy ugrás volt jó helyen keresve megtalálni a villaegyengetést (elsőre nem találtam, pedig kerestem!!!) Már nem akartam megvenni, pedig ha az elején mondja, TALÁN nem lett volna akadály ez sem, csak nem ennyiért...egy jó javítás nem kizáró ok de az elhallgatással együtt már gáz.
Remélem sikerül valami jó RR-t venned.
Köszi, igyekeztem/keztünk.
Helló

Volt szerencsém mind hornethez mond Bladehez.
Nekem nem volt gond se az üléspozicióval se pedig az ülésmagassággal ha bár 180 centi vagyok.
Tetszenek a Hornetek de menet teljesítménybe nem igazán fogott meg a 600as. A szebbek azért már messzebb vannak egy jó RR árától a lista aljáról meg nem igen szeretnék választani. A 900as hornet meg nekem elérhetetlen anyagilag.

Nagyon szép a cíbered, látom sok munka áll benne.
Hello.Szerintem inkább nézelődj cbf600 vagy cb600f (Hornet) irányba.Nekem sem kényelmes a Cbr900 pedig nem igazán használom nagy túrákra 100km meg egy kicsi talán nem is nevezhető ilyen táv túrának még... Inkább délutáni kiruccanás.Ami zavar még az az ,hogy 173cm magas vagyok és 2 lábujjhegyes a megállás.Felépítményre,stílusra a Cbr-t imádom jó ránézni.Viszont üléspozícióba volt szerencsém mind2 fetebb említett típushoz és azok igen jók.Még a hornetbe van némi sportosabb vonal ha ragaszkodsz a sportossághoz.Igaz ezek árai 7-800 körül mozognak.Persze az első generációs hornet 500 tól indul.Nekem a 2 es 3 as széria jön be.Cbf a nagy hátsó üléssel 2 személyes motornak mondható teljes mértékben.Nekem ez a második Cbr900 , de úgy érzem nem az én motorom igazán hiába tetszik és szeretem nem az igazi.Amikor haverom vett motor vitt magával és akkor próbáltam ki a cbf-et és hornetet ,utóbbi nagyon bejött.
Üdv! Szívesen segítek amiben tudok azt viszont megjegyzem az RR nem turás motor .Igenis edzeni kell rá mentem 2 órát tegnap vele kicsi izomláz van.A motor nem agresszív egyáltalán kifejezetten kezes..Hamar bele lehet szeretni mindig indul sose kéreti magát.Vannak bosszantó dolgai pl szivato utálatos plusz a 16"első kerék nincs hozzá csak kevés lehetőség igazi puha gumit nem is kapni.
Szia

Első sorban is szeretném megköszönni a kimerítő és tárgyilagos hozzászólásod.
Sok minden van benne amire nem is igazán gondoltam pedig pár hónap alatt végig olvastam az egész fórumot.....
Aktívan nézem a kínálatot de Sc 28 ból fél év alatt egy volt ami megdobogtatta a a szívem, igaz azt arany árban is méri a gazdája. Ha jól emlékszem itt a fóromun is tag.
Nem feltétlen ragaszkodom a gyári, illetve gyárias állapothoz de annyit általában sejtet hogy hogy bántak vele illetve milyen mélyen barmoltak bele.
Teljesen osztom MrPiac véleményét is.
5 éve vettem apró pénzért egy le lakott Gsx750f túrasport mocit.
Azóta folyamatos építés, javítás alatt áll. Gyakorlatilag csak a váz és a fékpedál az eredeti, amúgy sok motorból és nagyrészt gixerből lett össze lapátolva. Már majdnem elfogadható a számomra de még mindig lehetne pár százast rá hinteni mind pénzben mind munkaórában. Rengeteg pénzt, időt, munkát rá áldoztam amit valójában nem sajnálok de a ráfordított dolgokat motorozással jobb lett volna tölteni. :)
Pont ezért akarok egy viszonylag egységes állapotú gépet.
Említetted a nehéz kuplungot meg hogy határozottan kell kezelni a régebbi cíbert.
Ez nem okozna gondot a mostani vasam is igen fickós bánásmódot igényel és megszoktam teljesen.
Azt a kényelmet is amit egy túrasport moci ad többek közt épp ezért nem is gyúrok az R1 re.
Egyenlőre úgy érzem elég lesz bőven a tudásomhoz és az igényeimhez egy 919 es RR.
Borsod megyében lakom itt van egy köpésre a Bükk és a Mátra is.
Inkább el túrázgatok nyugisan főleg ha hátul is van valaki minthogy ész nélkül száguldozzak.
Persze vannak olyan pillanataim is de az a ritkább eset és versenypálya a közelben sincs.
Úgyhogy maradok a túrasport kategóriánál és a 919 nél mert szinte oda lehet sorolni.
Az időszakosan fellépő elektromos problémáktól nem félek, elég otthonosan mozgok ilyen téren.
Ha pedig vásárlásra kerül a sor úgy is szerelő cimbivel megyek aki ex RR tulaj és akár konkrét árajánlatot tesz a vétel utáni esetleges javításokról.
Remélem a tavaszt már büszke RR tulajként kezdhetem.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
Boldog és kilométerekben gazdag új éven kívánok :)
Sziasztok! Nem rég csináltam a face-en egy csoportot a Honda motorosoknak. Akinek van kedve csatlakozzon hozzánk :)

https://www.facebook.com/group...
...szép írás!
Utálok már szerelni az olyan motorok ami törve össze vissza mokoltak nagy esélyel ócskák .Én motorozni szeretek inkább olyant vennék ami drágább hasonlit a gyári állapotra (azt majd levágjuk azt a csunya rendszámtábla tartót☺) mèg azon is lesz mit tenni venni.Nincs kifogásom az ellen ha nem gyári a szine csak az állapota legyen már motorozható .Az ócska kotlákat is csak kevésel a normál allapotban lévők alatt probalják eladni abból mire motorozható állapot lesz tutti nem jösz jól ki.Nehéz a motor vásárlás főleg ha ragaszkodunk egy adott típushoz mindig az van hogy még kénne 100ezret alkudni ha azt szeretném kapni amit minimum elvárok a pénzemért
Hali.
Ha rám hallgatsz, ilyeneket nem nézel 5 évesnél idősebb motornál, hogy mi milyen színű, grafikájú, meg egyéb külsőségek. A gyári rendszámtáblatartó-sárvédő olyan ocsmány, hogy 99-ben már a kereskedésből kifelé menet levágtam volna a kapuban. Nem csodálom, hogy nincs rajta egyiken sem.
Szóval legyen kívülről rendezett és egységes, az a belsejével kapcsolatban is sejtet talán némi igényességet. Max. ennyit ér. De egyébként meg tökmindegy mert úgyis összecsukták a 2 évtized alatt az összeset legalább 2x komolyabban, meg még elborították finoman mondjuk 5x és vagy 2x még te is össze fogod. Akkor már úgy javítgatták a fényezést, ahogy jól esett meg ahogy sikerült. A színátmenetes dolgokat be sem tudják javítani szimmetrikusan a másik oldalhoz vagy drága, a matricákat nehéz legyártatni gyári hatásúra, a gyári meg drága. Én át is fényeztem egyszínűre és azon a matricák. Nekem legyen jó és szép, az hogy amikor eladom mennyire gyári vagy nem...hát nem prioritás egy sportmotornál, szerintem vagyunk ezzel így páran.
Plusz a 2. dolog ami leér a földre egy erősebb perecnél, az a tank, érdemes megnézni közelről és alulról.
Ezek mind játszanak, kivéve ha az első tulajtól kezdve csak felhőmentes időben 25 C. fok felett hozták ki a fűtött garázsból. De ugye ez nem valószínű. Számolj csak 10000. km.-t évente, nem is sok...nekem Bp.-n belül elmegy 8000 évente melóba menni meg haza és még nem voltam sehol máshol. Volt pár év, amikor 3x cseréltem évente olajat, az majdnem 30000km. évente.
A km. sem számít, oda tekerik ahova akarják. Sportmocinál amúgyis tudod milyen dolog a km. Enyémben 2004 ben volt 11 évesen 140k. km, azaz annak megfelelő mérföld. Amerikai kivitel. Azóta már nem is tudom mennyit hozzátettem de vagy egy 100-ast, igazából nem nézem de kideríthető végülis. Sosem frusztrált mert ezeken ha egy kicsit is foglalkozol vele és nem kínzod hidegen, nem a motor fingik ki, hanem bármi más de az sokkal elöbb.
Inkább tegyél fel keresztkérdéseket, mióta van nála, 5 perccel késöbb meg: milyen olajjal cserélt vagyis olajakkal. A válaszban kiderül, hogy persze MINDIG a legjobbat kapta, mondjuk 4x Motul 7100 ast. Gyors osztásszorzás és vagy hallgat pár mp.-ig amíg kiokumulálja a számodra helyes választ vagy már le is vágtad az igazságot a tétovázás alatt. Ha azt mondja, hogy 70 k van benne, de 4 éve nála van és 4x cserélt olajat (eleve sarkos a dolog) akkor 30k. val vette mondjuk 13 évesen? Aha. :)
Más. Ha többet mászkálnátok ketten, inkább 33-ast vegyél, kicsit emberbarátabb. Nemcsak a hátul ülőnek de az elöl ülőnek is. Szerintem szebb is az eleje, nekem bejön a macskalámpa de a kétkörlámpa meg karakteresebb és ritkább is most már azaz retro, nem jön szembe. Én azt vettem de akkor még 1.1 milla volt a 28-as, a 33 meg még drágább és sok volt nekem. Az 1.1 is az alsóközép volt árban. :/
Ha inkább egyedül repkednél, akkor a 28-ast mondanám de abból már nehezebben találsz vállalhatót, mint 33 asból. Azért a 28 ast mondanám mert a ccm. "elmaradása" ellenére kicsit nyersebb és hirtelenebb, közvetlenebb, olyan sportmotorszerűbb. Viszont a váltója csontosabb és határozottabb kezelést igényel, a kuplungja pedig 10 km tötymörgés a dugóban után fájdalmas, nem tudtam rajt' segíteni, a 33-asé finomabb. Bár nem túl sokat mentem 33-assal de mintha eltolódott volna a túrasport irányába és kompromisszumosabb, kellemesebb a hétköznapi használat irányában, ez valakinek jó, valakinek "rossz".
Mindkét típuson már elöregedett a teló elöl az tuti, a központi meg hátul. Semmi közük a gyári állapothoz így közel 2 évtizedesen, általában kimerül a karbantartás az olaj és szimmeringcserében. (jó esetben) Hát az édeskevés. Kevesen veszik meg a rugókat-egyebeket előre, méregdrága. A központit felújítják 30-ból és gyári lesz, azzal nincs gond. Kalkuláld bele.
Én adom az ívet az enyémnek de pont a kuplung, ami bírja. Egyszer hengerfejes lett a felelőtlenségem és az akkor még Istennyugosztalja traffimentes autópályák miatt, a többi megúszta. Összerakva gyári volt a végnyomás, a hengerfal hibátlan pedig rengeteg volt benne már akkor is. Mechanikailag amúgy nincs gond a cíberékkel, nekem az elektromos dolgokkal szokott lenni, már oxidálódnak a csatik mögötti vezetékszakaszok, nő az ellenállása, elégnek, bizonytalankodnak a dolgok néha. Az önindítórelém (még gyári) összeolvadt egy cseppé, a biztosíték meg sem nyekkent de kihúzhatatlanul beleolvadt. A szál benne meg érintetlen. Az a helyzet, hogy a vezetékek végén a csati és a vezeték szigetelésének kezdete között, azon a pici szakaszon elkezd bekúszni az oxidáció és centiket felmászik a szigetelés alatt láthatatlanul. Egy ilyen lefülelésekor többször volt, hogy centik levágása után is zöld szálakból összesodort vezetéket találtam ami megégett, törékeny. Nálam ezekkel van gond néha. Ez van.
1-2 évente rászánsz annyit, idomok le, csatikat szét-összehúz, kontaktspré, nem lesz gond.
Ha pedig tényleg egyedül használod, vegyél R1-est a legrégebbiekből, már bele lehet nyúlni jóárasítva. Nem az mondja el rólunk kik vagyunk, hogy Cíbere vagy R1, Honda vagy Yamaha...Csúcsok ezek mindenképp de az R1-en már sanszos hogy fájni fog a csuklód, nekem fájt már az 50. km.-nél. :)
(ellenben egy jó és pláne kicsit piszkált cíberével bármelyik típuskóddal, nem maradsz le az eRiggytől ezt tapasztalatból mondom, olcsóbb is, ráköltheted a különbözetet, otthon is jobban szerelhető...)
Nem rossz igy képek alapján ugyan ez 919cm3 és le van vagva a rendszámtábla tartó!
A 919 es csak130LE volt, nem 136!
http://www.motorcyclespecs.co....

Meg kell ezeket nézni!
Az enyémbe is 50eKm van, de semmi látható füstje nincs hidegen és elegen sem! Szóval ha még is van akkor jobban meg kell vizsgálni miért.
A melegen morgó kuplung, kuplungkosár cseréjét jelzi előre ami nem olcsó! (50ekm körül ez csere érett)

U.I: A 670.000 Ft-os motorral kezdeném részemről a megnézést! :)
Idővel menni fog, elküldtem de felűl bírálják vagy mi :D
Ott megadtam az elérhetőségemet.
Igen, észrevettem a faridom elég cifra...
Privát nincs
Nos az egyik 33 as tul sok sárga elemet tartalmaz de gondolom ez neked is feltűnik
Szia

Teljesen egyet értek veled. Csak úgy voltam vele hátha valaki fel ismeri valamelyiket vagy szembe tűnik valami kirívó dolog.
Ment egy privát üzenet is ;)
Üdv!Fotó alapján nem lehet motort véleményezni 17-18 éves motorokról beszélünk.El kell menni alaposan megnézni bele kalkulalni az esetleges hibákat hianyosagokat aztán eldönteni tudsz-e velük együtt élni.Hibátlan motorra ne számíts.Ugyan az én motorom nincs hirdetve de jó ajánlat esetén megvalnek tőle.
Sziasztok

Régóta szemezgetek 98-99 közti sc33 Cbr-rel.
Annó az egész fórumot végig olvastam és csak jókat hallottam róluk.
Első blikkre melyik tűnik szerintetek jobb vételnek ?
Esetleg valaki ismeri valamelyiket ?
Tényleg erősebb az Usa verzió ?
Ez már legalább 3 hónapja hirdetve van néha 650 ért is vihető:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_900_rr_fireblade-10652018

Vagy inkább ezt ?

http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_900_rr_gyari_allapot-10793074

Esetleg Sc 28 ?
Valaki beszéljen le róla :
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_900_rr_fireblade-10688513

Kellemes ünnepeket :)
Szia! Probáld meg érden a Tmotornál! Azt tudom,hogy nagyon korrekt brigád és a gsx-r hez pl nagyon értenek!
Hy!
Ha valakit érdekel 929RR K&N légszűrő,szinte új,pár órát volt használva pályán,8000ft-ért odaadom,lehetőleg telón keressetek,posta esetleg szállítás ok,:30/259-05-47
Sziasztok! Van egy cbr 929-em, volna rajta egy-két teendő. Az előző szerelő sajnos elég tróger munkát végzett szegényen. Tudnátok ajánlani esetleg valakit Budapesten vagy a környékén aki minőségi munkát végez és ért a cbrekhez? Köszi :)