Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hova érdemes vinni a motort karbiszinkronra?
Vagy csináljam meg magamnak?
Mondjuk ha visszagondolok,a kezelési könyve hozta a 10w-40 is.
Mondjuk én azokba se tenném bele szívesen, mert ugye ott is kell a kenés hidegen, én oda lehet inkább egy 10W-60-at tennék. De a meglátás jó, hogy az olaj-levegős gépekbe kicsit erősebb olaj kell.
A 20w-vel kezdődő olajok a léghűtéses gépekbe valók szerintem,legalábbis nekem az XR600-ba az volt előirva,de têlen abba is 15w-50-et raktam.
Az sc28-ba most motul 5100 10w-40 et vettem,de legközelebb kipróbàlok szerintem valami 10w-50 et.
20W-40 nem jó neki. Túl sűrű a hideg oldala. A legjobb a 10W-40, esetleg a 15W-40/50, de legjobb a 5W-50 lenne, csak az méreg drága. Hideg oldalon jó, mert hamar ken, a meleg oldalon meg jól bírja a terheléseket és van még bőven tartalék akár pályán is.

De mindenkinek megvan a kedvenc olaja, nekem csak számok vannak, meg specifikációk, a márka meg a többi sallang engem nem érdekel.
A Motul oldalon a 10w-40 et hozza a belevaló olajnak.

http://www.motul.hu/index.php?...
valahol olvstam hogy az sc28-ba gyárilag 20W40 kell
akkor mért 10W40-el járkál mindenki?
A legnagyobb rosszindulattal sem feltételezhetem rólad hogy hibát vétettél volna nem mostanában kezdted a pályát...ahogy én sem
2010 ben még túrát is hagytam ki a zörgés miatt..nekem is szól...de ha visszaemlékszel voltam is nálad a zörgésemmel.Mindent kicseréltem a vezérlés körül.............mindent..vez tengelyeket mértem,szelephézag ellenőrzés,sztetoszkóppal vizsgáltuk a zörgés útját.Mondok szebbet bementem a dreamba..Leóhoz 20 éve csak hondákat szerel...láncfeszítő mondta...mondom ÚJJJ...ja,akkor is az szól

Itt zártam le a dolgot..megjártuk korzikát,olaszt....kb 12-13 km semmi baja szól-szól de semmi baja.A csoda olajokat elfelejtettem 15-50 Repsol ásványi...csendesebb a blokk sokkal..utcára elég..pályára nem járok.próbáld ki ha kell tudok 4 liter 5000 körül van.
Tuti,mert a havernak is zörög,neki is 954 van.Kivettük a haveréból is,meg az enyémből is.Mind a kettőnél megszűntek a zörgő hangok.Az volt a baj,hogy a power nélkül 7-8 ezres fordulaton nem akart menni a gép .Volt róla szó asszem itt a fórumon,hogy ha kikötik a szelepet,ki kell kötni a 3. bowdent is az elektromotorról,ami a levegőt szabályozza.Mi ezt akkor még nem tudtuk,úgyhogy visszaraktunk mindent úgy ahogyan volt.Most megint zörög mind a kettőnknek,de legalább mennek úgy a gépek,ahogyan kell .
Bizti az zörög?
Amit leengedtem belőle, az félszintetikus olaj volt, nagyon szép, halk hangja volt a blokknak. Igazán hondás, fincsi nyígós hangja volt. Nemrég cseréltem vezláncot, feszítőt.
Aztán jött ez olajcsere - és a mechanikus zörejek számomra hihetetlen módon felerősödtek Komolyan azt hittem, h rosszul tettem fel az új szűrőt, vagy valami hasonló generális hibát vétettem.
Üdv! Én Motul 5100-t használok,6000 km után csere (954).Szépen jár a motor,ami viszont nagyon csörög az a power-szelep.Te hogy vagy vele?A tiéd nem kerreg,vagy minek nevezzem?
Nem lesz Riggs, már nekem is elment 8000-t csak rohadt hangos.
Amúgy egy Hondás szerelő mondta nekem , h ásványi alapú (értsd félszintetikus) olaj kell a hondákba azzal jók.
Nekem is ue a tapasztalatom. Olyan csörömpölős lett, hogy csere utáni indításnál azonnal lekaptam a gyújtást, mert nem hittem el, hogy van olajnyomásom. Aztán felhomályosítottak....
Bitang hangos - remélem nem lesz baja. (929)
Sziasztok!

2003-as (felül fekete alul piros) CBR 954 RR bontódott!
Hátra maradt alkatrészek:
- jobb oldali idom, piros, pici hibákkal
- faridom egy 2cm-es horzsolással bal oldalon
- K&N SPORT légszűrő
csörögj! 20/4477 820
nekem felfele állt a nyíl akkor zárva volt, ha előre nézett simán nyitva,ha hátra nézett a nyíl,tartalék :D elvolt fordítva akkor nekem 90fokkal XD
de ha az óramutató járásával megegyezően eltekered koppra,tartalék,1et vissza zárva,még1et vissza sima így bármelyik irányba áll a tied,nem tévedhetsz
Annál azért bonyolultabb beírod simán "benzincsap" és ha nem találod meg amit keresel abban a szövegkörnyezetben amit felhoz, akkor valamelyik felhozott hozzászólás (ami közel áll a témához) biztosan segít megtalálni az "ugrás ehhez a hozzászóláshoz" lehetőség alkalmazásával.
Na most én beírtam, hogy " benzincsap állása " és ezt nem adta ki. Te mit írtál be?
Fenéket... tudom használni a "keresés ebben a topikban" lehetőséget
Tudhattam volna, Lackó Mackó, hogy 1ből Hozzád kellett volna fordulnom a kérdésemmel!
A gyengébbek - én- kedvéért rajzos magyarázat!
Köszönöm! ó Hondák jó ismerője!
Off-ról óramutató járásával megegyezően egyet fel, akkor lesz a tartalék, ha off-ról óramut.járásával ellentétel irányba tekersz egyet, akkor lesz az on állásban
Valamikor ezt Feriblade szépen lerajzolta:
Sőt, ha nem folyik, akkor az a zárt!
Nem lehetett 1 fárasztó napod, mert az ötleteid elég fárasztóak!
Vagy ilyen vagy alapból. Végül is nem probléma.
Nem vagy te egy kicsit körülményes? Már nem csodálkozom, hogy ilyen régóta vívódsz és nem igazán tudod még mindig, mit vegyél..
ezt ugy szokták hogy szétszedik a fél motort
vagyis annyira hogy hozzá lehessen férni a benzincsőhöz meg a karbihoz
aztán leveszik a karbiról a csövet és kiengedik a benzint egy kannába
ha minden benzin kifolyt akkor az volt a tartalék, de ha még van benne egy kicsi de már nem folyik akkor az a nyitott állás
de leg egyszerübb ha megmondja valaki akinek ijen motorja van
Lényegesen egyszerűbb lenne tudni a benzincsap állásait.....