Mondjuk én azokba se tenném bele szívesen, mert ugye ott is kell a kenés hidegen, én oda lehet inkább egy 10W-60-at tennék. De a meglátás jó, hogy az olaj-levegős gépekbe kicsit erősebb olaj kell.
A 20w-vel kezdődő olajok a léghűtéses gépekbe valók szerintem,legalábbis nekem az XR600-ba az volt előirva,de têlen abba is 15w-50-et raktam.
Az sc28-ba most motul 5100 10w-40 et vettem,de legközelebb kipróbàlok szerintem valami 10w-50 et.
20W-40 nem jó neki. Túl sűrű a hideg oldala. A legjobb a 10W-40, esetleg a 15W-40/50, de legjobb a 5W-50 lenne, csak az méreg drága. Hideg oldalon jó, mert hamar ken, a meleg oldalon meg jól bírja a terheléseket és van még bőven tartalék akár pályán is.
De mindenkinek megvan a kedvenc olaja, nekem csak számok vannak, meg specifikációk, a márka meg a többi sallang engem nem érdekel.
A legnagyobb rosszindulattal sem feltételezhetem rólad hogy hibát vétettél volna nem mostanában kezdted a pályát...ahogy én sem
2010 ben még túrát is hagytam ki a zörgés miatt..nekem is szól...de ha visszaemlékszel voltam is nálad a zörgésemmel.Mindent kicseréltem a vezérlés körül.............mindent..vez tengelyeket mértem,szelephézag ellenőrzés,sztetoszkóppal vizsgáltuk a zörgés útját.Mondok szebbet bementem a dreamba..Leóhoz 20 éve csak hondákat szerel...láncfeszítő mondta...mondom ÚJJJ...ja,akkor is az szól
Itt zártam le a dolgot..megjártuk korzikát,olaszt....kb 12-13 km semmi baja szól-szól de semmi baja.A csoda olajokat elfelejtettem 15-50 Repsol ásványi...csendesebb a blokk sokkal..utcára elég..pályára nem járok.próbáld ki ha kell tudok 4 liter 5000 körül van.
Tuti,mert a havernak is zörög,neki is 954 van.Kivettük a haveréból is,meg az enyémből is.Mind a kettőnél megszűntek a zörgő hangok.Az volt a baj,hogy a power nélkül 7-8 ezres fordulaton nem akart menni a gép .Volt róla szó asszem itt a fórumon,hogy ha kikötik a szelepet,ki kell kötni a 3. bowdent is az elektromotorról,ami a levegőt szabályozza.Mi ezt akkor még nem tudtuk,úgyhogy visszaraktunk mindent úgy ahogyan volt.Most megint zörög mind a kettőnknek,de legalább mennek úgy a gépek,ahogyan kell .
Amit leengedtem belőle, az félszintetikus olaj volt, nagyon szép, halk hangja volt a blokknak. Igazán hondás, fincsi nyígós hangja volt. Nemrég cseréltem vezláncot, feszítőt.
Aztán jött ez olajcsere - és a mechanikus zörejek számomra hihetetlen módon felerősödtek Komolyan azt hittem, h rosszul tettem fel az új szűrőt, vagy valami hasonló generális hibát vétettem.
Üdv! Én Motul 5100-t használok,6000 km után csere (954).Szépen jár a motor,ami viszont nagyon csörög az a power-szelep.Te hogy vagy vele?A tiéd nem kerreg,vagy minek nevezzem?
Nem lesz Riggs, már nekem is elment 8000-t csak rohadt hangos.
Amúgy egy Hondás szerelő mondta nekem , h ásványi alapú (értsd félszintetikus) olaj kell a hondákba azzal jók.
Nekem is ue a tapasztalatom. Olyan csörömpölős lett, hogy csere utáni indításnál azonnal lekaptam a gyújtást, mert nem hittem el, hogy van olajnyomásom. Aztán felhomályosítottak....
Bitang hangos - remélem nem lesz baja. (929)
2003-as (felül fekete alul piros) CBR 954 RR bontódott!
Hátra maradt alkatrészek:
- jobb oldali idom, piros, pici hibákkal
- faridom egy 2cm-es horzsolással bal oldalon
- K&N SPORT légszűrő
csörögj! 20/4477 820
nekem felfele állt a nyíl akkor zárva volt, ha előre nézett simán nyitva,ha hátra nézett a nyíl,tartalék :D elvolt fordítva akkor nekem 90fokkal XD
de ha az óramutató járásával megegyezően eltekered koppra,tartalék,1et vissza zárva,még1et vissza sima így bármelyik irányba áll a tied,nem tévedhetsz
Annál azért bonyolultabb beírod simán "benzincsap" és ha nem találod meg amit keresel abban a szövegkörnyezetben amit felhoz, akkor valamelyik felhozott hozzászólás (ami közel áll a témához) biztosan segít megtalálni az "ugrás ehhez a hozzászóláshoz" lehetőség alkalmazásával.
Tudhattam volna, Lackó Mackó, hogy 1ből Hozzád kellett volna fordulnom a kérdésemmel!
A gyengébbek - én- kedvéért rajzos magyarázat!
Köszönöm! ó Hondák jó ismerője!
Off-ról óramutató járásával megegyezően egyet fel, akkor lesz a tartalék, ha off-ról óramut.járásával ellentétel irányba tekersz egyet, akkor lesz az on állásban
Valamikor ezt Feriblade szépen lerajzolta:
ezt ugy szokták hogy szétszedik a fél motort
vagyis annyira hogy hozzá lehessen férni a benzincsőhöz meg a karbihoz
aztán leveszik a karbiról a csövet és kiengedik a benzint egy kannába
ha minden benzin kifolyt akkor az volt a tartalék, de ha még van benne egy kicsi de már nem folyik akkor az a nyitott állás
de leg egyszerübb ha megmondja valaki akinek ijen motorja van
Vagy csináljam meg magamnak?