Már a viffer hez előirták a szintetikust de nem ez a lényeg hanem az, h gyakorlatilag csak egyetlen olaj ami miatt tönkrementek a hondák és az a molibdénes gyári olaj volt amit meg is szüntettek. A többivel kimennek a világból.
először nem vfr-ről volt szó hanem 954-ről.
Másodszor nem lesz erősebb csak nagyobb a nyírás stabilitása és jobban bírja a hőt. Ja és a csapágy illesztése ugyanakkora vfr-nek is.
én tavaly előtt tartalékon hagytam,majd nyugodtan motoroztam..ha kifogy átteszem tartalékra....kifogyott..és több tartalék nem volt ráadásul éppen pont Budakeszi úton az egyik "khurvánál" fogyott ki leintettem egy KTM motorost elvitt a kútra a kislány meg vigyázott a pengémre
sokan azt hiszik hogy ami drága meg amit a versenyzők használnak az neki is jó lessz utcára
a 300V az egy verseny olaj ami nem bír ki ojan sokat mint az 5100 viszont erősebb lessz tőle a motor, ezért akar szétesni
na meg azse mindegy hogy mibe rakod bele mert ezt inkább az uj motorokba szabad ahol nagyon kicsi illesztések vannak
egy 20-éves vfr-be akkorse raknám be ha itt álnna hegyekbe az udvaron
Nekem a garázsban áll, ami a ház része, és így meg szoktam látogatni, - a fejidom körül most szét is van szedve - mert a gazda szeme hizlalja a jószágot.
Én az elején kapcsolgattam, de egy csomószor megviccelt, ezért én tartalékon használom azóta. Elég kellemetlen amikor megyek egyszer csak elkezd nem úgy húzni majd kihagynak a hengerek és leáll. :D ha leállítod a motort szerintem tök mindegy hogy nyitott vagy zárt állásba van mert vákumos emlékeim szerint, de meglesem már úgysem mentem tájára se, december óta, csak aksit tölteni.
Sziasztok!
Árulja már el valaki, hogy a 96-os CBR 900 RR-en hogy vannak a benzincsap állások, - ugyan mondta a srác másfél éve, mikor vettem - mert fogalmam sincs róla.
Kösz,előre is.
Sedu én is tudom, h nagyobb a robbanási végnyomás és magasabb hömérsékleten dolgoznak és ha vissza olvasol látod, én sem tartom be a 12000-t. szóval akkor mire reagáltál?
más a mai motorok literteljesítménye. 2x annyi lóerővel legalább 4x akkora terhelést kap a motorban a csapágy,dugattyú stb.
6000-enként érdemes cserélni, vagy 2 pályanap után. Az olaj színén is fog látszani.
Hát ezek új fajta hengerbevonatokkal már én sem merem 12000-ként cserélni. Én is motult használok. Most pl 300v van benne de soha többet nem fogom beletenni mert olyan zajos lett a blokk, h azt hittem vége van, jó az az 5100 teljes mértékben. a hivatalos márkaszervízeket meg hagyjuk mire betanulna a szerelő addigra a tulaj kirúgja mert azt hiszi, h feketén csinál mindent.
szerintem a pályahasználat jobb mint a közút mert kevesebb a por és nem oxidálodik az olaj a sok tötyörgéstől.
Igen, bennem is felmerült a gyanú, hogy a szerviznek (akár magán, akár hivatalos) anyagi érdeke fűződik ehhez. De ilyen alapon mindenhez anyagi érdeke fűződik, ami javítás, semmit sem hihetnék el.
A VFR750-nél én olyan 8e-s intervallumot tartottam (azért voltak ott pályanapok is a nyári melegben az öreg vassal). Az 1000RR-nél nem merek 6e fölé menni, mert pályázok is, meg inkább veszem a Motul 5100-at kb. féláron a csili drága olajok helyett (ez sem 2Ft) és cserélem gyakrabban.
Nem mondhatom, hogy a 12e-s intervallummal bármi baj lenne, mert nem próbáltam, nem is merem. Nálam ennek a motornak sokáig ki kell tartania.
Azért az tetszik, hogy a kézikönyv szerint, ha poros útviszonyok mellett használom a gépet, érdemesebb gyakrabban cserélni az olajat. Végül is a pályán nincs sok por.
Teljesen igazad van amikor nekem is előírták a 6000-t akkor megkérdeztem, h ez mért nincs sem a manualban sem a service könyvben. Ott derült ki, ezt a Honda Hungary erőlteti a pénz miatt.
Amúgy volt 750-es VFR- em és 600 f3-as CBR-em és mindkettő röhögve elviselte a 12000-es intervallumot. Most egy 954-em van de abban nem bizom annyira.
Most, hogy így nekem szegezted a kérdést megnéztem a manual-t, és valóban. Csak a 12e-s intervallum szerepel benne. Valószínűleg összemostam fejben ezt meg amit több szerelő javasolt.
Szerintem az alapbeállítás középen van, tehát mindent középre. Ha meg rendesen be akarod állítani, akkor íme:
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.
Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.
Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennie
Most a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.
Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.
Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.
Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.
Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.
Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.
Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.
Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alatt
Ha tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnál
Remélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
de az a leg egyszerübb ha inkább viszel hátizsákba tartalék benzint
2-3 litert elbírsz