Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hétvégén már jó idő lesz,amugy kiadós esőzést montak péntekig, nem szorványos esőt,legalábbis az időképen,én ott nézem mindig
Szia! Mennék, az idő lesz a megmondhatója.
Bár hétfő óta "csak szórványos esőkre számíthatunk", nálunk 4 napja esik folyamatosan. Ma még jég is!
Azaz!Köszi a helyesbítést.Az ami a főtengelyen van rajta
Önindító szabadonfutónak híííják!
Oké! Kíváncsi vagyok,hogy mi a jelenség oka!
az öninditó csúszókuplungja? lehet ,hogy csak én nem hallottam még ilyenről,de nekem az idegenül hangzik amit én láttam,a volt mitomba,azon egy behúzó tekercs huzta a lendkerékhez az öndindito fogaskereket,ami megtekerte.
Na akkor most a szerelőm szerint megvan a ludas.
Probléma: Az önindító csúszókuplungja vagy mi nincs a toppon annyira.Most kicseréljük és megosztom majd a véleményt, hogy jó lett-e vagy nem
Szia Immuneo! Tudod már, hogy jössz-e a hétvégén Hajdúdorogra?
hát basszák meg,hogy ilyen drágán adják a benzint.
szarhelyzetbe vagyunk,mert motorozni kell,szval kénytelenek leszünk 400ér is tankolni,bár ha téleg 400ra felmegy a benzin,akkor lehet hogy komolyan kell venni az etanolra átállást.vagy ukrajnából kell hozni a benzint van ott motoros haver a határtól nem messze,monta,hogy 250ft ért tud,hát lassan elgondolkodok rajta,hogy elkéne menni, nagy tételbe hozni,és akkor simán megérné a dolog
Na majd az új kormány megmutatja nekünk mi fán terem az olcsó benzin . A remény hal meg utóljára...Na más: végre silerült elrendezni motorom biztosítását (2 hét várakozás után, és 4nap napi 2x telefonálás után) első utam a postára vezetett, hogy a tetü biztosítónak befizessem a biztosítási díjat ( naná hogy motorral mentem a postára) elrendeztem a dolgot és a hazafelé vezető úton a semmiből leszakadt az ég! Jól indul a szezon, hogy az első 3 km-en rongyá áztam, de végre tudok motorozni
most néztem az üzemanyag árakat a környező országokban:Ukrajna:195ft Oroszország:158ft Szlovákia 310ft szóval vannak olyan országok is persze ahol drágább mint itt de 10 szer annyit is keresnek.Ők nem 100.000ft ből élnek mint itthon hanem 700 ezerből havonta:S
Beszéltem egy kút tulajdonossal és azt mondta hogy elkel hogy keserítsen de neki már tudomása van arról hogy nyár közepére már 400 ft kérnek egy 95 ös benzinért és ez még nem a vége mert elő fordulhat hogy lesz 410-420 is mivel akkor meg azért emelik mert jönnek a külföldi turisták:S
emlékszem rá,amikor megvettem a cbr-t ,2008 november,azon a télen 230 ft volt 1 liter benzin.most meg több,mint 100ft al drágább,hihetetlen.és csak drágul,drágul.
Egyre jobban foglalkoztat a bioetanol mert ezek a benzin árak mellett még annyit sem tudom menni mint tavaly:(A motort meg nem szeretném eladni mert lehet hogy ebben az életemben már nem lenne rá lehetőségem hogy újat vegyek.Sajnos én nekem ebben az életben csak a motorozás a hobbim mint nagyon sok motoros barátnak.Most nálunk a benzin ára a kutakon 345-és 350 körül mozog és még emelni fogják.De gondolkodtam azon is hogy kivonassam a forgalomból a motort ugyanis csak fizetnék rá de menni nem tudnék vele de akkor meg az értéke csökken hónapról hónapra.Abban bízok hogy egyszer csak lemegy a benzin ára vagy a fizetést dobják valamennyi magyar forinttal.Egyszerűen nem tudom mit tegyek
Ezt érdemes elolvasni! Igaz autós teszt van, de a motoré sem különbözhet sokban! E85 tunying Blog
Szia! Nekem is van hasonló problem! De csak hideg indítás után néhány másodperc múlva halható egy csattanás a blockból és utánna minden rendben! Kíváncsi lennék,hogy ez típushiba vagy mi a fene! Mert volt már pár gépem és ez a jelenség egyedinek tűnik!
aha,hát 1 próbát végülis megér.szoboszlón nincs etanolos kut? nállunk szarvason van, a város közepén levő agip kúton,235.9ft ért láttam mult hétvégén.
Nem azt mondtam, hogy ezen akarok élni, csak ki akarom próbálni. Az igaz, hogy szegényebb lesz a keverék, de nem olyan mértékben, hogy az káros legyen. A karbis amúgy sem megy 100%-on 1:14,7 benzin-levegő aránnyal, csak közelítve. Amúgy sincsen a közelben nagyon sok kút, hogy megérje. Legközelebb is csak Derecskén van.
CBR 954 -hez Akrapovic kipufogódob ( a palást már cserélve lett savállóra!) eladó!
Mondj egy árat és megbeszéljük!
CBR 929 hibátlan lábtartókonzol párban eladó! Ár 12000 Ft
CBR 954 sérült alkatrészei eladó! Érd mail vagy tel! 06 harminc 6416854
na majd irjál,hogy mit csinált a motor 50% os rohadt kukorica keverékkel én monnyuk nem tervezem hogy a cbr be teszek,azért vannak fenntartásaim ezzel kapcs.1ik haverom rakott az xt jébe, 50-50 % ba,és azt mondta,hogy nem megy normálisan.végülis ha karbisba teszel fele etanolt,elvileg akkor is kb 10%al több üzemanyagot kell már bejuttatni az égéstérbe,és ez már keverék szegénységet okozhat,de persze kipróbálni ki lehet, de szerintem karbisnál ez nem lesz annyira nyerő.mer az injektorosnál még azt a 10% pluszt még valszeg tudja szolgáltatni a gyári injektor.végülis ha felesbe menne jól,még akkor is ott lennél,mintha kb 315 ft os benzinnel mennyél, az viszont már csak 25ft megtakaritás, és akkor elgondolkodok,hogy megéri e ez az egész felhajtás ezért a kis spórolásért, a fennálló kockázatok mellett?
na,megyek tervezem a tengelyt géprajzra
A Bioetanol egy csodás dolog lesz, ha hagyja a kormány kinőni. Sajnos e megszorításoktól a betiltásig már minden szóba jött. A lényeget már leírta Fireball én már csak kiegészíteni szeretném.

1. Először is miből készül a bioetanol...? Első sorban kukoricából, de árpából és búzából is lehet. Ha lehet ennél komolyabban nem mennék bele a gyártásba.
2. Az átalakítás annyiban merül ki, hogy a tüzelőanyag ellátó rendszert át kell állítani. Ez karburátoros motoroknál átfúvókázást jelent, míg az injektoros motoroknál átprogramozást. Az előbbi típusoknál nehezen oldható meg a kettős üzem, mivel ha benzines beállításra bioetanolt tankolsz akkor szegény lesz a keverék, nehezen indul és erőtlen lesz. Ha viszont bioetanolos beállításra benzint tankolsz akkor meg dús lesz a keverék, sokat fog fogyasztani és úgyszintén erőtlen lesz. Az injektorosnál ez "egyszerűbben" zajlik. Az injektorok többsége úgy van legyártva, hogy adott esetben többet tud szállítani, mint azt a motor teljes gázállásnál produkál. Ez azért fontos, mert a 15-20% többletet meg kell oldani teljes gázállásnál is. Ezt meg szokták mérni, ha nincsen gyári adat. Kiveszik, lemérik, hogy mennyit tud szállítani teljes gázálláson illetve, hogy ténylegesen mennyit tud szállítani (ez a tartalék). Ha nem éri el a 15-20%-os többletet, akkor sajnos csak nagyobb injektorok segítségével lehet átalakítani.
3. Mivel a bioetanol oktánszáma 105, ezért jól komprimálható, ez tuningnál jól jön. Az alkohol hidegebben ég, mint a benzin, ezért a motorok kevésbé fognak melegedni. A környezetet is kevésbe terheli meg, mivel a bioetenol, ha pl. kukoricából készül a növények növekedése közben szén-dioxidot kötnek meg, így a feldolgozott üzemanyag elégetésekor felszabaduló szén-dioxid (CO2) a használat során kiegyenlítődik. Vagyis a bioetanolos motoroknak - szemben a fosszilis energiát használó járművekkel - nincs hozzáadott szén-dioxid-szennyezésük. Ezen felül az üzemeltetésük is olcsóbb, mivel jelenleg a bioetanol 220 ft körül mozog és a 15-20% többletet rászámolva sem haladja meg a 270 ft-ot.
4. Nem említettük még a hátrányokat. Nos mivel az alkoholnak rosszabb kenési tulajdonsága van, az üzemanyagellátó-rendszer egyes alkatrészeit jobban igénybe veheti. Például az üzemanyag-szivattyúk és az injektorok élettartama lerövidülhet. De ez csak durva számítás. Másik nagy hátránya, hogy mivel az alkohol gátlás nélkül elegyedik vízzel, így akár a levegő páratartalmából is képes felvenni a vizet. A víz meg előszeretettel korrodálja a fémtankokat és egyéb más fém alkatrészeket. Aki át akarja alakítani a motorját feltétlenül cserélje le az üzemanyagszűrőjét - adott esetben szerezzen be, ha eddig nem volt - mivel az alkohol sokkal jobban oldja a szennyeződéseket és így dugulást tud előidézni. Az etanol nem annyira agresszív anyag, mint a metanol ezért a benzincsöveket sem kell lecserélni (persze előfordulhat adott esetben).

Aki nem szándékozik átalakítani, de mégis szeretné használni a bioetanol előnyeit, az egy 50-50%-os E85-ös bioetanol - benzin keveréket előállítva tudja használni motorját. Én mindenesetre kipróbálom.
látom téma a bioetanol.
én is foglalkoztam már a dologgal, amit olvastam róla, hogy ált nagyobb fuvoka kell , kb 20%al növekszik meg a fogyasztás.de ha kiszámoljátok, a megnövekedett fogyasztással is ugy jön ki az üzemanyag,mintha olyan 280ft os benzinnel járna az ember,és az mégse 340.bár én a cbr be azért nem tervezem beletenni, át kéne fúvókázni a karbisort, állitani rajta,meg álitolag a gyujtáson is állitani szoktak,jah meg hidegen nehezen indul vele a gép,mivel hidegben nehezen gyullad az alkohol.
viszont a szimóm,és a cross ts em a hétvégén akarom átállítani etanolra
egyik haver azzal már azzal jár kocsival.2 haverom is tankolja motorjába(egy etz 250 be meg egy gsxr 400 ba)eddig semmi baj nem volt vel,és azt mondják sokkal jobb.Szerintem ha külföldön ez évek ota használják akkor semmi baj nem lehet.Egyre több ilyen kút van telepítve az országban i.Itt felénk is most nyílt egy.Azt olvastam róla hogy az állam erre nem tud annyi adót tenni mint a benzinre,meg azt is írták hogy amíg van benzin és azt sokan veszik addig nem foglalkoznak azzal hogy a bioetanol árát emeljék.Egyre többen járnak ezzel az üzemagyaggal az országban