Csak úgy érdeklődés szintjén, másodikba ki hogyan szokta felvenni egy kerékre a gépet. Tudom, hogy itt ilyet senki nem csinál, de aki hallott már róla, írja le nekem.
Egy kvíz kérdés megfejtése, nehogy azt higyje már valaki...
Öt évvel ezelőtt, amikor a Tűzpenge megjelent a piacon, forradalmian újnak hatott a sportmotorok között. Azóta már újabb kiadásai is napvilágot láttak, de még ma is kevés méltó ellenfele akad.
Már néhányszor elmondtuk, de szívesen megismételjük: a Honda CBR 900 RR erős, nyomatékos, könnyű motor. További jellemzői: temperamentumos, tüzes, kezes, stabil és keveset fogyaszt. Rossz tulajdonságai alig vannak. Ezért az 1992-ben megjelent SC 28-as típusszámú gép és az 1996-tól gyártott SC 33-asa kategóriájának legnagyobb darabszámban eladott motorjává lett. Menetteljesítményein kívül hozzájárult ehhez az a híre is, hogy szinte lehetetlen tönkrehajtani. Tény, hogy az 50 000 kilométeres tartós teszt is csak enyhe használati nyomot hagyott a motor belső alkatrészein és minden üzemzavar nélkül zajlott le a hosszú próba. Mindössze az idom repedezett be egy kissé az indexek környékén. Ezért nem is csoda, hogy a CBR 900 használt motorként is nagyon keresett. Vásárlásnál mégis legyünk óvatosak, mert nagyon sok gépet átalakítottak, és nem mindig szakszerűen. Más indexek, szénszálas sárvédők vagy ülésidom még nem probléma, de például már egy nyitott verseny kipufogódobbal a következő műszaki vizsgán komoly gondokra számíthat az új tulajdonos.
A streetfighter vagy superbike átalakítás annak a jele is lehet, hogy balesetes motorról van szó, mivel az eredeti Honda idomrészek és tartozékok nagyon drágák, emiatt egyedi átépítéssel olcsóbban megúszható volt a javítás. Szintén szkeptikusan kell fogadni a motor tuningolás terén megadott adatokat, mert egyszerű Dynojet kittel, más kipufogóval és házi reszeléssel biztosan nem növelhető a teljesítmény 140 lóerő környékére. Ezt csak igazi profik képesek elérni, és ők is csupán a Tűzpenge homogén teljesítmény-leadásának elvesztése árán. Ráadásul ilyen esetekben is számíthatunk a következő műszaki vizsgánál a zaj és emisszióértékek túllépésére. A legtöbb átalakított CBR-t tesztelve, több ország szaklapjai is azt igazolták, hogy főképp streetfighter átalakítások nyomán kevésbé stabillá vált a futómű, és ezt egy esetleges menetpróba esetén különösen érdemes figyelembe venni. Akadnak persze ilyen esetekben is kivételek. Például 1994-ben tesztelhettünk egy Walter Adler átépítette CBR-t, amelyik Öhlins rugóstagokkal, elől-hátul Marcesini kerekekkel és egy finoman hangolt Moriwaki erőforrással nagyságrendileg jobban működött mint a széria Fireblade. Egy ilyen motor átépítése azonban hárommillió alatt nem igen úszható meg, nem beszélve a szakértő tapasztalatairól, amely nélkül fabatkát sem ért volna az összehordott sok, drága tartozék. Szakszerű kezekben valóban szinte tönkretehetetlen a CBR 900 és ezt sok hosszú távú versenyző bebizonyította a huszonnégy órás versenyeken szériaállapotú blokkokkal. Ám egy ilyen erőforrás sem bírja ki, ha hidegen forgatják. A rövidebben áttételezett, utcán használt motorokat is érdemes jobban szemügyre venni, mert tapasztalat szerint ezt a módosítást a jobb egykerekezési készség kedvéért hajtják végre, és mindennek a kerékcsapágyak és a teleszkópszimmeringek szoktak áldozatává válni.
Helló!Érdeklődnék hogy az SC33nál hány fordulatra kell kinyitni a Co csavart és hol találok róla gyári adatokat pl gyorsulás végsebesség és hasonlók meg van egy olyan bajom hogy 3és 4ezer közt torpan beszaggat, a gyertya légszűrő új a szinkronteszteren minden óra egyformán áll gyertyapipa nem csattog ki...
valakinek 5let?ja nincs semmi szelephang sem és hidegen is pöccre indul minden henger
ezért is nem értem hogy minek ez a felesleges kakaskodás.igaz van olyan autó ami a motort veri de az nagyon ritka Magyarországon mint a fehér holló.jah meg árban 10 szer annyi mint egy széria motor
ezek a hétköznapi autók elbújhatnak akár merci akár bmw vagy sorolhatnám még
A tanácsom. Állj elé, hogy mehet a menet de papírt akarsz róla. Tanúk ügyvéd jelenlétében. Még ha biturbó 900Le az autó akkor is sokkal többet kockáztat mint te. Úgy is összeszarja magát ha ilyen komolyra fordítod a szót. "Bedobom a forgalmit" ez jó. Kicsit sokat nézte a Fast and furiust.
Autópályán egyszer találkoztam egy E55AMG-vel. A 476Le verzióval. Még a gixerem volt meg. 200-ról otthagytam mint a szart. (És nyomta neki mert az egész úgy indult, hogy utolért egy kocsisor mögött és elkezdett villogni nekem én meg mutattam neki, hogy nyugi pajti. ). Visszaraktam 4-be, hogy ne legyen gond. 280-nál belenéztem a tükörbe. Messze volt.
tudod mi ezzel a baj?
az hogy hiába tapad be ha 7másodperc alatt van 100 on 120km\o ról 280 ra 57 másodperc alatt gyorsul fel.Akkor szerinted számít hogy betapad e vagy sem?
még a régi gsxr 600 al vertem ezeket a kocsikat
jó lenne már letörni ezeknek a parasztoknak a szarvát.ezek többsége okozza a baleseteket mikor előznéd meg gyorsítani kezd és ha meg nem bír veled rád húzza a kormányt.
Te magasságos Úristen.......hogy gondolja?Adsz neki 10 perc előnyt? , Ennyit tudnak a mercédesz és bmw sofőrök
Én nagyon szívesen versenyeznék vele.........
képzeljétek van egy ismerős van neki egy gyári Mercedes E 55-je.Mindenáron gyorsulni akar velem .azt mondta hogy a forgalmiban fogadjunk hogy ő elver.Hát én nem szerintem nem sok esélye van ellenem.Utána néztem a kocsinak,hát nem nyűgözött le gyorsulásra .Nem értem azt hogy minek kell kakaskodni egy kocsival motor ellen.Ha nem lennék gipszben akkor simán nyomnék vele versenyt.
Én úgy szoktam. Persze kell neki egy kisebb rántás és min 6000-8000es fordulat.
Egy kvíz kérdés megfejtése, nehogy azt higyje már valaki...
Öt évvel ezelőtt, amikor a Tűzpenge megjelent a piacon, forradalmian újnak hatott a sportmotorok között. Azóta már újabb kiadásai is napvilágot láttak, de még ma is kevés méltó ellenfele akad.
Már néhányszor elmondtuk, de szívesen megismételjük: a Honda CBR 900 RR erős, nyomatékos, könnyű motor. További jellemzői: temperamentumos, tüzes, kezes, stabil és keveset fogyaszt. Rossz tulajdonságai alig vannak. Ezért az 1992-ben megjelent SC 28-as típusszámú gép és az 1996-tól gyártott SC 33-asa kategóriájának legnagyobb darabszámban eladott motorjává lett. Menetteljesítményein kívül hozzájárult ehhez az a híre is, hogy szinte lehetetlen tönkrehajtani. Tény, hogy az 50 000 kilométeres tartós teszt is csak enyhe használati nyomot hagyott a motor belső alkatrészein és minden üzemzavar nélkül zajlott le a hosszú próba. Mindössze az idom repedezett be egy kissé az indexek környékén. Ezért nem is csoda, hogy a CBR 900 használt motorként is nagyon keresett. Vásárlásnál mégis legyünk óvatosak, mert nagyon sok gépet átalakítottak, és nem mindig szakszerűen. Más indexek, szénszálas sárvédők vagy ülésidom még nem probléma, de például már egy nyitott verseny kipufogódobbal a következő műszaki vizsgán komoly gondokra számíthat az új tulajdonos.
A streetfighter vagy superbike átalakítás annak a jele is lehet, hogy balesetes motorról van szó, mivel az eredeti Honda idomrészek és tartozékok nagyon drágák, emiatt egyedi átépítéssel olcsóbban megúszható volt a javítás. Szintén szkeptikusan kell fogadni a motor tuningolás terén megadott adatokat, mert egyszerű Dynojet kittel, más kipufogóval és házi reszeléssel biztosan nem növelhető a teljesítmény 140 lóerő környékére. Ezt csak igazi profik képesek elérni, és ők is csupán a Tűzpenge homogén teljesítmény-leadásának elvesztése árán. Ráadásul ilyen esetekben is számíthatunk a következő műszaki vizsgánál a zaj és emisszióértékek túllépésére. A legtöbb átalakított CBR-t tesztelve, több ország szaklapjai is azt igazolták, hogy főképp streetfighter átalakítások nyomán kevésbé stabillá vált a futómű, és ezt egy esetleges menetpróba esetén különösen érdemes figyelembe venni. Akadnak persze ilyen esetekben is kivételek. Például 1994-ben tesztelhettünk egy Walter Adler átépítette CBR-t, amelyik Öhlins rugóstagokkal, elől-hátul Marcesini kerekekkel és egy finoman hangolt Moriwaki erőforrással nagyságrendileg jobban működött mint a széria Fireblade. Egy ilyen motor átépítése azonban hárommillió alatt nem igen úszható meg, nem beszélve a szakértő tapasztalatairól, amely nélkül fabatkát sem ért volna az összehordott sok, drága tartozék. Szakszerű kezekben valóban szinte tönkretehetetlen a CBR 900 és ezt sok hosszú távú versenyző bebizonyította a huszonnégy órás versenyeken szériaállapotú blokkokkal. Ám egy ilyen erőforrás sem bírja ki, ha hidegen forgatják. A rövidebben áttételezett, utcán használt motorokat is érdemes jobban szemügyre venni, mert tapasztalat szerint ezt a módosítást a jobb egykerekezési készség kedvéért hajtják végre, és mindennek a kerékcsapágyak és a teleszkópszimmeringek szoktak áldozatává válni.
valakinek 5let?ja nincs semmi szelephang sem és hidegen is pöccre indul minden henger
ezek a hétköznapi autók elbújhatnak akár merci akár bmw vagy sorolhatnám még
az hogy hiába tapad be ha 7másodperc alatt van 100 on 120km\o ról 280 ra 57 másodperc alatt gyorsul fel.Akkor szerinted számít hogy betapad e vagy sem?
még a régi gsxr 600 al vertem ezeket a kocsikat
Igazi parasztok
Megy az a Merci ha betapad!
Én nagyon szívesen versenyeznék vele.........
Szerintetek mi lenne a végeredmény?
SOS....SOS...SOS...