Sziasztok!Van egy honda cbr 600 rr típusú motorom 2005-ös!Olyan kérdésem lenne,aki tudna nekem segíteni benne,hogy a kipufogó körül le szeretném szedni a burkolatot,hogy csak a dob látszódjon!Ez hogy oldhato meg?Köszönöm előre is a segítséget!
Ha a hűtőrendszer-olajrendszer rendben van és a motorod tökéletes műszaki állapotban van, nyugodtan használhatsz 10W-30-as olajat. Alapvetően 100 celsius fokon 10Cst-re vannak optimalizálva és ehhez a 10W-30-as van a legközelebb. Másrészt az olajáramlás és a hőelvezetés lényegesebb faktor, mint az olajnyomás.
A fagyállókkal kapcsolatosan, csak prémium-csúcsminőségű (alumínium-magnézium motorokhoz), nitrit, foszfát, amin, borát és szilikátmentes hűtőfolyadékot használj. A szilikát tartalmú fagyállók korai kopást eredményezhet a vízpumpában és a radiátor csöveiben.
Sokan Motul Motocool Expert-et használnak, de az nem szilikátmentes és nem teljesíti a gyártói specifikációkat. Én Mol Premium G30-as használok.
Szia én ilyen 10W-30-as Repsolt használok és meg vagyok elégedve. A motor jól pörög fel, a váltó is rendben dolgozik. Sok mindent nem tudok elmondani róla, de azt igen,h előtte kb 500 km-t volt benne Power1 Racing 10W-50... Hát azon konkrétan éreztem,h nem bele való. Nem ment úgy a motor. Aztán elkezdtem utánaolvasni a témának és rájöttem,h hülye voltam,h azt tettem bele,mert tényleg nem bele való. Fájó szívvel,de cseréltem az 500km-es olajat és ment bele a 10W-30 ahogy a szervizkönyvben is ajánlja a Honda.
Már meg van erre a szezonra is a 3liter, csak arra várok,h végre jobb idő legyen és cserélem is kifelé.
Szia Boby10, úgy érzem elég sok időt vártam a válaszodra a 10108. hozzászólásommal kapcsolatba, de sajnos nem kaptam érdemi választ, még egy egyszerű "lerázó" üzenetet sem. Sajnálom hogy a szakmai tapasztalatodat nem tudtad megosztani velem, bár azt hiszem hogy a technika iránti érdeklődés és a tanulási lehetőségek nem csak engem érdekeltek volna. Természetesen tisztába vagyok vele ,hogy a szakmai tudás és tapasztalat manapság sokaknak az egyetlen megélhetési forrása, így nem biztos hogy kifizetődő elárulni hogy milyen forrásokból érdemes okosodni. Remélem nem szakmai féltékenység vezérelt és nem haragszol ezért az üzenetemért.
Ha nem vagy tisztában a motorolaj választással kapcsolatosan, először is érdemes felmérni a motorod állapotát. Én olajnyomást mérnék (5 bar, 6000ford, 80 celsius fokon) és ragaszkodj az aranyszabályhoz 0,7 bar olajnyomás emelkedés 1000 ford.-ként. Azt az olajat kell használni, ami a motor teljes élettartama alatt biztosítja az 5 bar nyomást 6000 fordulaton (üzemi-hőmérsékleten)
Sziasztok! Hozzájutottam egy 2004-es példányhoz de hiányoznak a műszerből az állító gombok. Esetleg ha van valakinek elbontottból vagy tudja, hogy rendelhető kérem jelezze. Köszi.
Szia ennyi km meg se kottyan bejáratos még neki nekem 2006os 600RR em van 49530km van benne mintha gyári lenne kinézetileg és viselkedésileg is a legg kiforrottabbak a pc37esek (szerintem)
Pöc röf télen nyáron imádom még mindig a gépet
Szia! Ha van feszültségmérőd, mérd meg a feszültséget indítózás közben! 10.5V alá nem szabad esnie mert különben nem fog beindulni. Ha ez a probléma, akkor egy segédakksival be tudod indítani. Indítókábellel összekötöd a plusz (piros) akksi vezetéket a segédakksi plusszával, a negatívokat hasonlóan. 5-10s indítózás után be kell indulnia. Érdemes meghallgatni a benzinpumpát, gyújtás ráadáskor mennie kell! Biztos vagyok benne hogy ha egyébként rendben van a motorod, nem a sűrű olaj vagy a nagy hideg miatt nem indul be... Ha nem boldogulsz, megpróbálok segíteni!
Szia!
Nekem is egy 2008-as CBR-em van, 66 ezer km-el. Eddig semmijéhez nem kellett nyúlni, semmi komolyabb beavatkozás nem történt a motoron. Megy, teszi a dolgát, mintha új lenne, és nagy valószínűséggel még fogja is egy jó ideig.
Ha a megvásárlásán gondolkozol, szerintem simán, pláne ha a barátodé volt..
Sziasztok !
Ez volt az elsö telem a motrommal(CBR 600RR 2004) ezért a segitségeteket kérem :
Valamiért nem tudom beinditani a motrot pedig amikor letettem akkor az aksit kiszereltem a fagyállot ellenöriztem és tökéletesen működött .
Most feltöltöttem az aksit , betettem és probáltam inditani de sajnos sikertelenűl (Az akumlátor meghajtsa és már van amikor szinte beindult de sajnos mégsem)
Egy hideg garázsban telelt. Valahol olvastam , hogy beinditas elött jo volna betolni meleg helyré mert az olaj a hidegbe megsűrűsödik és itt nálunk kb. 2 napja van 10 fok azelött hidegebb volt.
Ez lehet a probléma okozoja ? Vagy valami komolyabb oka is lehet ?
A fagyállókkal kapcsolatosan, csak prémium-csúcsminőségű (alumínium-magnézium motorokhoz), nitrit, foszfát, amin, borát és szilikátmentes hűtőfolyadékot használj. A szilikát tartalmú fagyállók korai kopást eredményezhet a vízpumpában és a radiátor csöveiben.
Sokan Motul Motocool Expert-et használnak, de az nem szilikátmentes és nem teljesíti a gyártói specifikációkat. Én Mol Premium G30-as használok.
Már meg van erre a szezonra is a 3liter, csak arra várok,h végre jobb idő legyen és cserélem is kifelé.
Köszi az infót, de nem a kérdésre válaszoltál!
Eddig MOTUL 300v 10w-40-et használtam... ezután is azt fogom.
Ha nem vagy tisztában a motorolaj választással kapcsolatosan, először is érdemes felmérni a motorod állapotát. Én olajnyomást mérnék (5 bar, 6000ford, 80 celsius fokon) és ragaszkodj az aranyszabályhoz 0,7 bar olajnyomás emelkedés 1000 ford.-ként. Azt az olajat kell használni, ami a motor teljes élettartama alatt biztosítja az 5 bar nyomást 6000 fordulaton (üzemi-hőmérsékleten)
Ezt próbálta már valaki?
Repsol MOTO RACING HMEOC 4T 10W-30
(API SM, JASO T 903:2006 MA2 )
Pöc röf télen nyáron imádom még mindig a gépet
irtam neked e-mailbe
Bele is vágtam a vásárlásba,már csak a jó idő kell! :-D
Nekem is egy 2008-as CBR-em van, 66 ezer km-el. Eddig semmijéhez nem kellett nyúlni, semmi komolyabb beavatkozás nem történt a motoron. Megy, teszi a dolgát, mintha új lenne, és nagy valószínűséggel még fogja is egy jó ideig.
Ha a megvásárlásán gondolkozol, szerintem simán, pláne ha a barátodé volt..
Cbr600rr 2003 kézikönyvet honnan tudnék letölteni, mert nem találok sehol..?! Lehetőleg magyart.
Ez elsősorban használat-vezetési stílus és motorgazda függő, hogy mennyit bír....
pl: SzabiCBR már 66.000km csavart bele PC40-be és újszerűnek néz ki. (Igaz, voltak kellemetlen élményei garis időszakban)
Ez volt az elsö telem a motrommal(CBR 600RR 2004) ezért a segitségeteket kérem :
Valamiért nem tudom beinditani a motrot pedig amikor letettem akkor az aksit kiszereltem a fagyállot ellenöriztem és tökéletesen működött .
Most feltöltöttem az aksit , betettem és probáltam inditani de sajnos sikertelenűl (Az akumlátor meghajtsa és már van amikor szinte beindult de sajnos mégsem)
Egy hideg garázsban telelt. Valahol olvastam , hogy beinditas elött jo volna betolni meleg helyré mert az olaj a hidegbe megsűrűsödik és itt nálunk kb. 2 napja van 10 fok azelött hidegebb volt.
Ez lehet a probléma okozoja ? Vagy valami komolyabb oka is lehet ?