Szia!
Bemásolom neked a széria EUROPAI SZERVIZKÖNYVET! Akárhogyan is olvasom itt nem látom azt, hogy minimum 10w40-et tegyél bele és ha jobban megnézed a képet látni fogod, hogy jéé szerepel a 10w30 is
Ha a viszkozitásokat kiveséztétek, más téma. Az adott viszkozitáshoz, pl. 10w30 kontra 10w50, milyen olajcsere periódusok tartoznak? Mert a kilométerekkel arányosan el fog hígulni az olaj ugye?
Na az tuti hogy 10W30-at nem rakok bele, mert egyébként a szervízkönyv is 10W40-et ír minimum!
Ezzel nem volt gondom, bár nagy melegben bizony nekem is volt problémám a váltásokkal. Ha azt mondjátok hogy biztosabb a 10W50, akkor nekem megér annyi különbözetet a dolog.
Szerintem RPSOL MOTO RACING 4T 10W50 lesz benne. Ára is igen kedvező, remélem jó lesz.
Ha valaki használt már ilyet, és tudja hogy nem jó, akkor az dobjon már egy kommmentet hozzá légyszi (csak hogy ne szívjam meg ha nem muszály).
Szerintem ha csak utcán jársz akkor 10w40 de nekem pl a Hungaroringen 30fok melegben a 40es már nem bírta és a váltó és a kuplung nem szerette. A 10w50 minden körülmények között jól viselkedik.
Hát azért a gépkönyvben előírtnál alacsonyabb értékűt nem raknék bele akkor sem ha tudom, hogy ők a legrosszabb esettel számolnak. Az meg gondolom 10w40.
10w50 jelentése 10 a viszkozitása nem üzemi hőmérsékleten a w a winter és az 50 az üzemi hőmérsékleten a viszkozitása.
De leírtam már a véleményemet a motorolajról, aki akar hátrébb olvas.
Én sokallom a 10w50-est. 10w30 pont ideális a 3 magyar évszakra, amikor lehet motorozni.
De az határozza meg, hogy 10w50 vagy 10w30-asat, hogy üzemi hőmérsékleten HÁNY FOKOS A MOTOROLAJOD! Ha 150 fok körüli, amit én kizárnék, akkor 10w50 a legjobb. Ha 100 fok körüli, ami hihető arra 10w30.
link