...pedig ma nagyon a fejembe vettem, hogy előbb-utóbb befigyel majd a 2007-es
jobban leér a lábam, könnyebb... asszem illene hozzám ...de akkor is a Baby a legjobb, ma is épségben hazahozott
Egyszer már írtam a 2007-es és a 2006-os 600RR összehasonlításáról. Azonban az elmúlt 2 napban elég sokat mászkáltam a városban a régivel, így újabb tapasztalatokra tettem szert.
Közvetlenül átülve az újról a régire, feltűnik, hogy sokkal előrébb kerül a felsőtestem, vagyis némileg jobban fekvőtámaszos a tartás. Ebből adódóan jobban igénybeveszi a csuklókat, a kuplungolás miatt a balt fokozottan. Már kezdem érteni, miért panaszkodnak páran a szezon elején, hogy szokni kell csuklóból a motorozást. Ezt a 07esen nem tapasztaltam. Aztán ami következőleg szembetűnt, hogy a motorja kissé idegesebb. Míg a réginek egy bowdenen keresztül aránylag könnyen lehet emelni az alapjáratát, az újban (a gyár szerint) van egy érzékelő, ami a "túlzott" motorfék esetén automatikusan emeli a fordulatszámot, ezzel "pótolva" a csúszókuplungot. (mondom, a gyár szerint) Valószinűleg emiatt a régivel motorfékkel, könnyebb bedadogtatni, az újjal ez szinte lehetetlen, majdnem 3asig fel tudok kapcsolni úgy, hogy szinte nem is húzom a gázt. Viszont ettől sokkal darabosabb, főleg városi használatban.
Aztán az első fék. Mindkettőn radiális féknyereg, de az újon a pumpa is. Alapvetően jól fog a régi is, de az új (nem mondom, hogy nagyságrendileg) sokkal precizebb és jobban is fog. Azonos karerőre majd 2x akkorát fékez. Először nem is tűnt fel, csak amikor nagyon közeledett a teherautó hátulja. Viszont emiatt nem is akarta kapkodni a hátulját.
Ez viszont már átvezet a felfüggesztésekhez. Állítólag ugyanazt a telót kapta az új is, de a régi mintha precizebb lenne, vagy lehet, hogy csak kevésbé puha (mind2 gyári setup). Hátul nem sok különbséget éreztem, az talán pályán kijönne.
A BT-015 viszont sokkal jobb gumi, mint a Sportmax, ami a régin van (asszem D218?). Sokkal jobban tapad, a régi merevebb, bakelitesebb. Nem rossz, de a Brigi jobb.
Az új gép villaszöge is változott asszem a régihez képest, de lehet, hogy az egész váz miatt is van, de sokkal fodulékonyabb az új, bár a régi sem egy kifejezett autópályafaló.
Viszont a régi műszerfala sokkal szebb, mint az újé, ugyanazok a funkciók vannak rajta, kivéve, hogy az újon nem látható állandóan az összkm, csak a 2 trip-pel váltva. A régiről visszaülve, rendre a bal index visszajelzőjénél vártam, hogy az üreset jelezze.
Ja és az én hatalmas (46os) csizmáimmal (SPIDI VertigoCorsa, illetve a régi Vertebra) mintha a váltókar közelebb lenne a lábtartóhoz, mint az újon.
Lényeges dolog még az ülések kérdése. A régi üléslapja a tank mögött közvetlenül sokkal, kb 2-4cm-el szélesebb, mint az újé. A régi szinte lapos elöl, míg az új egészen "túrásan" lekerekített, lefelé hajló. Emiatt akinek a régiről csak lábujjhegyen, vagy még úgy sem ér le a lába, az az újra ráülve mérhetetlen biztonságban fogja érezni magát, mert arról, a kisebb combterpesztés miatt, majdnem telitalpra tud majd állni. Igaz, a nagyobb combterpesz, ha nő vezeti, hátulról nézve sokkal kellemesebb látvány...
Ami még feltűnt, hogy a régi modell idomzata sokkal jobban eltereli a menetszelet a lábakról, mint az új. Hogy ez jó, vagy sem, igazából nem tudom, autópályán még nem mentem vele hosszú távon. Az újra felszerelt duplabuborékos plexi azonban jobban enged bebújni, mint a régi gyári plexije, bár emlékeim szerint ez magasabbra tereli a levegőt, mint az új modell gyári plexije.
Szia! Nekem van egy ilyenem sürgősen eladó, ha érdekel megbeszélhetjük! Jótanács: Mo-i leinformálható sz.könyves (márkaszervízben szervizelt), 2 kulcsos, pályázás és biztosító mentes, leinformálható gépet érdemes venni, ha később nem szeretnél sok pénzbe kerülő meglepetéseket! Mindenképp figyelj rá, hogy alvázszám szerint is '05-ös modell legyen, mert sokan a korábbi gyártást is hírdetik '05-ösnek (későbbi forg. helyezés)! Újabb modell ismertetői: fordított első villák, radiális fékek, combosított blokk alsó tartományban, új idomzat, hátsó ülés zár oldalról középre került, máshol van a szerszámkészlet stb. ! Mindíg a gyártás számít, és ez az árban sem mindegy! És természetesen törésmentest keress! Amúgy az értéktartása, megbízhatósága, kezelhetősége legendásan híres, persze, mert HONDA! Az enyém rendelkezik a fentebb írt tulajdonságok mind1ikével! Ha komolyan érdekel, elérhetőségeim: 70/949-4341, MSN: rozsasandor72@hotmail.com, Skype: rozsa.csalad3 ! Keress nyugodtan!
szevasztok.szeretnélek megkérdezni titekket mert most szeretnék venni egy 2005-ös 600rr-t,h mik azok a dolgok amiket érdemes megnéznem mire figyeljek oda.Meg persze a motorról is szeretnék tapasztalatokat.elöre is köszönöm
amugy apámnak cbr 600asa van. ugyhogy tudnák mit rizsázni