Megoszlanak a vélemények. Egyik tapasztalt szerelő szerint szezononként egyszer, max. kétszer, másik szerint lehet, hogy gyakrabban.
Naked motoron (CBF600) egy ismerős most egy aktív szezont végig ment vele minden gond nélkül. De éppen tegnap néztem, hogy a CBR-eken azért nem olyan könnyen hozzáférhető helyen van.
Illetve nagyon nem mindegy, hogy mennyire feszíted meg. Aki úgy érzi, hogy ezekkel elbánik, annak jó lehet.
Fent említett tapasztalt szerelő szerint az van, hogy ebben van egy lépcsős, menetes rész, amiben kicsavarodik (az említett rugó erejétől) a cucc, de a lépcsők miatt visszafelé elvileg nem tud menni. No, ez a lépcsős menet verődik ki idővel, ahogy a lánc folyamatosan veri a feszítő karon keresztül.
Állítólag ezzel vagy hasonló feszítős problémával szinte minden gyártó küzd valahogy.
Nem a feszítő ad hangot hanem a lánc ahogy veri a vezetót! Az a spirálrugó fárad el ami benne van! Egyet már megettem én is most ebbe a feszítőbe 14e km van de még semmi baja!
Volt itt a fórumon egy srác, talán RC51 (nem biztos) aki amcsi szerel motorokat már elég rég óta és ő mondta, h számtalan motorba raktak már manuálisat. Én is gondolkodtam már rajta, de egy kicsit még óckodok tőle. Kéne vki, akinek tuti sok km-es tapasztalata van. Na olyannal meg még nem találkoztam.
én megvettem a manuálisat, de nem tudom bele merjem-e tenni...
Gyakorlatilag egy alu darabból kiálló hosszú csavar az egész, amit egy anyával kell lekontrázni.
Értelemszerűen állítani kell néha, de ki tudja milyen gyakran....
Azért azt vegyétek figyelembe hogy ha nem cseszteted sokat...........mondjuk évekig az acél az aluba hajlamos belerohadni.És ha kínai iridium mondjuk 40-50e km-ig rá se nézel mer há iridium az 4-5 év alaphangon.
Csere utána és belereccsen lesz pingvinezés ám.
Most egy speed-es srácnak törték bele a márkaszervízben.Hengerfej le gépműhely és atomra szedett gép lett a vége.
Asszem 1-2 ezerrel olcsóbb csak. Szerintem nem érdemes az olcsóbbat rakni bele, ha a másikat írja elő a könyve. Ha éves viszonylatra lebontod a különbséget, lófa... összegre jön ki és akkor legalább az előírtad raktad bele.
Szia, én 50e-nél cseréltem a gyárit, szerintem te is cseréld ki, az a biztos, aztán le van a gond. Amúgy jó az imr 9c9h is, az enyémbe imr9c9hes került, hibátlan, és olcsóbb volt, mint a többi. 6e/ db boltból..
Utána egésznap kussol majd reggel néha szól néha nem.
Télen veszek bele egy másik újat és ha a kövi 20000 után szólni kezd tényleg ráfekszem az olajnyomásos verzióra.
Me kicsit zajos spanoljun oszt a végén meg nyúlik mint a gatyagumi.
Naked motoron (CBF600) egy ismerős most egy aktív szezont végig ment vele minden gond nélkül. De éppen tegnap néztem, hogy a CBR-eken azért nem olyan könnyen hozzáférhető helyen van.
Illetve nagyon nem mindegy, hogy mennyire feszíted meg. Aki úgy érzi, hogy ezekkel elbánik, annak jó lehet.
Fent említett tapasztalt szerelő szerint az van, hogy ebben van egy lépcsős, menetes rész, amiben kicsavarodik (az említett rugó erejétől) a cucc, de a lépcsők miatt visszafelé elvileg nem tud menni. No, ez a lépcsős menet verődik ki idővel, ahogy a lánc folyamatosan veri a feszítő karon keresztül.
Állítólag ezzel vagy hasonló feszítős problémával szinte minden gyártó küzd valahogy.
én megvettem a manuálisat, de nem tudom bele merjem-e tenni...
Gyakorlatilag egy alu darabból kiálló hosszú csavar az egész, amit egy anyával kell lekontrázni.
Értelemszerűen állítani kell néha, de ki tudja milyen gyakran....
De törpölök a daytona olajos feszítőjén.
Csak ott a két vezetőlécet is cserélni kell.
Na meg rá kéne jönnöm hogy passzol e az én hengerfejembe.
Sose értettem hogy az a kis léces-rugós szar mért tud tönkremenni és hangot adni.
Olyan egyszerű mint a faék és nem tudják normálisan megtervezni.
Tömegtermelésben van.
De így is 9 rugó volt a 3.
nekik azért szarabb mert alapból iridiumos kell bele.
Csere utána és belereccsen lesz pingvinezés ám.
Most egy speed-es srácnak törték bele a márkaszervízben.Hengerfej le gépműhely és atomra szedett gép lett a vége.
Én inkább kitekerem 20ezrenként a simát.