Már a kipufogóhoz kértek műbizonylatot?Nekem E jelzéses de a bizonylat nincs mert nem boltban vettem de leszarom ha nem tetszik a rendőrnek dugja be a fülét
Én még örülök is neki, elég idegesítő tud lenni, főleg a supermotosok, meg a csopperesek zavaróak, de azért van egy-két sor4 is, aminek elviselhetetlen repedtfazék hangja van a kókányolt dob miatt. Én el is adtam a sportdobot tavalyelőtt, pedig az enyém nem is volt durva. Remélem az üvöltő "sportrobógók" is kiszűrésre kerülnek.
Gyári dobbal sem lett lassabb a motor, sőt majdnem ugyanolyan jól kanyarodik is.
Már nagyon rég így van ez....a köhém 1990-es
Az, hogy eddig nem foglalkoztak vele a kollégák csak jó volt minden motorosnak.
Sajnos egyre több lett a normális sportdobtól eltérő ordító nyitott kókány dob. Ez egyre több embert zavar, főleg, ha mondjuk kis gyermeke van és a motoros a városban járkál fel és le. Ebből persze bejelentések vannak, egyre több. Így hát foglalkozni kell a dologgal....
Bakker, most nagyon elkezdték feszegetni ezt az E kérdést + műbizonylatot. Kéne egyet látni hogy néz ki, aztán nyomtatni egyet a saját kipufról saját gépre. Pár éve még nem is hallottam róla, de szerintem ők se.
Na ilyen igazoltatásoknál mindig szeretnék nemet váltani, de aztán persze nagyon gyorsan vissza is változni.
Bár Zsanett nem járt vmi jól.
Ha valaki a Balatonra szeretne jönni neki ajánlom fel jöhet hozzánk! http://szallas.hu/sipos-apartm...
motorosoknak kedvezmény csak az ajánlat kérésnél írjátok bele hogy motoros vagy pedig a sportmotoron láttátok a hirdetésem így +kedvezményt kaptok
Na megnéztem neked a gyári Kezelési könyvében.
18 literes a tank, amikor kigyulladnak a kockák (4db), akkor elvileg még 3,5 liter van benne, de szerintem nincs annyi, bár nekem még sose fogyott ki, de mikor vettem és olvastam a típusról teszteket, akkor a tesztelő srác pont beszopta, mert elég hamar kifogyott neki.
Egyébként tankolás után nem kell beszarni, mert még egy darabig égni fog a jel, aztán elalszik. Pontos leírás:
Több, mint 90 másodperc telt el a gyújtás bekapcsolása óta.
Jár a motor.
Az oldaltámaszt felemelték.
Mindháromnak teljesülnie kell, h minek azt ne kérdezd.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.
Nekem 2008-as Clioba rakattam gyarit. 3 igazoltatason atment de egy kpm-es kiterelesen kiszurtak hogy nem automata allitasu plusz moso is kellett volna. Szumma szummarum 22.000 volt az uj muszaki es 10.000 a buntetes.
Motoron ugyanez csak ott mar muszakin cseszegettek erte... Ismeros tolta at rajta!
Nah vegre! Nagyon szepen koszonom az infot! Meg sosem mertem kifogyasztani! :D de ekkora holyag megoldast meg nem lattam... :D mar oratol kezdve tankot jeladot mindent csereltem... :D
Van egy kettes golfom. Abban azért feltűnő lenne :-)
Szerintem már nagyon sok kocsiban alapból az van. és ma már lehet kapni 3000-3500K-s izzókat amikor hasonlítanak a normálra. Ha ehhez van egy modernebb kocsid akkor úgyse tudják, hogy gyári-e van sem. Persze ha meg akar büntetni és nincs miért akkor ezért megfog.
nekem 6000K-s izzó van ha jól tudom. Állítólag jégfehér ami igaz is de ha azt nézem ahova világít akkor van kékes beütése.
Múltkor láttam egy régi swiftet. full matt lámpával, magasra állítva, ritka kék xenonnal. legszívesebben fejbe basztam volna
Én ha tehetem nem cserélem vissza.
Múltkor mondjuk frászt hozta rám.
Beültünk egy helyre. Elkezdett szakadni az eső. jól van gyerünk szarunk rá.
indítom világít faszán, nézegetjük mondom felkapcsolom a refit megmutatni, hogy világít. közben beszélgetünk ránézek semmi. kapcsolgatom csak villog pislákol. azt hittem beázott. rohadjá meg gondoltam.
jól van gyerünk. akkor jött a meglepi. húzom a gázt aztán semmi.
elsőre a motor leállítót nyomtam nem a lámpa kapcsolót. Úgy esett meg járt a másik motor, hogy nem vettem észre.
Gyári dobbal sem lett lassabb a motor, sőt majdnem ugyanolyan jól kanyarodik is.
küldtem már ajánlatot igaz?
Az, hogy eddig nem foglalkoztak vele a kollégák csak jó volt minden motorosnak.
Sajnos egyre több lett a normális sportdobtól eltérő ordító nyitott kókány dob. Ez egyre több embert zavar, főleg, ha mondjuk kis gyermeke van és a motoros a városban járkál fel és le. Ebből persze bejelentések vannak, egyre több. Így hát foglalkozni kell a dologgal....
Na ilyen igazoltatásoknál mindig szeretnék nemet váltani, de aztán persze nagyon gyorsan vissza is változni.
Bár Zsanett nem járt vmi jól.
http://szallas.hu/sipos-apartm...
motorosoknak kedvezmény csak az ajánlat kérésnél írjátok bele hogy motoros vagy pedig a sportmotoron láttátok a hirdetésem így +kedvezményt kaptok
mosolyogtam és ennyi...a hátsó gumimba akart kötni, de lespanoltam velük igy semmi birság..
18 literes a tank, amikor kigyulladnak a kockák (4db), akkor elvileg még 3,5 liter van benne, de szerintem nincs annyi, bár nekem még sose fogyott ki, de mikor vettem és olvastam a típusról teszteket, akkor a tesztelő srác pont beszopta, mert elég hamar kifogyott neki.
Egyébként tankolás után nem kell beszarni, mert még egy darabig égni fog a jel, aztán elalszik. Pontos leírás:
Több, mint 90 másodperc telt el a gyújtás bekapcsolása óta.
Jár a motor.
Az oldaltámaszt felemelték.
Mindháromnak teljesülnie kell, h minek azt ne kérdezd.
mindenki elenged :-) (nem mintha nem mennék el)
De igazából az a megnyugtató, hogy jól látszódok nappal is.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet kimondja:
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
11. § A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.”
„Zajkibocsátásra és rezgésre vonatkozó további műszaki feltételek
12. § (1) A gépjárműnek a külső zajra (elhaladási zaj) vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(4) A jármű közeltéri zaját (álló helyzeti zaj) típusvizsgálat során meg kell határozni, és a típusbizonyítványban fel kell tüntetni.”
„Légszennyezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
15. § A gépjármű, a segédmotoros kerékpár, a mezőgazdasági vontató és a hatósági jelzés viselésére kötelezett lassú jármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógázának, szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg az 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket.”
„Légszennyezésre vonatkozó további műszaki feltételek
16. § (1) A gépjárműnek vagy a gépjármű hajtómotorjának a kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.”
A csere alkatrészként felszerelésre kerülő kipufogó dobnak, olyan alkalmazási engedéllyel kell rendelkeznie, amely az adott motorkerékpár típusra engedélyezi a felszerelését. Az alkalmazási engedélynek ki kell terjed arra is, hogy az adott típusú motorkerékpáron bevizsgálták a kipufogó dobot, és a járműre előírt jóváhagyási feltételeket ezzel is teljesíti. Az alkalmazási engedélyt vagy a műbizonylatot, ami igazolja a megfelelőséget közlekedés közben a vezetőnek magánál kell tartani. Az alkalmazási engedéllyel rendelkező alkatrész felszerelése nem minősül átalakításnak.
Nekem 2008-as Clioba rakattam gyarit. 3 igazoltatason atment de egy kpm-es kiterelesen kiszurtak hogy nem automata allitasu plusz moso is kellett volna. Szumma szummarum 22.000 volt az uj muszaki es 10.000 a buntetes.
Motoron ugyanez csak ott mar muszakin cseszegettek erte... Ismeros tolta at rajta!
Szerintem már nagyon sok kocsiban alapból az van. és ma már lehet kapni 3000-3500K-s izzókat amikor hasonlítanak a normálra. Ha ehhez van egy modernebb kocsid akkor úgyse tudják, hogy gyári-e van sem. Persze ha meg akar büntetni és nincs miért akkor ezért megfog.
nekem 6000K-s izzó van ha jól tudom. Állítólag jégfehér ami igaz is de ha azt nézem ahova világít akkor van kékes beütése.
Múltkor láttam egy régi swiftet. full matt lámpával, magasra állítva, ritka kék xenonnal. legszívesebben fejbe basztam volna
Én ha tehetem nem cserélem vissza.
Múltkor mondjuk frászt hozta rám.
Beültünk egy helyre. Elkezdett szakadni az eső. jól van gyerünk szarunk rá.
indítom világít faszán, nézegetjük mondom felkapcsolom a refit megmutatni, hogy világít. közben beszélgetünk ránézek semmi. kapcsolgatom csak villog pislákol. azt hittem beázott. rohadjá meg gondoltam.
jól van gyerünk. akkor jött a meglepi. húzom a gázt aztán semmi.
elsőre a motor leállítót nyomtam nem a lámpa kapcsolót. Úgy esett meg járt a másik motor, hogy nem vettem észre.
elindult a motor aztán kapcsolt is a refi.
jót vagánykodtam
Bámulni viszont szoktak.
Én úgy vettem észre, hogy ha normálisan mész akkor le se szarnak.
Múltkor is pont elém állt ki. Index, fék. És mutatta is, hogy menjek tovább mert a mögöttem jövő kocsira utazott.
Persze én kis városban lakok.
És mi lett a vége, szépen mosolygás v. bünti?