Ha használt sisakot veszel azt nagyrészt azért teszed mert töredék áron jutsz hozzá egy TESZTELT minőségi kifejlesztett kupakhoz. DE mivel magas minőségről beszélünk ezen kupakok nagy részéhez tulajdonképpen a héj és az alatta lévő töltőszigetelő anyag kivételével mindent megkapsz, sőt lehet után gyártásba is megtalálod! Gondolok itt az arcpárnákra, fejpárnára, plekóra, szellőzőkre, egyébre. Ha ezeket vagy darabjait cseréled tulajdonképpen újjá válhat a kupakod.
Tehát azért kategorikusan nem szabad adott esetben lemondani egy ilyen üzletről ha más design szempontból egyébként megfelelne a kupak.
Szerintem ezeket a Louis faszságokat ne erőltessétek...!
Vedd a fáradságot és menj el próbáld fel v teszted ha lehet ne a neten rendeld.
Én pofa nélkül bemegyek egy boltba és felpróbálom, sőt néha nem éri meg kimenni, ez változó. ott veszem, ahol olcsóbb.
Pl. Louis cuccok itt: http://bazismotor.eu/index.php...
Ha-ha! Én is a JAR-t használom évek óta! Tökéletes, és nincs benne klór. Ja, és csak melegvízzel mosom a vasat.
Én a narancssárga erősebb Brigit használom, de figyelni kell az öblítésre, mert ha nem tökéletes, rászárad az alkatrészre, és nyomot hagy. Pl fekete lengővilla, fekete műanyagok.
Nagyon szepen koszonom a valaszokat,es a tanacsokat is, meg lesem a netet,mert tavasszal megy csak a baratom Londoba,addig meg hatha osszesporolok egy kis zsetont....a fejmeretem az megvan,csak ahany sisak annyi fele...lehet hogy az X marka jelzesu sisakban az 58as fejem siman elfer,s a masik Y jelzesu sisakban szinten 58as meretben mar nem fer el kenyelmesen.Ezert nem tetszik annyira a neten valo sisakvasar otlete,mert nem tudom felprobalni,legjobb esetben kiprobalni is....
Én sem vennék használt sisakot. Minden új sisak (főleg a jobbak) valamilyen mértékben igazodnak a használat elején a viselő fejformájához. Ezért egy használt kupak sosem lesz tökéletes viselet egy másik embernek. Inkább vegyél egy új középkategóriás sisakot mint egy felső kategóriás használtat. A sisakok is öregszenek a használat során, héjuk is és a belső ütéselnyelő párnázatuk is, ezáltal romlik a védelmi képességük. Tehát lehet, hogy egy 3 éves használt prénium sisak védelmi képessége már nem felel meg egy új középkategóriás sisak védelmi képességének sem.
A sisakoknál is éppen úgy működik a dolog mint más termékeknél az életben (fogyasztói társadalom vagyunk) Nem érdemes megvenni az olcsó gagyi cuccokat, de a legnevesebb holmik sem biztos, hogy többet nyújtanak mint egy jó középkategóriás termék (a nevet is keményen meg kell fizetni)
Én most egy 2 éve vásárolt VEMER kupakot használok nagyon megvagyok vele elégedve, 70 ezer körül vettem (most 50) Könnyű, plexi nem párásodik és elég csendes is. Régebben volt már AGV, NOLAN elég drága sisakom is de azok semmiben nem tudtak annyival többet amennyivel drágábbak voltak. Viszont volt FM sisakom is mitől nem voltam elragadtatva, mi viszont ahhoz elég drága volt.
Én mindenképp az újonnan vásárolt sisakra szavazok
De, motorozz, amíg tudsz, ha nincs pénzed sisakra, járj a régivel, vagy vegyél leárazottat, esetleg fiatal megbízható használtat (ebben mindig van kockázat, de ez van). Most nagyon sok akció lesz louis.at, vagy http://www.hein-gericke.at/, érdemes figyelgetni és jókor rendelni.
Ha nem vagy biztos a méretben, menj be egy boltba és próbáld fel...
Valóban jobb a drágább, de nem szar néha az olcsóbb, esetenként kényelmetlenebb, nehezebb, párásodik, de megvéd és motorozhatsz, ha nincs pénzed, akkor is.
A használttal tényleg vigyázni kell, de pl. az osztrákoknál simán cserélgetik a tök új sisakokat, mert mondjuk nyomja a fülét, vagy már van újabb...
A drágább sisak természetesen jobb is (általában). Könnyebb, jobban össze van rakva, minőségibb az egész.
Nekem per pill egy HJC ZF-10 van, amiben karbont és kevlárt is használtak állítólag. Ár-érték arányban a HJC nagyon jó.
Ettől függetlenül van egy KBC Force RR Californian sisakom is, ami full műanyag, leárazva vettem mert tetszett, nem volt 20 ropi, mégsem érzem benne életveszélyben magam.
Egyébként a legjobb védelmi taktika, ha megtanul az ember jól motorozni, és nem esik el.
Tudom,hogy az jon,hogy ha nincs penzed,ne is motorozz, de most eggyelore bekell hogy erjem ejsze,valami olcsobb sisakkal,ha meg arleszalitasban is van,mert nem futja meg az egyetemi penzbol a kedvenc Rossi festesu AGV kupakokra.....
Van egy kb. 6-8 éves BMW system 5-öm (schubert a drága ugye), na az helyzet, hogy még mindig patent módon zárható, karcmentes a plexi és nem is igen párásodik, ha hajnalban mégis, megnyitom a szellőzőt és hallelúja... én nem tudom, mit tenne vele a fizika, ha esnék, de minden szempontból hyper jó sisak, csak kurva nehéz.
Kipróbáltam pár sisakot és az a helyzet, hogy pillanatnyilag én újból UVEX-et vennék, mert nagyon alul van árazva, viszonylag könnyű, jó cuccokat gyárt. Japán buzi vagyok, de ha nem számítana a pénz, bizony Schubert lenne a nyertes.
krosszmocihoz nem veszem fel a drága sisakomat. Régi noname tescos szart veszem fel.
Jaj hát halál gagyi. Ma lecsuktam a plexit mert elkezdett esni a hó. Egyből totál párás lett pedig a szellőzők ki voltak nyitva. de ha résnyire kinyitom akkor is párás.
Kipróbáltam a "szép" sisakomat. Az nem lett párás. Bár a plexi sem egyforma benne.
thermoplastnak is van törésteszt és átmegy. És ahogy írtad csak nehezebb. Bár nekem is kevláros cucc van. AGV.
100ezres sisak. D gyűrős csat és ugye ott van egy kis bizbasz amivel ki tudod oldani. Na arról már leszakadt az AGV borítás. a textil nyelvre volt rávarrva ez a műbor borítás. De töb bénán varrták rá.
Barátnőmnek mikor vettem a sisakot akkor megkérdeztem, hogy mennyi ideig van rá garancia. fél év.
Mondom mi a problémám. Ja az nem számít.
Mondom az szép.
használatot nem befolyásolja de egy ilyen drága bukónál erre figyelhettek volna.
Mostanában nem akarok sisakot venni, de ha veszek akkor szerintem nem AGV lesz.
Tök igazad van, az E minősítés már szavatolja, hogy biztonságos.
ami a plusz, hogy mennyire csendes, mennyire párásodik, kivehető-e a betét.
Egyébként a carbon sisakok kb. 400-500g-al könnyebbek, 4-500 km-nél már nagyon megérzed, 100-nál tök mindegy, mi van rajtad.
Mondjuk nézed az évjáratot és csak eredeti fényezéssel veszed meg, én spec UVEX carbont vettem, ami lakkozott és a legkisebb karc is látszik, tuti nem estek benne.
Szerintem nyugodtan. Ha megnézed az MT honlapját,nem rossz.
Nem értek egyet azokkal a véleményekkel, miszerint csak 130.000 forintos Carbon-kevlár sisakban lehet motorozni,mert a többi életveszélyes.
Az az igazság,hogy már a műanyag héjú (termoplasztik) sisakok is teljesen biztonságosak, legfeljebb 12,5 grammal nehezebbek, mint egy carbon sisak.
Gyakran a nevet pl. Schubert, AGV, a sisak csendességét, a kidolgozás minőségét stb. kell megfizetni. Többször előfordul, hogy egy drága sisak rosszabbul vizsgázik törésteszten, mint egy olcsóbb.
Ugyan ilyen thunder lighting sisak? Huha,ez erdekes latod,mert az angol oldalon agyon dicserte mindenki h mien jo sisak... az a baj h az AGV Gp1-esem levan hajszolva mar..4 eve hasznalom,kiitagult a plexi,zajos stb...
Én ezt megtettem és a 150 ezres kupakom 50-be állt meg és imádom bár nem a leghalkabb de legalább profi kupak!
Egyébként AGV GP-pro