Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, AGO tényleg leírta neked a valóságot ez így is van. De ezek a negatív hatások mit egy nyitott dob és sportszűrő okoz az teljesen elenyésző hisz ő is írja hogy a motorok még gyári állapotban sem tökéletes hangolásúak. Ezért van az, hogy egyik motoron 1-2 Le növekedést a másik motoron pedig ugyan ennyi Le vesztést okoz ez a beavatkozás. Amit egy motoros sem vesz észre igazán. Csak a teljesen összehangolt és Power Commander-rel beállított rendszerből lehet kihozni több lóerőt, de akkor sem olyan sokat mit sokan állítanak.
A beállítások nélkül csak egy jobban szóló és könnyebben felpörgő motort kapsz (mi lehet 1-2 pacival még gyengébb is) de ez kit érdekel! De egy biztos, mit már írtam is a motorodat a sport dob és szűrő használata nem teszi tönkre. Ezt csak azért kezdtem fejtegetni mert hozzám is sokan jöttek kérdezősködni, mert nekik azt mondta XY, hogy így tönkreteszik a motorjukat és mindenképp vegyenek rá commandert vagy karbisnál fúvókáztassák át a gépet. Ha én forgalmaznám a cuccokat és lenne egy jó fékpadom akkor én is lehet, hogy mást mondanék. AGO nem mondja, hogy így tönkre megy, azért ő ennél korrektebb, de sokan nem ilyenek.
Hi. Tudja valaki ,hogy egy 2000-es évjáratú Honda CBR600 F-re ami még karbis és a műszerfala még "mutatós" rá lehet-e kötni a már újabb műszerfalat(2002 évj) ami már egy kicsit modernebbnek tűnik? Van valakinek tapasztalata ebben az ügyben?
Jó ha télen úgy tárolom a motort hogy a hátulja motor emelőn van az első kereke meg a talajon?
Na mondjuk igen szerintem sem akkora jelentőségű
Na akkor meg mutatom mit írt AGO aki ezekkel a beállításokkal foglalkozik

"Azt hiszem nem fogok tudni neked olyat mondani, aminek örülnél... sőt, igazán olyat sem fogok tudok mondani, ami biztos lenne.

Sajnos a motorok még típuson és évjáraton belül sem egyformák, így nem lehet általános dolgot mondani. Mivel a motor gyári állapotában sem működik "optimálisan" - azaz alapból kellene hangolni hogy jó legyen -, szóval bármiféle változtatás még ront(hat) a helyzeten. Általában a végdobok felrakása esetén a motor hangolás nélkül veszít a lóerejéből, alsó/közép tartományban "butább" lesz, de mivel ezek általában jó hangosak, úgy érzik a motorosok, hogy erősebb.

A sportlégszűrő ügy is olyan, mint bármi más. Sok esetben állítás nélkül nem jó hogy, hanem rossz hatása van a motorra nézve!"

Ezt írta szóval ezért is lettem tanácstalan,mondjuk neki is el kell adni a termékét bár nem tudom.
ok, elhiszem, hogy elírás...
gépelek ám
nem 100?
az monnyuk 10%-os javulás
Akinek 1-2 lóerős gépe van?
Kérem!?
ki a faszom vesz észre 1-2 lóerőt?
A kötelezőt nem érinti a pályázás szerintem, casco meg nincs.
Látom újvárosi vagy, én ott vettem a gépet. 4ésfél éve
majd meglátják a biztosító emberei, hogy pályázol aztán lesz neked b4es kat :-)
Nekem ötezer valamennyi lesz jövő évre baleseti adóval, B4-ben 29 évesen, 4 éves jogsival.
Ez így igaz ahogy írtad.
Én csak a fogyasztás nagy mérvű növekedését cáfoltam az általam leírtakkal. Azt meg én is írtam, hogy a benzin utánállításával tudsz több lovat kicsikarni a gépből, tehát ebbel is egyet értünk.
Az általad említett benzin-levegő keverék a karburátoros gépeknél nem olyan mértékben változik a sportszűrő hatására, hogy annyira felszegényedjen mivel már kárt tud okozni. A befecskendezős gépek esetében már tényleg jobban elszegényedhet a keverék a pontosabb benzin adagolás végett, de még ez is bőven a tűréshatáron belül mozog. De leginkább a kétütemű gépek esetén okoz leghamarabb gondot a túlzottan elszegényedő benzin-levegő keverék. A sportdob is okoz gázlengést (igaz nem oly mértékűt) és nem is okoz akkora hőfok különbséget a hengerben mi károkat okozhatna ezt bizonyítja a gyakorlat is. Ha már a nyitott kipufogót is leveszik és úgy baromkodnak a géppel, na az már tényleg oda vezet amit te is tökéletesen ecseteltél.
Egy biztos a sportdob és sport légszűrő normális használatával semmilyen gondot nem okozol a gépednek. Igaz ha tökéletes tuningra vágysz akkor hozzá kell a benzint is állítani az új értékekhez, de ha elég a markánsabb hang akkor nem muszáj a fuvókázással vagy a befecskendezővel babrálni. A sport légszűrő inkább azzal a tulajdonságával okoz veszélyt, hogy azt sűrűbben és megfelelően kell tisztítani.
Na nem okoskodom tovább, remélem megkönnyítettem egy-két társunk vacilálását ebben a dologban.
Hali,

azért én egy kicsit másként fogalmaznék...

"Ez a fogyasztás mizéria semmi más mint fizika, a dob és légszűrő változtatással semmi olyat nem változtatsz a blokkon ami a motorba jutott benzin mennyiségén változtatna. Ehhez kell a karbit fúvókázni és a befecskendezős gépek befecskendezési térképét átállítani."

Ez igaz amit írsz de ha minkét dolgot beépíted egyrészt soványabb benzinkeveréket kap egy munkaütem alatt a könnyebb levegőbeáramlás miatt, illetve a gáznyomás/gázlengetés is megszűnik ezáltal sokkal magasabb hőfok keletkezik a hengerben ami elégetheti a kipufogó szelepet vagy már gyors kárt tud okozni.
Mindenképpen utána kell állítani a benzin mennyiséget! De ha ezt teszed akkor azért 1-2 ló még előjön ám...
A fogyasztást legjobban befolyásoló tényező a motoros jobb csuklójának mozgatásában keresendő. A többi az elhanyagolható tényező. A nyitott dob felrakásával és sportszűrő használatával maximum 1-2 dl fogyasztás emelkedés várható, de igazából ez is abból adódik mit előbb már leírtam, pörgősebb lesz a blokk és így egy kicsit több benzint elégetsz mint előtte a "lustább blokkal" tetted. Tehát ugyan olyan közlekedési stílus mellett ezt a fogyasztás növekedést észre sem veszed.
Legtöbb fazon ki azt állítja, hogy ezek használatával jóval többet eszik a gépe csak azzal nem számol, hogy mikor megvette a kedvencét gyári opcióban először sokkal óvatosabban közlekedett és finomabban tekergette a gázkart. Kis idő elteltével megvette rá a sport cuccokat és már sokkal bátrabban kezdett motorozni az összeszokás és rutin miatt a géppel. Ezt észre sem vette csak azon csodálkozott, hogy az eddig 5 l fogyasztó gépe most miért eszik 7-et. Ezt a kipufogónak és sportszűrőnek tudta be, pedig igazából csak a jobb markolattal bánik "férfiasabban"
Ez a fogyasztás mizéria semmi más mint fizika, a dob és légszűrő változtatással semmi olyat nem változtatsz a blokkon ami a motorba jutott benzin mennyiségén változtatna. Ehhez kell a karbit fúvókázni és a befecskendezős gépek befecskendezési térképét átállítani.
bejön nekem is a triumph. főleg ez az R változat.
Tök jól lehet vele kanyarogni, pályán is.

persze a srác is ügyes
Amikor a Triumphot vettem, akkor előtte néztem én is a Kawát. De aztán az angol vasnál maradtam.
Na pont le írtad amit írni akartam,le kell magamat nyugtatni vagyis jegelni a fogyasztás témát és jövőre a szezont azzal fogom kezdeni hogy addig töltöm a tankot míg ki nem csöppen És megyek egy vegyeset kis tempó kétszázt feletti tempó felírom a pillanatnyi kilóméter számlálót osztok szorzok és meg látlyuk
ha tetszik a hangja akkor húzni fogod és felmegy a fogyasztás.
:-)

jövőre mész egy tesztkört aztán kiderül :-)
Télen tudsz gyűjteni.

Én havonta 40et eltankolgattam
Nekem is gyűjtenem kell :-(
Hát én még mindíg tanácstalan vagyok sok ember sokfélét mondott volt aki lóerő csökkenés fogyasztás növekedés,volt aki nem változik semmi,stb......... én annyit tettem hogy volt egy sport dob a gépen és vettem egy másikat és felszereltem,és már riogattak 7 meg 10 literes fogyasztással
A karbisoron csak szinkronizálás volt. Igazából a sportszűrőhöz és nyitott dobhoz a karburátort fúvókázni kellene, más állítási lehetőség nem igen akad rajta. Csak a nagyobb fúvóka beszerelésével lehetne igazán több pacit kicsikarni a motorból ezen változtatások mellett. De ez már ténylegesen nagyobb fogyasztással is jár. Tehát a sportszűrő és nyitott dob fúvókázás nélkül csak a hengerek könnyebb "lélegzését" segíti elő. Mi annyiban nyilvánul meg, hogy pörgősebb lesz a blokk, jobban veszi a fordulatot, de lóerő többletet számottevő mértékben nem eredményez. Ehhez kellene a többletbenzin bejuttatása a nagyobb fúvókákkal. Az áttétel módosításával és a sportszűrő+nyitott dob használatával is azt az eredményt tudod elérni, mintha fúvókáztatnád a gépet és hagynád az áttételt. Sőt érzetre nem is biztos, hogy annyit hoz, de a fogyasztása az jobban megnő. Én csak tényleg a versenyzésre használt gépeknél javaslom a fúvókázást, utcára felesleges.
A befecskendezős gépeknél már kicsit más a tészta, azok sokkal érzékenyebbek az e fajta módosításokra.
kecskeméti se nagy pálya de amit mi építünk az még kisebb. egyesben fordulunk az egyenes részre. Én ott az egyenesben nem szoktam csutkázni mert hülyeségnek tartom, hogy húzom aztán satufék.

De amikor mögöttem jött akkor azért egyszer -kétszer húztam, hogy nehogy megelőzzön. De megelőzött és látszólag könnyedén.