Balázs, ha már itt vagy had kérdezzelek már meg...
Sneg-gel ti egy pár vagytok? Mert látom te Jánoshidán, Snegurocka meg valahol a Bakonyban lakik, de a te gépedről jelentkezik be néha. Tehát por került a gépezetbe, amikor össze akartam rakni a képet a fejemben rólatok.
Homályosíts fel már légyszi, hogy ki-hol-miért van!
Ez igaz. És ahogy látom itt nem annyira sértődékenyek az emberek, mint egyes fórumokon. De ahogy olvasom, már ezt volt téma.
Nekem meg most pont jól is jön a fék ismeretterjesztés, mivel még most sem jó a hátsó.
Volt olyan motor (busa) amivel imádkoztam, hogy megálljon végre. 10 centire álltam meg az elém kikanyarodó "szabályos" autóstól. Szóval a fék a legfontosabb igazad van.
Én nem bánom, hogy kicsit jobban is belemerültünk ebbe a témába, mert a legfontosabb eleme szeretett vasunknak a FÉK! (A gáz csak a második legfontosabb, bármilyen meglepő is! )
Nem árt, ha tisztában vagyunk a működésével és kivesézünk ötleteket, tippeket, problémákat ezzel kapcsolatban. Minden hozzászólásból lehet tanulni, ez csak gazdagít minket. (Lásd Atikahu példáját, akitől előjött az úszó féknyereg kérdése)
Az hogy vissza húzza az egyszerűen a zárt fékrendszerneknek köszönhető, mint egy fecskendő folyadékkal amit befogunk és megnyomunk majd vissza áll a nyomás előtti pozícióba. Vagyis mikor felpumpáljuk a féket az az alaphelyzet. És utána vissza "ütögeti".
De ez csak az én véleményem. Amúgy akit szerelőt kérdeztem Ő is azt mondta, hogy megállásnál nagy fék, akkor bizony hozzá fog érni a tárcsához és ezért nyikoroghat.
Bocs, hogy belebeszélek, de ha a dugót még vissza is húzná a visszaáramló fékfolyadék, a betét akkor is marad a helyén, hozzáérve a tárcsához, és csak a tácsa "ütése" távolítja el. Szerintem....
Most nem nagyon tudom kiélvezni az időt, éjjel dolgozom, (messze a munkahely, buszok rosszul járnak - így sok idő elmegy az utazással) nappal meg alszom.
Derüljön már ki kinek van igaza mert én sem teljesen értek egyet ezzel a fő fékmunkahenger húzza vissza a 4 dugót, plusz a betéteket. Nyilván közrejátszik, de kétlem, hogy csak ez lenne.
Másik. Most akkor ápr. 15-16. ki jön Honda találkozóra?
Jó reggelt skacok!
Most, hogy már egy kicsit elcsitultak a fékes vitáink ígérem most írok róla útóljára, csak szeretem az ilyen vitákat és az emberek állításai között csemegézni( tudom ez elég perverz)
De tényleg ez az uccsó:
Laci barátunk feltett egy pompás videót az egydugattyús úszóágyazású fékmunkahengerről. Tökéletesen bizonyította az állítását, miszerint a dugó ugyanannyit mozdul kifele mint befele. EZ TÖKÉLETESEN MEGFIGYELHETŐ VOLT! Eddíg 5-ös. DE már megint ez a de! Ez az eset tökéletes példája az elmélet és gyakorlat eggyezésének! Az egydugós úszóágyazású fékmunkahenger működési intervalluma (mozgása) viszonylag nagy. Itt egy főfékhengerrel működtetönk egy fékdugót mi akkorát mozdul, hogy magát féknyerget is mózdítja egy picit minden fékezéskor. Ebben az esetben mikor lelépsz a fékkarról a főfékhenger működési terét megnöveled így a fékhenger működési tere lecsökken, ergó maga után húzza a fékdugót. Nem a vákuum mert ez egy légmentes folyadékkal töltött zárt tér. Mi a videón is látszik, de hangsúlyozom itt egy dugó mozgat csak egy másikat és viszonylag nagy működési intervallummal.
Na de én sosem a hátsófékről beszéltem ha megfigyeltétek volna!
A mi vasainkon elöl egy főfékhengerrel tárcsánként 2 az-az 4 fékdugót működtetünk. (vannak nagyobb sportmotorok miken tárcsánként 6 dugó is lehet) Ezek működési intervalluma jóval kisebb mint a hátsóféké volt (akár ezred mm-ben is beszélhetünk róla) Na mikor a fékkart meghúzzuk mind a 4 fékdugó nekiszorúl a betéteken keresztül a tárcsának, de mikor elengedjük és ezáltal megnöveljük a működési terét a folyadék visszaáramlik bele és magával cibálja a fékdugókat (ez az elmélet) de a gyakorlatban nem tökéletesen így működik!
Sima fizika! Itt egy dugó működtet 4-et kifele fékezéskor mind a 4 fékdugóra nagy erővel hatunk kis mozgási intervallum mellett. Mikor elengedem a fékkart már sokkal kisebb erő az mi visszafele mozdítaja a fékdugókat. NA ÉS ITT JÖN A TUTI! Optimális esetben a 4 dugó működtetéséhez tökéletesen egyforma erő lenne szükséges, de a gyakorlatban ez szinte KIVITELEZHETETLEN! Tehát visszamozdulásnál mivel a folyadék nem " hülye" azt a dugót fogja magával cipelni amelyik könnyebben jár. Persze a fékerő mindegyiken megszűnik és valamelyest mindegyik kimozdul, csak nem egyforma mértékben és itt csak megint mm töredékekről beszélünk. Tehát lehet, hogy a 4 ből csak 1 jár nehezebben mint a többi (elég minimáli működtetési erő kölömbség) de az akkor egy picit mégis nekitámasztja a betétet a tárcsának. Persze a kicsi surlódása nem okoz fékhatást és a gyorsanforgó tárcsa menetközben visszapofozza ezt az egyet is. De állóra fékezés után az-az egy dugó betétje ha tolod nyekeregni fog mert HOZZÁ ÉR a tárcsához. EZ TÉNY!
Az is lehet, hogy egy dugó működik könnyebben mint a másik 3 és akkor már 3 nem fog elég mértékben vissza mozdulni.
Persze menet közben ennek nincs jelentősége.
Na, ezért más néha a gyakorlat mint az elmélet és mőködik egy azon dolog egy kicsit másképp konstrukció külömbség végett (egy dugó- több dugó)
A legjobb bizonyíték: Laci cimbora mikor első fékbetétet cserélt biztos észrevette, hogy nem egyformán kopott a 4 betét, pedig a fékerő egyforma a dugókon de a nehezebben mozduló fékezés után még egy kicsit koptatta a betétet (sok kicsi sokra megy)
Na most már tényleg befejezem és fékről soha többet
Talán mégsem baromság mit irtam! Én ezt inkább tényeknek és gyakorlati fizika bizonyításának mondanám.
Mióta van meg a HJC- bukód? Ez a fajta beépített napszemüvegs igaz? Hogy szuperál, mert itt a boncterembe eléggé fikázták, de nekem is nagyon teszik, ezért érdekelne a te vélemyényed is
Helló én a segédvázhoz rögzítettem még pedig úgy h az undertail belsejébe hajlítottam a egy lemezt és azt fogattam a segédváz két fölső csavarjához. és egyben ez a lemez tartja a rendszámtábla tartót is. Majd megpróbálom azt is lefényképezni. (de amúgy én az eredetit alakítottam át ez csak + merevítés)
Nekem mondod?
Egy bukósisak volt a hátizsákomba.
Úgy mentem , mint egy részeg motoros .
Olyan turbulenciát okozott.
Egyenes derékkal kellett mennem 130'
Fantasztikusan brutális volt!
Most hogy LACI kollégánk "bebizonyította", hogy a magasabb nyomású közeg az alacsonyabb nyomású közeg felé halad egészen a kiegyenlítésig, még van valakinek arca megkérdezni hogy mi az úszóféknyereg?
Nos neki a válaszom az, mikor a Dunában merül a motorja és viszi a sodrás.
Na akkor úszik a féknyereg.
De biztos volt olyan is, hogy Én. Bár utána szerintem be is írtam, hogy hupsz.
Fura volt néha látni, hogy a leányzó mit irkál arról a nagyvasról...
Igen 1 pár vagyunk és sikerül párszor egymás nevében írni. Remélem semmi perverz gondolatod nem támadt rólunk.
Igazából én jelentkezem be az Ő gépén és nem lépek ki. Vagyis én szoktam a hibás lenni.
És az adatlapok helyes adatok vannak. Így 2 helyen szoktunk lenni. Nincsenek közel egymáshoz, de legalább sokat motorozunk.
Ki-hol-miért?
Sneg-gel ti egy pár vagytok? Mert látom te Jánoshidán, Snegurocka meg valahol a Bakonyban lakik, de a te gépedről jelentkezik be néha. Tehát por került a gépezetbe, amikor össze akartam rakni a képet a fejemben rólatok.
Homályosíts fel már légyszi, hogy ki-hol-miért van!
Nekem meg most pont jól is jön a fék ismeretterjesztés, mivel még most sem jó a hátsó.
Volt olyan motor (busa) amivel imádkoztam, hogy megálljon végre. 10 centire álltam meg az elém kikanyarodó "szabályos" autóstól. Szóval a fék a legfontosabb igazad van.
Nem árt, ha tisztában vagyunk a működésével és kivesézünk ötleteket, tippeket, problémákat ezzel kapcsolatban. Minden hozzászólásból lehet tanulni, ez csak gazdagít minket. (Lásd Atikahu példáját, akitől előjött az úszó féknyereg kérdése)
Az hogy vissza húzza az egyszerűen a zárt fékrendszerneknek köszönhető, mint egy fecskendő folyadékkal amit befogunk és megnyomunk majd vissza áll a nyomás előtti pozícióba. Vagyis mikor felpumpáljuk a féket az az alaphelyzet. És utána vissza "ütögeti".
De ez csak az én véleményem. Amúgy akit szerelőt kérdeztem Ő is azt mondta, hogy megállásnál nagy fék, akkor bizony hozzá fog érni a tárcsához és ezért nyikoroghat.
De komoly, hogy a fék milyen vitákat vált ki.
A benzin pénzt meg inkább kiélvezem amikor tudom
Mert milyen az idő ?
http://www.sportmotor.hu/motor...
Másik. Most akkor ápr. 15-16. ki jön Honda találkozóra?
Most, hogy már egy kicsit elcsitultak a fékes vitáink ígérem most írok róla útóljára, csak szeretem az ilyen vitákat és az emberek állításai között csemegézni( tudom ez elég perverz)
De tényleg ez az uccsó:
Laci barátunk feltett egy pompás videót az egydugattyús úszóágyazású fékmunkahengerről. Tökéletesen bizonyította az állítását, miszerint a dugó ugyanannyit mozdul kifele mint befele. EZ TÖKÉLETESEN MEGFIGYELHETŐ VOLT! Eddíg 5-ös. DE már megint ez a de! Ez az eset tökéletes példája az elmélet és gyakorlat eggyezésének! Az egydugós úszóágyazású fékmunkahenger működési intervalluma (mozgása) viszonylag nagy. Itt egy főfékhengerrel működtetönk egy fékdugót mi akkorát mozdul, hogy magát féknyerget is mózdítja egy picit minden fékezéskor. Ebben az esetben mikor lelépsz a fékkarról a főfékhenger működési terét megnöveled így a fékhenger működési tere lecsökken, ergó maga után húzza a fékdugót. Nem a vákuum mert ez egy légmentes folyadékkal töltött zárt tér. Mi a videón is látszik, de hangsúlyozom itt egy dugó mozgat csak egy másikat és viszonylag nagy működési intervallummal.
Na de én sosem a hátsófékről beszéltem ha megfigyeltétek volna!
A mi vasainkon elöl egy főfékhengerrel tárcsánként 2 az-az 4 fékdugót működtetünk. (vannak nagyobb sportmotorok miken tárcsánként 6 dugó is lehet) Ezek működési intervalluma jóval kisebb mint a hátsóféké volt (akár ezred mm-ben is beszélhetünk róla) Na mikor a fékkart meghúzzuk mind a 4 fékdugó nekiszorúl a betéteken keresztül a tárcsának, de mikor elengedjük és ezáltal megnöveljük a működési terét a folyadék visszaáramlik bele és magával cibálja a fékdugókat (ez az elmélet) de a gyakorlatban nem tökéletesen így működik!
Sima fizika! Itt egy dugó működtet 4-et kifele fékezéskor mind a 4 fékdugóra nagy erővel hatunk kis mozgási intervallum mellett. Mikor elengedem a fékkart már sokkal kisebb erő az mi visszafele mozdítaja a fékdugókat. NA ÉS ITT JÖN A TUTI! Optimális esetben a 4 dugó működtetéséhez tökéletesen egyforma erő lenne szükséges, de a gyakorlatban ez szinte KIVITELEZHETETLEN! Tehát visszamozdulásnál mivel a folyadék nem " hülye" azt a dugót fogja magával cipelni amelyik könnyebben jár. Persze a fékerő mindegyiken megszűnik és valamelyest mindegyik kimozdul, csak nem egyforma mértékben és itt csak megint mm töredékekről beszélünk. Tehát lehet, hogy a 4 ből csak 1 jár nehezebben mint a többi (elég minimáli működtetési erő kölömbség) de az akkor egy picit mégis nekitámasztja a betétet a tárcsának. Persze a kicsi surlódása nem okoz fékhatást és a gyorsanforgó tárcsa menetközben visszapofozza ezt az egyet is. De állóra fékezés után az-az egy dugó betétje ha tolod nyekeregni fog mert HOZZÁ ÉR a tárcsához. EZ TÉNY!
Az is lehet, hogy egy dugó működik könnyebben mint a másik 3 és akkor már 3 nem fog elég mértékben vissza mozdulni.
Persze menet közben ennek nincs jelentősége.
Na, ezért más néha a gyakorlat mint az elmélet és mőködik egy azon dolog egy kicsit másképp konstrukció külömbség végett (egy dugó- több dugó)
A legjobb bizonyíték: Laci cimbora mikor első fékbetétet cserélt biztos észrevette, hogy nem egyformán kopott a 4 betét, pedig a fékerő egyforma a dugókon de a nehezebben mozduló fékezés után még egy kicsit koptatta a betétet (sok kicsi sokra megy)
Na most már tényleg befejezem és fékről soha többet
Talán mégsem baromság mit irtam! Én ezt inkább tényeknek és gyakorlati fizika bizonyításának mondanám.
600 F első sárvédő kellene nekem 99 utáni...ha valakinek van írjon
köszi
Egy bukósisak volt a hátizsákomba.
Úgy mentem , mint egy részeg motoros .
Olyan turbulenciát okozott.
Egyenes derékkal kellett mennem 130'
Fantasztikusan brutális volt!
Nos neki a válaszom az, mikor a Dunában merül a motorja és viszi a sodrás.
Na akkor úszik a féknyereg.
Köszönöm a tisztelt háznak a félszólalásomat.