Kuplungolásról a véleményem.
Visszaváltásoknál gázfröccs és kuplungolás nálam mindíg kötelező minden esetben. Felfele váltásoknál is álltalában szoktam használni turás tmpónál mindíg ha nem nagy a fordulat, egyes-kettes között pedig minden alkalommal. De ha pályán megyek és kiforgatom a gépet (persze nem tiltásig) akkor felfele, kicsi gázelvétel mellett kuplung nélkül váltok. Simán puhán beveszi mindenféle nehézség nélkül. Persze ilyen körülmények mellett az utcán is igy váltok. Igaz mi ciberések nem vagyunk a közut rémei IGAZ, mi betartjuk a közuti szabályokat és nem megyünk gyorsan
Egyébként a váltó ugy van megkonstruálva (szép Magyar szó) hogy ha ésszel csinálod a kuplung nélküli FELFELE váltást, az semilyen károsodást nem okoz neki.
A fakezű és falábó érzéketlen pilóták meg kuplunggal is lefogazzák a váltót
Az enyémben majdnem 70 000 van, de ehhez még bőven kismiska Mondjuk szerintem jópár van ami bőven száz ezer felett jár csak hát ugye az óratekergetés.........
260-ig húztam a bajszát, aztán jött a leágazó. Talán 5-tel feljebb tudott volna még menni, de aztán annyi maximum.
Ne hittem volna, hogy ezek a "kis szarok" ennyivel tudnak repülni...
Én attól függ, hogy használom-e a kuplungot, hogy mennyire kapaszkodom a kormányban. Pl. kb 150-180 feletti előzésnél tuti nem kuplungolok, mert ott már igen komoly a menetszél. Vagy tegnap a sztrádán például nem kuplungoltam, még fosti vagyok bevallom , inkább kapaszkodok, mint állat! (Mondjuk 260 felett ember legyen a talpán, aki nem facsarja a kormánycsutkákat! Megnéztem mennyi a vége. )
De szerintem úgyis érzed azt, hogy hol lehet anélkül váltani és hol kell használni.
megfogod a motort vagy kérsz segítséget, úgy állítod meg, hogy egyensúlyba legyen vízszintes talajon (kerekein álljon egyenesen).
Aztán legugolsz és az olajnak a két vonal között kell lennie. Értelem szerűen min- max!
Sziasztok!
Ez lehet hülye kérdés lesz, de felfelé váltásnál kell kuplungot használni? Csak mert crossom volt előtte és ott nem kellett.
Ezen eddig kuplungoltam.
Az olajkémlelő nyílásban az olajnak a két jelző szint között kell lennie, ha a motor a kerekein áll vízszintes talajon, vagy a sztenderre kell állítani és így ellenőrizni? Mert ez nekem nem tiszta.
Használati utasítás nem tér ki rá.
A logika azt mondja, természetesen ha a kerekein áll, úgy kell ellenőrizni, de úgy irtó macera:-)
arról jutott eszembe ,mert nem használom...
karácsonyra kaptam , de nekem(175cm 110kg) a szára hosszú (pedig 2cm álítható) a derékba pedig (full kiengedve is) kipatentolódik ha legugolok...))))
Visszaváltásoknál gázfröccs és kuplungolás nálam mindíg kötelező minden esetben. Felfele váltásoknál is álltalában szoktam használni turás tmpónál mindíg ha nem nagy a fordulat, egyes-kettes között pedig minden alkalommal. De ha pályán megyek és kiforgatom a gépet (persze nem tiltásig) akkor felfele, kicsi gázelvétel mellett kuplung nélkül váltok. Simán puhán beveszi mindenféle nehézség nélkül. Persze ilyen körülmények mellett az utcán is igy váltok. Igaz mi ciberések nem vagyunk a közut rémei IGAZ, mi betartjuk a közuti szabályokat és nem megyünk gyorsan
Egyébként a váltó ugy van megkonstruálva (szép Magyar szó) hogy ha ésszel csinálod a kuplung nélküli FELFELE váltást, az semilyen károsodást nem okoz neki.
A fakezű és falábó érzéketlen pilóták meg kuplunggal is lefogazzák a váltót