Részben igazad van persze. A fékkar elengedésekor ha nem lenne egy kis szívó hatás, a betétek folyamatosan fognának, ez egyértelmű. Ez -az én motoromon!- nem számottevő mértékű, ergo az tökéletesen látszik, hogy fékezéskor satuba fognak a betétek kiengedéskor pedig épp csak egy légrés mértékűre távolodnak el. Na ennyire elég az a bizonyos vákuum. Ahogy fogy a betét így lehet szép lassan után állítani, ezért van tartálya a fékfolyadéknak, mert egyre több folyadék kell a kopó betétek okozta kifelé mozgó dugattyúk mögé.
Remélem sikerült elmagyaráznom a véleményem, még ha kissé talán bonyolultan is.
Mivel főleg velem vitatkoztál, én nem veszem fel az erősebb kifejezéseket nálam belefér, tehát semmi gond
De nekem is egy szerelő mondta el ugyan ezt mit én állítottam és amit te mondtál az részben igaz és csak optimális állapotban működik úgy.
Valóban egy picit keletkezik vákum a fékkar visszaengedése kor, de hidddddd el és próbáld ki , egy alaposabb menet után odahaza fékezz egy nagyot engedd el a kart és emeld fel az elejét. Mikor megpörgeted a kereket fogod hallani a surrogó hangot a féktárcsa felől met bizony egy picit tényleg nekiér a betét, ez bárki által kipróbálható TÉNY! Ez normális és nem hiba okozza nekem egy szerelő így magyarázta!
Azért mert felidegesítettelek bocsi haver a beszurt link tecccik
azért lettem kicsit " ideges" mert az elmult két évben főleg a KTMnél sokat b*szkódtam a fékkel, és láttam a SZEMEMMEL, sőt beszéltünk is róla szerelőkkel, ( ők mondták hogy a vákuum húzza vissza ) most pedig a SAJÁT CBR 600 as motorkerékpáromon szereltem az első-hátsó féket, ahol színtén a saját szememmel megbizonyosodhattam arról, hogy a dugattyú visszafelé is mozog.
a dugattyút a vákuum húzza vissza, amikor a fékkart visszaengeded. az olaj visszafelé is" szívja" . nem akarok vitatkozni, mert ez ÍGY van csinálhatok videót is ha akarjátok.. bár furcsa hogy több ember is ugyan azt a valótlant állítja.
amikor vissza van nyomva a dugattyú akkor valóban sokat kell pumpálni hogy elérje a tárcsát, de akkor beljebb is megy a fékkar, és tud utána dolgozni olajat. viszont ha eléri azt a pontot utána már felkeményedik és amint mondtam visszafelé is mozog.
Hú ne is mond! Egyszer tettem említést a CBR klub fórumban valami Ducatikról, hogy lövésem sincs a témával kapcsolatban, dumáljunk inkább a Ciberékről, húhhúúúú... kaptam a hideg zuhanyt rendesen, hogy attól hogy CBR fórum, még arról beszélnek amiről akarnak, ha nem tetszik... stb! Na, azóta megnézem kivel LEHET beszélgetni, kivel nem! LaciCRM pl szerintem kifejezetten a legnormálisabbak közül való. Az első beszélgetésektől kezdve mintha régi barátok lennénk , pedig még vele sem találkoztam személyesen. Velük megyek túrázni Regécre Május közepén, kíváncsi leszek élőben is ilyen kedvesek-e, mert akkor fordulok a sarkamon.
TÉNYLEG...
Ti nem akartok csatlakozni hozzánk?
Május 13-15, Regéc
Ez még belefér. Néha használunk egy-egy erősebb jelzőt, oké.
Még mindig jobb, mintha azon kéne aggódni, hogy óvatosan fogalmazzunk, nehogy megsértődjön valaki. (ismerek olyan topikot is, de nem is ilyen jó a hangulat
"A tárcsa forgás közben kicsit visszapofozza a betéteket"
Így teljesen korrekt, szerintem ebben megegyezhettek/tünk. Én ezt kihagytam, de logikus. Állóra fékezés után viszont sustorog, ez van.
A falusi muvisztár nem?
Laci, kretén vagy, ne legyél!
Ezt azért gondold át még egyszer, mert nem teljesen adok igazat neked... látsz valahol visszahúzó rugót, vagy ilyesmit?
Amikor "játszol" a fékkel valóban az látszik, hogy visszamozognak a betétek, de ez nem jelentős. A légtelenítés is problémás lenne szerintem. (Megjegyzem nem tartom kizártnak, hogy valami érdekes rendszerben működhetnek valami dugattyú visszahúzó megoldások)
Viszont meglehetősen rosszallom mikor így ugrik valaki valakire egy véleménykülönbség miatt! Ej-ej...
Igen a féknyeregben a dugó oda-vissza mozog ez eddig igaz, de kifele akkor mozog ha meghúzod a fékkart és az olaj kinyomja. Ha ezt szétszedve csinálod láthatod a dugókat kifele jönni, de mikor elengeded a fékkart a dugók az elöbbi állapotban maradnak kint, hisz visszafele semmi nem kényszeríti őket! Lázsd erre bizonyíték mikor betétet cserélsz és benyomod teljesen a dugókat és miután végeztél a fékkar tőbbszöri meghúzásával tudod csak elérni a tárcsát és felkeményíteni a fékkart. Ha szerinted a dugók visszamennének fékkar elengedésekor akkor csak ott kalimpálnának állandóan a tárcsa és az alaphelyzet között. De mivel minden fékkar behúzáskor kiment egy kicsit és abban a helyzetben ott is maradt ezért tudod 3-4 behúzás után elérni a tárcsát.
Másik, én nem azt mondtam, hogy menetközben állandóan eléri a betét a tárcsát, hanem ellenkezően a tárcsa forgás közben kicsit visszapofozza a betéteket. Egyébként ha nem tisztítják a nyergeket és berohad akkor nem tud visszamenni és akkor jelentkeznek az általad említett problémák.
Meg állóra fékezés után is csak egy picit ér hozzá, hisz a fékolajban a nyomás megszűnik a kar elengedése után, de azért hozzá ér és azért nyikorog ha tolod, de ez annyira kicsi a surlódás, ha felemeled kézzel is könnyedén eltudod forgatni a kereket.
No para, szerintem teljesen tökéletesen csinálod. A lényeg, hogy ne kezdjük el rögtön a dzsuvát sikálni szivaccsal, vagy ronggyal, mert gyönyörű karcokat követünk el a dukkózás ellen.
Ha igazán profi akarsz lenni, használhatsz ún. előmosó szereket , amik pontosan a komoly szennyeződések (fékpor, olaj, láncspray fröcsögések, stb) kíméletes, de hatékony feloldására szolgálnak. Ezt levereted öblítés funkcióval és mehet egy jó minőségű samponos mosás. Szárazra törlés és utána egy kemény vax. Ez egy komplex mosás-ápolás. Én (a kemény vax kivételével) így csinálom, meg is jegyzik az állapotát mindig.
ha folyamatosan hozzáér, a fék annyira felmelegszik, hogy felforr az olaj, és vagy teljesen elmegy a fékhatás ( beesik a kar) vagy teljesen befog a fék
Bocs ha kretén leszek, de ezt a hülyeséget magadtól találtad ki? A féknyeregben a dugók visszamennek ugyanannyira amennyire te fékezéskor ki nyomod. Szereltem már nem egy féknyerget, épp a minap szedtem darabokra egy CBR hátsó nyergét, és alapos tisztítás után még betét nélkül amikor próbáltam szépen mozgott oda-VISSZA a dugattyú. a FÉKBETÉTNEK el kell távolodnia a tárcsától, fékezés után. amit te mondtál hülyeség ! bocsi !
Ez így igaz!
A féknyereg dugattyúit fékezés után nem húzza vissza semmi, csak a gyorsan forgó féktárcsa pofozza vissza a betéteket egy minimális távolságra. Állóra fékezés után nem tudaja a féktárca csak nagyobb sebességű forgáskor visszapofozni a betéteket, ezért nyikorog ha megálltál fékkel és utána bármikor tologatod.
A nem tökéletes Magyar megfogalmazásért bocsi!
Teljesen igazad van a fékkel kapcsolatban, biztos az nyekereg.
Egyébként meg tényleg nem tolni hanem beröffentve menni vele, hisz azért van motorja és rollernek kicsit nehéz
http://video.boon.hu/borsod/fa...