Megdeglett a fesz. szabályzó! Azért azt nézd meg, hogy a fesszabról lejövő + és - szálra ha feszültséget kapcsolsz, pl. egy akkutöltőről, ami nem automata, akkor van-e és mekkora áramfelvétel?
Generátor szálak egymáshoz viszonyítva mindig 21,0 V
Ha pörgetem ha nem.
Fesszab tűzforró alapjáraton a szálak 10,5-12 között mozognak egymáshoz képest. Ha megpörgetem akkor a 2-es szál nagyot gyengül leesik 7,3-ra az 1-es és 3-as szálhoz mérve is. Az 1-es 3-as szál hozza ,10,3 V körüli értéket.
Alapjáraton van töltés. Hidegen, forrón, bármeddig. Lámpával lámpa nélkül is. Amint adok egy kis fordulatot azonnal elmegy a töltés. Műszerrel lesem az akkun közvetlenül. Eddig itt tartok. Bontok. Írom a fejleményeket. Nem megy a wifi anyuéknál sajna csak telón vagyok online....
Helló!
Valamelyik CBR fórumon írták,hogy a vezműlánc feszítő patront esztergán meg lehet csinálni manuálisra.
Van valakinek ilyenre leírás vagy valami?
Pedig simán szóról szóra csinálta ugyanezt nekem.
Ott a tekercseléskor kihagytak valami szigetelő lapokat.
Szóval én vizsgálnám a generátort.
Melegen.
Húzd le és mérj rajta multiméterrel.
Váltófeszt.
Sajnos csak hozzáértéssel lehet megmondani mi a hibás, esetleg tünetekből következtetni.
Szisztematikusan menj végig az olcsóbbtól a drágább felé:
(ahogy tervezted is)
-csatik oxidálódása, kapcsolatuk stb. Nem kerül semmibe, csak idő
-feszab csere
-generátor tekercseltetés, új,vagy bontott vétele
Akksi is lehet hibás, de Te azt már kizártad mivel már tönkrement pár
db benne
Azt értem. De hidegen indulva van töltés. Menet közben elmegy. Megállok a motorral 5 perc, a blokk nem hűl ki, indulok és van töltés aztán megint elmegy. Ebből gondolom, hogy a generátor annyira nem játszik, ő neki nincs ideje lehűlni. Inkább mint ha tényleg valamelyik kötés vagy a fesszab melegedne el. Hát nem egy jó móka ezt kideríteni se...
Sajnos van
Enyém is városban, araszolásnál adta ki, hogy kevés a töltés.
20 perc város, aztán lemerült az akksim.
Kiderûlt tekercseléskor, hogy nem szar a generátor, de a szigetelése
Már szobahömérsékleten sem volt a toppon, üzemin meg egyenesen
Szar volt.
Nekem volt egy olyan gyújtásjeladó, hogy hidegen elindult a motor, majd kb. 10 km után durrogni tüsszögni nem pörgött fel, ezt tette vagy 2 prcig aztán beindult és utána nem állt meg! Majd lehűlés után ugyanez!
Feszszabot cseréltem Mecseki félére, én úgy csináltam, hogy a gyáriról levágtam a vezetékeket, hogy a gyári csatlakozók maradjanak, és ezt autósboltban vásárolt 6,3 mm csúszósaruval és műanyag csatlakozóval kötöttem össze az új feszszabbal. Egyébként kicsit kellett rajta reszelni, mert a furatok pár mm-rel közelebb voltak egymáshoz, mint a gyárin.
A tisztítást a fő biztosíték csatlakozójára írtam, az a piros színű csatlakozó az akksi mellett, ami sokszor nehezen jön szét.
Eredmény:
Generátor szálak egymáshoz viszonyítva mindig 21,0 V
Ha pörgetem ha nem.
Fesszab tűzforró alapjáraton a szálak 10,5-12 között mozognak egymáshoz képest. Ha megpörgetem akkor a 2-es szál nagyot gyengül leesik 7,3-ra az 1-es és 3-as szálhoz mérve is. Az 1-es 3-as szál hozza ,10,3 V körüli értéket.
Elméletileg a fesszab a ludas.....
Valamelyik CBR fórumon írták,hogy a vezműlánc feszítő patront esztergán meg lehet csinálni manuálisra.
Van valakinek ilyenre leírás vagy valami?
Ott a tekercseléskor kihagytak valami szigetelő lapokat.
Szóval én vizsgálnám a generátort.
Melegen.
Húzd le és mérj rajta multiméterrel.
Váltófeszt.
Szisztematikusan menj végig az olcsóbbtól a drágább felé:
(ahogy tervezted is)
-csatik oxidálódása, kapcsolatuk stb. Nem kerül semmibe, csak idő
-feszab csere
-generátor tekercseltetés, új,vagy bontott vétele
Akksi is lehet hibás, de Te azt már kizártad mivel már tönkrement pár
db benne
Enyém is városban, araszolásnál adta ki, hogy kevés a töltés.
20 perc város, aztán lemerült az akksim.
Kiderûlt tekercseléskor, hogy nem szar a generátor, de a szigetelése
Már szobahömérsékleten sem volt a toppon, üzemin meg egyenesen
Szar volt.
A tisztítást a fő biztosíték csatlakozójára írtam, az a piros színű csatlakozó az akksi mellett, ami sokszor nehezen jön szét.