Én már cseréltem az enyémben mikor megvettem mindjárt utána mert azon a bizonyos 4500-5500-as fordulaton szólt mint az állat felette alatta semmi a rugó fárad el benn és nem tudja tovább tekerni kifelé a feszítő közepét lehetne pár körrel többet elfeszíteni a rugón akkor ideig óráig jó lehet talán az is egy megoldás amit VasziCBR írt csak azzal meg az a baj mivel egy relatíve finom menetes orsó van a közepében magtól akár pár tized millimétereket is tud állítani ha szükséges de ha fellazítjuk jelen esetben 1mm-t kijjebb jön a feszítő közepe mivel csökken a lánc feszítő ereje és utána meg vissza van húzva a feszítő nem biztos, hogy pont annyi hiányzott lehet hogy kevesebb és akkor meg túl lesz feszítve akkor meg az lesz a baj
Szevasztok!
A kuplungbovdent ugye betekeritek ha kopik a kuplunglamella?Mert én már fent lent kitekertem a csavarokat teljesen és a kuplungkarocska a blokknál felkoppan a bovdencső csavar végéhez,ezáltal nem tudom teljesen kioldani a kuplungot mert nincs hova tovább húzni(nem tudom mennyire érthető amit írok)
Szerintem a rúgó fárad el benne, vagy a pöcs tudja, de már soxor értekeztünk róla, h meg is baszhatnák, h nem találnak ki rá vmi megoldást, h az új feszítők ne fingjanak ki 20-25-30e km után.
Én olvasgattam anno egy angol fórumon, hogy van egy egyszerű módszer amivel lehet mókolni kicsit.
Két csavar kilazít, 1 mm re, feszítőt megütni, elvileg kiugrik a feszítő, majd vissza lehúzni a csavarokat.
Elméletben van értelme, de ha fáradt a feszítő, szerintem érdemes minél előbb cserélni.
Ha már melegen is szól, akkor szerintem érdemes cserélni, vagy ugyibár a manuális feszítős változatot berakni, bár arról megoszlanak a vélemények. De hidegen miért húzgálod neki 5000-ig?
Csak hidegen van hangja, és csak 5-5500 között fölfele és lefele. Ha bemelegedett rendesen már nincs hangja. Ha nem lesz baja, akkor engem nem zavar különösebben, csak ha kárt tennék benne hogy így használom.
Mikor érdemes foglalkozni vele szerinted? Gondolom ha már folyamatosan adja ezt a hangot már késő, és további kár keletkezhet nem?
Olvastam olyat, hogy menetet vágni bele, és egy M8-as csavarral manuálisan lehet állítani a lánc feszességét (állítólag van is forgalomban ilyen manuális kit hozzá- de házilag is megoldható kis barkácsolással). Csak hát rugó hiányában, amint hallható lesz a hang, akkor utána kell feszíteni sűrűbben.
Sajnos nálam is előjött a láncfeszítő probléma. Főleg hidegen lehet hallani a hangját. Mit gondoltok a házi megoldás mennyire ajánlatos, vagy csak a komplett csere jelent megoldást?
Előre is köszi a véleményeteket!
http://www.sportmotor.hu/motor...
Képeim pedig - [13120-as hozzászólásban] 2012. december 29. 18:57
Van valaki itt aki nem a gyári rendszámtáblatartót használja a motorján ? Esetleg ötlet , hogy hol lehet venni illetve milyet érdemes ?
A kuplungbovdent ugye betekeritek ha kopik a kuplunglamella?Mert én már fent lent kitekertem a csavarokat teljesen és a kuplungkarocska a blokknál felkoppan a bovdencső csavar végéhez,ezáltal nem tudom teljesen kioldani a kuplungot mert nincs hova tovább húzni(nem tudom mennyire érthető amit írok)
Két csavar kilazít, 1 mm re, feszítőt megütni, elvileg kiugrik a feszítő, majd vissza lehúzni a csavarokat.
Elméletben van értelme, de ha fáradt a feszítő, szerintem érdemes minél előbb cserélni.
Nem szoktam egyébként, és nekem még a 70-80 fok is hideg. 60 fok alatt el sem indulok vele...
feszítők
Vki már rakatott be ilyet, talán Bury v. Nalim, mindig elfelejtem, majd ők nyilatkoznak
Mikor érdemes foglalkozni vele szerinted? Gondolom ha már folyamatosan adja ezt a hangot már késő, és további kár keletkezhet nem?
Amúgy baxhatod a rugót,ha olcsó akkor kell egy marék.
Én vettem,drágán rugót.De legalább ánglius ipart támogattam vele.
Sajnos nálam is előjött a láncfeszítő probléma. Főleg hidegen lehet hallani a hangját. Mit gondoltok a házi megoldás mennyire ajánlatos, vagy csak a komplett csere jelent megoldást?
Előre is köszi a véleményeteket!