Köszi az építő jellegű hozzászólásokat! Örülök, hogy legalább van egy konkrét csapásirány amire többen is gyanakodtok és nem egyből "a felejtsd el a motort" érkezett. :)
Remélem ma kiderül és gyorsan orvoslásra is kerül a probléma, ha már a hétvégére egész kulturált időt mondanak...
Haver 929 ese is ezt csinálta, és a vákumos biszbasz ment ki benne, csak neki nem a szélső, hanem a belső hengerekbe dőlt a nafta.
Profinak kiáltott szerelő vetetett vele injektort, gyújtáskábelt, 4 iridiumos gyertyát, és egy segítőkész srác fórumon adta ezt a tippet. 5 ezerért szerzett egy bontottat, beraktuk, és tökéletes lett.
F4 nél is hallottam kár hogy típushiba, főleg a keveset használt motoroknál jelentkezik ez. Gondolom kiszárad a membrán,és átszakad.
Gondolom én laikus, motorosként
A vákumos üzemanyag nyomásszabályzód beszart szerintem. Átszakadt a membrán!(típushiba) Dől a benzin a vákumcsövön az egyes hengerbe. Vedd ki a gyertyát! Tuti koromfekete lesz!
Köszi, elsőre kicsit sok ismeretlenes az egyenleted, de próbálom dekódolni a nagy testvér használatával! :) Minden esetre ha jól sejtem elég sok forrású lehet a dolog.
Szerencsére az eladó srác segítőkésznek tűnik és a fellépése alapján kifejezetten hiteles a jól karbantartott motor elmélet. Abban maradtunk, hogy a holnapi szerviz diagnózis fényében újratárgyaljuk a helyzetet. Bízom benne, hogy nincs valami visszafordíthatatlan baja, mert egy kifejezetten kellemes darabnak tűnik, nem szívesen válnék meg tőle már most...
Szia!
Szerintem azt sem lehet kizárni, hogy szabályzatlan (Open-loop) üzemmódban működik a bemelegedési fázis után.
Mindenesetre elvinném egy menet közbeni HDS tesztelésre, pillanatkép módban 10-15 perces tesztelésre (látni azon szinte mindent, hogy mit számolgat pl. nyitási-zárási idők, lamda értékek stb.
Szerintem gázelemzésre is szükség lesz, üzemanyag-ellátórendszer teljes körű átvizsgálása, nyomás szabályzás, szállítás, fuel-rail membrán vizsgálat, vezérlésnél szelepek nyitás-zárása rendben van-e. (továbbá köztudott, hogy a vezérműtengely nyitás-zárási ideje a gyári szívó-kipufogórendszerhez van optimalizálva)
Amit elfelejtettem leírni, pedig valószínűleg nem mellékes, hogy míg hidegen pöccre indul, addig 30-40 km után leállítva egy kicsit fulladva indul újra. Legalábbis eddig kétszer eljátszotta. Talán, (tapasztalatlanság miatt, tényleg csak talán) néha 1-1 gázreakcióra alacsony fordulaton mintha kicsit késve reagálna és erőtlen lenne.
Elképzelhető, hogy csak járó motornál jelentkező szivárgásról van szó, de az biztos, hogy álló helyzetben nincs alatta benzin. Ha jól sejtem, még ha folyamatosan 12 ezer felett tartanám sem szabadna 8.5-9 l/km felé csúsznia a fogyasztásnak. Alapvetően inkább ennek a feléig pörgettem, ahogy utánajártam ilyen használat mellett, hideg ide-oda, 5.5-6.5 liter környékén lenne a normális nem?
Viszont valahova elment 9-10 plusz liter/100, ezt már nem hiszem, hogy észrevétlenül magában tudná tartani. :)
Nem hiszem, hogy az a 15l benzin 100km-en valóban a blokkba került. Mentem egy-két teljesen elállított nagyon sokat evő motorral (pianóba 10l 10-on) és mindnél komoly hibajelenségek voltak. Nemes egyszerűséggel nem mentek.
Ilyen extrém fogyasztásnál jóval több benzin kerül a blokkba mint ami el tud égni. Szó szerint fulladozik tőle a motor és össze-vissza durrog. Van hogy 3-ban sem tud leforogni.
Szóval vagy el lett mérve/számolva valami vagy még is csak folyik a benzin. De egy 15l evő motor nem jár/húz szépen.
Kivétel persze ha SBK kittes és állandóan a pirosban táncol a fordulatszámmérő.
Több fázisban tankoltam meg, mert egy teletank után gyanúsan gyorsan, kb. 70-80 km (akkor még nem gyanakodtam, tehát nem mértem pontosan) után villant a tartalék ü.a. jelző.
Ezt hogy érted hogy 25 litert csak 18 literes a tank vagy tankoltál közben? Mondanám a vákuumos benzincsap membránja szakadt és a vákuumcsövön is tud benzint szívni de ezekben már AC van vagy esetleg valamelyik úszó fennakadt de akkor meg a túlfolyón is folyna amire meg azt mondtad száraz mindenhol a motor benzin nem folyik érdekes
Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki már találkozott a problémával.
A héten vásároltam egy 2002-es FS-t, hozzáértő által átnézve, több irányból leinformálva, látszólag vezetett szervizkönyvvel.
Papíron csak 14.500 km van benne, de minden jel arra utal, hogy ez valós adat. Hideg motorral pöccre indul, teljesen stabilan, zajmentesen jár, nem csörög.
Még olajcserés szerviz előtt mentem vele egy próbakört és itt érkezett a probléma: 170 km alatt körülbelül 25 liter benzint benyelt. Nem pörgettem, vártam hogy bemelegedjen, nem téptem neki, pláne ilyen hőmérsékletben. A tank nem csöpög, környékén semmi rendellenes benzin szag nincs, ellenben a kipuffból elég erősen dől a nafta szag (sport dob, de ahhoz mérten is).
Holnap viszem szervizbe és nem is távdoktorlást várok, csak hátha valakinél már fordult elő hasonló és egyel közelebb tud juttatni a probléma forrásához.
Sziasztok!
Ha valaki láncot akarna venni, bátran ajánlom ezt a hirdetést! Anno nem mertem megvenni az enyémhez,de Honda kereskedésen keresztül is ezt a típust kaptam http://www.kepesmotor.hu/lanc_....
Szia. Bal oldalidom. Bal fejidom ,tükrök, fék/váltókar , fejidom tartó konzol, lábtartók, generátor fedél. Dióhélyban ennyi. Mi van még meg még a gépből?
Remélem ma kiderül és gyorsan orvoslásra is kerül a probléma, ha már a hétvégére egész kulturált időt mondanak...
Profinak kiáltott szerelő vetetett vele injektort, gyújtáskábelt, 4 iridiumos gyertyát, és egy segítőkész srác fórumon adta ezt a tippet. 5 ezerért szerzett egy bontottat, beraktuk, és tökéletes lett.
F4 nél is hallottam kár hogy típushiba, főleg a keveset használt motoroknál jelentkezik ez. Gondolom kiszárad a membrán,és átszakad.
Gondolom én laikus, motorosként
Köszi, elsőre kicsit sok ismeretlenes az egyenleted, de próbálom dekódolni a nagy testvér használatával! :) Minden esetre ha jól sejtem elég sok forrású lehet a dolog.
Szerencsére az eladó srác segítőkésznek tűnik és a fellépése alapján kifejezetten hiteles a jól karbantartott motor elmélet. Abban maradtunk, hogy a holnapi szerviz diagnózis fényében újratárgyaljuk a helyzetet. Bízom benne, hogy nincs valami visszafordíthatatlan baja, mert egy kifejezetten kellemes darabnak tűnik, nem szívesen válnék meg tőle már most...
Szerintem azt sem lehet kizárni, hogy szabályzatlan (Open-loop) üzemmódban működik a bemelegedési fázis után.
Mindenesetre elvinném egy menet közbeni HDS tesztelésre, pillanatkép módban 10-15 perces tesztelésre (látni azon szinte mindent, hogy mit számolgat pl. nyitási-zárási idők, lamda értékek stb.
Szerintem gázelemzésre is szükség lesz, üzemanyag-ellátórendszer teljes körű átvizsgálása, nyomás szabályzás, szállítás, fuel-rail membrán vizsgálat, vezérlésnél szelepek nyitás-zárása rendben van-e. (továbbá köztudott, hogy a vezérműtengely nyitás-zárási ideje a gyári szívó-kipufogórendszerhez van optimalizálva)
Sok sikert!
Elképzelhető, hogy csak járó motornál jelentkező szivárgásról van szó, de az biztos, hogy álló helyzetben nincs alatta benzin. Ha jól sejtem, még ha folyamatosan 12 ezer felett tartanám sem szabadna 8.5-9 l/km felé csúsznia a fogyasztásnak. Alapvetően inkább ennek a feléig pörgettem, ahogy utánajártam ilyen használat mellett, hideg ide-oda, 5.5-6.5 liter környékén lenne a normális nem?
Viszont valahova elment 9-10 plusz liter/100, ezt már nem hiszem, hogy észrevétlenül magában tudná tartani. :)
Ilyen extrém fogyasztásnál jóval több benzin kerül a blokkba mint ami el tud égni. Szó szerint fulladozik tőle a motor és össze-vissza durrog. Van hogy 3-ban sem tud leforogni.
Szóval vagy el lett mérve/számolva valami vagy még is csak folyik a benzin. De egy 15l evő motor nem jár/húz szépen.
Kivétel persze ha SBK kittes és állandóan a pirosban táncol a fordulatszámmérő.
Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki már találkozott a problémával.
A héten vásároltam egy 2002-es FS-t, hozzáértő által átnézve, több irányból leinformálva, látszólag vezetett szervizkönyvvel.
Papíron csak 14.500 km van benne, de minden jel arra utal, hogy ez valós adat. Hideg motorral pöccre indul, teljesen stabilan, zajmentesen jár, nem csörög.
Még olajcserés szerviz előtt mentem vele egy próbakört és itt érkezett a probléma: 170 km alatt körülbelül 25 liter benzint benyelt. Nem pörgettem, vártam hogy bemelegedjen, nem téptem neki, pláne ilyen hőmérsékletben. A tank nem csöpög, környékén semmi rendellenes benzin szag nincs, ellenben a kipuffból elég erősen dől a nafta szag (sport dob, de ahhoz mérten is).
Holnap viszem szervizbe és nem is távdoktorlást várok, csak hátha valakinél már fordult elő hasonló és egyel közelebb tud juttatni a probléma forrásához.
A válaszokat előre is köszi!
Ha valaki láncot akarna venni, bátran ajánlom ezt a hirdetést! Anno nem mertem megvenni az enyémhez,de Honda kereskedésen keresztül is ezt a típust kaptam
http://www.kepesmotor.hu/lanc_....
http://www.kepesmotor.hu/lanc_...
Műanyag idomjaim, lábtartóim vannak. Ha érdekel, keress meg mail-en.
Hogyér' mennek az AC pumpák az F3-F4 esekben?
Köszi előre is.