Nem gondolom azt, hogy a sporttúrák rosszak.
Írtam korábban is, hogy tisztában vagyok azzal, hogy nem használom ki a gumijaim képességét. Ellenben engem megnyugtat, hogy ha esetleg mégis túlvállalnám magam, akkor ezek a gumik sokkal nagyobb valószínűséggel tartják a tapadásukat, mint keményebb társaik. Aztán majd ha már sokkal ügyesebb és magabiztosabb leszek, akkor lehet hogy szempont lesz az is, hogy többet menjenek el a papucsok.
Nekem nem "menőzésből" van ám supercorsám... Sőőőőőt, nem is a pasim vette.
Vaaaaagy a sporttúrák nem olyan rosszak mint ahogy sokan hiszik.
Igen nagy rutin és tempó kell hogy utcán kevés legyen egy valóban mai sporttúra gumi.
Osztán meg minek vesz budapestre a plázacica Range rovert ha csak a pláza oda-vissza az uticél egyedül?
Megnézem mit kezdesz egy szupercorsával mondjuk 4500 túrakilóméterrel a hátad mögött a nagy Európa legjobb szerpentinjeim mikor már szikráznak a fémszálak.
Emész és veszel egy 200 eurós valamit.
Sok gumival nincs tapasztalatom, de az enyéimről elmondhatom, hogy nem kell forszírozott tempó ahhoz, hogy üzem melegek legyenek.
A legelső utamon forgalomban viszonylag kihalt útvonalat választottam, és bizony az út minősége is elég szar volt , tehát nem mentünk 80-90-100 km/óránál gyorsabban. Az első pihenőnél kíváncsiságból megnéztem a gumikat. Mindegyik meleg volt, és nagyon puha.
Most lehet hülyeséget írok, de ne kövezzetek meg érte!
Szóval én úgy gondolom, hogy egy sportosabb gumi is akkor tapad jobban, ha üzem meleg. És mivel sportgumi, ezért forszírozottabb tempónál lesz optimális a hőmérséklete, tehát utcai, nyugodt tempónál nem biztos, hogy jobban tapad, mint egy sporttúra abroncs. (Aztán lehet tényleg ökörséget írtam.)
Én a sporttúra gumikkal nagyon meg vagyok elégedve, nalim8 kolléga is megmondhatója, hogy ezekkel is lehet hasítani az osztrák hegyi utakon rendesen.
Na basszus sértegeted itt az embert. Eltűnök, mint Pityu.
Nem sértődtem meg igaz amit írsz teljesen egyet értek vele. Viszont kicsit úgy vagyok vele, mint Gyurgyalag. Tudjon inkább picit többet a gumi inkább, mint hogy a tapadás hiányától legyen baj. Az a baj, hogy ritkán melózom és ezáltal sokat motorozom sok kopóalkatrész kell zseton meg ugye nincs több mint általában. De ha terveim bejönnek változni fog a munkaidő az talán megold mindent.
Ez a gumi nem melegszik fel, vagy nem eléggé, bt003-nál supercorsanal nem tapasztaltam ilyet, de azok még hamarabb fogytak. Szóval nem egyszerű, mindenkinek más jön be. Ezt a p power 2ct- t is sokan istenitik, az én stilusomhoz nem a legjobb. De olcsó volt. (62)
Nem tudom, hogy lehet-e .pdf-et csatolni, de megpróbálom.
Én is sok ilyet olvasgattam mielőtt elkezdtem motorozni, és most is szívesen átlapozok egy-egy ilyen könyvet, ha a kezeim közé akad. Amit most csatolok, azt tegnap a telefonomon találtam, nem is emlékeztem rá, hogy van ilyenem.
Nagyon az elejétől kezdi a dolgokat (motorválasztás, ruházat...stb.) de biztos vannak benne olyanok is, amik számodra is hasznosak lehetnek.
Mindenképp tervezek egy pályanapot, már csak az általad leírt dolgok miatt is. Viszont nincs még bőrnadrágom, gondolom az meg alapfeltétel a pályára. Farmer + térdprotektorral szoktam motorozni, de szerencsére olyan bőrkabátom van amihez lehet nadrágot is kapcsolni, már csak meg kéne venni.
Csodák nincsenek. Amelyik gumi tapad, az fogy. Amelyik sokat megy el, az nem tapad úgy, mint az amelyik hamar elkopik.
El kell dönteni, mi a fontosabb. Sokat menjen el, vagy tapadjon?
Én úgy döntöttem, hogy inkább cserélek szezononként gumit, de nekem ne csússzon meg. Persze tény, hogy nem használom ki ezeknek a gumiknak a képességeit egyelőre, de rutin nélkül nem vállalom be, hogy azon kelljen félnem, hogy mikor csúszik meg a fos gumim.
Hallottam, már olyat, hogy "úúúú, a legutóbbi gumim elment 30 ezret, és végig úgy tapadt, mint sz@r a pokróchoz." Nane...
Könyvből nem lehet megtanulni motorzni az biztos, mint ahogy síelni és bármi egyéb sportot sem azért fogsz jobban csinálni mert elolvasol minél több könyvet. Azonban nagy segítség lehet ha kapsz egy kis útmutatást, hogy mit, hogyan kellene helyesen csinálni. Ha ez meg van akkor már csak az egyénen múlik mennyit fogad meg belőle és mennyit gyakorol.
Amúgy jó csak ne dobd vissza 2-be.
A legjobb lenne egy nyugis hétköznap kimennél egy gokartpályára mikor nincsenek sokan Kakucs,kecskemét és kevés pénzért rogyásig gyakorolnád a kanyart a géppel.
Oldalt idomon csúszva a legjobb beesni..............máshogy azt kockáztatod mint Hpeti hogy fejjel aknában kötsz ki..................de oldalt lehet átsiklasz rajta.
Sziasztok
Megint egy kis vezetéstechnikai kérdésem lenne remélem nem gond, lehet ciki ilyeneket kérdezni,de szarabb ha eldobom a gépet...
Szóval két napja elég erősen elkapott az eső menet közben, mondhatni szarrá áztam 1 perc alatt. A gond nem is ezzel volt,hanem hogy mikor jött egy kanyar akkor szokás szerint rosszul csináltam a dolgokat és még a kanyar előtt lassítottam és visszaváltottam 4-ből kettőbe, mindezt olyan 40-50km/h-s sebességgel,ami gondolom nem vészes. Amivel nem számoltam az a motorfék és a nedves aszfalt kettőse és így gyakorlatilag leblokkolt a hátsó kerék és megcsúsztam pont a kanyarodás közben.
Szerencsére gond nem történt,mert nem ijedtem meg, csak utána elgondolkoztam, hogy mi lett volna ha...
Az egész kérdésemnek a lényege, hogy kanyarba hogy kell beesni motorral, ha mondjuk kicsit nagyobb sebességgel veszed be, mint az egészséges lenne?
Köszi!
Jámbi, ne haragudj meg, de szerintem körbemotorozlak az Angellel akárhol. Nem nagyképűség, de van mögöttem 50.000 km.
Nem tudod kihasználni azt a többletet, amit a gumi tud. De nemcsak te, más sem.
Illetve kevesen.
Értem. Lehet benne valami. Én sajna nem döntöm annyira le még mint te így nálam lehet nem tud előjönni ez a probléma.
Első miatt ne aggódj most vettem le nem rég 17 000 km-t bírt ki.
Nekem is kell hátsót cserélni