Mindez azért volt mert tulságosan elszegényedett a keverék, tul sok levegőt kapott a motor és ilyenkor a kenés se sokat számit, megolvad ilyenkor minden (hajtókar, dugóvég, miegymás)
Erre találták ki az előgyujtás szabályzást, knock szenzorral (kopogás érzékelő).
Az elektronikus rendszer ha a szenzorból "kopogázt" érzékel, visszaveszi a gyujtást néhány fokkal és jobb esetben rádusit az injektorokra.
Egy turbos motor sok esetben kevesebbet fogyaszt mint egy na (naturally aspirated - szivós moci).
Korrekt méretezett elektronikusan vezérelt injektoros rendszernél ez még jobban érvényes!
töltené a motort.
A lényeg hogy a feltöltéshez légmennyiség kell, közvetlen sűritőlevegővel nem menne a dolog.
Minden turbo-nak van egy cfm (légmennyiség szállitási) értéke.
Ahogy már irtam ez minnél nagyobb annál lassabba töltene fel viszont magasabb fordulaton annál többet dobna a teljesitményen.
A méretezés lényege a kettő kompromisszuma.
Régen suhanc piszkos kölök koromban unokatesommal oxigénnel tuningoltunk simsont!
Fater autogén heggesztöjéböl loptuk az tiszta oxigént.Üres sprays palackot töltöttünk fel vele,egy elhasznált defektstop srayröl levettük a fejet azon volt csöcsatlakozás.Infuziós csövel elvezettük és a karbi és a szürö közti gumiba beleszurtunk egy infuzios injekciós tüt.Még jo hogy keresztanyám egészségügyben dolgozott
Ha menet közben megnyomtad a sray gombját megindult rendesen(persze csak ugy simson modra).
Két nagy problémálya volt az egésznek.Elöször is hogy hamar csapágyas lett aztán csapágyazás után már birta egy darabig,csak megolvadt nem gyengén a dugó teteje
Valószínű érvényes lenne rá, hogy egynyári motor a cbr turbóval most meg, hogy egy kicsit sokat enne, az már ilyen turbós körökben nem számítana amúgy többet enne mint egy 2T sportmoci?
Felfogatást olyat csinálsz hozzá amilyen kell, turbot folytani is lehet, mint ahogyan a WRC-s
gépeken teszik, nem muszály annak a legmagasabb fordulaton pörögnie.
A motor megóvása miatt amúgy is célszerű 0,5 bar alá méretezni.
Egyébként 2T-nél a rezonanciadob miatt sokkal nehezebb beépiteni mint 4T-nél ahol
elég egy sima "cső".
Mi értelme lenne turbót rakni rá?
A vespánál kicsit nagyobb volt állítólag a teljesítmény növekedés több mint 3x os.
Csak szétbaszná sokat fogysztana, és már el is vesztek az előnyei.
Ez a "sűritett levegős supercharger" pontosan mit csinál?
Süritett levegöt nyom a karbiba? Végeredményben egy süritettlevegös palack és hozzá egy vezérlöszelep?
Tunigalkatrészeket áruló cég weboldala volt.Az alkatrészeket motortipusonként lehetett keresni,és 600 alatt nem láttam turbót.
Szerintem azok a turbók pont a motorhoz voltak gyártva(felfogatás,méret,stb)
Igazából nem tudom. Mondjuk ha 150-ből kijönne még lehet nem is volna rossz szerintem többet érne mint egy 160-as malo henger, mivel azért megmaradna 125-nek és valószínű, hogy hasonló teljesíténnyel, mint a 160-as
a feltöltőket nem a ccm-re méretezik elsősorban, minnél nagyobb annál lassabban pörög fel de magas fordulaton annál nagyobb teljesitményt ad le.
Létezik egy úgynevezett turbo map, ami egy jelleggörbe, mint a szivattyúknál.
Én minthogyha úgy emlékeznék, hogy ott a hozzászólásoknál volt is aki megkérdőjelezte azt a turbót, hogy tényleg az-e de lehet, hogy rosszul emlékszek.
Egyszer egy szegedi gsxr 1100-as volt eladó amin turbó volt, állítólag legálisan volt rárakva, azt írta a hirdetésben, hogy 240-260 lóerős teljesítmény. szóval ilyen kis ccm-re valószínűleg felsem lehetne ilyesmit rakni
Turbós CBR 125? Na azt megnézném
Anno régen láttam valahol neten egy külföldi oldalt ahol motorokhoz valo turbókat árultak.
De ha jol emlékszem a legkissebb 600-ashoz volt :(
Na persze Hayabusához meg ZX12R hez stb nagymotorokhoz annyi fajta volt hogy hajaj!
Ez idáig mind szép és jó. Csak azok a nagy kérdések vannak itt, hogy ténylegesen meglehet-e egyáltalán csinálni valamint, hogy mennyiért, és ami még nem utolsó, hogy mennyi ideig bírná ezt a motor?
Erre találták ki az előgyujtás szabályzást, knock szenzorral (kopogás érzékelő).
Az elektronikus rendszer ha a szenzorból "kopogázt" érzékel, visszaveszi a gyujtást néhány fokkal és jobb esetben rádusit az injektorokra.
Korrekt méretezett elektronikusan vezérelt injektoros rendszernél ez még jobban érvényes!
A lényeg hogy a feltöltéshez légmennyiség kell, közvetlen sűritőlevegővel nem menne a dolog.
Minden turbo-nak van egy cfm (légmennyiség szállitási) értéke.
Ahogy már irtam ez minnél nagyobb annál lassabba töltene fel viszont magasabb fordulaton annál többet dobna a teljesitményen.
A méretezés lényege a kettő kompromisszuma.
Fater autogén heggesztöjéböl loptuk az tiszta oxigént.Üres sprays palackot töltöttünk fel vele,egy elhasznált defektstop srayröl levettük a fejet azon volt csöcsatlakozás.Infuziós csövel elvezettük és a karbi és a szürö közti gumiba beleszurtunk egy infuzios injekciós tüt.Még jo hogy keresztanyám egészségügyben dolgozott
Ha menet közben megnyomtad a sray gombját megindult rendesen(persze csak ugy simson modra).
Két nagy problémálya volt az egésznek.Elöször is hogy hamar csapágyas lett aztán csapágyazás után már birta egy darabig,csak megolvadt nem gyengén a dugó teteje
gépeken teszik, nem muszály annak a legmagasabb fordulaton pörögnie.
A motor megóvása miatt amúgy is célszerű 0,5 bar alá méretezni.
Egyébként 2T-nél a rezonanciadob miatt sokkal nehezebb beépiteni mint 4T-nél ahol
elég egy sima "cső".
A vespánál kicsit nagyobb volt állítólag a teljesítmény növekedés több mint 3x os.
Csak szétbaszná sokat fogysztana, és már el is vesztek az előnyei.
Süritett levegöt nyom a karbiba? Végeredményben egy süritettlevegös palack és hozzá egy vezérlöszelep?
Szerintem azok a turbók pont a motorhoz voltak gyártva(felfogatás,méret,stb)
Természetesen kiegészitő AFM rendszerrel.
Létezik egy úgynevezett turbo map, ami egy jelleggörbe, mint a szivattyúknál.
Anno régen láttam valahol neten egy külföldi oldalt ahol motorokhoz valo turbókat árultak.
De ha jol emlékszem a legkissebb 600-ashoz volt :(
Na persze Hayabusához meg ZX12R hez stb nagymotorokhoz annyi fajta volt hogy hajaj!