Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

igen ha van kedved vegyél fel msnre
amúgy apum volvo fm12 420assal nyomul
Tuning talán te is kamionos családból származol???
Hali! Ha valaki el akarná cserélni a cbrjét egy zsír NSRre + kpre, akkor szóljon meg1ezünk.
Tuning, ha tőlem kérdezted akkor igen. egy FH-12-es 380-as
2000 ccm-ből elég sok kihozható ( csak infó képpen :)
volvo ???
ez a turbós teljesítmény növelés elég jó dolog, most hétvégén tapasztaltam is a hatását. Sajnos az egyik kamionunkon úgy néz ki, hogy meghalt a turbó, aztán kerültünk vele egyet, dehát kb a 380 lóerős masina turbó nélkül kb olyan volt mintha lenne benne vagy 200le
Mondjuk ez egy merész összehasonlitás volt, de mindenesetre kérdés milyen turbo lenne rajta, hogyan lenne megoldva (tulny.karbis vs. injektoros) és hogy milyen elektronikus gyujtásrendszere van, lesz.
ECU-t is kellene hozzá hangolni, meg egy halom érzékelő, biztonsági rendszer.
Egyszerű nem lenne, de kb annyiból kihozható amit irtam (talán a legdrágább az ECU lenne)
Főleg ha programozhatót akar rá vki.
a 0 természetesen 1 bar akart lenni
hát ez méretezés kérdése, ahogy mondani szokás puding próbája az evés
De sac per kb. a mitsum 2000 ccm, alap 100 LE, turbóval 0,7 bar-on 180 LE, 0 bar-on 220 LE.
1,5 bar-on 300 LE fölött.
CBR-en ha az analógiát követjük, 13 le-ből kijönne alapértéken kb.26 LE ha csak szolidan lenne
behangolva.
Egy ilyen turbóval akkor kb hány lóerős lehetne a cbr?
Nekem is volt éppen elég, bár a motorozás számomra csak mostanában lett "elérhető"
Igazából sokáig autó párti voltam, de a turbós autóim után ki kellett ezt is próbálni.
Nagy motorra még nem mernék felülni, ahoz rutin is kell
NSR-en is megoldható
Nyugi ilyen ötletekböl volt kismillió,örültebbnél örültebbek,de szerencsére ez az oxigén volt az elsö amit megvalósitottunk és az utolsó is
Igen!
Egy flakon benzinnel és egy ablakmosó szivattyúval lehet még hatásos is lett volna
Milyen gyujtásrendszer van a cbr-en, CDI ??
Tudom hogy a turbo nem tiszta oxigént csinál
De akkoriban kb 13évesen ez volt amit mi meg tudtunk csinálni.
Poénnak jo volt,igaz apám pénztárcája bánta az egészet,amit vissza is halottunk ám rendesen.
Szoval jo gyerekek voltunk mi
Szóval akkor most ott tartunk, hogy lehetne rakni cbr-re turbót, és az nem is nagyon sokat növelne a fogasztásán, valamint, hogy nem is lenne "nagyon" drága?
És még valami, nem a tiszta oxigén az amitől "jobban" megy egy turbós, hanem hogy nagy nyomáson megfelelő légszálitás mellett a levegőben az oxigén molekulák felszabadulnak és ezáltal tisztább és nagyobb hatásfokú az egési folyamat.
De a dugó csak üz.anyagszegény esetben ég el.
Jól megtervezett rendszeren (pl egy Skyline) akár 3 bar-al töltheted a motort közel 1000 LE-n
és mégsem sérül meg a motor (mondjuk ilyen extrém esetekben már kovácsoltvas dugókat
használnak).
a te esetedben iszonyat benzinszegény volt a keverék és gondolom "kopogott" is rendesen mielött
beadta volna a kulcsot
Gépésztechnikus vagyok, de ezzel csak hobbi szinten foglalkozom.
Ami infót öszeszedtem az a Starion-omnak köszönhetem, szinte minden alapból rajta van ami
egy vérbeli turbós gépen (4G63BT EVO blokk).
Nem nem.Az olaj és az oxigén vegyileg nem hat egymásra ugy hogy heves reakcioba kezdjenek.
Az oxigén palack szelepére nem kerülhet olaj mert ott leredukálás nélkül 150bár nyomás van,és ekkora nyomásnál a kiáramló oxigén hirtelen akkora surlódást okozhat amitöl meggyulladhat az oxigén,ami ugye igen csak táplálja az égést.150 bárnál nem lehet egyszerüen csak ugy elfujni a tüzet ami kb min 20-30 de nagyobb láng is lehet.
Ha a hengerbe oxigént vezetsz akkor csak tökéletesebb lesz az égés és a palackban már csak kb 3-4bár nyomás van ami nem egy akkora hogy szétnyomjon valamit.
Csakhát az igy keletkezett égés joval nagyobb höfoku amit nem igazán birt el a kis szimo alu alkatrészei
kétségtelen nem 13LE-re van kitalálva a turbo
Nord, amúgy te mivel foglalkozol? talán autó v motor szerelő vagy, hogy ennyire tudod? persze most ezzel nem kérdőre akartam vonni a tudásod, csak ahogy elnézem eléggé benne lehetsz ebben a dologban. (ugye nem baj, hogy tegezni kezdtelek? )