pontosan, elég sok olyan idióta van aki azt hiszi , hogy a pirosban max fordulaton megy a legjobban a gép, mikor ez egy baromság, általában a ford. szám mérők legalább 4-5 ezerrel tovább vannak skálázva mint a legnagyobb teljesítményt adó fordulatszámtartomány, ha fölé megy a fordulatszám akkor a teljesítménygörbe már erősen lefele megy, a nyomatéki görbe pedig már jóval a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám előtt elkezdi visszaesni, szóval aki nyomatékosan akar motorozni, annak még kevesett szabad csak pörgetni a motort elváltás előtt. Ezt erősen érezni is lehet ha valaki már próbálta a dolgot, és van egy minimális vezetési érzéke, akinek meg nincs az maradjon a biciklinél
Sziasztok.
Ma neki estem a fényszóró izzó cseréjének. Nem is olyan vészes dolog. 15perc alatt kicseréltem a 2őt úgy, hogy csak azt a kis alsó íves burkolatot szedtem le, hogy beférjen a kezem. Meg ha már úgy is arra nyúlkáltam kicseréltem a helyzetjelző izzót 1 ledes jég fehérre A következő izzó cseréknél remélem már csak a xenont kell beraknom
Nem kell az új áttétel miatt a km órát hangolni, mert ha jól tudom, akkor a kis cbr-nél az első kerék fordulatszáma alapján megy az óra. (javítsatok ki ha tévedek)
Látásból ismerem,de nem is szeretném ettől "jobban" megismerni! Egyébként,ismerek olyanokat,akik közelebbről ismerik...Állítólag az egész egy nagy színjáték(alapból nekem is ez jött le),azt mondják,nem hülye ő igazából...Ezzel nem védeni akarom!
Értem mire gondolsz,nem akartam én hasonlítgatni! Csak véletlenül bekukkantottam ide,erre a fórumra és akkor egyből azt olvastam,hogy valaki azt írta 90-95,meg max 120 ami igaz stb...Ezért én hozzászóltam,amiben nekem is tapasztalatom van,tehát pl: ezzel az xr-es dologgal! Ha arról kamuznak,akkor erről is megesik! Engem nem igazán érdekel,amúgy,hogy most valósan mennyit megy, egy kis motorról van szó, ahoz képest már a 120sem rosz,ez a speed műfaj,amúgy sem áll közel hozzám!
Fordulatszámtartományok kissebb, léghűtés, furat-löket is más, áttét, és tipus, nem a sebességre vannak! Én nem mondom, hogy 150et megy, mert nem,a régi áttéttel mentem lejtőn 140et, de egyenesen csak 120at ment, raktam előre kissebbet, hogy ki bírjon pörögni, így a mostani áttéttel 135öt megy 11500-nál!
Amúgy a Bazuka,menettulajdonságai érdekeltek volna! JA visszatérve az xr-es dologra,mi tettünk rá nyitott dobot,de akkor sem ment jobban végre! Talán az elején kicsit nyomatékosabb volt! Sőt aki gyári dobot vett rá,volt aki pl: gianelli,remus,ami direkt erre a tipusra lett gyártva,azzal se ment több embernek sem jobban,csak alső fordulaton! Ez azért is van,mert ugye tudni illik, még a 2T motornak lelke a kipu és annyit számít a kiképzése,mint maga a henger vezérlése,addig a 4T motoroknak minimális,a legjobb komplett rendszerrel is csupán néhány % -ék teljesítménynövekedést okoz (általában 5-7%),ami egy ilyen csekély teljesítményű motoron szint érzékelhetetlen!
Ez nem lehet,hanem biztos! Kérdezz csak meg egy valamire is méltó szakit,de ha ebben kételkedsz akkor ezzel elárulsz magadról mindent! Egyébként nem mindenki olyan mint pl Te! Nekem 2T motorom van jelenleg,de mégsem forgatom ki a "belét"! Volt 4T,de azt se igazán forgattam 8000fölé,mivel akkor rosszabbul gyorsult,mint ahogy a cbr-sem 14000fordulaton elváltogatva gyorsul a legjobban! Van nekem is olyan ismerősöm,aki annyira "béna",hogy nem érzékeli melyik fordulaton megy a legjobban,illetve ezen a fordulaton elváltogatva gyorsul a legjobban,aztán ő is beleforgatja addig, amég a fordszámmérő mér,mert azt hiszi úgy a legjobb!
Ez lehet, hogy igaz, de mond meg egy sportmotor tulajdonosának, akinek a motorja 14000et forog, hogy csak 5-6000ig használja, mert akkor kibír sokkal többet
Kis kiegészítés így talán könnyebb megérteni mit is akartam ezzel a fordulatszámos dologgal! Ha a maximális fordulatszám közelében tartósan használsz egy adott motort az semminek nem tesz jót! Ezek a kis ccm-es 4T léghűtéses (régebbi konstrukciós)motorok maximális fordulatszáma (terhelés alatt) 8-9000rpm környékén van! CBR persze más eset,magasabb fordszámtartmományban "dolgozó" motor 10000rpm-en adja le maximális nyomatékát és lóerejét! Ugyanakkor a magasabb fordulatszám jóval negyobb igénybevételnek teszi ki a motort,ebből adódóan tartóssága is csökken! Általában az alacsony rpm-en üzemelő motorok,tartósabbak is! Tehát mindenki szíve joga,mit hogy használ,csak lehet ha Te pl: 8000rpm-en jársz tartósan, akkor 40 000km-nél kuka,ha meg valaki "városi" üzzemmódban alacsonyabb fordulaton pl:5-6000-en akkor 60 000km-et! Na mind1!
Azt nem a cbr-re értettem speciál,levegős 4T 125ök...Régi xl 125-ökön volt még anno fordszámmérő,azok teljesen használhatóak alacsony fordulatról max 9000forognak felső fordszám tartományban rosszabbul mennek Xr-en is ezt érzéletem egyébként! Ezt az egészet idézőjelbe kellene raknom,mert ugye az igazság az,hogy sem magas,sem alacsony fordulaton nem mennek jól!
A Bazuka nekem tetszett. Mentem 2vel is. Az egyiknek le volt fűrészelve a kipufogójából, annak nagyon baró hangja volt . Aztán kérdezősködtem szerelőknél, meg kereskedőknél. Sehol senki nem hallott róla előtte, és mindenki lebeszélt róla. Ezért nem vettem meg. Az eladó azt állított, hogy Honda licenses a blokk. Ez is kamu, mint kiderült. Igazából valószínűleg csak koppintás.
Neked volt már CBR-ed? 7000es fordulat alatt nem tudsz vele rendesen motorozni az fix. Max a városban, de hogy nem lehet tartósan 7000et forgatni az hülyeség. Arra van kitalálva.
XR-t én is próbáltam párszor. Ugyanaz a gép széria kivitelben 100nál nem ment többet(kb 2-3000km volt benne), aztán kapott egy !autó! sportkipufogót és akkor 110re is felment, úgy hogy addigra már 20onpárezer kilóméter volt benne. Ugyanazon az úton .
De azért nagyon nagy szélsőségek vannak érdekes módon sokan esküsznek 100-110,sokan pedig a 130-140re sőt még többre! Azonos tipus,hogy lehet ekkora eltérés? Elhiszem,a bejáratáson is múlik valamennyi,de nem ennyi! Sőt állítólag a durva járatás jobb,na mind1 ebbe most ne mennyünk bele! Amúgy amiket próbáltam xr,xt(ilyen kis 4T-k),mind szinte ugyan annyit ment 2személy alatt is,viszont azt nem értem,hogy ha meg hegy jön,akkor már a hegy előtt megijednek(vissza 1),aztán közben is (vissza1)...
Ma neki estem a fényszóró izzó cseréjének. Nem is olyan vészes dolog. 15perc alatt kicseréltem a 2őt úgy, hogy csak azt a kis alsó íves burkolatot szedtem le, hogy beférjen a kezem. Meg ha már úgy is arra nyúlkáltam kicseréltem a helyzetjelző izzót 1 ledes jég fehérre A következő izzó cseréknél remélem már csak a xenont kell beraknom