Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van egy ujságcikkem vhol, amiben a 4 japcsi márka tipusjelzései le vannak irva, miért FZ az FZ stb, ha vki igényt tart rá, megkeresem. OFF: FIAT = Fabriciano Italiano Automobile Torino
Na holnap jonne vki delutan kis visegrad kozeli gurulasra? lightos kor
Szerintem az X csak ilyen fantázia elnevezés mint a suzuki motornál a Vanvan!!!!
Bár lehet, hogy tényleg van valamilyen jelentése, jelölése!
Gondoltam hogy a CB-ből jött. Napokban tudtam csak meg egyébként hogy a CB mekkora durranás volt a 60-as évek elején. Gyakorlatilag új kategóriát alkotott; azt amibe ma a Ducati 996, a YZF család, vagy akár a Hayabusa is tartozik. Mondom ezt azért mert -bár előtte is gyártottak többhengeres motorokat- a CB750-es volt az első sohc négyhengeres mely olyan modern tulajdonságokkal rendelkezett, melyek már méltán nevezhetők superbike kategóriának (akkor azért még mást takart ez, mint ma). Hogy milyen tulajdonságok? Nyomógombos indítás (honda vezette be), felülvezérelt motor, 5sebességes váltómű, hidraulikus első tárcsafék!
Egyébként ha valaki tudja hogy a GSX-R, YZR és a ZX-R miknek a rövídítése, igazán megoszthatná velem!!! Leginkább az X-ekre vagyok kíváncsi, mert viszonylag kevés X-el kezdődő szót ismerek
Bizonyára tudja mindenki hogy van a Hondának egy CB típus-családja (egy ideje Hornet a fantázianeve).
Ez a CB család marharégi már, tulajdonképen már az első Honda motor amit utcai/városi használatra szántak, az is CB volt. A CB pedig egyszerűen a CityBike (azaz városi-motor)-nak a rövidítése. Kb. 15-20 éve a versenyeken elterjedt hogy a versenymotorokat idomzattal látták el a jobb légellenállás miatt és ugyanúgy mint most, a vásárlók már akkor is éltek-haltak a verseny-replikákért, magyarúl ők is idomos gépekre vágytak. Ezt felismerve a Honda piacradobta CBR típusjelű motorjait. A CB betükhőz hozzácsaptak egy R betüt is (ami a Racing rövidítése) . Szal a CBR annyit tesz, CityBikeRacing (városi versenymotor).
Tudjátok mi időmbe telt mire ezt különböző angol irományokból kibogarásztam? Több Honda kereskedőtől kérdeztem elötte de senki nem tudta hogy mit takar a CBR rövidítés.
Errol beszelek, kossed fel a labtartot!
na mi a CBR? nemtudom, de kíváncsi vagyok
Erről a 8miliről beszélek!!!! amíg nem rak az ember egy magasabb lábtartót a motorra addig az mindig ott lesz.
Szerintem meg lelehet, annyi az egesz, hogy valahogy felkotod a labtartot, vagy amikor bedontod a labadat huzod feljebb es raerolteted a labtartora , a mai ota most van kb 8 mili majrecsik, de lekoptatom!!
Na, és a Hondáról van valami hasonló infója valakinek? A CBR történetet már megírtam de csak a CBR-ekkel foglalkoztam. Na , ki tudja hogy minek a rövidítése a CBR? Szóljatok ha szabad a gazda!!!
igen is, a kipufogóban van egy szelep, ami a fordulatszámnak megfelelően változtatja a cső keresztmetszetét. 2ütemnél fontos nagyona kipofogás, ugyanis ha az oprimálisan van megoldva akkor szívást is végez.. na mármost alacsony fordulaton nem túl optimális viszonylag kevés gáznak egy nagy keresztmetszetű cső....

lehet aztán hogy hülyeséget mondok, éne jelen állás szerint így tudom a dolgokat :)
A Cagiva meg kis fém alkatrészeket gyártott a az 50-es évektől 20 éven keresztül
de gondolj már bele szerinted valami mozog a kipufogódban és állítgat ott valamit
sztem csak hamarabb távoznak a hengerből a cuccok ha nyitva van és innen a többi már a kipufogó dolga...
Azt tudtátok hogy a Ducati eredetileg háztartásigépeket gyártott? Hajszárító, villanyborotva stb
A BMW pedig repülőgép gyártóként kezdte pályafutását (innen származik a rotor-t szimbolizáló emblémájuk) . Na akkor a történelemről most egyenlőre ennyit
???????????
sztem nem de mind1

Javítok: Legálisan a közutakon!
hát azért ez így kemény kijelentés :D
Ma voltam az okmányirodában és csak akkor lehet motorozni ha már a kezedben van a kártya. (sajnos)
"szóval sokat köszönhetünk a Yamahának :) "

Ja, egy rakás klasz szintetizátort
Igen, ez nem hiba nyugi.
rákontrázok Rocky-ra az előzmények elolvasása nélkül
tudjátok mi az a power-szelep???
a power valve system a kipofogó-keresztmetszetének méretét állítja elektronikusan... szerintem ennek csak 2ütemnél van értelme.. egyébként a Yamaha használta előszőr az RD350LC YPVS modelljében 1983-ban. az YPVS a Yamaha Power Valve System... szóval sokat köszönhetünk a Yamahának :)
Szerintem erről a hátsó gumiról nem lehet leszedni a majrécsíkot. Én az elsőről már teljesen leszedtem az Euroringen de a hátsón egy kisujjnyi vastag csík maradt annak ellenére hogy a lábtartón azt a fém bütyköt már énis rendesen megreszeltem.
Na pont ezt akartam kérdezni!
Ma én is nekiestem, de nem volt könnyű szülés. A matricával volt a bajom, mert csak apró darabkákban tudtam lekaparni. Kb 2 órámba került. A ragacs utána már könnyen lejött egy kis denaturált szesszel.
Viszont közben rájöttem még egy hibára. Járattam a motort és véletlenül hozzáértem az önindítóhoz kaparás közben az meg reagált rá. Vagy ez motoroknál így van? Járás közben is rá lehet önindítózni???
Én leszedtem azt a matricát, de nagyon sokat kellett kapargatni utána a ragacsos részét ami a tankon maradt.