Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amivel én mentem xx az sima gumisfékcsővel volt. (Ha erre gondoltál)
De előtte egy super ténérém volt, és ahoz voltam szokva. Ugyan ez a súly egy jóval gyengébb fékkel.
Na de ezt a jelenséget nem a gumis fékcső okozta?? Vagy igen??
Hiányom nekem sincs, sőtt szerintem brutál jó ez a fék így ahogy van.
Amikor előszőr mentem xx-el, nem attól féltem hogy hogy megy, hanem hogy átestek a kormányon fékezésnél.
Szerintem a fém fékcsőveknek elsősorban a pályamotorokon van jelentőségük pár méterrel jobb féktáv, de utcán nincs akkora haszna egy amúgy is jó fékkel szemben.
Mondjuk én ezt a dupla kuplungot sem értem utcára. Pár századdal gyorsabb váltás......
Jah amúgy ebben igazat adok neked. Szabadon alakítgathat mindenki. Nincs is ezzel semmi baj a fém fékcsőnek is biztos hogy van keresnivalója a piacon. Nekem nem hiányzik. Ugyan úgy ahogy egyenlőre a Wilbers sem a telókból. De nincs bajom azzal ha valaki fejleszt. hiszen az én motorom is már lassan több mint 15 éves (Még kimondani is rossz) és ennyi idő alatt biztos kitaláltak egy halom olyan dolgot amitől stabilabb jobb gyorsabb lehetne. Aki megkívánja és ki is tudja használni hát használja nekem egyenlőre nincs ilyen jellegű hiányom.
Hát a múltkor beragadó hátsó fékpedálom hatására csupán a bal oldali fékpofák koptak nagyon meg a jobb oldaliak nem. Én erre alapozom a dolgot. Mert az igaz hogy a neten a vázlatrajzok között így is meg úgy is van rajzolva. Némelyiken a hátsó fék mindkét nyeregre hat elöl némelyiken meg csak a bal oldalira.
Csak egy saját tapasztalatos hozzászólást ha megengedtek. Mentem olyan xx amin úgynevezett fém fékcsöves bevonat van, szerintem utcai használatra semmi különbséget NEM vettem észre (lehet, hogy bennem van a hiba). Lehet, hogy pályán kimutatkozik a különbség azt nem tudom. És ugyan ez a véleményem az első futóműről is ha az erősebb rugót teszik bele. De mondom lehet, hogy bennem van a hiba. És még egy gondolat, meg kell élni a gyártóknak is akik forgalmaznak külön féle + felszereléseket. Jó fékbetéttel (lehetőleg gyári) nem kell jobb fék. És ha az első futóműben 2-3 évente lecseréled az olajat akkor az is kitűnő lesz. Ez a saját véleményem. Természetesen mindenki eltidja dönteni. hogy mit akar.
Lehet hogy igazad van. Most gondolkodom.
És úgy gondolom a jobboldali féktuskó is kombinált, különben nem csövezték volna duplán.
Ha mindhárom egyszerre működne elég lenne egy fékcső.
Igen de itt nem a beprésel olajmennyiség a lényeg hanem a nyomás.
Ha a lufit ugyan azzal a nyomással fújod, nem terhelődik jobban a fala, csak nem kell bele 10 liter levegő elég mondjuk négy.
A véleményemet egy hasonlattal próbálom alá támasztani.
Van egy hosszúkás lufid amit felfújsz 10 liter levegővel. Kitágul az egész hozzávetőleg azonos vastagságban. Leereszted, majd a kezeddel körbefogod a végét és újra felfújod úgy hogy nem engeded a kézzel fogott részt tágulni. Ugyan úgy 10 liter levegőt fújsz bele. Az eredmény az hogy a kezedben nem tágul ki a lufi (Fém fékcsöves szakasz) míg ott ahol nem fogod ott sokkal nagyobbra dagad (Megmaradó gumi szakasz). Bár tudom hogy a gumi cső addig működik jól míg nem tud így megdagadni de úgy hiszem hogy a keletkező erők hozzávetőleg ilyenek a fékcsövekben is. erre alapoztam az állítást. De mondom tévedhetek ez nem kizárt.
Ugyanakkora fékezésnél ugyanakkora nyomás fogja terhelni a gumicsöveket mint előtte. Mindegy hogy van e egy szakaszon fémcsőre cserélve vagy sem. Szerintem ez nem változik.
Majdnem
Az első fék jobb oldalon mind a három dugattyút működteti bal oldalon csak a két szélsőt. A segéd munkahenger a hátsó nyereg középső munkahengerét működteti a hátsó fék pedig a hátsó nyergen a két szélsőt elöl pedig csak a bal oldali középsőt nyomja. Jobb oldalon nem hat. Az általam említett gondolat csak az hogyha nem egy teljes kört cserél az ember akkor azon a részen ahol fémre cserélted a csöveket ellenállóbbá tetted a rendszert és az ott lekezelt nyomás egy részét a még ki nem cserélt csövekre terheled. Tehát így előfordulhat hogy a ki nem cserélt szakasz gumi csövei így gyorsabban fáradhatnak el. Nem biztos hogy így van hiszen nincs túl nagy különbség de hosszútávon biztos mérhető az elhasználódás gyorsulása. Hiszen a csövek jelenlegi belső felülete egy gumi rendszeren most mondjuk 2 nm amire hat mondjuk 10 bár (hasamra ütöttem. Ha a felét fémre cseréled a nyomás állandó marad viszont ez már nem 2 nm-re hanem csak 1-re hat azaz. Adott felületen ható nyomás emelkedik. De a tévedés jogát fenntartom azt szimpla következtetések alapján gondolom így de a gondolatmenetem lehet hogy hibás.
Ha jól tudom: a kézi fékkarral az első féktuskok két-két szélső munkahengereit működtetem. A bal első féktuskó elfordulása nyomja meg fékező erő fügvényében a hátsó féktuskó középső munkahengerét. Ha a lábféket használom: akkor a hásó féktuskó két szélső munkahengereit , és a két első féktuskó középső munkahengereit működtetem. Szerintem bármelyik fékcső kicserélhető rajta fémre, a nyomáselosztás nem változik, csak a fék pont határozottabb lesz mivel nem tud annyit rugózni mint a gumi fékcsővek. De a fékrendszer nagy része így is fémcsöves, már ami összeköti az elsőt a hátsóval, és a hátsót az elsővel.
Amúgy magát a dugattyúk működését értem azzal nincs hiba, Csak ez a segéd fékmunkahengeren ébredő erők forrása nem volt meg.
Akkor a működése nem volt meg de valójában a lényeg az hogy ha jól értem akkor a hátra tartó ág ha nem is egészében de elkülönül az első fék és az első féknyergek közötti rendszertől. Így az ott elnyeletett fém fékcsöves erők közel sem egészében terhelik meg a hátra szálló ág csöveit. Erre akartam kihegyezni a gondolt menetemet csipán hiányos volt a tudásom.
Továbbá egy-egy dugattyú dolgozik "keresztben", kettő-kettő meg normál működéssel. Ezért dual meg ezért combined.

http://nerdrider.com/?p=35
uhh baszki... ez a valóságtól teljesen eltér.

a bal oldali nyereg tud a féktárcsa forgásirányával megegyező mozgást végezni és minél jobban viszi magával a féktárcsa ,annál inkább nyomja a másodlagos munkahengert..

mivel a teló alsó szárára van rögzitve mindkettő( a bal oldalon) igy tök mindegy mennyire ül össze a teló

nézz utána vagy rá
Oksa akkor ha haza ér a szerelőm beszélek vele. Nem biztos hogy a Duál CBS rendszer jól tolerálja majd a fém félcsövet. Avagy inkább a felhelyezés nem lesz egyszerű. Az viszont szinte biztos még józan paraszti logikával is hogy 1-1 kör egészét cserélni kell azaz lehet részleteiben is de pl a hátsó fék fém fékcsövezése szerintem nem ajánlott úgy hogy csak a fékpedáltól a hátsó féknyeregig cseréli valaki a csövet mert akkor ott elnyelt nyomás az előre felé menő körre terhelődik és szerintem rövid időn belül bántja azt a kört avagy fékcsövet. Az elsővel ekkora gond nincs mivel ott ha jól tudom ott van a villaszáron a harmadik munkahenger is ami függetlenül dolgozik az első fékektől. Azaz abban nem a kezemmel vagy a lábammal a féket használva növelem a nyomást hanem az első telók összeülése nyomja a munkahengert. Így az első fék körön elnyelt nyomás nem terheli majd meg a hátra szálló ág csöveit.
A fém fékcső nagyon jó, nekem csak a másik motorról van tapasztalatom. Le lettek szedve a gumi csövek, és az alapján csinálták meg a fémet hozzá. Az üzemanyagszint-jelzővel nektek mik a tapasztalatok? Most hétvégén 290km-t tekertem le vele, és 2 csíkot jelzett még. (mielőtt elindultunk púposra "tankoltam") A tankolásnál viszont 16,6 liter ment csak bele. Legutóbb mikor villogott az utolsó akkor is csak közel 18 litert bírtam tankolni. Ha jól olvastam 3 liter maradványnál jelez. Valahogy nem akar kijönni a tartály űrtartalma. Vagy a szintjelző jelez kevesebbet, vagy a tartály nem akkora mint írják, esetleg én olvastam félre valamit.
milka1: ha jol emlekszem par ezer forint lett volna ha megcsinaltatom es kb 15 perc. vagy rajz vagy minta darab kell nekik. nekem viszont nem kell fekcsovet cserelnem, mert egy anya nem volt rendesen meghuzva. a ket fekcso kozotti volt a bunos.
ogerg: az majd engem is erdekelne. karacsony utan fenyezes lesz, szoval lehet a kettot egyszerre meg is csinaltatom. elore is koszi
Úr isten ki ült le Milka gépe elé. Mi lesz velünk armageddon jön ? Kezdem ásni az atombunkert a hátsó udvarban. Milka főnökünk atyán és gyámolítónk hozzánk fordult tapasztalatért. Pedig én már láttam hogy a hátán kezdenek megjelenni a csirkeszárnyak és szerintem már a vére is kék. Viccet félre téve ha nem sürgős hanem amolyan téli projektnek szánod akkor szívesen megkérdem a szembe szomszédom hiszen végül is minden alkalommal mikor onnan átjőve gép elé ültem szinte mindig ugyan azt a választ kaptam és végül is a Hondánál volt márkaszervizes így biztos csinált már korábban ilyen duál CBS rendszerű fékrendszer fém fékcsövesítését. Ha gondolod megérdeklődhetem neked.
Készülök meg fémfékcsövezni az xx-et. Ha valaki csinálta már akkor mibe fájt illetve ötlet tapasztalat ez ügyben. Valszeg elöszőr csak az eleje ledz átalskítva kisérleti jelleggel no meg az az olcsobb. Utána jön a duál rész meg a hátulja.
most hivtak, hogy megoldodott a szivargas. nem a muanyag cso volt a problemas, hanem a sarvedo folott atmegy a ket fem fekcso. abbol a blokkhoz kozelebbinel a csavart kellett meghuzni ezaltal a fem fekcso kicsit jobban bement es megszuntette a szivargast. valoszinuleg a csuszas es utes hatasara egy hangyafasznyit megmozdult.
ma mar nem tudom megszamolni hany bontoval beszeltem, de sehol nincs fekcso. a soroksari uton levok pedig minta vagy muszaki rajz alapjan tudjak megcsinalni (ez logikus is), csak mivel rajta volt a gepen ezert sem tudtam nekik elvinni. aztan vegul egy honda markaszervizzel beszeltem akik nagyon normalisan alltak a problemahoz es ok segitettek. ezuton is koszonom nekik :)
a hetvegi osztrak turan ezek szerint megis reszt tudok venni :DDDDDD (persze elotte meg megyek itthon vele legalabb 100-200 km-t, hogy biztos minden rendben legyen)
Örülök hogy minden rendbe volt!
Tartozol? Most ugye viccelsz!?
Majd egy adandó alkalommal lekávézzuk!
inkább 38e körül, de ki számolja

más, Milka az adott cucc tökéletesen bevállt, nem sokat használtam a héten rendelek újat és ezeket szívesen visszaadom, mert még jók. Azért mondd meg mivel tartozom