Üdv. Keresek , jo állapotu festésmentes cbr1000rr-t repsol -ost ha lehet,és gyári repsol nem pedig festettben, ha pici karc van nem gond de átfestve ne legyen, gyári idomokkal érdekel, sportkipufogo elöny, fém fékcsö és egyéb nylámság ... Ha vki tud szoljon! Milyen árban mozognak 2004-006körülik... Választ köszönöm elöre is..
Sőt én még addig sem melegítem. Megvárom míg visszamegy a fordulat alapjáratra és 50-60fokosan már megyek is. Persze addig amíg nem üzemmeleg nem forgatom ki rendesen max 4-5000ig.
Nálam télen-nyáron a motor üzemi hőfokra van melegítve.75 fokos vízig állóhelyben ketyeg,majd pár 4 max 5000-es gázfröccs,80 foknál elindul és a szomszéd faluig(~5 km) nem tépem neki.5 max. 6000-enként olajcsere.Utána ütve van rendesen,de semelyik(kis Cibri,vtr,954,1000RR) motoromnál nem tapasztaltam olajfogyást.A vtr-be csak én tettem 40000-et,de a mai napig tudtommal kifogástalanul üzemel-pedig 100000 már biztos van benne.Nekem bevált a 10w50.
Miért kell csodálkozni attól hogy pályán használták és jó? Ezek a motorok arra vannak kitalálva hogy forgassák őket rendesen. Egy pályanap után sokkal jobban is megy mert szépen kiég belőle minden dzsuva. Legalább is én így érzem.
Pontosan. Az egyik barátom még 2001-ben vett egy CBR600F-et vadi újan, pályázni. Utcán sosem ment a gép csak pályán, most 60valamennyi ezer km van benne, és gyári kompresszió... Én sem akartam elhinni, pedig a kezemben volt a műszer. Mindig én cserélem neki az olajat, annyira ért hozzá hogy amikor kérdezem milyet tegyek bele, csak annyit mond, "felőlem tehetsz bele étolajat is". Annak idején elmagyarázatam neki miért nem szabad hidegen bántani a vasat, és nahát még az ő nőgyógyász kezei alatt is hibátlan a blokk.
"...mindig megvártad hogy a gép elérje az üzemmeleg állapotot, és csak utánna forgattad el igazán. Ez jelenti a legtöbbet élettartam szempontjából. Ha 6000-enként cserélted az olajat, az nagyon jó..."
Na, pontosan ezekben hiszek én is.
(Többek közt) ezért nem hat meg a "pályán sosem járt" szöveg a hirdetésekben (lsd. VFR-em járt pályán nem 2-szer, aztán...) ellenben ezeknek az simán belefér, hogy vmi puruttya motoros talin seggrészegen tiltáson pörgetik a hideg motort.
(amúgy sem a talikkal, sem részegséggel, sem a tiltással nincs bajom, csak így együtt )
Természetsen ez konstrukció és használat függő. Gondolom okosan, mindig megvártad hogy a gép elérje az üzemmeleg állapotot, és csak utánna forgattad el igazán. Ez jelenti a legtöbbet élettartam szempontjából. Ha 6000-enként cserélted az olajat, az nagyon jó. A 929 és a régebbi 1000RR hozzáértő használat mellett bőven elbírják a vastagabb olajat. Egyrészt. Másrészt, üzemi állapotban a 40 és 50-es között nem sok különbség van, annyi, hogy a 40-essel később nyit a megkerülő szelep, és optimálisabban fenntartható a kellő áramlás. Ezért ajánl a gyár 40-est és nem 50-est. Az újabb modellekbe már 30-ast ajánlanak a gyárak, a pontosabb illesztések miatt. Egyébként a MotoGp-ben 30-as olajjal mennek a jobb felületi megmunkálás, a jobb hűtési képesség, és jobb áramlási tulajdonság, illetve az üzemi állapotban lévő minimális folyási tulajdonságok különbség miatt.
No probs, így is látom, amit kell. Nem is vitatom, már csak az ördög ügyvédjét játszom egy kicsit. ;)
Volt nekem egy tuning Favorit motoros 120-as Skodám. Eredetileg 4-es váltó volt alatta. Azzal néha tartósan mentem úgy, hogy pirosban vagy annak közelében forgott. Utána alapjáraton pislogott az olajnyomás lámpa. Találtam akciós kiárusítást Castrol RS10W-60-at, azzal ugyanilyen körlümények közt nem tette.
Az előző motorom egy '91-es VFR volt. Mivel a mindennapos közlekedés és túrázás mellett pályázgattam is vele, és ott már csipgette az olajat, a szerelőm javaslatára átálltunk a 20W-50-es Valvoline olajra. Évekig használtam, ütöttem vágtam vele. Tavaly 20 évesen minimum 140e km-rel (ennyi, amit biztosan tudok, de állt az órája, mikor megvettem, senki nem tudja, valójában mennyi) adtam el. Az új tulaj elment vele Monaco-ba meg vissza olaj untántöltés nélkül. Ennyire tette tönkre a vastagabb olaj. ;)
Mondjuk az durva volt. Egy kora őszi reggelen töltöttem után belőle és elképedtem, mennyire méz szerű. Megfogadtam, hogy visszaállok a 10W-40-re, de aztán inkább eladtam, és jött az 1000RR.
Nem tudom ebben mi az igazság de én a 929-ben a gyári 10w40 helyett 19e km-től majdnem 70e-ig 10w50-est használtam és semmi erő csökkenést nem éreztem. Szóval biztos nem kopott tőle jobban a blokk, és egy csepp olajat sem evett 6000km-ként.
Amit érdemes megfigyelni, hogy 150C fokon a 20-as és a 60-as olaj között mindösszesen 1 egységnyi eltérés van. Tehát az 50-es éppúgy "felhígul" mint a 40-es. Nyugodtan használhatsz 40-est pályán is, főleg a kisseb pályákon. A 40-es előnye hogy kissé gyorsabban áramlik, ezáltal javul a kenés, és ami ugyanilyen fontos, hogy lényegesen javul a motor hűtése.
Az ember logikusan gondolkodik, de az olajok nem. Azt gondolnánk hogy egy 60-as mennyivel sűrűbb nagy hőmérsékleten mint egy 20-as. Pedig nem. Pl azt hihetnénk, hogy egy 5w-s fele olyan vastag mint a 10w-s, de valójában csak mintegy 10%-nyi különbség van a kettő között.
más szóval egyetértek
Ez az 1 dl/1000 km most rendesen megijeszt. Elolvastam most az olajjal kapcsolatos hsz-kat, és az is megijesztett..
No majd meglátjuk mennyit eszik jövőre, mennyi olajat fogyaszt, és h jó lesz-e bele a jól megszokott motul olaj.
Szeretnék vásárolni egy használt 1000RR-t ABS-sel (sajnos a régit kivitte alólam egy autós kolléga). Aki tud ilyet, kérem email-en jelezzen.
Köszönöm!
Na, pontosan ezekben hiszek én is.
(Többek közt) ezért nem hat meg a "pályán sosem járt" szöveg a hirdetésekben (lsd. VFR-em járt pályán nem 2-szer, aztán...) ellenben ezeknek az simán belefér, hogy vmi puruttya motoros talin seggrészegen tiltáson pörgetik a hideg motort.
(amúgy sem a talikkal, sem részegséggel, sem a tiltással nincs bajom, csak így együtt )
A 20w-50 és 10w-40 között a lényegi különbség csak a hidegoldali tulajdonságban van.
Volt nekem egy tuning Favorit motoros 120-as Skodám. Eredetileg 4-es váltó volt alatta. Azzal néha tartósan mentem úgy, hogy pirosban vagy annak közelében forgott. Utána alapjáraton pislogott az olajnyomás lámpa. Találtam akciós kiárusítást Castrol RS10W-60-at, azzal ugyanilyen körlümények közt nem tette.
Az előző motorom egy '91-es VFR volt. Mivel a mindennapos közlekedés és túrázás mellett pályázgattam is vele, és ott már csipgette az olajat, a szerelőm javaslatára átálltunk a 20W-50-es Valvoline olajra. Évekig használtam, ütöttem vágtam vele. Tavaly 20 évesen minimum 140e km-rel (ennyi, amit biztosan tudok, de állt az órája, mikor megvettem, senki nem tudja, valójában mennyi) adtam el. Az új tulaj elment vele Monaco-ba meg vissza olaj untántöltés nélkül. Ennyire tette tönkre a vastagabb olaj. ;)
Mondjuk az durva volt. Egy kora őszi reggelen töltöttem után belőle és elképedtem, mennyire méz szerű. Megfogadtam, hogy visszaállok a 10W-40-re, de aztán inkább eladtam, és jött az 1000RR.
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7
Amit érdemes megfigyelni, hogy 150C fokon a 20-as és a 60-as olaj között mindösszesen 1 egységnyi eltérés van. Tehát az 50-es éppúgy "felhígul" mint a 40-es. Nyugodtan használhatsz 40-est pályán is, főleg a kisseb pályákon. A 40-es előnye hogy kissé gyorsabban áramlik, ezáltal javul a kenés, és ami ugyanilyen fontos, hogy lényegesen javul a motor hűtése.
Az ember logikusan gondolkodik, de az olajok nem. Azt gondolnánk hogy egy 60-as mennyivel sűrűbb nagy hőmérsékleten mint egy 20-as. Pedig nem. Pl azt hihetnénk, hogy egy 5w-s fele olyan vastag mint a 10w-s, de valójában csak mintegy 10%-nyi különbség van a kettő között.