Nem fogsz különbséget észrevenni attól hogy 50-es olajat használsz. Annyi történik, hogy a blokk nem fog elmenni 100.000km-t, csak mondjuk 60-70-et. De ezt érzékelni nem fogod, maximum akkor, ha még akkor is nálad lesz a gép.
Ellentétes nézetekkel nem vitatkozom, a tiedet viszont megerősítem. Én sem gondolom, hogy a 10W-50 üzem melegen elégtelenebb kenést biztosítana, mint a 10W-40. Ellenben, mivel pályázok a magam bohóc szintjén, és (milyen meglepő!) nyáron teszem java részt ;) így hitem szerint az 50-es meleg oldali viszkozitású nagyobb termikus igénybevételnél sem "hígul fel".
Motul 5100-ról van szó. Ha vki hozzáfér komolyabb adatlapokhoz, amivel a 10W-40 és a 10W-50 összevethető, akkor azt megköszönném.
Én Motul 5100 10W50-et használtam a Vtr-be,a 954-be és most az 1000RR-be is.Szerelő barátom a 2010-es RR-jébe is azt használ.Olajfogyást,nehézkes váltót stb. nem tapasztaltunk és marha jól bevált.
Egyetértek.....de egy motort általában 95%-ban üzemi hőmérsékleten használják, ezért én úgy gondolom az üzemi hőmérsékleten sűrűbb viszkozitású pl: 10W-50 olajjal nagyobb a motorkárosodás (utcai körülmények között).
Az égési kopogás-csörgés nem csak a benzin minőségétől függ, mi találkoztunk olyan esettel is, ahol pl: a Knock szenzor visszalazult a blokk oldaláról, ami miatt nem a valós rezonancia hullámokat érzékelte.
Az égési kopogás általában a befecskendező szelep szóráskép és az üzemanyag ellátó rendszer nyomásszabályzás problémára is visszalehet vezetni.
Hibalámpára, hibakódra ne is várjatok, ezeket a rendszer figyelmen kívül hagyja (természetesen PGM-DSFI rendszerről beszélek)
A Service Manual ezt írja: "use only API SG or Higher" . A lényeg, hogy SG minősítés alattit ne használjunk mert abban nincsenek meg a szükséges adalékok. Viszkozitás szempontjából pedig nem érdemes 50-es vagy 60-as olajat használni utcai használatnál, mert a szivattyúzási veszteség miatt elégtelen lehet a kenés. Ez azért van, mert a vastagabb olajnál hamarabb nyit a megkerülő szelep, és nem lesz meg a kellő áramlás. Ugyanis az áramlás az, ami az alkatrészeket egymástól elszeparálja, nem pedig az olajnyomás. De közben persze a kellő olajnyomásnak is meg kell lennie. Ezért írja a gyár, hogy ne használjunk 40-esnél vastagabb olajat.
A hidegoldali tulajdonságot tekinve pedig azért írják hogy ne használjunk 0W-5W energiatakarékos olajokat, mert azok autó olajok. Viszont van motorkerékpárba való 5W-s olaj, amit bátran lehet használni, és ezzel sokat javítunk a motor élettartamán. A lényeg, hogy pl egy 5W-30-as olaj épp olyan tulajdonságokkal rendelkezik üzemmeleg állapotban mint egy 10W-30-as! 100C fokon (a gyárak ennyivel számolnak utcai haszálatnál) mindkettő ugyanolyan folyási képességgel rendelkezik, ami 9-12cSt-t jelent. Azt kell tudni, hogy a mai belsőégésű motorok optimális olajáramlási értéke 10cSt. A 30-as olajok 100C fokon ezt tudják, a Honda ezért ajánl minden újabb modellbe 30-as olajat. A 40-esek 100C fokos viszkozitási értéke 12-16cSt.
De mint tudjuk, a motorok kopásának 90%-a a hidegindításkor keletkezik, tehát nem a melegoldali hanem a hidegoldali tulajdonság miatt kellene aggódnunk! Minden olaj, még a 0W-s is túl sűrű hidegindításkor! Motorunknak hidegen is 10cSt lenne az optimális, de minden olaj túl messze van ettől hidegen! Pl. egy 10W-s olaj 40C fokra visszahűlve 30cSt-re sűrűsödik vissza! Tehát ha 10W-s helyett 5W-st használunk, sokkal kisseb a motor kopása hidegen. Tehetnénk bele 0W-st is nyugodtan, de egyelőre ilyet nem gyártanak motorkerékpárokhoz. Tehát a lényeg, hogy egy 5w30-as olaj nem hígabb üzemmeleg állapotban mint egy 10W30-as, viszont hidegindítási tulajdonságai kedvezőbbek. Én ezért használok 5W-st.
Megfognak jelenni majd a 0W-s motorkerékpár olajok is ha a kétkerekűek nagyobb %-ban lesznek az utakon. Egyszerűen azért mert csak a 0W-s olajok azok amik valóban teljesen szintetikusak, és csak ezek azok amik a felületeken elnyírhatatlan bevonatot képeznek.
A versenyolajok teljesen mások, ezeket széria motorokba nem érdemes beletenni. Ezekbe nincsenek olyan adalékok mint az utcai olajokba. Ha nem akarjuk 500km-ente, vagy hetente szétszedni a blokkot, akkor utcai motorba ilyeneket ne tegyünk. Ezért írja a könyv is.
Nem okoskodni akartam, csak sajnos nagyon sok a félreértés az emberekben az olajokkal kapcsolatban, sőt még a szerelők között is nagyítóval kell keresni azt aki valóban érti az olajok "nyelvét". Remélem segíthettem.
Sziasztok!
Újévi akcióinkban a legújabb DID láncok, láncszettek, Brembo fékbetétek, K&N légszűrők, és még sok egyéb termék szinte tavalyi áron!
Pl. CBR1000RR láncszett DID 530ZVMX legújabb legerősebb lánccal és két lánckerékkel 51.000Ft.
Érdeklődni: http://www.motoralkatresz.eu
A Honda a 10W30-as olajat ajánlja, a szivattyúzása ehhez van optimalizálva és a belső alkatrészek is (termodinamikailag).
Így van, a magasabb viszkozitású olajok (versenyolajok) negatívan befolyásolják a kenést és a váltórendszer működését is. Hiszen egy pl: 10W-50-es olajnak üzemi hőmérsékleten jóval nagyobb a szivattyúzási súrlódási vesztesége, mint egy 10W-30as olajnak. Továbbá a váltórendszer kenését ez elég érzékenyen érinti, mert a magasabb viszkozitású olajjal nem kap olyan kenést "nem fröcsköl".
A Honda könyv azt írja, hogy soha ne használjon API SH vagy 10W30-40 magasabb kategóriájú-viszkozitású olajokat. Soha ne használjon 0W-5W "energiatakarékos" olajokat, mert azok negatívan befolyásolják a kenést. Soha nem használjon növényi és castor bázisú versenyolajokat (gondolom a versenyolajok nem a katalizátoros motorokhoz lett kifejlesztve).
Egyébként ebből is látszik, hogy mennyire alulméretezett akksival jönnek ki gyárilag. A 600RR akksik 8,6 Ah-sak... Lehet hogy meg lehet menteni, attól függ hogy mennyire esett le benne a feszültség. Kéthetente, egy-egy napra tedd fel töltőre, de csepptöltéssel szabad csak tölteni. Max 1A.
A kopogás nem a szelepek miatt van (akkor már nem kicsi lenne a baj) hanem a szar benzintől. Igen van benne kopogás érzékelő szenzor, de az ECU csak szűk határokon belül tud korrigálni. Ha nagyon silány a nyál akkor nem tud annyit állítani. Használj 98 vagy 100-ast és nem lesz gond. De ezeknél sem biztos hogy annyi az oktánszám... A 100-asból egyébként sokkal kevesebbet is eszik, tehát annyival nem drágább mint ahogy tűnik. Egy barátom a Shellnél azt mondta, hogy a sima 95-ösnek kellene olyannak lennie mint a 98 Vpowernek... Hát igen itt is át vagyunk baszva...
Kosz a választ,azért remélem még megtudom menteni az enyémet. Most 2 éves ,és egy hónap állás után csak nagy nehezen indította el. -aztán meg már nem is. Találtam neten Bannert ,ami szintén 130 A-os ,és 6 helyett 7 Ah-ás.fele annyiba kerul,mint a Yuasa.
Ja és Még valami!
Te nem vettél észre olyat,hogy mikor araszolgatsz városban és kigyorsítasz,akkor egy pillanatra becsorognek a szelepek? Nekem ez foleg nyári melegben kicsit tulhevult motorral szokott elofordulni-,de akkor sem mindig. úgy vettem észre,ha 98-as benzint tankolok bele,akkor nem,vagy csak igen ritkán csinálja. Engem nagyon idegesít-....
A hondában nem hiszik el nekem....azt mondják ebben már van valami kopogásgátló elektronika......
----hát szerintem akkor ez nekem nem mukodik....!
Inkább felejtsd el. Ha gyengébbet teszel bele, nem fog beindulni. A súly miatt eléggé alul méretezték az újjabb 1000RR-ek akksiját, és a 130-al is eléggé erölködik hogy megforgassa a főtengelyt. Nézd meg, egy ilyen RR a hatszázashos képest úgy indul mint egy teherautó. Gyengébb teljesítménnyel nem lesz szikra indításkor.
Valaki cserélt már SC 59-ben aksit?
Gyárilag Yuasa YTZ 7 S van benne /113x70x105 mm/-ami ugye 6Ah-ás 130 A startolóáraammal. Van számtalan ilyen méretu aksi a piacon,amik sokkal olcsóbbak ,csak szinte az osszesnek kisebb a startoló erosséguk/ 60-80,esetleg a Varta-nak 110 A/
Van valakinek tapasztalata kissebb erossegu eksival ebben a modelben?
Nekem egy 2008-as volt, és valóban olyan hangok jöttek a vezérműtengelyek felől, hogy komolyan féltem hogy egyszer megáll. Eladtam, pályamotor lett belőlle, és amit ott kap... ...és hibátlanul működik. Most egy 2010-es van, amennyi olajat beletöltök, annyit is engedek le. Semmit nem eszik. A hangja sokkal finomabb, olyan "hondás", de ebbe én már 5w-s olajat használok.
Hello! Nekem Kb. 1 decit eszik 1000 km-re./10w30-as Honda Olaj/
Rendzámtábla tartót lehet rendelni neten ezer fajtát,vannak koztuk egész jók is. eleinte nézegettem én is .....100-200 € kozott van az áruk.
-aztán a végén saját kezuleg csináltam át a hátulját -minimális ráfordításból,és meg sem lehet mondani,hogy nem gyári.
Azóta már láttam tobb otthoni átalakítást is -még egyszerubbet,kézen fekvobbet és talán még jobbat is mint az mint az enyém!
Hello!
Nekem 2009-es RR-em van. 1. tulajdonos vagyok!
Ha olyasmit hallottál,hogy sok benzint fogyaszt---nos azt egyáltalán nem mondanám.
Van benne fogyasztásméro,amit tobbszor is leellenoriztem-halál pontosan mér. nekem a vegyes fogyasztásom 6,2-6,5 L. Ha nyugodtan,nyomatékból kozlekedik az ember,úgy 140-ig,akkor simán 5.5 L-el el lehet vele menni.Ha sportosan jársz akkor 7-8 L .
Pályán lehet megeszik tobbet is,de az más tészta-ott nem számít.
Az olajat nekem is eszi,kb 1 decit 1000 km-re. ezen én is ki vagyok akadva,a hondában azt mondták hogy ennek a modelnek már nem szabadna......6000km-ig Shell,16000-ig/mostanáig/ 10w30-as Honda olajat használtam,de a 18000 -es szerviznél már Motul -ra fogok váltani-abban talán még jobban bízok,mint a hondás olajban. Az elozo RR-eimben is ezt használtam.
Ami idegesít még az elozo modellekhez képest,hogy irtozatos hangok jonnek a blokkból,-de ezt ujkorátol csinálja-engem speciel idegesít,lehet hogy mást,aki nem ilyen szorszálhSOGato -esetleg suzukis :) -,azt nem fogja ingerelni.
Motul 5100-ról van szó. Ha vki hozzáfér komolyabb adatlapokhoz, amivel a 10W-40 és a 10W-50 összevethető, akkor azt megköszönném.
Az égési kopogás-csörgés nem csak a benzin minőségétől függ, mi találkoztunk olyan esettel is, ahol pl: a Knock szenzor visszalazult a blokk oldaláról, ami miatt nem a valós rezonancia hullámokat érzékelte.
Az égési kopogás általában a befecskendező szelep szóráskép és az üzemanyag ellátó rendszer nyomásszabályzás problémára is visszalehet vezetni.
Hibalámpára, hibakódra ne is várjatok, ezeket a rendszer figyelmen kívül hagyja (természetesen PGM-DSFI rendszerről beszélek)
érdeklődnék , hogy valakinek nincs e egy eladó sportmotorja, ami hitelátvállalásos?
A hidegoldali tulajdonságot tekinve pedig azért írják hogy ne használjunk 0W-5W energiatakarékos olajokat, mert azok autó olajok. Viszont van motorkerékpárba való 5W-s olaj, amit bátran lehet használni, és ezzel sokat javítunk a motor élettartamán. A lényeg, hogy pl egy 5W-30-as olaj épp olyan tulajdonságokkal rendelkezik üzemmeleg állapotban mint egy 10W-30-as! 100C fokon (a gyárak ennyivel számolnak utcai haszálatnál) mindkettő ugyanolyan folyási képességgel rendelkezik, ami 9-12cSt-t jelent. Azt kell tudni, hogy a mai belsőégésű motorok optimális olajáramlási értéke 10cSt. A 30-as olajok 100C fokon ezt tudják, a Honda ezért ajánl minden újabb modellbe 30-as olajat. A 40-esek 100C fokos viszkozitási értéke 12-16cSt.
De mint tudjuk, a motorok kopásának 90%-a a hidegindításkor keletkezik, tehát nem a melegoldali hanem a hidegoldali tulajdonság miatt kellene aggódnunk! Minden olaj, még a 0W-s is túl sűrű hidegindításkor! Motorunknak hidegen is 10cSt lenne az optimális, de minden olaj túl messze van ettől hidegen! Pl. egy 10W-s olaj 40C fokra visszahűlve 30cSt-re sűrűsödik vissza! Tehát ha 10W-s helyett 5W-st használunk, sokkal kisseb a motor kopása hidegen. Tehetnénk bele 0W-st is nyugodtan, de egyelőre ilyet nem gyártanak motorkerékpárokhoz. Tehát a lényeg, hogy egy 5w30-as olaj nem hígabb üzemmeleg állapotban mint egy 10W30-as, viszont hidegindítási tulajdonságai kedvezőbbek. Én ezért használok 5W-st.
Megfognak jelenni majd a 0W-s motorkerékpár olajok is ha a kétkerekűek nagyobb %-ban lesznek az utakon. Egyszerűen azért mert csak a 0W-s olajok azok amik valóban teljesen szintetikusak, és csak ezek azok amik a felületeken elnyírhatatlan bevonatot képeznek.
A versenyolajok teljesen mások, ezeket széria motorokba nem érdemes beletenni. Ezekbe nincsenek olyan adalékok mint az utcai olajokba. Ha nem akarjuk 500km-ente, vagy hetente szétszedni a blokkot, akkor utcai motorba ilyeneket ne tegyünk. Ezért írja a könyv is.
Nem okoskodni akartam, csak sajnos nagyon sok a félreértés az emberekben az olajokkal kapcsolatban, sőt még a szerelők között is nagyítóval kell keresni azt aki valóban érti az olajok "nyelvét". Remélem segíthettem.
Újévi akcióinkban a legújabb DID láncok, láncszettek, Brembo fékbetétek, K&N légszűrők, és még sok egyéb termék szinte tavalyi áron!
Pl. CBR1000RR láncszett DID 530ZVMX legújabb legerősebb lánccal és két lánckerékkel 51.000Ft.
Érdeklődni: http://www.motoralkatresz.eu
Így van, a magasabb viszkozitású olajok (versenyolajok) negatívan befolyásolják a kenést és a váltórendszer működését is. Hiszen egy pl: 10W-50-es olajnak üzemi hőmérsékleten jóval nagyobb a szivattyúzási súrlódási vesztesége, mint egy 10W-30as olajnak. Továbbá a váltórendszer kenését ez elég érzékenyen érinti, mert a magasabb viszkozitású olajjal nem kap olyan kenést "nem fröcsköl".
A kopogás nem a szelepek miatt van (akkor már nem kicsi lenne a baj) hanem a szar benzintől. Igen van benne kopogás érzékelő szenzor, de az ECU csak szűk határokon belül tud korrigálni. Ha nagyon silány a nyál akkor nem tud annyit állítani. Használj 98 vagy 100-ast és nem lesz gond. De ezeknél sem biztos hogy annyi az oktánszám... A 100-asból egyébként sokkal kevesebbet is eszik, tehát annyival nem drágább mint ahogy tűnik. Egy barátom a Shellnél azt mondta, hogy a sima 95-ösnek kellene olyannak lennie mint a 98 Vpowernek... Hát igen itt is át vagyunk baszva...
Ja és Még valami!
Te nem vettél észre olyat,hogy mikor araszolgatsz városban és kigyorsítasz,akkor egy pillanatra becsorognek a szelepek? Nekem ez foleg nyári melegben kicsit tulhevult motorral szokott elofordulni-,de akkor sem mindig. úgy vettem észre,ha 98-as benzint tankolok bele,akkor nem,vagy csak igen ritkán csinálja. Engem nagyon idegesít-....
A hondában nem hiszik el nekem....azt mondják ebben már van valami kopogásgátló elektronika......
----hát szerintem akkor ez nekem nem mukodik....!
Gyárilag Yuasa YTZ 7 S van benne /113x70x105 mm/-ami ugye 6Ah-ás 130 A startolóáraammal. Van számtalan ilyen méretu aksi a piacon,amik sokkal olcsóbbak ,csak szinte az osszesnek kisebb a startoló erosséguk/ 60-80,esetleg a Varta-nak 110 A/
Van valakinek tapasztalata kissebb erossegu eksival ebben a modelben?
Rendzámtábla tartót lehet rendelni neten ezer fajtát,vannak koztuk egész jók is. eleinte nézegettem én is .....100-200 € kozott van az áruk.
-aztán a végén saját kezuleg csináltam át a hátulját -minimális ráfordításból,és meg sem lehet mondani,hogy nem gyári.
Azóta már láttam tobb otthoni átalakítást is -még egyszerubbet,kézen fekvobbet és talán még jobbat is mint az mint az enyém!
Nekem 2009-es RR-em van. 1. tulajdonos vagyok!
Ha olyasmit hallottál,hogy sok benzint fogyaszt---nos azt egyáltalán nem mondanám.
Van benne fogyasztásméro,amit tobbszor is leellenoriztem-halál pontosan mér. nekem a vegyes fogyasztásom 6,2-6,5 L. Ha nyugodtan,nyomatékból kozlekedik az ember,úgy 140-ig,akkor simán 5.5 L-el el lehet vele menni.Ha sportosan jársz akkor 7-8 L .
Pályán lehet megeszik tobbet is,de az más tészta-ott nem számít.
Az olajat nekem is eszi,kb 1 decit 1000 km-re. ezen én is ki vagyok akadva,a hondában azt mondták hogy ennek a modelnek már nem szabadna......6000km-ig Shell,16000-ig/mostanáig/ 10w30-as Honda olajat használtam,de a 18000 -es szerviznél már Motul -ra fogok váltani-abban talán még jobban bízok,mint a hondás olajban. Az elozo RR-eimben is ezt használtam.
Ami idegesít még az elozo modellekhez képest,hogy irtozatos hangok jonnek a blokkból,-de ezt ujkorátol csinálja-engem speciel idegesít,lehet hogy mást,aki nem ilyen szorszálhSOGato -esetleg suzukis :) -,azt nem fogja ingerelni.