Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem fogsz különbséget észrevenni attól hogy 50-es olajat használsz. Annyi történik, hogy a blokk nem fog elmenni 100.000km-t, csak mondjuk 60-70-et. De ezt érzékelni nem fogod, maximum akkor, ha még akkor is nálad lesz a gép.
Ellentétes nézetekkel nem vitatkozom, a tiedet viszont megerősítem. Én sem gondolom, hogy a 10W-50 üzem melegen elégtelenebb kenést biztosítana, mint a 10W-40. Ellenben, mivel pályázok a magam bohóc szintjén, és (milyen meglepő!) nyáron teszem java részt ;) így hitem szerint az 50-es meleg oldali viszkozitású nagyobb termikus igénybevételnél sem "hígul fel".

Motul 5100-ról van szó. Ha vki hozzáfér komolyabb adatlapokhoz, amivel a 10W-40 és a 10W-50 összevethető, akkor azt megköszönném.
Én Motul 5100 10W50-et használtam a Vtr-be,a 954-be és most az 1000RR-be is.Szerelő barátom a 2010-es RR-jébe is azt használ.Olajfogyást,nehézkes váltót stb. nem tapasztaltunk és marha jól bevált.
Egyetértek.....de egy motort általában 95%-ban üzemi hőmérsékleten használják, ezért én úgy gondolom az üzemi hőmérsékleten sűrűbb viszkozitású pl: 10W-50 olajjal nagyobb a motorkárosodás (utcai körülmények között).
Az égési kopogás-csörgés nem csak a benzin minőségétől függ, mi találkoztunk olyan esettel is, ahol pl: a Knock szenzor visszalazult a blokk oldaláról, ami miatt nem a valós rezonancia hullámokat érzékelte.
Az égési kopogás általában a befecskendező szelep szóráskép és az üzemanyag ellátó rendszer nyomásszabályzás problémára is visszalehet vezetni.

Hibalámpára, hibakódra ne is várjatok, ezeket a rendszer figyelmen kívül hagyja (természetesen PGM-DSFI rendszerről beszélek)
Sziasztok srácok!
érdeklődnék , hogy valakinek nincs e egy eladó sportmotorja, ami hitelátvállalásos?
Látod tomikám milyen okttásokvannak itt!
Nincs mit testvér
Köszönöm a felvilágositás tanulságos volt!
A Service Manual ezt írja: "use only API SG or Higher" . A lényeg, hogy SG minősítés alattit ne használjunk mert abban nincsenek meg a szükséges adalékok. Viszkozitás szempontjából pedig nem érdemes 50-es vagy 60-as olajat használni utcai használatnál, mert a szivattyúzási veszteség miatt elégtelen lehet a kenés. Ez azért van, mert a vastagabb olajnál hamarabb nyit a megkerülő szelep, és nem lesz meg a kellő áramlás. Ugyanis az áramlás az, ami az alkatrészeket egymástól elszeparálja, nem pedig az olajnyomás. De közben persze a kellő olajnyomásnak is meg kell lennie. Ezért írja a gyár, hogy ne használjunk 40-esnél vastagabb olajat.
A hidegoldali tulajdonságot tekinve pedig azért írják hogy ne használjunk 0W-5W energiatakarékos olajokat, mert azok autó olajok. Viszont van motorkerékpárba való 5W-s olaj, amit bátran lehet használni, és ezzel sokat javítunk a motor élettartamán. A lényeg, hogy pl egy 5W-30-as olaj épp olyan tulajdonságokkal rendelkezik üzemmeleg állapotban mint egy 10W-30-as! 100C fokon (a gyárak ennyivel számolnak utcai haszálatnál) mindkettő ugyanolyan folyási képességgel rendelkezik, ami 9-12cSt-t jelent. Azt kell tudni, hogy a mai belsőégésű motorok optimális olajáramlási értéke 10cSt. A 30-as olajok 100C fokon ezt tudják, a Honda ezért ajánl minden újabb modellbe 30-as olajat. A 40-esek 100C fokos viszkozitási értéke 12-16cSt.
De mint tudjuk, a motorok kopásának 90%-a a hidegindításkor keletkezik, tehát nem a melegoldali hanem a hidegoldali tulajdonság miatt kellene aggódnunk! Minden olaj, még a 0W-s is túl sűrű hidegindításkor! Motorunknak hidegen is 10cSt lenne az optimális, de minden olaj túl messze van ettől hidegen! Pl. egy 10W-s olaj 40C fokra visszahűlve 30cSt-re sűrűsödik vissza! Tehát ha 10W-s helyett 5W-st használunk, sokkal kisseb a motor kopása hidegen. Tehetnénk bele 0W-st is nyugodtan, de egyelőre ilyet nem gyártanak motorkerékpárokhoz. Tehát a lényeg, hogy egy 5w30-as olaj nem hígabb üzemmeleg állapotban mint egy 10W30-as, viszont hidegindítási tulajdonságai kedvezőbbek. Én ezért használok 5W-st.
Megfognak jelenni majd a 0W-s motorkerékpár olajok is ha a kétkerekűek nagyobb %-ban lesznek az utakon. Egyszerűen azért mert csak a 0W-s olajok azok amik valóban teljesen szintetikusak, és csak ezek azok amik a felületeken elnyírhatatlan bevonatot képeznek.
A versenyolajok teljesen mások, ezeket széria motorokba nem érdemes beletenni. Ezekbe nincsenek olyan adalékok mint az utcai olajokba. Ha nem akarjuk 500km-ente, vagy hetente szétszedni a blokkot, akkor utcai motorba ilyeneket ne tegyünk. Ezért írja a könyv is.
Nem okoskodni akartam, csak sajnos nagyon sok a félreértés az emberekben az olajokkal kapcsolatban, sőt még a szerelők között is nagyítóval kell keresni azt aki valóban érti az olajok "nyelvét". Remélem segíthettem.
Sziasztok!
Újévi akcióinkban a legújabb DID láncok, láncszettek, Brembo fékbetétek, K&N légszűrők, és még sok egyéb termék szinte tavalyi áron!
Pl. CBR1000RR láncszett DID 530ZVMX legújabb legerősebb lánccal és két lánckerékkel 51.000Ft.
Érdeklődni: http://www.motoralkatresz.eu
És azt is más tette bele
A Honda a 10W30-as olajat ajánlja, a szivattyúzása ehhez van optimalizálva és a belső alkatrészek is (termodinamikailag).

Így van, a magasabb viszkozitású olajok (versenyolajok) negatívan befolyásolják a kenést és a váltórendszer működését is. Hiszen egy pl: 10W-50-es olajnak üzemi hőmérsékleten jóval nagyobb a szivattyúzási súrlódási vesztesége, mint egy 10W-30as olajnak. Továbbá a váltórendszer kenését ez elég érzékenyen érinti, mert a magasabb viszkozitású olajjal nem kap olyan kenést "nem fröcsköl".
A Honda könyv azt írja, hogy soha ne használjon API SH vagy 10W30-40 magasabb kategóriájú-viszkozitású olajokat. Soha ne használjon 0W-5W "energiatakarékos" olajokat, mert azok negatívan befolyásolják a kenést. Soha nem használjon növényi és castor bázisú versenyolajokat (gondolom a versenyolajok nem a katalizátoros motorokhoz lett kifejlesztve).
Ebben van valami mert a suzukimmal mindig racingal jártam és afogyasztás kevesebb volt mind a többieké!
Egyébként ebből is látszik, hogy mennyire alulméretezett akksival jönnek ki gyárilag. A 600RR akksik 8,6 Ah-sak... Lehet hogy meg lehet menteni, attól függ hogy mennyire esett le benne a feszültség. Kéthetente, egy-egy napra tedd fel töltőre, de csepptöltéssel szabad csak tölteni. Max 1A.
A kopogás nem a szelepek miatt van (akkor már nem kicsi lenne a baj) hanem a szar benzintől. Igen van benne kopogás érzékelő szenzor, de az ECU csak szűk határokon belül tud korrigálni. Ha nagyon silány a nyál akkor nem tud annyit állítani. Használj 98 vagy 100-ast és nem lesz gond. De ezeknél sem biztos hogy annyi az oktánszám... A 100-asból egyébként sokkal kevesebbet is eszik, tehát annyival nem drágább mint ahogy tűnik. Egy barátom a Shellnél azt mondta, hogy a sima 95-ösnek kellene olyannak lennie mint a 98 Vpowernek... Hát igen itt is át vagyunk baszva...
Kosz a választ,azért remélem még megtudom menteni az enyémet. Most 2 éves ,és egy hónap állás után csak nagy nehezen indította el. -aztán meg már nem is. Találtam neten Bannert ,ami szintén 130 A-os ,és 6 helyett 7 Ah-ás.fele annyiba kerul,mint a Yuasa.
Ja és Még valami!
Te nem vettél észre olyat,hogy mikor araszolgatsz városban és kigyorsítasz,akkor egy pillanatra becsorognek a szelepek? Nekem ez foleg nyári melegben kicsit tulhevult motorral szokott elofordulni-,de akkor sem mindig. úgy vettem észre,ha 98-as benzint tankolok bele,akkor nem,vagy csak igen ritkán csinálja. Engem nagyon idegesít-....
A hondában nem hiszik el nekem....azt mondják ebben már van valami kopogásgátló elektronika......
----hát szerintem akkor ez nekem nem mukodik....!
Köszönöm az információt tavasszalkiderül hogy az enyémböl fogynifog vagy nem mivel most 1km vann benn
Inkább felejtsd el. Ha gyengébbet teszel bele, nem fog beindulni. A súly miatt eléggé alul méretezték az újjabb 1000RR-ek akksiját, és a 130-al is eléggé erölködik hogy megforgassa a főtengelyt. Nézd meg, egy ilyen RR a hatszázashos képest úgy indul mint egy teherautó. Gyengébb teljesítménnyel nem lesz szikra indításkor.
Valaki cserélt már SC 59-ben aksit?
Gyárilag Yuasa YTZ 7 S van benne /113x70x105 mm/-ami ugye 6Ah-ás 130 A startolóáraammal. Van számtalan ilyen méretu aksi a piacon,amik sokkal olcsóbbak ,csak szinte az osszesnek kisebb a startoló erosséguk/ 60-80,esetleg a Varta-nak 110 A/
Van valakinek tapasztalata kissebb erossegu eksival ebben a modelben?
Nekem egy 2008-as volt, és valóban olyan hangok jöttek a vezérműtengelyek felől, hogy komolyan féltem hogy egyszer megáll. Eladtam, pályamotor lett belőlle, és amit ott kap... ...és hibátlanul működik. Most egy 2010-es van, amennyi olajat beletöltök, annyit is engedek le. Semmit nem eszik. A hangja sokkal finomabb, olyan "hondás", de ebbe én már 5w-s olajat használok.
Hello! Nekem Kb. 1 decit eszik 1000 km-re./10w30-as Honda Olaj/
Rendzámtábla tartót lehet rendelni neten ezer fajtát,vannak koztuk egész jók is. eleinte nézegettem én is .....100-200 € kozott van az áruk.
-aztán a végén saját kezuleg csináltam át a hátulját -minimális ráfordításból,és meg sem lehet mondani,hogy nem gyári.
Azóta már láttam tobb otthoni átalakítást is -még egyszerubbet,kézen fekvobbet és talán még jobbat is mint az mint az enyém!
Hello!
Nekem 2009-es RR-em van. 1. tulajdonos vagyok!
Ha olyasmit hallottál,hogy sok benzint fogyaszt---nos azt egyáltalán nem mondanám.
Van benne fogyasztásméro,amit tobbszor is leellenoriztem-halál pontosan mér. nekem a vegyes fogyasztásom 6,2-6,5 L. Ha nyugodtan,nyomatékból kozlekedik az ember,úgy 140-ig,akkor simán 5.5 L-el el lehet vele menni.Ha sportosan jársz akkor 7-8 L .
Pályán lehet megeszik tobbet is,de az más tészta-ott nem számít.
Az olajat nekem is eszi,kb 1 decit 1000 km-re. ezen én is ki vagyok akadva,a hondában azt mondták hogy ennek a modelnek már nem szabadna......6000km-ig Shell,16000-ig/mostanáig/ 10w30-as Honda olajat használtam,de a 18000 -es szerviznél már Motul -ra fogok váltani-abban talán még jobban bízok,mint a hondás olajban. Az elozo RR-eimben is ezt használtam.
Ami idegesít még az elozo modellekhez képest,hogy irtozatos hangok jonnek a blokkból,-de ezt ujkorátol csinálja-engem speciel idegesít,lehet hogy mást,aki nem ilyen szorszálhSOGato -esetleg suzukis :) -,azt nem fogja ingerelni.
Egy barátom szerint a Kawsakinak még aszineis éretlen!
Ne mond meg ki az mert elviszem