Szia.Köszönöm a választ.Kipróbálok egy olyat,hogy a gyári rugó és 15 w-s olaj.Láttam lehet kapni 20 W-t is,de lehet,hogy az már sok lenne.(?) Meglátjuk változik e valami...Aztán ha nem,akkor visszatérünk erre a rugó témára,persze,ha addig még meglesznek.Köszi még egyszer.Üdv!
2009-es 1000RR benn kétszer cseréltem olajat az olajszint a nívópálca maximum jelzésénél volt a motor egy miliméternyit sem fogyasztott a beleöntött mennyiségből. Az ismerteim szerint a 2009 es modelnél kezdődően változtattak a hengerek hónolásán mert az előző évi tipusnál előfordulhatott némelyiknél olajfogyasztás.
Sziasztok. Szeretnék venni 1 Repsol 1000RR-t. Mire figyeljek? Milyen buktatók lehetnek? Esetleg nem tudtok 1 megbízható eladó gépet? 2007-est szeretnék.
Köszi
A sztori a következő. Vettem bontott, (elvileg) 2007-es rugókat. Elvittem ezeket meg a motort Bájóhoz. Hívott, hogy a rugók nem OK, mert nem is egyformák hosszra, van fél cm különbség. Haladnia kellett, összerakta a gépet az eredeti rugókkal. (Egyébként 85kg alatt már ezekkel sem koppant az ő beállításaival).
A rugókat visszavittem, a srác szétszedett egy 2006/2007-es telót nekem, összenéztük, hogy legyen két egyforma rugóm, haza.
Aztán viszont úgy voltam vele, hogy nem a rugó a drága a teljes Racetech upgrade-ben. Ha esetleg mégis fáradtak a rugók, amiket vettem, vagy valaki már bontás előtt matatott a telóban (nem valószínű, de...) akkor többet bukok egy újabb szét-össze munka díjjal. Így rámentem a Racetech rugók, Racetech szelepek kombóra (egyszer élünk! )
Szóval van egy pár (elvileg) 2006/2007-es rugóm, ami jó a 2004-esbe. Elvileg 1.0kg/mm-esek.
Mivel nem volt időm tesztelni, még meg kell győződnöm tavasszal, hogy a jelenlegi cucc nekem jó. Ha ez OK, akkor csinálhatunk olyat, hogy kipróbálod, neked jók e, aztán ha igen, akkor megveszed kb. egy tank benzin áráért.
Persze, ha a mesterrel csináltatod, és szelepelést is cseréltetsz, nem biztos, hogy megéri ezzel vacakolni. Ha viszont "okosba" tudjátok szervizelni, esetleg megelégszel a 15W-s olaj megoldással, akkor megérhet egy próbát.
Akkor ez egy kicsit bonyolultabb dolog lesz,mint gondoltam...Bájóval régebben kapcsolatban álltam egy másik fórumon,de az megszűnt és sajna msn-en is régen láttam...Na de majd utánajárok,hogy személyesen hogyan tudok vele beszélni...
Kösz a választ.
Trix Kft
A tökéletes megoldás (és a fenti elérhetőségen nem "heftelnek") az erősebb rugó, ahhoz való átszelepeléssel. Ugyanis a keményebb rugó nagyobb erejét nem tudja a széria rendszer kellően csillapítani.
Ha csak utcán használod, akkor ezt is okvetlen mondd el neki. Lehet, hogy rá tudod beszélni egy olcsóbb, "vastagabb" olajos megoldásra, de ezt majd ő megmondja.
Az igazán korrekt megoldás sajnos 100e körül van.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.Tényleg nagyon sokat segítettél.Akkor már megvan az oka,hogy miért is koppan le...ott kezdődik a dolog,hogy 110 kg vagyok... A többi meg nem rajtam múlik...Már kezdtem aggódni,hogy valami nem ok a telón belül,de mint kiderült,gyárilag nem jó...
Hol tudnék venni ilyen erősebb rugókat? Ez egyszerűbbnek és reálisabb megoldásnak tűnik,mint lefogyni 75 kg-ra...
Ha az olaj szinttel és/vagy a csillapítás beállításaival (gyárilag mindkettő 2 teljes kör a full betekeréstől kifelé) megtettük, amit lehet, még akkor is ott van az a probléma, hogy ennek a motornak elég gyengék az első rugói (0,88kg/mm).
Ha megnézzük, a 2006-os már 0.95-1.0kg/mm, a 2008-as meg egy picit még ennél is keményebb.
60kg-os emberkének ez nem gond, de mivel az átlag magyar férfi inkább valahol a 80-90kg-os tartományban mozog, így gyakran érezzük ezt problémának. Utcán még egészen jól lehet orvosolni az előző hsz-ben leírt módon, de pályán egy betyárosabb féktávon így is összeült az eleje teljesen.
A gond a puha rugóval van. Ugyanis, ha bekeményítjük a csillapítást, az valamennyire "megtámasztja" a rugózást, besegít, de akkor "lusta" lesz a futómű. Betekerve lassan rugózik vissza. Ha meg nincs bekeményítve, akkor hintázik, összeül féktávon teljesen.
Én ezért választottam az 1.0kg/mm-es rugókat Racetech szelepeléssel. Sajnos ősz vége felé volt, nagyon kipróbálni még nem tudtam.
Hozzáteszem, utcára felesleges. Amit Bájó mester tavasszal csinált a gépen, az pont jó volt már utcára. Nem koppant fel, kellemesen vezethető lett.
Már hogy a viharba ne számítana a viszkozitás! :)
Számít. A gyári előírás Honda SS-55, ami 10W-nek felel meg elvileg.
Ezen kívül ebben a felkoppanás kérdésben nagyon számít az olajszint a telóban. Ezzel lehet játszani. Mármint annak, aki ért hozzá. Nagyon nem javaslom otthon "vakon" nekiállni ennek.
Gondolom, te sem vagy egy kákabél faszi. :) Amikor év elején megvettem a mocimat 19e km-rel, nekem is ezt a felkoppanást produkálta. Nagyon nem tetszett. Elvittem egy futómű specialistához (Bájó), aki felújította, picit variált az olajszinttel, és beállította. Onnantól nem volt felkoppanás. De azt előre jelezte, hogy ezzel nincs teljesen megoldva a kérdés.
Folytatjuk...
Vannak jó áron
Köszi
04-07-es RR-hez ki milyen bubis plekót használ?Mit ajánlotok?
182 cm vok és se a gyári-se az ebay-es "Made in Csájná" nem jött be.
A sztori a következő. Vettem bontott, (elvileg) 2007-es rugókat. Elvittem ezeket meg a motort Bájóhoz. Hívott, hogy a rugók nem OK, mert nem is egyformák hosszra, van fél cm különbség. Haladnia kellett, összerakta a gépet az eredeti rugókkal. (Egyébként 85kg alatt már ezekkel sem koppant az ő beállításaival).
A rugókat visszavittem, a srác szétszedett egy 2006/2007-es telót nekem, összenéztük, hogy legyen két egyforma rugóm, haza.
Aztán viszont úgy voltam vele, hogy nem a rugó a drága a teljes Racetech upgrade-ben. Ha esetleg mégis fáradtak a rugók, amiket vettem, vagy valaki már bontás előtt matatott a telóban (nem valószínű, de...) akkor többet bukok egy újabb szét-össze munka díjjal. Így rámentem a Racetech rugók, Racetech szelepek kombóra (egyszer élünk! )
Szóval van egy pár (elvileg) 2006/2007-es rugóm, ami jó a 2004-esbe. Elvileg 1.0kg/mm-esek.
Mivel nem volt időm tesztelni, még meg kell győződnöm tavasszal, hogy a jelenlegi cucc nekem jó. Ha ez OK, akkor csinálhatunk olyat, hogy kipróbálod, neked jók e, aztán ha igen, akkor megveszed kb. egy tank benzin áráért.
Persze, ha a mesterrel csináltatod, és szelepelést is cseréltetsz, nem biztos, hogy megéri ezzel vacakolni. Ha viszont "okosba" tudjátok szervizelni, esetleg megelégszel a 15W-s olaj megoldással, akkor megérhet egy próbát.
Valakit nem érdekel egy Prop-tech fokozatkijelző? 04-től jó az összes tipusba. újszerű beszerelési útmutatóval ,
Ár :12ezer
Hogy javítsam az ügyfél besorolásomat, mondd meg neki, hogy a tricolor Fireblade-es srác vezetett a nyomára!
http://www.ebay.com/itm/04-05-...
Akkor ez egy kicsit bonyolultabb dolog lesz,mint gondoltam...Bájóval régebben kapcsolatban álltam egy másik fórumon,de az megszűnt és sajna msn-en is régen láttam...Na de majd utánajárok,hogy személyesen hogyan tudok vele beszélni...
Kösz a választ.
A tökéletes megoldás (és a fenti elérhetőségen nem "heftelnek") az erősebb rugó, ahhoz való átszelepeléssel. Ugyanis a keményebb rugó nagyobb erejét nem tudja a széria rendszer kellően csillapítani.
Ha csak utcán használod, akkor ezt is okvetlen mondd el neki. Lehet, hogy rá tudod beszélni egy olcsóbb, "vastagabb" olajos megoldásra, de ezt majd ő megmondja.
Az igazán korrekt megoldás sajnos 100e körül van.
Alternatív megoldás a délebbi végeken Ohlins
Racetech.
Hol tudnék venni ilyen erősebb rugókat? Ez egyszerűbbnek és reálisabb megoldásnak tűnik,mint lefogyni 75 kg-ra...
Amúgy az enyém 2006-os(erősebb rugók) és én csak 75-77 kg vok.
Ha megnézzük, a 2006-os már 0.95-1.0kg/mm, a 2008-as meg egy picit még ennél is keményebb.
60kg-os emberkének ez nem gond, de mivel az átlag magyar férfi inkább valahol a 80-90kg-os tartományban mozog, így gyakran érezzük ezt problémának. Utcán még egészen jól lehet orvosolni az előző hsz-ben leírt módon, de pályán egy betyárosabb féktávon így is összeült az eleje teljesen.
A gond a puha rugóval van. Ugyanis, ha bekeményítjük a csillapítást, az valamennyire "megtámasztja" a rugózást, besegít, de akkor "lusta" lesz a futómű. Betekerve lassan rugózik vissza. Ha meg nincs bekeményítve, akkor hintázik, összeül féktávon teljesen.
Én ezért választottam az 1.0kg/mm-es rugókat Racetech szelepeléssel. Sajnos ősz vége felé volt, nagyon kipróbálni még nem tudtam.
Hozzáteszem, utcára felesleges. Amit Bájó mester tavasszal csinált a gépen, az pont jó volt már utcára. Nem koppant fel, kellemesen vezethető lett.
Számít. A gyári előírás Honda SS-55, ami 10W-nek felel meg elvileg.
Ezen kívül ebben a felkoppanás kérdésben nagyon számít az olajszint a telóban. Ezzel lehet játszani. Mármint annak, aki ért hozzá. Nagyon nem javaslom otthon "vakon" nekiállni ennek.
Gondolom, te sem vagy egy kákabél faszi. :) Amikor év elején megvettem a mocimat 19e km-rel, nekem is ezt a felkoppanást produkálta. Nagyon nem tetszett. Elvittem egy futómű specialistához (Bájó), aki felújította, picit variált az olajszinttel, és beállította. Onnantól nem volt felkoppanás. De azt előre jelezte, hogy ezzel nincs teljesen megoldva a kérdés.
Folytatjuk...