Köszönöm a mikroszkópszeműnek az építő jellegű kritikát , Nekem annyira nem tűnt fel, csak amikor befordult a helyére, akkor láttam, hogy milyen csámpás volt előtte.
Lánckenővel 500 km-enként szoktam fújni a láncot, amióta ezt használom, mindig így néz ki a lánc. ha meghúzod rajta az ujjad, akkor lehet érezni, hogy síkos, tehát ott van a cucc, oszt végzi a dolgát. kb 5000-t mentem eddig vele, nem látni semmi károsat sem a láncon, sem a lánckerekeken. szerintem jó.
A zsiráffal kapcsolatosan meg eszembe jutott egy vicc:
Áll a székely az állatkertbe a zsiráf ketrece előtt, nézi már vagy tíz perce, egyszer csak megszólal:
"Mán pedig ilyen állat nincs is!"
Ha tudsz hozzájutni 10 mm vastag szövet nélküli gumidarabhoz, egy radír nagyságút szerezz be belőle, köszörű és fúrógép segítségével csinálunk hozzá oda valót.
Ideiglenes megoldásként vágj egy kb.1cm-es benzincsövet amit ha hosszában végigvágsz akkor fel tudod tolni a konzol szárán a kormánykifli fogadólukába. Rögzíteni egy kevés pillanatragasztóval tudod.
Igen, remélem látszik a képen. Most csak ezért nem szedem azt le, főleg hogy nem is tudom, mert a kormány középső nagy csavarjat sem tudtam meglazitani. A helyére pedig még nem tudok mit rakni. Majd ha Józsival meghuzzuk a kormánycsapagyat, akkor beteszek oda valami gumit.
Olvastalak Laci, csak most én éjszaka teljesítek szolgálatot, nappal próbálok aludni, most meg vár a fogorvosom. De még ma válaszolok!
Figyelted, hogy Józsinak sikerült belinkelni egy oldalt?!
Tudom miről van szó, emlékszem a CB idejéből. Gumiból van és úgy néz ki mint egy cilinder kalap csak kicsiben, ez a fészke a tartókonzolnak. Suzukiék a konzol tartórészét gyűrűvel oldották meg ami rácsúszik a telószár felső részére, gumigyűrűvel van illesztve.
Eltudom képzelni milyen hangja van amikor rezonál
nem egy bonyolult dolog szerintem helyettesíthető pl. zsugorcsővel vagy vezeték érszigetelésével... az a lényeg ne kotyogjon a konzol a fészekben.
óó köszi, jó lesz nekem ami oda való. Nem akarom hogy a fordulatszámmérő kiégesse a retinámat :)
Talán van is otthon odaillő cucc.
Kocsihoz vettem középső belső világításnak ilyen 5w kis izzóból párat. Talán az belemegy.
Nem láttad a műszert? Én nem szoktam addig inni amíg nem látok!
Lehet kapni remek Led-eket izzó helyett oda is mindenféle színben , még fehéret is! Feketét is! Meg tarkát !
basszus elfelejtettem lefényképezni valamit.
Van egy problémám, mégpedig hogy ami a lampát illetve az első indexeket tartja fém cucc, az egyre inkább rezeg. Korábban nem volt ilyen, és elég idegesítő. Megnéztem, hogy mi a baj. Van két vékony, kb 2-3 mm átmérőjű fémrúd ami belemegy a felső kormánykiflibe. Csak az a luk amibe belemegy, az kb 2x akkora átmérőjű. Így felül lehet ide oda mozgatni. Erről akartam képet csinálni, és fogok is ha nem felejtem el. Nem néztem még be alá, de nemtudom hogy annak hogy kéne lennie. Hátha másnak is ilyesmi ez a része a motorjának. Nemtudom, talan vmi gumigyűrűnek kéne ott lennie, ami megakadályozza hogy ide oda mozogjon. Csak így most zörög és elég idegesítő h menet közben azt látom hogy az index hogy megy ide oda...
Ja Józsi, képzeld tegnap ültem először úgy a motron hogy láttam rendesen a fordulatszámmérőt! Csak estére besetétedett, és kiderült hogy a lámpa kiégett benne :D Szóval egyenlőre csak nappal élvezhetem hogy milyen szép átlátszó :)
Valószínű a motor átemelése szűkebb áttevős kanyarokban nagyobb erőt igényel az aranyközépút viszont mindig valaminek a rovására jön létre, a mérnökök meg azért vannak hogy mindent figyelembe véve tervezzenek. A Hornet elmenne keskenyebb kerekekkel is, valószínüleg lényegi menetstabilitás romlás nélkül, viszont sokkal eladhatóbb szélesebb papucsokkal... ez is az a kategória ami kicsit a mai trendet is szemelőtt tartja szerintem.
A versenysportban viszont nem tudom hogyan mennek a dolgok
köszönöm szépen!
és a keskeny gumival nem egyszerűbb kanyarodni, nem biztosabb ha megdöntöd? Mivel talán nagyobb az íve, mint a szélesebbnek.
Azt mondjuk még mindig nem értem, hogy a CBX 750 specifikációjában az áll, hogy 93 lóerő, és 130as hátsó kerék. Ráadásul ez 1983-as.
Tehát ezek alapján nem indokolt az 5 centivel szélesebb gumi egy 3 lóerővel erősebb Hornetre. Vagy akkor ez még új volt, és nem gondoltak ennyire a gumiszélesség növelésére?
Pl az érdekelne, hogy a superbike legfelső kategóriájában a motoroknak milyen a hátsó gumija, azok is vastagok?
Nem nagyon van ez leírva sehol, viszont ha a motorok fejlődését vesszük figyelembe és egy kicsit belegondolunk a fizikába akkor könnyen kikövetkeztethetjük józan paraszti elmével is
A motorgyártók folyamatosan a lóerőnövelésben versenyeztek és ezzel párhuzamosan a súlycsökkentés is elvárás volt. Ma már a 750-es motorok is könnyen teljesítik a 150 lóerőt, ezzel szemben az ősöreg vasak (pl. a 80-as évek elején) ennek jóformán csak a felét tudták. A mai motorokhoz képest már csekélynek számító erőt tökéletesen átvitték az útra a 130-140-es "virsli"-nek is csúfolt abroncsok is, viszont a megnövekedett lóerőhöz a futóművel is fel kellett nőni, sőt komolyabb fékeket kellett kifejleszteni ami semmit nem ért volna ha még mindig a régi gépeknél elfogadott tapadási felületre bíznánk fékerejük felemésztését.
Szerintem nagyjából ennyi a lényeg, vagyis a lóerők magabiztosabb átvitele az útra, valamint a komolyabb fékerő lekezelése a nagyobb tapadási felületnek köszönhetően. Persze ma már alkalmazzák a kettős gumikeveréket meg még számtalan technikai megoldásokat a futóműnél vagy a fékeknél (pl.ABS) de ettől még nagyon sok múlik azon a két tenyérnyi felületen is amin a tappancsok érintkeznek az úttal. Emellett természetesen a dizájn is lényeges hiszen mennyivel szebb egy szélesebb hátsó mint egy keskeny... ennél a dolognál viszont óvatosnak kell lenni mert nem elég csak abroncsot cserélni, mint ahogy pl. a CBF500-nál a gyártó a felni méreteket is növelte és úgy kaphatott tekintélyesebb méretű abroncsot a gép.
Miki melyik van Te a képen és melyik az ikertesód? Vagy csak fotosoppoltad magad 2x és átöltöztél más ruhába?
Próbálok utánajárni egy dolognak, de nem találok róla igazán semmit.
Valaki röviden elmagyarázza, hogy mik az előnyei és hátrányai a széles hátsó keréknek, főleg a mostani sportmotorokon? Most konkrétan az érdekel, hogy egy Horneten miért van 180as hátsó, egy CBF600on, miért csak 160as, és egy régebbi mittomén Yamaha Xj600 Diversionön miért csak 130? Minél nagyobb teljesítményű annál nagyobb felület kell neki?
Kanyarban nem jobb a keskenyebb kerék? Régebben a nagyteljesítményű motoroknak is keskenyebb kerekük volt nem? Gondolom kevésbé érzi az út egyenetlenségeit a vastagebb kerekű motoros mint a vékonyabb. Pl nem vezeti meg a burkolatban levő törés meg hasonlók.
De mondjuk furcsa, hogy Józsi motorján is szerintem 130as vagy 140es hátsó van, pedig az majdnem 100 lóerő, nem?
Vagy az egész csak divat! Korábban volt valami erről, de ha valakinek lesz ideje és kedve, akkor megköszönném ha leírná a vastag és vékony (főleg) hátsó kerék előnyeit és hátrányait.
Nagyon jó képeket készítettetek, kellemes és mozgalmas hét lehetett. Szépek a motorok is, bár szerintem ha oda áltatok volna Ti is, még jobb lett volna a kompozíció.
Ez a mondás néha emberre is ráillik!