Ami megfelelően karbantartott amiatt nem kell aggódni, de szerintem Te is biztosra mentél a műszakin
Nem akarok nagyon a láncos témába belefolyni de szerintem az ecsetelés nem a legjobb megoldás mivel rövidtávú a hatása, akkor már inkább az arra kifejlesztett láncspray. Azt meg akkor fújd amikor még meleg a lánc, vagyis hazaérkezés után közvetlenül. Ha meg majd összerakod az olajzót számíts arra, hogy az első ezer km kisérleti stádium lesz, majd amikor beáll elfelejtheted az egész cirkuszt
Köszi a képet, már várom a túrát, de hogy őszinte legyek egy kicsit beárnyékolja az előző napi vizsga, persze majd annál jobban esik másnap útnak indulni, legalábbis remélem.
Ma mire haza értem 100 km felett mentem és itthon már száraznak tünt. Így nem túl megnyugtató ezért be is fújtam spray-vel. Ameddig nem lesz olajzó addig nincs más választás.
"leszedtem vagy 4x egy hónap alatt, mostanra annyira beállt,"
Mert a farkam az édes káposztádba libanyaknak, nem volt akkor kéznél egy kis szilikonzsír pl? hogy rákend arra a szerencsétlen menetre? Remélem most azzal raktad vissza a csavarokat?!
Roppant örülök, hogy végre úgy néz ki a műszerfalad ahogy egy műszaki embernél annak ki kell nézni ! Igaz majdnem annyit panaszkodtál, mint amennyit dolgoztál rajta! Kevés a gyakorlatod remélem szaporodni fog! Legalább fel tudod fogni majd , hogy mennyivel másabb mint az elmélet. Nem árt egy kis kézimunka néha!
Urak! Örömmel jelentem levizsgázott a motor a KPM utódnál. Nagyon korrektek és gyorsak voltak, sőt megköszönték, hogy őket választottam. Mindössze háromnegyed órát voltam, 4360 Ft-ot fizettem. Ha már Szegeden voltam kerültem egyet a városban. Autóval sokat járunk itt, de motorral egész más a hangulata. Lementem a Tisza partra, a belvárosba és nagyon jó volt. Végül Lacinak egy kis előzetes. Ennél közelebb sajnos most nem tudtam menni Maros-Tisza torkolathoz, de azért a képen a távolban látszik két folyó össze folyása.
Ez tényleg példamutató tett volt. Én is gyógyulást kívánok Dezsőnek (nem szeretem ezt a nevet amúgy :) de egy varjúnak aranyos).
Na Jauzsi! Tegnap sikerült beraknom a fordulatszámmérő plexit! Hú de nagy nehézség volt ez. Nem tudtam megmozdítani se azt a két csavart ami tartja a műszarfalat! Kb másfél éve leszedtem vagy 4x egy hónap alatt, mostanra annyira beállt, az a két csavar, hogy hihetetlen. Szétnyírták kettő (!) 8as crowa fejet, és még csak meg sem mozdultak! Pedig toltam neki wd40-et is .
Szóval a nehezebb utat válaszottam, lámpát le, és fix helyzetben elölről szedtem le a hátlapot és az előlapot. Utólag visszagondolva annyira nem is volt nehéz így sem. Rengeteget kellett köszörülni a plexiden. A többiek nem tudják, de ez egy 3 plexis műszerfalnak az egyik oldalsó plexije volt, ami - mivel a szélén van - be van döntve a vezető felé, ezért ovális, és van rajta plusz anyag még.
De ahogy látod sikerült, kicsit sokkal domborúbb mint a másik, meg picit opálosabb (megtisztítottam előtte), és sajna csak pillanatragasztóval tudtam beragasztani, de alatta van egy műanyag ami ráfeszíti, azt is beragasztottam, remélem hogy nem ázik be! Az előzőről nem csináltam fényképet, de az katasztrófa volt. Két vékony plexi volt kivágva, amik elfordultak egymáson, így garantált volt a beázás, párásodás, ráadásul mivel elforogtak a rezgésektől, a közepe annyira bekarcosodott, hogy semmit nem lehetett látni a fordulatszámmérőn. De most elég király, mondjuk 3 órámba tellett, és 3 sörbe! :)
Ha szétszedtem a lámpát akkor már beforrasztottam a rég elbaszódott vészvillogót is.
Isten hozta Dezsőt itt a fórumon, mielőbbi felépülést neki.Meg isten éltesse a névnapján, meg a második születésnapján
Az, amit érte tettél, példaértékű, a legtöbb ember méla undorral félrerúgta volna.
Jó a videó és a képek is Miki!
De még jobb lenne ha megtöltenéd élettel egy kis beszámoló formájában. Képek vannak a neten, viszont motoros beszámoló elég kevés, útvonal, sztorik... stb, vigyél bele egy kis színt!
Ott minden nap szép és érdekes lehet
Megint van mesélnivalóm.
A mai nap is úgy indult mint a többi, egy nagy területen fekvő, a szálasfüvek és zsombékok nehezen járható birodalmában dolgoztunk, mert bizony itt is mint sok helyen keresztül fut az egyik 22kV-os távvezetékünk ahova madárvédelmi eszközöket szerelünk fel.
Sajnos még mindig vannak olyan oszlopközök ahol nem megy el a terepjáró autó annyira ázott a talaj. Egy ilyen szakaszon lettünk figyelmesek egy kisebb testre amely lábaival az égbe kalimpálva vergődött és apró szemeiből óriási pánik tükröződött. Egy újabb sérült madár, egy dolmányos, de talán menthető... Telefonon kaptunk egy számot ahol megadták a területileg illetékest, de amit ott hallottam elszomorított... fészekrabló madár ami elszaporodott, veszélyeztetve más fajokat... sőt, gyérítik az egyensúly miatt... hagyjuk ott, majd a természet rendezi a sorsát
Szeretem a madarakat, igazából mindet, ezért ez nehezen emészthető számomra. A természetnek van saját egyensúlya, a varjaknak is van természetes ellensége, viszont a varjú fészket rak ami hajléka a vércséknek vagy pl. az erdei fülesbagolynak... akkor hol az igazság?! Kegyetlenül hangzik de a "fészekrablás" hozzájárul a zsákmányállatfajok szabályzásához, vagyis ez a természet rendje! Mint ahogy a kis kedves mókusok... akik előszetretettel fogyasztják az odulakó állatok fiókáit... csak őt érzelmi alapon a kedvencek közé soroljuk...
A kis dolmányosra visszatérve közben már neve is lett, Dezső! Dezső a hátsó ülés előtt kapott helyet mert nem volt nálunk doboz és bár lábai görcsben voltak mégis egészen jól elvolt, főleg amikor kapott egy darab sajtot. Gondolkodtam mi legyen, semmiképpen nem rakom ki a rókáknak inkább hazaviszem... mindig szerettem volna egy fiatal varjút mert nagyon intelligens és tanítható, sokat láttam közvetlen közelről a magas nagyfesz oszlopokon, de soha nem volt szívem kivenni a fészekből... most viszont itt van Dezső aki ha kiteszem elpusztul...
Hazaérve csináltam neki egy ketrecet ahol biztonságban lábadozhat, bár egyáltalán nem biztos hogy megmarad, itthon mikor jobban megnéztem a szárnyán is láttam ívnyomokat... de hátha, legalább kapott még egy esélyt.
Az előbb ránéztem, kapott dióbelet a sajtos parizel mellé és eszik ez jó jel! Ha felgyógyul elengedem, mert a madárnak a szabadság a lételeme, kicsit olyanok ők mint mi motorosok.
Majd folyamatosan fotózom és remélem a végén csinálhatok egy olyan videót is amikor elrepül
Ja és hogy miért pont Dezső?
Mert ma ez a név volt a naptárban.
Egy kérdés! Azt írtad, hogy olajozni szoktad a motoron a láncot. Milyen idő közönként kell kenni? Én kis ecsettel kentem be a takarítás után. Sokat nem mentem vele azóta, tegnap újra lekentem. Csak nem tudom meddig bírja, vagy lehet hallani? De akkor meg már késő.
Ma elég elnyomottnak és kiszolgáltatottnak éreztem magam. Fogorvosnál voltam, egy laza gyökér kezelésen. Még kétszer biztos mennem kell.
Holnap de. viszem műszakira a motort.
Nem akarok nagyon a láncos témába belefolyni de szerintem az ecsetelés nem a legjobb megoldás mivel rövidtávú a hatása, akkor már inkább az arra kifejlesztett láncspray. Azt meg akkor fújd amikor még meleg a lánc, vagyis hazaérkezés után közvetlenül. Ha meg majd összerakod az olajzót számíts arra, hogy az első ezer km kisérleti stádium lesz, majd amikor beáll elfelejtheted az egész cirkuszt
Köszi a képet, már várom a túrát, de hogy őszinte legyek egy kicsit beárnyékolja az előző napi vizsga, persze majd annál jobban esik másnap útnak indulni, legalábbis remélem.