Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, mert leállítottad, és így nem pufogott, vagyis megállt a levegő.
Amúgy igen szép darab, érdekes technikai megoldásokkal.
Azért még azt áruld el, hogy hány munkaórádba került, hogy így nézzen ki? Mert eredetileg ez nem így nézett ki.
Na sikerült két egyformát... itt a másik oldal:
Ez a motor 1974-es évjáratú volt, ahol megálltam vele a levegő is megállt...
Azt elpolírozgatnám!
Most nézem , milyen szar nehezen tisztítható szerkezete van, az az egész rácsos lukacsos retek!?!
Bezzeg ha egy 27 éves menyecskéről volna szó! Azt símogatnád reggeltől estig. Mire lenne valami!
Pedig be akartam jelentkezni, törzsvendégnek!
Ez igaz! Mit fényesítgessem a 27 évével?!
A korelnök jobb ha hallgat... egyszer megszóltam a motorját mert... hogy is mondjam... szóval enyhén szólva a szépérzékem határait feszegette
Erre aztán így felelt az a drága ember 2010 június 22-én 14:37-kor "Én megyek a motorral, nem szerelmes vagyok bele "

Miki rá a tanú!
Tegnap meg lettem szólva a korelnök által, hogy mocskos a robogó blokkja. Ma miután ráraktam a hengert az új talp tömítéssel és rákerült a vadonatúj hengerfej tömítés is, lemostam ahogy csak tudtam. Közben már be lett építve a helyére, de még nincs kész teljesen, holnap lesz folytatás. Bizonyítékul egy pár kép.
Amióta leértek az autópályával Szegedig, majd átadták az M43-at ez a "szakma" befuccsolt mifelénk. De ha jól tudom a 8.-as úton még mostanság is működnek rossz erkölcsű lányok. És az nincs is olyan nagyon messze Tőled Don József
"Még annyit hozzátennék, hogy szó sincs "üzletszerű szolgáltatásról","
Pedig má azt hittük lányokat is futtatsz!
Még annyit hozzátennék, hogy szó sincs "üzletszerű szolgáltatásról",(lehet olvassa az APEH helyett a NAV) kizárólag egy-két ismerős, barát, vagy mint legutóbb, feleségem keresztapjának féltve őrzött Schwalbe-ja volt az áldozat. Ez utóbbi új korától volt nála, és bontatlan volt még a blokkja. Eredeti műanyag kosaras főtengely csapágyakkal, DDR felirattal. A kuplung felöli oldalon szétment a csapágy kosár, és összeszaladtak a golyók, azért kellett széthúzni. A poén az volt az egészben, hogy levett a garázs polcáról egy poros nylon zacskót, amiben még gyári új műanyag kosaras csapágy volt DDR felirattal. Még a motorral együtt vette, azóta őrizte pakolgatta. A másik kérése még az volt, hogy az összes csavart cseréljem ki újra, gondolva a következő szétszerelésre. Azok is meg voltak, csak méretre kellett vágni. Furcsa volt látni, hogy itt még meg volt az összes hézagoló lemez a csapágyak és szimeringek között, kevésben találtam meg hiánytalanul. Jó volt vele bíbelődni.
Blokk szétnyomó szerszám. Én is csináltam egyet, sokkal kíméletesebb a blokk felekhez, a Schwalbe-nál nem hullik szét a váltó. Nagyon hasznos szerszám!
Nem kellett kopogtatni vagy feszegetni mint a diót...
Én igen :-) Nekem is volt :-)
Szóval akkor Te üzletszerüen nyomod a szolgáltatást... régebben nálam is sok motor megfordult, megvettem, megcsináltam, aztán eladtam... szimókkal jól lehetett üzletelni

Ezt a szerszámot én csináltam, felismered mi lehet?
Ez így igaz. Nem szeretek tétlenkedni. Még ezen kívül hasonló gyógyításra vár egy 1960-as Puch Ms 50 ami saját motor, illetve jó lenne beállítgatni a Kawát is és még egy Honda Tact is összerakásra vár, ahhoz alkatrészt intéz a gazdája. És akkor még nem is említettem, hogy egy 51-es Simson kész van már csak el kell vigye a gazdája. Szóval így töltöm a szabadidőm egy részét, a maradék meg persze drága családomé.
Látom Te sem tudsz unatkozni! Mindig találsz magadnak valamit amivel foglalkozni lehet! nem baj, 30 évvel ezelőtt én is ilyen voltam. A baj, hogy most már néha fáj a hátam!
A boldog 80-as 90-es évek. Régen volt de igaz volt. Az utóbbi időben volt szerencsém pár Schwalbe-t és 51-es Simsont felújítanom motorikusan. Mikor össze voltak rakva az első indítás izgalma nekem is azokat az időket juttatta eszembe. Mostanság már nem is nagyon szeretik javítani ezeket a klasszikus motorokat, mert ha lelkiismeretesen van megcsinálva egyhamar nem kell hozzányúlni. Ezért jó üzlet a robogó javítás hozzá nem értő fiatal gyerekek képesek hetente ezreket rászórni a motorjukra. Sokszor a fineszes szerelő akarata szerint.
Jó az elgondolás én is hasonlóan léptem volna, de megmondom őszintén én nem annyira szeretem ezeket a modernebb 2T motorokat... főleg ha megbolondulnak. Anno a 250-es ETZ olyan egyszerű volt mint a kovácsüllő nem volt megbonyolítva membránnal meg mittudom én még mivel... mégis a mai napig azt tartom a legszebb hangú kétüteműnek! Szinte úgy járt mint egy vizes blokk és kigyorsításkor olyan selymesen fütyülős hangja volt amivel örökre a szívembe lopta magát
Na meg szedték is a lábukat, főleg ha egy kicsit lesíkoltattunk a hengerfejből és kipolíroztuk a szívó és kipufogó csatornát...
Akkoriban sokat versenyeztünk... alapméretű hengerrel vettem, mire eladtam +2-es lett imádtam azt a világot, másra se volt gondom
Még annyit, hogy én is próbáltam a hiba keresést az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva végrehajtani. Játszottam a sibertűvel, kerestem a falslevegő szívás helyét a levegőszűrőnél a szívótoroknál, a membrán csere után pasztával raktam vissza a membrán házát. De egyik se hozott változást, ezért maradt a leginkább munka igényes beavatkozás a végére. Remélhetőleg ez megoldja a problémát.
Ez is azt bizonyítja, hogy a gyárilag beépített alkatrészek-az estek nagy részében-jól össze vannak hangolva. Bármelyik komponens megváltozik, felborul az egyensúly, oda a tökéletes működés. Itt kezdődik a tuning ami egy jól kitalált iparág. Mire minden összeáll egy másik motor árát lapátol bele az ember. Igaz jól megy a gép, csak az a nagy kérdés meddig.
Ha nyitva marad vagy sérült akkor lehet szegényebb benzinben a keverék... én így tudom Lackó fiam kis 50-es vizes Apriliájában is ilyesmi membrán van, jó sokat kinlódtunk vele míg végül vettünk hozzávalót... jó drága volt de legalább ment utána a motor rendesen.