Igen, mert leállítottad, és így nem pufogott, vagyis megállt a levegő.
Amúgy igen szép darab, érdekes technikai megoldásokkal.
Azért még azt áruld el, hogy hány munkaórádba került, hogy így nézzen ki? Mert eredetileg ez nem így nézett ki.
A korelnök jobb ha hallgat... egyszer megszóltam a motorját mert... hogy is mondjam... szóval enyhén szólva a szépérzékem határait feszegette
Erre aztán így felelt az a drága ember 2010 június 22-én 14:37-kor "Én megyek a motorral, nem szerelmes vagyok bele "
Tegnap meg lettem szólva a korelnök által, hogy mocskos a robogó blokkja. Ma miután ráraktam a hengert az új talp tömítéssel és rákerült a vadonatúj hengerfej tömítés is, lemostam ahogy csak tudtam. Közben már be lett építve a helyére, de még nincs kész teljesen, holnap lesz folytatás. Bizonyítékul egy pár kép.
Amióta leértek az autópályával Szegedig, majd átadták az M43-at ez a "szakma" befuccsolt mifelénk. De ha jól tudom a 8.-as úton még mostanság is működnek rossz erkölcsű lányok. És az nincs is olyan nagyon messze Tőled Don József
Még annyit hozzátennék, hogy szó sincs "üzletszerű szolgáltatásról",(lehet olvassa az APEH helyett a NAV) kizárólag egy-két ismerős, barát, vagy mint legutóbb, feleségem keresztapjának féltve őrzött Schwalbe-ja volt az áldozat. Ez utóbbi új korától volt nála, és bontatlan volt még a blokkja. Eredeti műanyag kosaras főtengely csapágyakkal, DDR felirattal. A kuplung felöli oldalon szétment a csapágy kosár, és összeszaladtak a golyók, azért kellett széthúzni. A poén az volt az egészben, hogy levett a garázs polcáról egy poros nylon zacskót, amiben még gyári új műanyag kosaras csapágy volt DDR felirattal. Még a motorral együtt vette, azóta őrizte pakolgatta. A másik kérése még az volt, hogy az összes csavart cseréljem ki újra, gondolva a következő szétszerelésre. Azok is meg voltak, csak méretre kellett vágni. Furcsa volt látni, hogy itt még meg volt az összes hézagoló lemez a csapágyak és szimeringek között, kevésben találtam meg hiánytalanul. Jó volt vele bíbelődni.
Blokk szétnyomó szerszám. Én is csináltam egyet, sokkal kíméletesebb a blokk felekhez, a Schwalbe-nál nem hullik szét a váltó. Nagyon hasznos szerszám!
Szóval akkor Te üzletszerüen nyomod a szolgáltatást... régebben nálam is sok motor megfordult, megvettem, megcsináltam, aztán eladtam... szimókkal jól lehetett üzletelni
Ezt a szerszámot én csináltam, felismered mi lehet?
Ez így igaz. Nem szeretek tétlenkedni. Még ezen kívül hasonló gyógyításra vár egy 1960-as Puch Ms 50 ami saját motor, illetve jó lenne beállítgatni a Kawát is és még egy Honda Tact is összerakásra vár, ahhoz alkatrészt intéz a gazdája. És akkor még nem is említettem, hogy egy 51-es Simson kész van már csak el kell vigye a gazdája. Szóval így töltöm a szabadidőm egy részét, a maradék meg persze drága családomé.
Látom Te sem tudsz unatkozni! Mindig találsz magadnak valamit amivel foglalkozni lehet! nem baj, 30 évvel ezelőtt én is ilyen voltam. A baj, hogy most már néha fáj a hátam!
A boldog 80-as 90-es évek. Régen volt de igaz volt. Az utóbbi időben volt szerencsém pár Schwalbe-t és 51-es Simsont felújítanom motorikusan. Mikor össze voltak rakva az első indítás izgalma nekem is azokat az időket juttatta eszembe. Mostanság már nem is nagyon szeretik javítani ezeket a klasszikus motorokat, mert ha lelkiismeretesen van megcsinálva egyhamar nem kell hozzányúlni. Ezért jó üzlet a robogó javítás hozzá nem értő fiatal gyerekek képesek hetente ezreket rászórni a motorjukra. Sokszor a fineszes szerelő akarata szerint.
Jó az elgondolás én is hasonlóan léptem volna, de megmondom őszintén én nem annyira szeretem ezeket a modernebb 2T motorokat... főleg ha megbolondulnak. Anno a 250-es ETZ olyan egyszerű volt mint a kovácsüllő nem volt megbonyolítva membránnal meg mittudom én még mivel... mégis a mai napig azt tartom a legszebb hangú kétüteműnek! Szinte úgy járt mint egy vizes blokk és kigyorsításkor olyan selymesen fütyülős hangja volt amivel örökre a szívembe lopta magát
Na meg szedték is a lábukat, főleg ha egy kicsit lesíkoltattunk a hengerfejből és kipolíroztuk a szívó és kipufogó csatornát...
Akkoriban sokat versenyeztünk... alapméretű hengerrel vettem, mire eladtam +2-es lett imádtam azt a világot, másra se volt gondom
Még annyit, hogy én is próbáltam a hiba keresést az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva végrehajtani. Játszottam a sibertűvel, kerestem a falslevegő szívás helyét a levegőszűrőnél a szívótoroknál, a membrán csere után pasztával raktam vissza a membrán házát. De egyik se hozott változást, ezért maradt a leginkább munka igényes beavatkozás a végére. Remélhetőleg ez megoldja a problémát.
Ez is azt bizonyítja, hogy a gyárilag beépített alkatrészek-az estek nagy részében-jól össze vannak hangolva. Bármelyik komponens megváltozik, felborul az egyensúly, oda a tökéletes működés. Itt kezdődik a tuning ami egy jól kitalált iparág. Mire minden összeáll egy másik motor árát lapátol bele az ember. Igaz jól megy a gép, csak az a nagy kérdés meddig.
Ha nyitva marad vagy sérült akkor lehet szegényebb benzinben a keverék... én így tudom Lackó fiam kis 50-es vizes Apriliájában is ilyesmi membrán van, jó sokat kinlódtunk vele míg végül vettünk hozzávalót... jó drága volt de legalább ment utána a motor rendesen.
Amúgy igen szép darab, érdekes technikai megoldásokkal.
Azért még azt áruld el, hogy hány munkaórádba került, hogy így nézzen ki? Mert eredetileg ez nem így nézett ki.