Értem amit irsz és 99%ban egyet is értek. Ez a nem talalod rajta a helyedet érzés nekem is mindig megvan a japán motorokon, nekem az fz1volt a kivétel. Aztán egyik ismerősöm vett egy bmw s1000r-t mentem vele egy kört, hihetetlenül eltalált üléspozició, másik srácnak ktm 990supermoto, azon is tökéletesen ott van minden a helyén csak egyenesebben ülök és nem arra ösztönöz hogy 200+tempoval motorozzak.
Én tudom hogy nekem a tökéletes motor az a 990smt.
Csutkakormánnyal még az a baj szerintem hogy a gyors kanyarokra ösztönöz. Ahol a nakeddel élveztem a mondjuk 150körüli tempot ott a csutkával 190fölött érzem ugyanazt. A mostanival meg a tényleg lassu tempot élvezem, mondjuk 130ig, de ez már tényleg másvilág Unalmas lett az hogy szinte mindig ugyanazokat a szerpentineket jártuk, volt olyan honap hogy 5000km-t mentem csak a Mecsekben. Most meg már inkább el sem indítomba motort ha a megyehatáron belül kell maradni.
Az idén jopar év naked után vettem egy cbr600-at igaz régi,tejbetok a mostaniakhoz képest de annyi már lejott hogy a naked a szűk igazán kanyargós szerpentinen jobb,és most itt nem a magyar viszonyok közti buckakon átvezeto parkilometeres kanyargosakra gondolok hanem az igazi magashegyi visszaforditos zergebaszta utakra.Nálunk jobbára gokartpalya tud ilyet csak lapos és sokkal több.
Ami sportnal jobb azok a kurvagyors nagyivu kanyarok.persze megy a csikicsuki a jó pilótáknak is de szoktak panaszkodni hogy mire kiul már három kanyaron túl van.
A másik hogy 2000 után baromira összementek a sportmotorok,hátsó ülés jelzés értékű,tehát mamaval leruccanni a tengerpartra max futóval.
Elso 600-as nagymotorom, ami sajat. Nyilvan akkor mas volt a merce. Legyen sor4, japan, tetszedjen, jokat hallottam rola, mikor kiprobaltam, akkor bejott.
Azota ment bele a km, a gyorsulasrol atszoktam a kanyarodasra. A korlampa varazsa mulik szepen lassan. Az injektor finomsaga kezdi nalam meghoditani a karburator azonnali gazreakciojat.
Szeretem, jo motor, de neha masra, tobbre vagyom. Egyik nap FJR-t akarok autopalyara, turara. Masnap supersport a kanyarokban. Harmadik nap meg csak jo lenne az a Monster...
A naked-del van meg egy bajom: nincsen rajta burkolat es nagyon fuj rajta a szel. Olyat akarok kovetkezonek, ami muszakilag fejlettebb es van szelvedelem es lehet vele palyazni is. Ezert lesz speed motorom a naked utan/mellett.
Ultem cbf1000-en, meg cb1000r-en is. Mikor ulok rajta, nem talalom annyira meg a jo ulohelyzetet. Ulok kozelebb, ulok tavolabb, de valahogyan nincsen meg az erzes, hogy igy vagy ugy kell ulni rajta. Mindenhogyan jo, de sehogyan sem az igazi. A Hornet is kicsit ilyen...
Mikor raultem a cbr600rr-re, ott nem kellett gondolkozni. Elsore ugy ultem ra, hogy megvan a pozicio. A kormanyfogas is egyertelmu. Fekvotamaszban lent vagy fent. De nincsen olyan erzesem, mint a cb1000r-nel, hogy lehet, hogy maskeppen kene fogni vagy szelesebb kene vagy valami nem stimmel.
Az AMTS-en ultem az osszes uj modellen. A VFR kajak csalodas volt, nagyon nem volt kenyelmes, meg a pozicioja is szar volt. Meglepo modon nekem a 600rr es az 1000rr nagyon kezre allt, de a cbr650f volt messze a legkomfortosabb, legkenyelmesebb nekem.
A kenyelmen tul, a supersport motorban bejon az, hogy allithato a futomuve minden szempontbol elol es hatul is. Eros a feke es a motorja is az. A vaza merevebb, mint a tobbie, melyre dontve stabilabb. Nekem pont ez hianyzik a Hornetbol.
A Ducati feeling, de nem vagyok a 2 hengeres zakatolasert oda. A BMW sztem kurva ronda szogletes motor es sznob is. A tobbi olasz megbizhatatlan sajnos.
Majd elmúlik :D egy normális naked motor, vagy egy élmény motor, lehet savazni de a japánok nem élménymotorok, bmw, aprilia, triumph, ducati, utcán sokkal praktikusabb, és nagyobb élményt ad mint egy sportmotor.
Fz1-et nem próbáltam, cb1000r-t meg régi z1000-el már mentem. Igaz csak 10km-t de a gsx s1000-el mentem, teszt (kört)
De vaĺami iszonyat jó volt és 8000 fölé nem szabadot pörgetni!
Én bele zúgtam
Pedig egyszerű.
A sisakokban a legnagyobb zajforrás alul van,csak ott gyön be a fejed is.Most vagy szorosan nyakra simuló a belső kialakítás és kevesebb a zaj de rohadtul nehezen megy be a fejed vagy fordítva.
Ezen segít ha felnyílós mert az zár is és könnyebben megy bele a fejed.
Egyebkent erdekes ez a hozzaallas. Volt egy Schubert sisakod, ami nem hozta a szintet, mert nem volt halk, de ergonomikus sem. Most ujra vennel ilyet, csak flipup-ba. En tutira nem akarnek ezek utan ettol a markatol semmit sem.
Egy Schubert S2 araert meg tudod venni az igazan jo zart sisakokat mar. Te dontesed, de en inkabb azokat neznem. Xlite, Shoei, esetleg Nolan N87, stb.
Én tudom hogy nekem a tökéletes motor az a 990smt.
Csutkakormánnyal még az a baj szerintem hogy a gyors kanyarokra ösztönöz. Ahol a nakeddel élveztem a mondjuk 150körüli tempot ott a csutkával 190fölött érzem ugyanazt. A mostanival meg a tényleg lassu tempot élvezem, mondjuk 130ig, de ez már tényleg másvilág Unalmas lett az hogy szinte mindig ugyanazokat a szerpentineket jártuk, volt olyan honap hogy 5000km-t mentem csak a Mecsekben. Most meg már inkább el sem indítomba motort ha a megyehatáron belül kell maradni.