En az biztos hogy sportsmartot tennék egy hornet kaliberu motorra, 6000folott siman elfurul es tapad mindenhol. Legalabbis amit latok hogy haveromnak hogyan visekedett a bmw-n
Az. Csak amikor anno gumit kerestem és még kicsit tudatlan voltam, meg sokan ajánlották, hogy milyen jó esőben is, megvettem. Plusz ugye 2CT, gondoltam jó lesz. Hát nem.
Szerintem is. Viszont nekem a 230kilos motor a dobozokkal megolte a pr2-öt, lehet hogy kemeny a keverek, viszont gyenge a szerkezet. Bal oldalan a szeletol kb 1,5 centire, 1300km alatt kopott 2mm-t.
Lenyegeben a 2 már egy elég régifejlesztés.
1-2ezer km-re én inkabb valami sportosabbat tennék rá. Sportsmart, power3, m7rr, ugyis eloregszik elobb minthogy elkopjon. Rateszed a turagumit akkor faj majd a szived hogy mar 5eves de meg fele megvan es nem csereled le pesig mar megoregedett.
Köszi a tippeket. Szezon végén cserélném csak. Amugy csak túrására használnám,sajna arra sincs milió időm,a munkám miatt. Szóval csak max 1-2 ezer megy a mociba szezononként. És pályára abszolut nem járok vele.
Durvan nez ki! Azert mondjuk 1 ilyen esetbol nem lehet komoly kovetkeztetest levonni.
Lehet sok minden, ami ehhez vezetett:
- Mondjuk bement meloba vele. Csak elfelejtette mondani, hogy kesesben volt es az autopalyan 240-nel ment, majd a hegyi szerpentinen lapra dontotte.:)
- Lehet, hogy hazudik a nyomast illetoen vagy rossz a kereknyomasmeroje.
- Lehet, hogy gyari hibas a gumi, sajnos benne van.
- Lehet, hogy a lancpucolasnal es/vagy motormosasnal maro vegyszert hasznalt, ami meggyengitette a gumit, de erre nem is gondolt.
- Lehet, hogy siman szar az osszes Road 3 es nem birja a nagyon nagy meleget. Mondjuk errol lenne tobb cikk is szerintem.
A masik dolog, meg a guminyomas. A 180 kg-os 600-as motorra is 2,5-2,9 van eloirva, meg a legtobb 250+kg-os 1000-resre is. Ha a 600-as Horneten a gyari nyomassal megyek, akkor elpattog, raz, erzekeny az uthibara, stb. Ha leengedem 2,3-2,5-re, akkor teljesen mas, sokkal komfortosabb minden es stabilabb rossz uton a motor (amibol sok van nalunk).
Az 1000-res nagy dog meg a 2,5-2,9-cel lehet, hogy teljesen jol elmegy ugyan azzal a gumival kenyelmesen.
Ezert is tartom ezeket a gumiajanlasokat hulyesegnek, mert lehetetlen, hogy minden motorra tokeletes ugyan az a 2,5-2,9BAR ertek terhelestol fuggetlenul...
A tapasztaltak azt mondjak, hogy az 1 regi vacak, a 2 hasznalhato, de nem az igazi. A 3 a legjobb. A 4 pedig jo, de kemenyebb es tartosabb, mint a 3.
Egyebkent nagyon nem mindegy, hogy milyen motoron van az adott gumi. Siman lehet, hogy amit egy 600-as sport/naked nem melegit be rendesen es kemeny, az egy 260 kg-os 1000-resen teljesen jol melegszik es komfortos.
hát ezzel nem értek egyet, nekem 3-as van, és 150 nm-el sem olyan könnyű megforgatni mint az elődjét pl (pirelli angel) és vizesen is sokkal jobb. 3000km van benne eladhatnám újnak:)
Ha rám hallgatsz a Pilot Roadot messzire kerülöd. Csúszkáltam vele össze-vissza. Egy helyen volt jó : pályán. Ott fel lehetett melegíteni... Inkább eladtam használtan.
Én már a harmadik szett SportSmart2-t koptatom azóta
Es meg annyit fuznek hozza, hogy nem az elnevezesen mulik a gumi jellege. Minden gyarto probalja a gumijat sportosabbnak eladni, mint ami. Igy van az, hogy a turagumit tura-sportnak hivjak. Hat a Simson Heidenau terepgumijahoz kepest sportosak valoban...
Aztan van a sportgumi. Egyes gyartok hipersportnak hivjak a gumijukat, hogy jobbnak es sportosabbnak tunjenek ezek, mint a konkurencia. Ilyen a Bridgestone S21 is, ami semmvel nem sportosabb, mnint egy Rosso 3 vagy Metzeler M7RR. Persze egyes helyeken az M7RR is hipersport, pedig az M szeria sima sportgumi volt mindig.
A sportgumiknak van egy olyan vege, ami valoban sportosabb, ilyen a Metzeler K3 pl, vagy a Rosso Supercorsa. En ezeket neveznem hypersport-nak.
Es vannak a palyagumik, mint a Pirelli Superbike, a Metzeler K1 es K2, a Michelin Power Slick Evo, stb.
Turazni sokan viszik a Michelin Pilot Road gumikat. Nekem Pirelli Diablo Strada van most fent. Nem vagyok oda erte, mert az elso lehetne puhabb is. Amugy elegge sok km-t elmegy a motor vele. Metzeler-bol a Z8 lenne megfelelo. Pirellibol az Angel ST es Angel GT az, ami jo turagumi inkabb. Utobbi sportosabb.
Ha sportgumit akarsz, akkor megint azt kell tudni, hogy mennyire legyen sport.
Ha kozepesen sport, akkor Metzeler M5 vagy M7RR, Pirelli Rosso 2 vagy 3, Michelin Pilot Power 3, Bridgestone S20 Evo vagy S21, stb.
Ha sokat palyazol is, akkor, Pirelli Diablo Corsa, Pirelli Supercorsa, Metzeler Racetec K3, Bridgestone RS10, stb.
Nyilvan minel inkabb sportos a gumi, annal hamarabb kopik el. Es annak inkabb melegen szeret mukodni rendesen. Neked kell tudni, hogy mire hasznalod a motort es mik a preferenciaid.
Hasznalnak sokan hibrid megoldast is: elore vesznek egy sportgumit, hogy kanyarban is magabiztosak legyenek. Hatulra meg valami turagumit tesznek fel, ami nem kopik el olyan hamar. Tobb forumon is olvastam, hogy gyakori kombo a Michelin PP3 elore es a PR4 hatulra. Nyilvan ennek vannak hatranyai is, mert nem ugyan olyan a ket gumi hidegen, melegen, esoben.
A legjobb választás!!! :)
Lenyegeben a 2 már egy elég régifejlesztés.
Kerdes, hogy mennyit akarsz raszanni? A Michelin PR draga elegge, a Pirelli Angel ST olcsobb es jo az is. Dunlop Roadsmart2/3 is jo lehet neked.
Lehet sok minden, ami ehhez vezetett:
- Mondjuk bement meloba vele. Csak elfelejtette mondani, hogy kesesben volt es az autopalyan 240-nel ment, majd a hegyi szerpentinen lapra dontotte.:)
- Lehet, hogy hazudik a nyomast illetoen vagy rossz a kereknyomasmeroje.
- Lehet, hogy gyari hibas a gumi, sajnos benne van.
- Lehet, hogy a lancpucolasnal es/vagy motormosasnal maro vegyszert hasznalt, ami meggyengitette a gumit, de erre nem is gondolt.
- Lehet, hogy siman szar az osszes Road 3 es nem birja a nagyon nagy meleget. Mondjuk errol lenne tobb cikk is szerintem.
http://www.600riders.com/forum...
Az 1000-res nagy dog meg a 2,5-2,9-cel lehet, hogy teljesen jol elmegy ugyan azzal a gumival kenyelmesen.
Ezert is tartom ezeket a gumiajanlasokat hulyesegnek, mert lehetetlen, hogy minden motorra tokeletes ugyan az a 2,5-2,9BAR ertek terhelestol fuggetlenul...
Egyebkent nagyon nem mindegy, hogy milyen motoron van az adott gumi. Siman lehet, hogy amit egy 600-as sport/naked nem melegit be rendesen es kemeny, az egy 260 kg-os 1000-resen teljesen jol melegszik es komfortos.
Én már a harmadik szett SportSmart2-t koptatom azóta
Aztan van a sportgumi. Egyes gyartok hipersportnak hivjak a gumijukat, hogy jobbnak es sportosabbnak tunjenek ezek, mint a konkurencia. Ilyen a Bridgestone S21 is, ami semmvel nem sportosabb, mnint egy Rosso 3 vagy Metzeler M7RR. Persze egyes helyeken az M7RR is hipersport, pedig az M szeria sima sportgumi volt mindig.
A sportgumiknak van egy olyan vege, ami valoban sportosabb, ilyen a Metzeler K3 pl, vagy a Rosso Supercorsa. En ezeket neveznem hypersport-nak.
Es vannak a palyagumik, mint a Pirelli Superbike, a Metzeler K1 es K2, a Michelin Power Slick Evo, stb.
Turazni sokan viszik a Michelin Pilot Road gumikat. Nekem Pirelli Diablo Strada van most fent. Nem vagyok oda erte, mert az elso lehetne puhabb is. Amugy elegge sok km-t elmegy a motor vele. Metzeler-bol a Z8 lenne megfelelo. Pirellibol az Angel ST es Angel GT az, ami jo turagumi inkabb. Utobbi sportosabb.
Ha sportgumit akarsz, akkor megint azt kell tudni, hogy mennyire legyen sport.
Ha kozepesen sport, akkor Metzeler M5 vagy M7RR, Pirelli Rosso 2 vagy 3, Michelin Pilot Power 3, Bridgestone S20 Evo vagy S21, stb.
Ha sokat palyazol is, akkor, Pirelli Diablo Corsa, Pirelli Supercorsa, Metzeler Racetec K3, Bridgestone RS10, stb.
Nyilvan minel inkabb sportos a gumi, annal hamarabb kopik el. Es annak inkabb melegen szeret mukodni rendesen. Neked kell tudni, hogy mire hasznalod a motort es mik a preferenciaid.
Hasznalnak sokan hibrid megoldast is: elore vesznek egy sportgumit, hogy kanyarban is magabiztosak legyenek. Hatulra meg valami turagumit tesznek fel, ami nem kopik el olyan hamar. Tobb forumon is olvastam, hogy gyakori kombo a Michelin PP3 elore es a PR4 hatulra. Nyilvan ennek vannak hatranyai is, mert nem ugyan olyan a ket gumi hidegen, melegen, esoben.
Jól indul a reggel!